Orurowanie boczne KIA SORENTO - przegląd

Koła, spoilery, grille, lotki, blendy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
kwintolp21
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1712
Rejestracja: niedziela, 21 marca 2010, 12:04
Skąd jesteś: Europa
Rok: nie dotyczy
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Orurowanie boczne KIA SORENTO - przegląd

#16 Postautor: kwintolp21 » poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 09:59

Catkiller pisze:Pikkolo - nie sprawa w materiale, ale w sposobie montażu. Można mieć rury, które nie zmienią prześwitu.
To co jest ogólnie dostępne do Sorento to są raczej ozdobniki, które na ileś zabezpieczjaą samochód, ale nie mówmy tu o "prawdziwym terenie".
Błoto zawsze zbiera się na bocznych rurach i to jest normalne, a nie znaczy, że rury przeszkadzają w terenie. Nie znaczy też, że rura szorowała po czymkolwiek.

Murzyn1313 - oczywiście racja. Sorento to lepszy SUV i właśnie z tego trzeba sobie zdawać sprawę. A , to że daje radę w nawet trudniejszym terenie niż tzw. łatwy to też prawda. :)) A chodzi tylko o to, żeby na pewne rzeczy patrzeć realnie, a nie bić pianę.


Rurki które nie zmieniają prześwitu to właśnie ten "bajer" o który piszesz brak praktycznego zastosowania, warto również zastanowić się nad gumowymi elementami na progach biorąc pod uwagę lód zimą bo można ładnego orła wywinąć :(

maska

Re: Orurowanie boczne KIA SORENTO - przegląd

#17 Postautor: maska » poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 10:05

Spokojnie Panowie :)
Rury przednie czy tylne, czasem są pomocne w terenie i nie przeszkadzają :) ale boczne już tak w terenie nie pracują :( co innego w mieście czy na trasie, zawsze jest to element, który pierwszy bierze na siebie uderzenie. Dlatego im są staranniej wykonane i zaprojektowane, tym lepiej.
Adminie a górkę w Kielcach to już zapomniałeś? :)

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Orurowanie boczne KIA SORENTO - przegląd

#18 Postautor: Admin » poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 10:28

Możesz wstawić zdjęcie swoich rurek :) .
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

spider2you
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1640
Wiek: 51
Rejestracja: czwartek, 4 marca 2010, 22:00
Skąd jesteś: Krasne k/ Rzeszowa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 146800
Inny Samochód: Land Rover Discovery
Kontaktowanie:

Re: Orurowanie boczne KIA SORENTO - przegląd

#19 Postautor: spider2you » poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 11:15

Głosu nie będę zabierał bo się nie znam, ale Catkiller ma rację, że w terenie chronią bok - nie mając rurek bocznych zaliczyłbym bok na maxa

Tak wyglądają moje

Obrazek


A tak pomogły w akcji terenowej - leżało auta na rurach - tylko lekko ugięte mocowanie

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


murzyn1313 - ten wzór narożników mam u siebie w ofercie - zapraszam na priv - dogadamy szczegóły. Te boczne stopnie są plastikowe i po kontakcie z krawężnikiem, czy innym materiałem skalnym - ulegną degradacji lub pękną - polecam rury chromoniklowe do lansu i wchodzenia przez "żonkę-ciężaróweczkę" :25 :25
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele WYSYSAJĄ pszczoły

maska

Re: Orurowanie boczne KIA SORENTO - przegląd

#20 Postautor: maska » poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 11:28

Spiderku :) Ty się tu odnóżami nie zasłaniaj i o niewiedzy nie gadaj :) Ale sam wiesz, że boczne zmieniają prześwit :) Nie neguję faktu ich przydatności, ale są za i przeciw :) Przednie i tylne to też inna bajka :)

spider2you
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1640
Wiek: 51
Rejestracja: czwartek, 4 marca 2010, 22:00
Skąd jesteś: Krasne k/ Rzeszowa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 146800
Inny Samochód: Land Rover Discovery
Kontaktowanie:

Re: Orurowanie boczne KIA SORENTO - przegląd

#21 Postautor: spider2you » środa, 18 sierpnia 2010, 17:31

Informacja dla wszystkich zainteresowanych bocznym orurowaniem.
Dziś dostałem ofertę na super wzór stopni bocznych giętych - oczywiście z kwasówki.

Rura jest podgięta pod drzwiami kierowcy przez co delikatniejsza z wyglądu.
Jeszcze nie zamieściłem tej ceny nigdzie, więc dla forumowiczów cena 1400 zł z DARMOWĄ przesyłką.

Obrazek


ZAPRASZAM
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele WYSYSAJĄ pszczoły

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Orurowanie boczne KIA SORENTO - przegląd

#22 Postautor: cyber_human » środa, 18 sierpnia 2010, 22:43

Co do moich preferencji to rura boczna (o której też myślę) ma:

a) być solidną podporą dla hi-lift'a
b) nie zmniejszać prześwitu
c) być ochroną boku auta w off-asfalt i/lub innych miłych uczestników dróg, ew. stałych bądź ruchomych elementów krajobrazu
d) nie przeszkadzać przy wsiadaniu
e) a wyglądem to sobie ją dopasuję: pewnie będzie czarna lub kwasowa (chromonikiel zejdzie w pierwszym lesie)

Najprawdopodobniej progowe rury będę robił sam, z tego samego materiału (i przy tej samej okazji) co snorka. Niestety, ich kolej przyjdzie dopiero po lifcie, czyli czekam z zakupem amorów...
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

spider2you
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1640
Wiek: 51
Rejestracja: czwartek, 4 marca 2010, 22:00
Skąd jesteś: Krasne k/ Rzeszowa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 146800
Inny Samochód: Land Rover Discovery
Kontaktowanie:

Re: Orurowanie boczne KIA SORENTO - przegląd

#23 Postautor: spider2you » środa, 18 sierpnia 2010, 23:17

cyber_human pisze:e) a wyglądem to sobie ją dopasuję: pewnie będzie czarna lub kwasowa (chromonikiel zejdzie w pierwszym lesie)


Chromonikiel i kwasówka to to samo :25 :25 :25

A na marginesie, to to co wsadzisz w Sori, to za to kupisz sobie auto do zabawy, którego nie bezie Ci szkoda czochrać po lasach i będzie dzielniejsze od naszych kochanych :tank1 - dupowozów.

Też miałem takową koncepcyję, jak Ty, ale się wyleczyłem, bo mi szkoda było czołgusia - i tak czeka go polerka, bo krzaczororach dynowskich.

Przemyśl temat dobrze - poczytaj, popytaj, spotkaj się z kimś z off-roaderów - powiedzą Ci.
Za kilka złociszy kupisz coś do zabawy, a Sorcią cyberkowa z dzidzią będą bezpiecznie pyrkać po Pyrlandii
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele WYSYSAJĄ pszczoły

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Orurowanie boczne KIA SORENTO - przegląd

#24 Postautor: cyber_human » środa, 18 sierpnia 2010, 23:46

Rzecz w tym, że ten pomysł leży bo:

a) mam już za mało miejsca na pojazdy :) (Sorento, służbówka, dwa motocykle)
b) potrzebuję większy prześwit w Sorento na śniegi, błota itp. - te miejskie
c) lift, rury boczne, kangur, osłony podwozia, snork w Polsce sprawdza się w cywilnym samochodzie, rzekłbym asfaltowym
d) często jeździmy gdzieś razem, w sensie, że asfaltem, całą rodziną, aż tu nagle, szast, prast i można coś pokombinować off-asfalt
e) itd itp.

więc na razie nie... i tak więcej wolnego czasu spędzam w siodle (GS)
A wyprawy chcę uskutecznić motocyklowe, choć rodzinne trza mieć 4 kółka + dach i komfort... Jednak biorąc Cyberównę, odpada nawet lekki ekstreme, więc Sorento w lifcie da radę...

Taka moja filozofia, ileż do choinki, można tych AC/OC płacić :)
A jeszcze quada chcę i trzeci motocykl... :)
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

spider2you
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1640
Wiek: 51
Rejestracja: czwartek, 4 marca 2010, 22:00
Skąd jesteś: Krasne k/ Rzeszowa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 146800
Inny Samochód: Land Rover Discovery
Kontaktowanie:

Re: Orurowanie boczne KIA SORENTO - przegląd

#25 Postautor: spider2you » środa, 18 sierpnia 2010, 23:50

Chyba trzeba się zacząć klonować, aby nam czasu na przyjemności starczyło.
Ja też dumam o bajku, ale na razie motam Disco.

Kasztanimy za bardzo kolejny temat.

Ciii - za chwilę trzeba będzie te nasze wydumy powywalać.
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele WYSYSAJĄ pszczoły

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Orurowanie boczne KIA SORENTO - przegląd

#26 Postautor: Murzyn1313 » piątek, 20 sierpnia 2010, 16:23

znalazłem jeszcze takie - co myślicie o kolorze ?
Obrazek
Obrazek

spider2you
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1640
Wiek: 51
Rejestracja: czwartek, 4 marca 2010, 22:00
Skąd jesteś: Krasne k/ Rzeszowa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 146800
Inny Samochód: Land Rover Discovery
Kontaktowanie:

Re: Orurowanie boczne KIA SORENTO - przegląd

#27 Postautor: spider2you » piątek, 20 sierpnia 2010, 22:26

How much za te czarnulki????
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele WYSYSAJĄ pszczoły

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Orurowanie boczne KIA SORENTO - przegląd

#28 Postautor: Murzyn1313 » piątek, 20 sierpnia 2010, 22:28

Obrazek

spider2you
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1640
Wiek: 51
Rejestracja: czwartek, 4 marca 2010, 22:00
Skąd jesteś: Krasne k/ Rzeszowa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 146800
Inny Samochód: Land Rover Discovery
Kontaktowanie:

Re: Orurowanie boczne KIA SORENTO - przegląd

#29 Postautor: spider2you » piątek, 20 sierpnia 2010, 22:38

No strachu nie ma!!!

Ja będę miał takie w ofercie czarne, ale niestety krótkie bo tylko 150 cm, więc do Sori nie bardzo, ale może by kupić takie czarne od Navary i adoptować do Sori??? Będzie taniej.

Tutaj link

http://allegro.pl/item1159977601_stopnie_progowe_progi_nissan_navara_2007_rok_wita.html


A tutaj nowe:

http://allegro.pl/item1196492342_stopnie_boczne_nissan_navara_stal_chrom_orurowanie.html
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele WYSYSAJĄ pszczoły

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Orurowanie boczne KIA SORENTO - przegląd

#30 Postautor: Murzyn1313 » piątek, 20 sierpnia 2010, 22:42

a powiedz mi jak to jest robione?te co ty możesz załatwić,
czy to jest jakoś al-a gumą pokryte czy malowane?
i nawet jeśli adaptacja od navary- to jakie +/- koszta?
ps-ile mierzą prawidłowe belki do sorento ?(cm)
Obrazek


Wróć do „TUNING WIZUALNY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości