Homologacja a bezpieczeństwo

Koła, spoilery, grille, lotki, blendy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
KRISKRAK
To ja
To ja
Posty: 327
Rejestracja: czwartek, 25 grudnia 2014, 22:58
Skąd jesteś: KRAKÓW
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 249000
Inny Samochód: ford
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Homologacja a bezpieczeństwo

#46 Postautor: KRISKRAK » sobota, 12 listopada 2016, 22:41

Kara na jednego , strach na wszystkich.

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Homologacja a bezpieczeństwo

#47 Postautor: Bodzion » niedziela, 13 listopada 2016, 08:55

Kriskrak. Przypomnij sobie jednak, że na początku twierdziłeś, że nie masz żadnych oznaczeń na tych rurach. I stąd było podejrzenie, że rurki te są nielegalne.
Skoro okazało się, że masz odpowiedni certyfikat to super :-)
Jesteś bezpieczny. I bardzo dobrze.
Nieskromnie tylko napiszę, że może właśnie dyskusja w tym wątku zmotywowała Cię do poszperania w necie i wyjaśnienia tej sprawy.
Brawo :-)

Ps. Niech ten przypadek da do myślenia tym wszystkim, którzy maja rurki "hand made" czyli bez homologacji.
Jak widzicie na zachodzie takie numery już nie przechodzą.
U nas tez tak będzie, mam nadzieje.

Awatar użytkownika
KRISKRAK
To ja
To ja
Posty: 327
Rejestracja: czwartek, 25 grudnia 2014, 22:58
Skąd jesteś: KRAKÓW
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 249000
Inny Samochód: ford
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Homologacja a bezpieczeństwo

#48 Postautor: KRISKRAK » niedziela, 13 listopada 2016, 10:03

Dokładnie tak- dyskusja na forum zmotywowała mnie do dokładnego przyjrzenia się orurowaniu. Podpowiedź Kol. Pikolo na temat certyfikatu COBRY skłoniła mnie do obejrzenia auta od spodu. Na co dzień po prostu jeździmy autem, które jest już wyposażone w dodatki i nie zastanawiamy się nad homologacjami i zgodnością z aktualnymi przepisami. Najważniejsze abyśmy w przypadku nieoczekiwanego zdarzenia nie mieli kłopotów natury prawnej.
/resztę się wyklepie/.

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Homologacja a bezpieczeństwo

#49 Postautor: Bodzion » niedziela, 13 listopada 2016, 10:31

Czyli jest jakiś pożytek z tej dyskusji :-)
Wydrukuj sobie tę homologację, wrzuć do schowka w samochodzie i zapomnij o sprawie.
Jesteś bezpieczny i Tobie nie grożą żadne konsekwencje prawne w przypadku jakiejś kolizji.

Awatar użytkownika
kioterapia
To ja
To ja
Posty: 375
Rejestracja: czwartek, 14 stycznia 2016, 18:04
Skąd jesteś: wrocław
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny metalic
Przebieg (km.): 130000
Has thanked: 11 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Homologacja a bezpieczeństwo

#50 Postautor: kioterapia » niedziela, 13 listopada 2016, 13:14

Jest taki sam jak przed dyskusją.

Awatar użytkownika
kioterapia
To ja
To ja
Posty: 375
Rejestracja: czwartek, 14 stycznia 2016, 18:04
Skąd jesteś: wrocław
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny metalic
Przebieg (km.): 130000
Has thanked: 11 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Homologacja a bezpieczeństwo

#51 Postautor: kioterapia » niedziela, 13 listopada 2016, 13:27

W USA można jeździć na pace pikapa, jeśli ktoś chce... wolność.

Awatar użytkownika
miro
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2461
Wiek: 54
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
Skąd jesteś: Bestwina
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebro
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Homologacja a bezpieczeństwo

#52 Postautor: miro » niedziela, 13 listopada 2016, 14:57

Jeździcie po świcie to zapewne widzicie jakie tak są przepisy i zakazy.
Na ten przykład w Chorwacji możesz sobie łódką pływać i nikt o papier sternika nie pyta.
Na plażach nie ma ratowników a ludzie się jakoś nie topią.

Bo czy to normalne jest, żeby dorosłego człowieka pilnować jak dziecko?
Może to zabrzmi brutalnie, ale głupota to najlepsza naturalna selekcja istot myślących.....

kurczak
moja ranga
moja ranga
Posty: 141
Wiek: 42
Rejestracja: piątek, 29 stycznia 2016, 12:48
Skąd jesteś: Wrocław
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Homologacja a bezpieczeństwo

#53 Postautor: kurczak » niedziela, 13 listopada 2016, 16:34

Wolność wolnością, jeśli chodzi tylko o nas i nasze bezpieczeństwo. Gorzej jak w wyniku naszych modyfikacji ktoś postronny straci życie.

Awatar użytkownika
kioterapia
To ja
To ja
Posty: 375
Rejestracja: czwartek, 14 stycznia 2016, 18:04
Skąd jesteś: wrocław
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny metalic
Przebieg (km.): 130000
Has thanked: 11 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Homologacja a bezpieczeństwo

#54 Postautor: kioterapia » niedziela, 13 listopada 2016, 18:29

Popieram Miro w 100%. Przepisy, homologacje normy i inne wymysły biurokratycznej Europy są po to, by nakręcać koniunkturę koncernów. Wprowadza się normy euro, dpf itp - my płacimy, a w Azji, Ameryce leją z tego...

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Homologacja a bezpieczeństwo

#55 Postautor: hunter » niedziela, 13 listopada 2016, 18:50

kioterapia - to lanie to chyba w Ameryce Łacińskiej :lol:
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
Madej
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 2424
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 14 stycznia 2013, 12:45
Skąd jesteś: Krakow/Wiedeń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie dotyczy
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Twoje poprzednie Sorento: Niebieska 2,5 140 KM+ chip ,Opony AT , USEL i wiele dobrego jeszcze..
Has thanked: 4 times
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: Homologacja a bezpieczeństwo

#56 Postautor: Madej » poniedziałek, 14 listopada 2016, 11:34

Bez nakazów, zakazów i homologacji...i się da.

Jak to powiedział jeden kat "każdy ma prawo być porąbany "

Kayne
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 590
Rejestracja: poniedziałek, 7 grudnia 2015, 13:56
Skąd jesteś: Wrocław
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Przebieg (km.): 205555
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Homologacja a bezpieczeństwo

#57 Postautor: Kayne » poniedziałek, 14 listopada 2016, 12:00

kioterapia pisze:Popieram Miro w 100%. Przepisy, homologacje normy i inne wymysły biurokratycznej Europy są po to, by nakręcać koniunkturę koncernów. Wprowadza się normy euro, dpf itp - my płacimy, a w Azji, Ameryce leją z tego...


Po tygodniowej wizyty w Chinach, jestem wielkim zwolennikiem regulacji prawnych w zakresie ekologii, ograniczenia emisji spaleń itd. Tamtym powietrzem nie da się oddychać i po powrocie, przez tydzień jeszcze kaszlałem, jak mi się płuca oczyszczały…

Łatwo to komentować i węszyć spiski (aczkolwiek wiadomo, firmy na tym zarabiają) ale naprawdę, Azjaci (a zwłaszcza Chińczycy) z tego nie leją :)

Kayne
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 590
Rejestracja: poniedziałek, 7 grudnia 2015, 13:56
Skąd jesteś: Wrocław
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Przebieg (km.): 205555
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Homologacja a bezpieczeństwo

#58 Postautor: Kayne » poniedziałek, 14 listopada 2016, 12:38

Gerwazy i dlatego regulacje prawne są potrzebne. Bo się nie opłacają, więc przemysł nigdy by nie poszedł w stronę ekologii. Po prostu. Tak jak nie lubię ingerencji państwa w życie obywateli pod żadnym pozorem, tak w kwestii ekologii diametralnie zmieniłem zdanie :)

I uwierz mi, że zimowa pora we Wrocławiu gdy całe dzielnice palą śmieciami w kominkach, to nic w porównaniu do po prostu katastrofy ekologicznej w Chinach.

Alces64
moje konto
moje konto
Posty: 226
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 23:20
Skąd jesteś: Bielany Wrocławskie
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: blue
Przebieg (km.): 253
Inny Samochód: volvo s60
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Homologacja a bezpieczeństwo

#59 Postautor: Alces64 » poniedziałek, 14 listopada 2016, 15:12

Kayne pisze:
kioterapia pisze:Popieram Miro w 100%. Przepisy, homologacje normy i inne wymysły biurokratycznej Europy są po to, by nakręcać koniunkturę koncernów. Wprowadza się normy euro, dpf itp - my płacimy, a w Azji, Ameryce leją z tego...


Po tygodniowej wizyty w Chinach, jestem wielkim zwolennikiem regulacji prawnych w zakresie ekologii, ograniczenia emisji spaleń itd. Tamtym powietrzem nie da się oddychać i po powrocie, przez tydzień jeszcze kaszlałem, jak mi się płuca oczyszczały…

Łatwo to komentować i węszyć spiski (aczkolwiek wiadomo, firmy na tym zarabiają) ale naprawdę, Azjaci (a zwłaszcza Chińczycy) z tego nie leją :)


Bez przesady, byłem dwa tygodnie i nic. W 180 miastach mają zakaz ruchu skuterów i motocykli spalinowych. Świetnie wyglądają spalinowe przerobione na elektryczne, czasami nie udało się zdemontować tłumika, lub czegoś z poprzedniego życia....
OME Lift +1" BFG AT

Kayne
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 590
Rejestracja: poniedziałek, 7 grudnia 2015, 13:56
Skąd jesteś: Wrocław
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Przebieg (km.): 205555
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Homologacja a bezpieczeństwo

#60 Postautor: Kayne » poniedziałek, 14 listopada 2016, 15:54

Może nie byłeś w dużym mieście, ale np. Pekin czy Wuhan, to jedna wielka tragedia.

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_2899.jpg
UNADJUSTEDNONRAW_thumb_2899.jpg (213.25 KiB) Przejrzano 1854 razy


Złota Wieża Żurawia była od mnie w odległości około 400-500 metrów w momencie robienia zdjęcia. To wedle prognozy pogody, jest słoneczny dzień z umiarkowanym zachmurzeniem. Nie ma żadnej mgły, deszczu. Serio, nie ma tragedii? Pytałem się tubylców i niebieskie niebo widzą średnio przez 7-14 dni w roku.

Faktycznie, bez przesady… :rolley:


Wróć do „TUNING WIZUALNY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości