Strona 1 z 1

Koło zapasowe + mata DIY

: wtorek, 31 stycznia 2017, 14:44
autor: Xors
Na wstępie zwracam się do moderatorów. Nie wiem czy to odpowiedni wątek i proszę o ewentualne przeniesienie do odpowiedniego miejsca.
Witam, kilka osób prosiło o podpowiedź dotyczącą wykonania maty/wyściółki bagażnika, a mam chwilę wolnego postaram się podpowiedzieć.
W związku z tym, że często, a w zasadzie prawie zawsze wożę ze sobą psa nie mam możliwości przewożenia koła zapasowego leżącego płasko w bagażniku. Do pewnego czasu przewoziłem przypięte pasem transportowym równolegle do tylnej kanapy (załącznik 1). Optymalnym ustawieniem koła zapasowego jest prostopadłe, wówczas zyskujemy miejsce w bagażniku i pole widzenia w lusterku. Jednak szerokość koła jest większa niż naszych bagażników więc postanowiłem pomimo komentarzy, że nic to nie wymontować klapę podłogi bagażnika i okazało się, że nawet kuwet nie stanowi problemu przy zamykaniu (załącznik 2). W związku z tym, że do samochodu podchodzę bardzo pragmatycznie z miejsca postanowiłem "zmniejszyć" pokrywę podłogi przy pomocy wyrzynarki o szerokość koła. Wolałem zachować płaską powierzchnie ładunkową, niż wymontować całą deskę (załącznik 3). Mocowanie pasa transportowego przewidziałem w miejscu oznaczonym na załączniku 4. Jest to jednocześnie mocowanie kanapy oparcia. Z drugiej strony oczko do mocowania siatki bagażowej.
Kolejna praca to już krawiectwo wyższych lotów, nauka obsługi maszyny na potrzeby projektu zajęła mi 10 minut łącznie z nawijaniem bębenka i przewlekaniem nitki ;)Materiał zdecydowanie CORDURA/KORDURA/NYLON BALISTYCZNY w gramaturze 600D i oczywiście, żeby miało to sens podgumowany. Potrzebujemy wykroić trzy kawałki materiału: dwa boczki i cześć główną. Boczki zamocowałem na stałe przykręcając pod prowadnice rolety. U góry w miejscu mocowania trzeba dać szerszy zakład, żeby materiał był trzymany dwiema warstwami. boczki docelowo leżą pod częścią główną. Materiał jest gumowany i dzięki temu nic się nie przemieszcza. Jeśli ktoś ma wyższe potrzeby estetyczne można zaobrębiać pozostałe krawędzie materiału. Z doświadczenia już w trzecim samochodzie wiem, że generalnie się nie strzępi więc nie ma to sensu. Część centralna ma szerokość bagażnika i długość od zagłówków do podłogi+ długość bagażnika. Tu warto zrobić szersze podwójne lub potrójne zakłady, żeby materiał był sztywniejszy i lepiej się układał. Mocowanie do zagłówków: Wszyłem sześć tasiemek którymi wystarczy zakręcić ok 2 razy pomiędzy tapicerką z mocowaniem zagłówka wokół pręta i się świetnie trzyma. Może ktoś skorzysta, może ktoś kreatywny wprowadzi jakieś ulepszenia i ciekawe patenty. Mam nadzieję, że nikomu to nie będzie przeszkadzać ;)

Re: Koło zapasowe + mata DIY

: wtorek, 31 stycznia 2017, 15:48
autor: ronin
Czegoś tu nie rozumiem :hmm:
Czemu nie wozisz koła w miejscu do tego przeznaczonym czyli pod podwoziem??

Re: Koło zapasowe + mata DIY

: wtorek, 31 stycznia 2017, 15:56
autor: cus10
Może tak jak w moim jest tam zamontowana butla na gaz?

Re: Koło zapasowe + mata DIY

: wtorek, 31 stycznia 2017, 16:02
autor: ronin
A no chyba że tak. Jako użytkownik klekota zapomniałem że istnieje taka opcja.
Oczywiście opis modyfikacji fajny :happy2:

Re: Koło zapasowe + mata DIY

: wtorek, 31 stycznia 2017, 16:14
autor: cus10
:lol: :happy2:

Re: Koło zapasowe + mata DIY

: wtorek, 31 stycznia 2017, 16:15
autor: Xors
Oczywiście pierwsza część dotyczy samochodów upośledzonych podtlenkiem ;)