KSA - łożysko
Moderator: Moderator
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
KSA - łożysko
Akcja KSA - dzisiejsza akcja trwała 6 godzin .
Winowajcą okazało się łożysko przedniego koła.
Ten element powinien się błyszczeć..
Łożyska w Sorento nie dają takich samych sygnałów , że coś jest z nimi nie tak jak inne osobowe samochody.
Słychać jedynie lekki chrobot i to nie podczas jazdy na wprost a lekko skręcając.
Łożysko takie potrafi w czasie jazdy zatrzymać się , czyli " stanąć dęba"
Objawia się to w ten sposób , że jedziemy np 70 km na godzinę i nagle staje nam łożysko w prawym kole.
Prawe koło staje , lewe kreci się nadal utrzymując prędkość.
Auto gwałtownie skręca w prawo ... nie muszę mówić co może się stać .
Proponuję zrobić test , ruszyć powoli do przodu , na równym asfalcie i wykonując lekkie skręty kierownicą w prawo i lewo wczuć się w kierownicę , czy nie słychać lekkiego chrobotu .
Jaga z eMerem nie muszą tego robić , mają ok.
Winowajcą okazało się łożysko przedniego koła.
Ten element powinien się błyszczeć..
Łożyska w Sorento nie dają takich samych sygnałów , że coś jest z nimi nie tak jak inne osobowe samochody.
Słychać jedynie lekki chrobot i to nie podczas jazdy na wprost a lekko skręcając.
Łożysko takie potrafi w czasie jazdy zatrzymać się , czyli " stanąć dęba"
Objawia się to w ten sposób , że jedziemy np 70 km na godzinę i nagle staje nam łożysko w prawym kole.
Prawe koło staje , lewe kreci się nadal utrzymując prędkość.
Auto gwałtownie skręca w prawo ... nie muszę mówić co może się stać .
Proponuję zrobić test , ruszyć powoli do przodu , na równym asfalcie i wykonując lekkie skręty kierownicą w prawo i lewo wczuć się w kierownicę , czy nie słychać lekkiego chrobotu .
Jaga z eMerem nie muszą tego robić , mają ok.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11388
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: KSA - łożysko
Łożysko spalone na amen, komu się to trafiło ? Ja przez przypadek wyłapałem u mnie bo felga była za gorąca i też był szrot
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
- Scorpion53
- moja ranga
- Posty: 150
- Rejestracja: piątek, 15 lipca 2011, 11:56
- Skąd jesteś: Warszawa
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 112000
- Inny Samochód: Kia SORENTO
- Been thanked: 7 times
- Kontaktowanie:
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
- angelus210
- Jestem
- Posty: 1540
- Wiek: 38
- Rejestracja: niedziela, 8 marca 2015, 09:38
- Skąd jesteś: Spytkowice -KWA-
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 312000
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 158 times
- Kontaktowanie:
Re: KSA - łożysko
U mnie jest to samo, słychać chrobotanie przy lekkim skręcie w prawo i w lewo ale tylko pod obciążeniem, gdy autko było podniesione to nic nie było słychać, żadnego szumu czy chrobotania ale był wyczuwalny minimalny luz przy ruszaniu kołem w pionie.
USEL inside
- cezio77
- możesz mi ufać
- Posty: 1111
- Wiek: 46
- Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 11:42
- Skąd jesteś: Ostróda
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 190000
- Inny Samochód: Nissan Micra
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 24 times
Re: KSA - łożysko
U mnie też było słychać lekkie chrobotanie ale tylko przy otwartym oknie. Wymieniłem łożyska w obydwu kołach ale bez prasy by się nie udało. Łożysko w prawym kole po wyjęciu rozsypało się na części pierwsze. Kupiłem łożyska firmy SKF (zestawy z nakrętką, pierścieniem uszczelniającym i pierścieniem sprężynującym).
"Głupiec myśli, że ma dość rozumu; mędrzec wie, jak wiele mu brakuje".
- angelus210
- Jestem
- Posty: 1540
- Wiek: 38
- Rejestracja: niedziela, 8 marca 2015, 09:38
- Skąd jesteś: Spytkowice -KWA-
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 312000
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 158 times
- Kontaktowanie:
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: KSA - łożysko
Miałem przykre doświadczenia z łożyskami NTY.
Życzę powodzenia.
Życzę powodzenia.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- angelus210
- Jestem
- Posty: 1540
- Wiek: 38
- Rejestracja: niedziela, 8 marca 2015, 09:38
- Skąd jesteś: Spytkowice -KWA-
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 312000
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 158 times
- Kontaktowanie:
Re: KSA - łożysko
hunter pisze:Miałem przykre doświadczenia z łożyskami NTY.
Życzę powodzenia.
To mnie pocieszyłeś
USEL inside
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: KSA - łożysko
Automobile bearings - NTY Products Made In China, China Manufacturer. - czyli CCC, wymieniałem u kolegi piasty z łożyskami w Legacy ( kupił w internecie) wytrzymały 10 tys km, trzeba było wrócić do tematu o reklamacji można zapomnieć.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- cezio77
- możesz mi ufać
- Posty: 1111
- Wiek: 46
- Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 11:42
- Skąd jesteś: Ostróda
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 190000
- Inny Samochód: Nissan Micra
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 24 times
Re: KSA - łożysko
Niestety 200zł za dobre łożysko trzeba dać. Jak mówi przysłowie biednego nie stać na tanie części . Rozbierania jest trochę i szkoda kasy na to.
"Głupiec myśli, że ma dość rozumu; mędrzec wie, jak wiele mu brakuje".
-
- ASSISTANCE
- Posty: 2447
- Wiek: 46
- Rejestracja: piątek, 17 lutego 2012, 09:03
- Skąd jesteś: Czę100chowa
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: srebrny/grafitowy
- Przebieg (km.): 219000
- Inny Samochód: SHILTON
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: KSA - łożysko
Mnie podczas jazdy łożysko się zatarło i zmieliło je na drobne. Jechałem nocą nad morze i pokonałem z tym defektem około 200 km spod Gorzowa Wlk. do Międzywodzia więc jak widać sporo kilometrów z tą usterką przejechałem zanim dotarłem do warsztatu ale nie polecam. Mało bezpieczne - auto nosiło po całej szerokości drogi od lewej do prawej. Tak więc nie oznacza to automatycznego zatrzymania auta i lawety bo można o własnych siłach dotrzeć do celu.
Nauczony doświadczeniem gdy jakieś 2m-ce później usłyszałem delikatne wycie/ szum w lewym kole natychmiast zmieniłem łożysko żeby uniknąć kłopotów.
Nauczony doświadczeniem gdy jakieś 2m-ce później usłyszałem delikatne wycie/ szum w lewym kole natychmiast zmieniłem łożysko żeby uniknąć kłopotów.
KIA SORENTO SHILTON N°532
2.5 CRDi (140KM) + USEL
Lift 2 - przód +42mm, tył +40mm
Ściśle przestrzegam diety: wino, śpiew i kobiety...
2.5 CRDi (140KM) + USEL
Lift 2 - przód +42mm, tył +40mm
Ściśle przestrzegam diety: wino, śpiew i kobiety...
- lookhash
- To ja
- Posty: 372
- Wiek: 41
- Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
- Skąd jesteś: Gdańsk
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 330000
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: KSA - łożysko
Koledzy, a jak sprawdzić te łożyska czy kończy się ich żywot?? Czy te chrobotanie czuć w kierownicy czy słychać?? W moim czołgu czuć i słychać takie chrobotanie przy ruszaniu, ale to raczej napędy. Występuje to różnie w zależności od nawierzchni i zarówno na skręconych kołach jak i na prostych. A czy zużyte łożysko da się wyczuć na warsztacie obracając podniesionym kołem??
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości