Na wstępie zwracam się do moderatorów. Nie wiem czy to odpowiedni wątek i proszę o ewentualne przeniesienie do odpowiedniego miejsca.
Witam, kilka osób prosiło o podpowiedź dotyczącą wykonania maty/wyściółki bagażnika, a mam chwilę wolnego postaram się podpowiedzieć.
W związku z tym, że często, a w zasadzie prawie zawsze wożę ze sobą psa nie mam możliwości przewożenia koła zapasowego leżącego płasko w bagażniku. Do pewnego czasu przewoziłem przypięte pasem transportowym równolegle do tylnej kanapy (załącznik 1). Optymalnym ustawieniem koła zapasowego jest prostopadłe, wówczas zyskujemy miejsce w bagażniku i pole widzenia w lusterku. Jednak szerokość koła jest większa niż naszych bagażników więc postanowiłem pomimo komentarzy, że nic to nie wymontować klapę podłogi bagażnika i okazało się, że nawet kuwet nie stanowi problemu przy zamykaniu (załącznik 2). W związku z tym, że do samochodu podchodzę bardzo pragmatycznie z miejsca postanowiłem "zmniejszyć" pokrywę podłogi przy pomocy wyrzynarki o szerokość koła. Wolałem zachować płaską powierzchnie ładunkową, niż wymontować całą deskę (załącznik 3). Mocowanie pasa transportowego przewidziałem w miejscu oznaczonym na załączniku 4. Jest to jednocześnie mocowanie kanapy oparcia. Z drugiej strony oczko do mocowania siatki bagażowej.
Kolejna praca to już krawiectwo wyższych lotów, nauka obsługi maszyny na potrzeby projektu zajęła mi 10 minut łącznie z nawijaniem bębenka i przewlekaniem nitki ;)Materiał zdecydowanie CORDURA/KORDURA/NYLON BALISTYCZNY w gramaturze 600D i oczywiście, żeby miało to sens podgumowany. Potrzebujemy wykroić trzy kawałki materiału: dwa boczki i cześć główną. Boczki zamocowałem na stałe przykręcając pod prowadnice rolety. U góry w miejscu mocowania trzeba dać szerszy zakład, żeby materiał był trzymany dwiema warstwami. boczki docelowo leżą pod częścią główną. Materiał jest gumowany i dzięki temu nic się nie przemieszcza. Jeśli ktoś ma wyższe potrzeby estetyczne można zaobrębiać pozostałe krawędzie materiału. Z doświadczenia już w trzecim samochodzie wiem, że generalnie się nie strzępi więc nie ma to sensu. Część centralna ma szerokość bagażnika i długość od zagłówków do podłogi+ długość bagażnika. Tu warto zrobić szersze podwójne lub potrójne zakłady, żeby materiał był sztywniejszy i lepiej się układał. Mocowanie do zagłówków: Wszyłem sześć tasiemek którymi wystarczy zakręcić ok 2 razy pomiędzy tapicerką z mocowaniem zagłówka wokół pręta i się świetnie trzyma. Może ktoś skorzysta, może ktoś kreatywny wprowadzi jakieś ulepszenia i ciekawe patenty. Mam nadzieję, że nikomu to nie będzie przeszkadzać ;)
Koło zapasowe + mata DIY
Moderator: Moderator
- Xors
- teraz jestem
- Posty: 483
- Wiek: 39
- Rejestracja: czwartek, 29 września 2016, 10:21
- Skąd jesteś: Białystok
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: złoty
- Przebieg (km.): 155
- Inny Samochód: Grand Vitara, AudiTT
- Twoje poprzednie Sorento: Sorento 2,4B+G
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Koło zapasowe + mata DIY
- Załączniki
-
- WP_20161216_13_06_32_Pro_LI.jpg (67.61 KiB) Przejrzano 3042 razy
-
- WP_20161216_13_06_21_Pro_LI.jpg (213.01 KiB) Przejrzano 3042 razy
-
- WP_20161216_13_06_11_Pro_LI.jpg (206.46 KiB) Przejrzano 3042 razy
-
- WP_20161216_14_17_47_Pro_LI.jpg (193.8 KiB) Przejrzano 3042 razy
-
- WP_20161216_13_33_09_Pro_LI.jpg (177.56 KiB) Przejrzano 3042 razy
- ronin
- możesz mi ufać
- Posty: 1402
- Wiek: 48
- Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Inny Samochód: Służbowe pędzidło
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 47 times
- Kontaktowanie:
Re: Koło zapasowe + mata DIY
Czegoś tu nie rozumiem
Czemu nie wozisz koła w miejscu do tego przeznaczonym czyli pod podwoziem??
Czemu nie wozisz koła w miejscu do tego przeznaczonym czyli pod podwoziem??
- cus10
- expert
- Posty: 4198
- Rejestracja: wtorek, 28 stycznia 2014, 13:22
- Skąd jesteś: Zawidów
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 204000
- Inny Samochód: A-3 8l 1.6 2001
- Twoje poprzednie Sorento: 2.4 2005r.
- Has thanked: 334 times
- Been thanked: 83 times
- Kontaktowanie:
- ronin
- możesz mi ufać
- Posty: 1402
- Wiek: 48
- Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Inny Samochód: Służbowe pędzidło
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 47 times
- Kontaktowanie:
Re: Koło zapasowe + mata DIY
A no chyba że tak. Jako użytkownik klekota zapomniałem że istnieje taka opcja.
Oczywiście opis modyfikacji fajny
Oczywiście opis modyfikacji fajny
- cus10
- expert
- Posty: 4198
- Rejestracja: wtorek, 28 stycznia 2014, 13:22
- Skąd jesteś: Zawidów
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 204000
- Inny Samochód: A-3 8l 1.6 2001
- Twoje poprzednie Sorento: 2.4 2005r.
- Has thanked: 334 times
- Been thanked: 83 times
- Kontaktowanie:
- Xors
- teraz jestem
- Posty: 483
- Wiek: 39
- Rejestracja: czwartek, 29 września 2016, 10:21
- Skąd jesteś: Białystok
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: złoty
- Przebieg (km.): 155
- Inny Samochód: Grand Vitara, AudiTT
- Twoje poprzednie Sorento: Sorento 2,4B+G
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Koło zapasowe + mata DIY
Oczywiście pierwsza część dotyczy samochodów upośledzonych podtlenkiem ;)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości