zderzaki tuning pytanie

Koła, spoilery, grille, lotki, blendy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
kioterapia
To ja
To ja
Posty: 375
Rejestracja: czwartek, 14 stycznia 2016, 18:04
Skąd jesteś: wrocław
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny metalic
Przebieg (km.): 130000
Has thanked: 11 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: zderzaki tuning pytanie

#61 Postautor: kioterapia » środa, 31 stycznia 2018, 18:07

Nie którzy nie dają spokoju i nie dadzą, bo dzionek jest za krótki, tego już nie można czytać bo uszy bolą :angry2:
PS
A tramwaje mają zderzaki atestowane czy tylko sprawdzane w zdarzeniach drogowych.......

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: zderzaki tuning pytanie

#62 Postautor: Bodzion » środa, 31 stycznia 2018, 18:46

A "Ledziki" już wcisnąłeś do reflektorów swojego kilkunastoletniego samochodu ? :)
To załóż jeszcze zderzaczki z blachy 8 mm i będziesz miał komplet.

A na ulicach - na lawetę, bo tylko tak będziesz mógł tego dziwoląga zgodnie z prawem przemieszczać z miejsca na miejsce

Awatar użytkownika
visitor
Off-Road
Off-Road
Posty: 2341
Wiek: 47
Rejestracja: środa, 13 kwietnia 2016, 20:00
Skąd jesteś: Łomianki
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 326000
Inny Samochód: Hyundai ix55
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 ON 170KM USEL AT LIFT OSŁONY
Has thanked: 78 times
Been thanked: 71 times
Kontaktowanie:

Re: zderzaki tuning pytanie

#63 Postautor: visitor » środa, 31 stycznia 2018, 20:06

Nie wiem do kogo to ale ja tam gdzie uznałem za stosowne to wcisnąłem (Ledziki) a te zderzaki jako ciekawostkę pokazałem (choć wcale ich nie zamierzam zakładać). Widzę, że niechcący obudziłem jakąś starą batalię - jeżeli chodzi o mnie nie zamierzam się sprzeczać. Każdy robi co uzna za słuszne a jak robi coś niegodnie z przepisami to powinien liczyć się z konsekwencjami.
Jak to powiedział Pudzianowski w programie kulinarnymi o ziemniakach "jak chcę to obieram a jak nie chcę to nie obieram" :lol:
Sorento 2,5 ON M/T 140KM lift4" MT USEL RAPTOR snorkel osłony wyciągarka 13000lbs kevlar
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: zderzaki tuning pytanie

#64 Postautor: Bodzion » środa, 31 stycznia 2018, 20:12

O Ledzikach to oczywiście było do Kioterapii - znanego tutaj fanatyka posiadania "kozackich Led wciśniętych do reflektora halogenowego"
Co jest oczywiście niezgodne z obowiązującymi przepisami.

A co do zderzaków... to tak... to też stara tu batalia.
Zgodnie z obowiązującym prawem całkowicie nielegalne jest zakładanie takiego nieatestowanego żelastwa.
I niesie konsekwencje np. wyłączenia ochrony OC gdy będzie kolizja z naszej strony.

Awatar użytkownika
tommy
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1615
Wiek: 55
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 10:15
Skąd jesteś: Węgorzewo
Silnik: nie mam
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: nie mam
Inny Samochód: Jeep Cherokee KL
Twoje poprzednie Sorento: Sorento I, 2,5 CRDi, Tiptronic.
Has thanked: 20 times
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: zderzaki tuning pytanie

#65 Postautor: tommy » środa, 31 stycznia 2018, 21:45

Tak ale..... trzeba przepis do końca przeczytać. Dotyczy to samochodów rejestrowanych od 2006 roku. Moja Sorcia to rocznik 2005 i legalnie jeżdżę z orurowaniem nieatestowanym.

.

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: zderzaki tuning pytanie

#66 Postautor: Andrzej » środa, 31 stycznia 2018, 21:51

Dotyczy to też oczywiście również rurek z przodu .
Próbowałem kiedyś skorzystać z tego przepisu podczas procesu ze sprawcą wypadku , który rozjechał VW Busem ludzi na pasach , gdyby nie miał rurek może ktoś by przeżył , ale miał auto z przed 2006 roku i w ogóle nie brano tego pod uwagę.
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

alwo76
Jestem
Jestem
Posty: 839
Rejestracja: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 18:01
Skąd jesteś: SK
Has thanked: 25 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: zderzaki tuning pytanie

#67 Postautor: alwo76 » środa, 31 stycznia 2018, 22:49

Przepis ten odnosi się do pojazdów zarejestrowanych w Polsce do 20.10. 2007 roku,a nie do daty produkcji samochodu. Tak dla ścisłości.

Awatar użytkownika
visitor
Off-Road
Off-Road
Posty: 2341
Wiek: 47
Rejestracja: środa, 13 kwietnia 2016, 20:00
Skąd jesteś: Łomianki
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 326000
Inny Samochód: Hyundai ix55
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 ON 170KM USEL AT LIFT OSŁONY
Has thanked: 78 times
Been thanked: 71 times
Kontaktowanie:

Re: zderzaki tuning pytanie

#68 Postautor: visitor » czwartek, 1 lutego 2018, 09:49

Zgodzę się, że te zderzaki to przegięcie ale dużo więcej z nas ma orurowanie (kangur) a de facto przepis brzmi:
5) w § 7 dodaje się ust. 11 w brzmieniu:
"11. W przypadku samochodu osobowego, samochodu ciężarowego lub pojazdu specjalnego, których dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 3,5 t, przednie orurowanie lub dodatkowy przedni zderzak, mające służyć ochronie pojazdu przed uszkodzeniami w razie zderzenia z innym przedmiotem, mogą być zamontowane wyłącznie w pojazdach dla których zostały homologowane. Przepis ten nie dotyczy tych urządzeń o masie poniżej 0,5 kg przeznaczonych wyłącznie do ochrony reflektorów. Dotyczy pojazdów, rejestrowanych po raz pierwszy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej po dniu 20 października 2007 r.";
Dz.U 2007/192/1393
a więc w razie spowodowania większego uszczerbku na zdrowiu lub w mieniu poszkodowany ma otwartą drogę sądową...
Trochę lipa sam mam rurki.
Sorento 2,5 ON M/T 140KM lift4" MT USEL RAPTOR snorkel osłony wyciągarka 13000lbs kevlar
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: zderzaki tuning pytanie

#69 Postautor: Bodzion » czwartek, 1 lutego 2018, 10:23

No przecież od dawna to piszę, że te Wasze rury z przodu mogą Was puścić z torbami.
Jak lekko pukniesz w miarę nowego "Mesia albo Beemkę" (lub cokolwiek innego co jest sporo warte), to możliwe jest, że zapłacisz za naprawę tamtego samochodu z własnej kasy.

Nie liczcie na nic. Ubezpieczyciele też czytają przepisy i wiedzą jak zaoszczędzić na kosztach.
Szukają więc takich "frajerów" którzy uzbroili swe pojazdy w nielegalne akcesoria (np. HID-y, zderzaczki, rureczki itp) i spokojnie odmawiają wypłaty ubezpieczeń z OC.

A wtedy płacisz z własnej kieszeni. Tamtemu kierowcy. Bo nie działa Twoje OC o ile Twój pojazd nie jest zgodny z przepisami prawa.

Chyba jedynie Cobra ma homologację do KIA Sorento I, pozostałe "rureczki" są moim zdaniem nielegalne.

Awatar użytkownika
visitor
Off-Road
Off-Road
Posty: 2341
Wiek: 47
Rejestracja: środa, 13 kwietnia 2016, 20:00
Skąd jesteś: Łomianki
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 326000
Inny Samochód: Hyundai ix55
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 ON 170KM USEL AT LIFT OSŁONY
Has thanked: 78 times
Been thanked: 71 times
Kontaktowanie:

Re: zderzaki tuning pytanie

#70 Postautor: visitor » czwartek, 1 lutego 2018, 10:53

Czy ktoś tez dostrzega podobieństwo :hmm:
Załączniki
Bez tytułu.jpg
Bez tytułu.jpg (88.98 KiB) Przejrzano 1267 razy
Sorento 2,5 ON M/T 140KM lift4" MT USEL RAPTOR snorkel osłony wyciągarka 13000lbs kevlar
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: zderzaki tuning pytanie

#71 Postautor: Bodzion » czwartek, 1 lutego 2018, 11:01

A kogo obchodzi podobieństwo ?
Nie wiem jaką branżę reprezentujesz, ale zaufaj mi.
Dla prawników którzy będą Cię puszczać z torbami, ważne są przepisy prawa a nie "podobieństwo"

Masz papier z homologacją na konkretny typ samochodu i jego wyposażenie - jesteś bezpieczny.
Nie masz ?
To możesz np. w przypadku złych okoliczności stracić mieszkanie lub dom, a i tego może być mało na pokrycie strat w mieniu i zdrowiu poszkodowanych w kolizji jaka spowodujesz.

Powtarzam. Ubezpieczyciele nie są głupi. Zaczyna się czas gdy wykorzystają każdą możliwość aby nie wypłacać odszkodowania i przerzucić koszty na sprawcę o ile to możliwe. A "rureczki i zderzaczki" bez atestu, to wręcz wymarzony pretekst do takiego działania.

Awatar użytkownika
visitor
Off-Road
Off-Road
Posty: 2341
Wiek: 47
Rejestracja: środa, 13 kwietnia 2016, 20:00
Skąd jesteś: Łomianki
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 326000
Inny Samochód: Hyundai ix55
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 ON 170KM USEL AT LIFT OSŁONY
Has thanked: 78 times
Been thanked: 71 times
Kontaktowanie:

Re: zderzaki tuning pytanie

#72 Postautor: visitor » czwartek, 1 lutego 2018, 11:16

Pytanie o podobieństwo było pół żartem pół serio.
Sorento 2,5 ON M/T 140KM lift4" MT USEL RAPTOR snorkel osłony wyciągarka 13000lbs kevlar
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: zderzaki tuning pytanie

#73 Postautor: Bodzion » czwartek, 1 lutego 2018, 11:18

To proponuję je potraktować na serio.
Bo niektórym może to uratować sporo pieniędzy.

Zasada jest prosta i bezwzględna - masz wszystko zgodnie z prawem, jesteś chroniony przez OC.
Nie masz ? Cóż... wybór należy do Ciebie :)

Alces64
moje konto
moje konto
Posty: 226
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 23:20
Skąd jesteś: Bielany Wrocławskie
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: blue
Przebieg (km.): 253
Inny Samochód: volvo s60
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: zderzaki tuning pytanie

#74 Postautor: Alces64 » poniedziałek, 5 lutego 2018, 00:29

Bodzion pisze:To proponuję je potraktować na serio.
Bo niektórym może to uratować sporo pieniędzy.

Zasada jest prosta i bezwzględna - masz wszystko zgodnie z prawem, jesteś chroniony przez OC.
Nie masz ? Cóż... wybór należy do Ciebie :)


Po co te złomowe zderzaki do auta, które nie jeździ przede wszystkim w terenie, kilkadziesiąt kilogramów stali niszczy amortyzatory itp., przepisy też nie sprzyjają.
OME Lift +1" BFG AT

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: zderzaki tuning pytanie

#75 Postautor: Andrzej » poniedziałek, 5 lutego 2018, 07:02

To dla tych, którzy przede wszystkim jeżdżą w terenie.
No bo jak ktoś nie jeździ to, to wiadomo, że mu nie potrzebne .
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek


Wróć do „TUNING WIZUALNY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości