Orurowanie boczne KIA SORENTO - przegląd
Moderator: Moderator
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Orurowanie boczne KIA SORENTO - przegląd
nie ma tego co ja szukam
-- Pt, 13 sie 2010, 22:06 --
nie ma tego co ja szukam
-- Pt, 13 sie 2010, 22:10 --
jeszcze jest takie
mobis
http://www.google.com/imgres?imgurl=http://www.4x4auto.cn/images/UploadFile/4x4auto08111421726232.jpg&imgrefurl=http://www.4x4auto.cn/1317/index.html&usg=__FkoPZwWEemc6j53iX4fdnKNo4LI=&h=441&w=600&sz=53&hl=pl&start=206&tbnid=vWFZ5twdkJqpAM:&tbnh=99&tbnw=135&prev=/images%3Fq%3Dmobis%2Bsorento%26um%3D1%26hl%3Dpl%26sa%3DN%26biw%3D1024%26bih%3D479%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=413&vpy=139&dur=1145&hovh=99&hovw=135&tx=83&ty=60&ei=hKZlTL_eD9fPjAf5u4DVCw&oei=GaZlTLDuIaeU4gagzZieCg&esq=24&page=24&ndsp=8&ved=1t:429,r:1,s:206
http://cgi.ebay.co.uk/Kia-Sorento-03-09-Mobis-Luxury-Running-Board-Side-Steps-/400142790818?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM#ht_3690wt_902
-- Pt, 13 sie 2010, 22:06 --
nie ma tego co ja szukam
-- Pt, 13 sie 2010, 22:10 --
jeszcze jest takie
mobis
http://www.google.com/imgres?imgurl=http://www.4x4auto.cn/images/UploadFile/4x4auto08111421726232.jpg&imgrefurl=http://www.4x4auto.cn/1317/index.html&usg=__FkoPZwWEemc6j53iX4fdnKNo4LI=&h=441&w=600&sz=53&hl=pl&start=206&tbnid=vWFZ5twdkJqpAM:&tbnh=99&tbnw=135&prev=/images%3Fq%3Dmobis%2Bsorento%26um%3D1%26hl%3Dpl%26sa%3DN%26biw%3D1024%26bih%3D479%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=413&vpy=139&dur=1145&hovh=99&hovw=135&tx=83&ty=60&ei=hKZlTL_eD9fPjAf5u4DVCw&oei=GaZlTLDuIaeU4gagzZieCg&esq=24&page=24&ndsp=8&ved=1t:429,r:1,s:206
http://cgi.ebay.co.uk/Kia-Sorento-03-09-Mobis-Luxury-Running-Board-Side-Steps-/400142790818?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM#ht_3690wt_902
- autorus
- wiem wszystko
- Posty: 2317
- Wiek: 50
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 06:48
- Skąd jesteś: Skierniewice
- Silnik: W PLANACH
- Inny Samochód: Skoda octavia 480tys
- Has thanked: 20 times
- Kontaktowanie:
Re: Orurowanie boczne KIA SORENTO - przegląd
Chciałem nadmienić ze moje rurowanie 3 od dołu ostatnio uratowało mi tyłek. A mianowicie w Nadarzynie zaczęto remontować ulice mszczonowską postawiano palety z kostkami. A jak z naprzeciwka jedzie tir to zupełnie nie ma sie gdzie schować . No i przytarłem o te kostki. na szczęście orurowaniem ufff
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Orurowanie boczne KIA SORENTO - przegląd
na aukcjach Spidera znalazłem podobne do tego które szukam aukcja allegro.
oczywiście tutaj jest to tylne i do Landcruisera, ale chodzi głownie o wzór. poszukuję właśnie takich ale na bok. będę wdzięczny za pomoc
oczywiście tutaj jest to tylne i do Landcruisera, ale chodzi głownie o wzór. poszukuję właśnie takich ale na bok. będę wdzięczny za pomoc
-
- wiem wszystko
- Posty: 1712
- Rejestracja: niedziela, 21 marca 2010, 12:04
- Skąd jesteś: Europa
- Rok: nie dotyczy
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Orurowanie boczne KIA SORENTO - przegląd
Niestety musicie wziąć pod uwagę iż orurowanie boczne w wielu przypadkach bardzo utrudnia jazdę nawet nie w terenie wystarczy mały stromy podjazd auto załadowane albo komplet osób i już rurki orzą drogę, autentycznie na przykładzie Nissana X-trail
Re: Orurowanie boczne KIA SORENTO - przegląd
Czasem jednak, ratuję progi, drzwi i inne elementy samochodu Do terenu raczej niewskazane Co niektórzy wiedzą to z autopsji
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: Orurowanie boczne KIA SORENTO - przegląd
Jestem zadowolony ze swoich rurek , czuję się "mocniejszy " z boku " i nie przeszkadzają w terenie ( pierwsze od góry )
-
- awansowałem na
- Posty: 54
- Rejestracja: niedziela, 25 lipca 2010, 14:54
- Skąd jesteś: Warszawa
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Srebrny - 200KM
- Kontaktowanie:
Re: Orurowanie boczne KIA SORENTO - przegląd
Trochę jeżdżę tu i tam, i różnymi samochodami. Czytam i głupieję miast mądrzeć, ale pewnie mało jeszcze wiem...
"Do terenu raczej niewskazane"
A do czego służy orurowanie tak w ogóle? Do bajerowania , czy do ochrony samochodu w terenie właśnie?
Jak się montuje wsiowe parapety wielkości skrzydeł to faktycznie może przeszkadzać, ale blisko osadzona rura z ew. małym parapetem, zgodna z geometrią samochodu, zamontowana na wysokości progu, to podstawowa ochrona w teren określany jako trudny (las, wąwozy itp). Do łatwego (łąka, leśne drogi itp.) to jest raczej niepotrzebne.
"Niestety musicie wziąć pod uwagę iż orurowanie boczne w wielu przypadkach bardzo utrudnia jazdę nawet nie w terenie, wystarczy mały stromy podjazd auto załadowane albo komplet osób i już rurki orzą drogę". To mnie niestety powaliło. Co ma podjazd do bocznych rur??? Gdzie próg, a gdzie droga??? Jakie oranie rurami???
Zresztą, wydaje mi się, że to co istotne (łacznie z tym jaka rura) mówi opinia: "Jestem zadowolony ze swoich rurek , czuję się "mocniejszy " z boku " i nie przeszkadzają w terenie ( pierwsze od góry )" .
"Do terenu raczej niewskazane"
A do czego służy orurowanie tak w ogóle? Do bajerowania , czy do ochrony samochodu w terenie właśnie?
Jak się montuje wsiowe parapety wielkości skrzydeł to faktycznie może przeszkadzać, ale blisko osadzona rura z ew. małym parapetem, zgodna z geometrią samochodu, zamontowana na wysokości progu, to podstawowa ochrona w teren określany jako trudny (las, wąwozy itp). Do łatwego (łąka, leśne drogi itp.) to jest raczej niepotrzebne.
"Niestety musicie wziąć pod uwagę iż orurowanie boczne w wielu przypadkach bardzo utrudnia jazdę nawet nie w terenie, wystarczy mały stromy podjazd auto załadowane albo komplet osób i już rurki orzą drogę". To mnie niestety powaliło. Co ma podjazd do bocznych rur??? Gdzie próg, a gdzie droga??? Jakie oranie rurami???
Zresztą, wydaje mi się, że to co istotne (łacznie z tym jaka rura) mówi opinia: "Jestem zadowolony ze swoich rurek , czuję się "mocniejszy " z boku " i nie przeszkadzają w terenie ( pierwsze od góry )" .
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- autorus
- wiem wszystko
- Posty: 2317
- Wiek: 50
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 06:48
- Skąd jesteś: Skierniewice
- Silnik: W PLANACH
- Inny Samochód: Skoda octavia 480tys
- Has thanked: 20 times
- Kontaktowanie:
Re: Orurowanie boczne KIA SORENTO - przegląd
Ja zakładałem orurowanie boczne dla ochrony ale także dla łatwiejszego wchodzenia do samochodu. Szczególnie mojej mamie się podoba ten dodatkowy schodek. Choć niektórzy myślą ze to atrapa i są ostrożni
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Orurowanie boczne KIA SORENTO - przegląd
autorus pisze:Ja zakładałem orurowanie boczne dla ochrony ale także dla łatwiejszego wchodzenia do samochodu
podobnie i ja chcę. moja żona mierzy 1.5m w kapeluszu , dodatkowo jest w stanie błogosławionym , i wdrapywanie się do auta wymaga od niej troszkę wysiłku, a wiem że będzie jeszcze gorzej.
- wollys
- moja ranga
- Posty: 111
- Rejestracja: piątek, 2 kwietnia 2010, 13:04
- Skąd jesteś: slask
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: nie mam
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: hmm
- Inny Samochód: Szukam :)
- Kontaktowanie:
Re: Orurowanie boczne KIA SORENTO - przegląd
Ja takze mam ze wzgledy na dzieci,same wchodza do czolgu,ale wiem na wlasnej skorze ze ratuja takze nasze kijanki przed uszkodzeniem
-
- awansowałem na
- Posty: 54
- Rejestracja: niedziela, 25 lipca 2010, 14:54
- Skąd jesteś: Warszawa
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Srebrny - 200KM
- Kontaktowanie:
Re: Orurowanie boczne KIA SORENTO - przegląd
Słowo daję, że te ostatnie posty to jest to co chciałbym czytać na takim forum.
Progi dla wygody. Jasne uzasadnienie, proste i na temat.
A progi w teren to zupełnie inna sprawa.
Progi dla wygody. Jasne uzasadnienie, proste i na temat.
A progi w teren to zupełnie inna sprawa.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- pikkolo
- coś umiem
- Posty: 641
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:28
- Skąd jesteś: Krakoofek
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: szary/szary
- Przebieg (km.): 266666
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Orurowanie boczne KIA SORENTO - przegląd
rureczki bronią auta jak mogą. Niedawno gość się powiesił na moich tylnych fordem mondeo - ja podrównałem mocowania rurek o wsio - on wymieniał cały pas przedni.
Ale faktycznie w terenie mogą przeszkadzać. Ja na mocowaniach rurek bocznych ostatnio przywiozłem tonę błota - co świadczy tylko o tym, że szorowałem mocowaniami po glebie. Na szczęście rurki były mocniejsze. Do terenu sporo lepsze są progi z blachy ryflowanej, osłony silnika etc. Po prostu tak bardzo nie zmniejszają prześwitu.
Ale faktycznie w terenie mogą przeszkadzać. Ja na mocowaniach rurek bocznych ostatnio przywiozłem tonę błota - co świadczy tylko o tym, że szorowałem mocowaniami po glebie. Na szczęście rurki były mocniejsze. Do terenu sporo lepsze są progi z blachy ryflowanej, osłony silnika etc. Po prostu tak bardzo nie zmniejszają prześwitu.
pikkolo
--------------------------
2004 / 2,4D / 140KM
srebrny
--------------------------
2004 / 2,4D / 140KM
srebrny
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Orurowanie boczne KIA SORENTO - przegląd
Catkiller pisze:Słowo daję, że te ostatnie posty to jest to co chciałbym czytać na takim forum.
Progi dla wygody. Jasne uzasadnienie, proste i na temat.
bo sorento to auto SUV, ładne, wygodne ale dające rade w lekkim terenie.
dla aut typowo w "bagno" to raczej forum 4x4 by pasowało albo coś podobnego
-
- awansowałem na
- Posty: 54
- Rejestracja: niedziela, 25 lipca 2010, 14:54
- Skąd jesteś: Warszawa
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Srebrny - 200KM
- Kontaktowanie:
Re: Orurowanie boczne KIA SORENTO - przegląd
Pikkolo - nie sprawa w materiale, ale w sposobie montażu. Można mieć rury, które nie zmienią prześwitu.
To co jest ogólnie dostępne do Sorento to są raczej ozdobniki, które na ileś zabezpieczjaą samochód, ale nie mówmy tu o "prawdziwym terenie".
Błoto zawsze zbiera się na bocznych rurach i to jest normalne, a nie znaczy, że rury przeszkadzają w terenie. Nie znaczy też, że rura szorowała po czymkolwiek.
Murzyn1313 - oczywiście racja. Sorento to lepszy SUV i właśnie z tego trzeba sobie zdawać sprawę. A , to że daje radę w nawet trudniejszym terenie niż tzw. łatwy to też prawda. ) A chodzi tylko o to, żeby na pewne rzeczy patrzeć realnie, a nie bić pianę.
To co jest ogólnie dostępne do Sorento to są raczej ozdobniki, które na ileś zabezpieczjaą samochód, ale nie mówmy tu o "prawdziwym terenie".
Błoto zawsze zbiera się na bocznych rurach i to jest normalne, a nie znaczy, że rury przeszkadzają w terenie. Nie znaczy też, że rura szorowała po czymkolwiek.
Murzyn1313 - oczywiście racja. Sorento to lepszy SUV i właśnie z tego trzeba sobie zdawać sprawę. A , to że daje radę w nawet trudniejszym terenie niż tzw. łatwy to też prawda. ) A chodzi tylko o to, żeby na pewne rzeczy patrzeć realnie, a nie bić pianę.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości