Dziś po raz pierwszy miałem awarie kijanki i zmuszony byłem skorzystać z "tel. zaufania" Assistance.
A było to tak. Od początku mam problem z reduktorem (nie ma ochoty spinać LOW) ,dziś po odpaleniu auta odruchowo przełączyłem pokrętło AUTO/LOW w nadziei że zapnie reduktor. I nagle cud 4WD zapaliło sie na stałe,myślę pojade na pobliska górke poczuje moc reduktora.
I faktycznie radocha z jazdy na LOW niesamowita,ale ile można do domu wołają wiec koniec jazdy wracamy na AUTO. A tu zonk reduktor nie wypina z LOW. Przełączam nic ,gasze i odpalam nic,w końcu myśl "Ratuj Assistance".
Dzwonie pod "tel. zaufania Assistance" (no oczywiście mój złomofon walnął focha ) ,na szczęście kolega Stella997 oddzwonił ze swojego tel.
Przedstawiłem swój problem i odrazu padła diagnoza "wtyczki przy silniczku poruszaj ,przeczyść" ,no oczywiście tyle sie naczytałem na forum.
OK wlazłem pod auto poruszałem obie trzy (ta trzecia taka kwadratowa nie wiem od czego ale na wszelki wypadek poruszałem).
NIC dalej zapięty LOW ,więc w chwili załamania odpaliłem autko i pomału na 1 doczołgałem sie na parking z myśla ze auto powędruje do mechaniora.
W domu jednak nie dawało mi spokoju słowo "przeczyść",zawziąłem się w sobie i poleciałem do auta.
Co prawda nie miałem specyfiku do czyszczenia styków ale pałętał mi sie WD40 ,odpiąłem wtyczkę i popryskałem ja w środku ( a tak dla spokoju duszy popryskałem od razu wszystkie kable obok silniczka i sam silniczek),po czym odpaliłem kijanke i czekałem na efekt.
Ten przyszedł po ok 2 min kamień 2T spadł mi z serducha. Co prawda widzę że reduktor nie ma dalej ochoty spinać LOW ,ale to zostawię na cieplejsze dni
Tak więc pierwsza awaria została zwalczona za co jestem bardzo wdzięczny koledze Stella997 (koszta telefonu do mnie postaram się zwrócić przy najbliższym spotkaniu ).
Pierwsza awaria kijanki i pierwsze wołanie o pomoc
Moderator: Moderator
-
- dobry jak...
- Posty: 980
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
- Skąd jesteś: Zgierz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 181300
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 40 times
- Kontaktowanie:
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Pierwsza awaria kijanki i pierwsze wołanie o pomoc
Nie ma zdjęć z akcji
Może chociaż kilka z tej górki
Może chociaż kilka z tej górki
-
- dobry jak...
- Posty: 980
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
- Skąd jesteś: Zgierz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 181300
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 40 times
- Kontaktowanie:
Re: Pierwsza awaria kijanki i pierwsze wołanie o pomoc
To była taka radość z zapiętego reduktora że całkiem zapomniałem o "pamiątkach dla potomnych" ,druga sprawa że coś mi padło w fonie i robić mogę ale z przesyłaniem to już "umarł w butach"
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Pierwsza awaria kijanki i pierwsze wołanie o pomoc
Może to na tych ?
Byliśmy w Zgierzu na V zlocie .
Fajne były górki
Dobrze, że to tylko zamoczone przewody .
Dzięki KSA naprawa była bezkosztowa
Byliśmy w Zgierzu na V zlocie .
Fajne były górki
Dobrze, że to tylko zamoczone przewody .
Dzięki KSA naprawa była bezkosztowa
-
- dobry jak...
- Posty: 980
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
- Skąd jesteś: Zgierz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 181300
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 40 times
- Kontaktowanie:
Re: Pierwsza awaria kijanki i pierwsze wołanie o pomoc
Raczej nie, te to chyba przy ośrodku "Malinka". Ja "brykałem" z drugiej strony miasta.
- uazik
- Off-Road
- Posty: 123
- Rejestracja: niedziela, 16 września 2012, 20:58
- Skąd jesteś: GKA
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: SZARY
- Inny Samochód: L200, 2004r
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Pierwsza awaria kijanki i pierwsze wołanie o pomoc
Kolego miałem podobny problem, w moim przypadku okazał się uszkodzony czujnik wciśniętego sprzęgła, dlatego czasami przełączał, a czasami nie.
Tu opisany problem viewtopic.php?f=53&t=13081
Tu opisany problem viewtopic.php?f=53&t=13081
-
- dobry jak...
- Posty: 980
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
- Skąd jesteś: Zgierz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 181300
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 40 times
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości