Homologacja a bezpieczeństwo

Koła, spoilery, grille, lotki, blendy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
tomasB
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1030
Wiek: 51
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 20:38
Skąd jesteś: niedary
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 300
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Homologacja a bezpieczeństwo

#61 Postautor: tomasB » poniedziałek, 14 listopada 2016, 16:35

Kayne, przecież widać wieże na Manhattanie w tle :kwink:

Alces64
moje konto
moje konto
Posty: 226
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 23:20
Skąd jesteś: Bielany Wrocławskie
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: blue
Przebieg (km.): 253
Inny Samochód: volvo s60
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Homologacja a bezpieczeństwo

#62 Postautor: Alces64 » wtorek, 15 listopada 2016, 01:00

Kayne pisze:Może nie byłeś w dużym mieście, ale np. Pekin czy Wuhan, to jedna wielka tragedia.



Byłem w molochach, objazdówka z Rainbow. W tym 3 słoneczne dni w SGH. Nawet nie było żadnych akcji zdrowotnych w grupie.
OME Lift +1" BFG AT

Awatar użytkownika
Madej
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 2424
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 14 stycznia 2013, 12:45
Skąd jesteś: Krakow/Wiedeń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie dotyczy
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Twoje poprzednie Sorento: Niebieska 2,5 140 KM+ chip ,Opony AT , USEL i wiele dobrego jeszcze..
Has thanked: 4 times
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: Homologacja a bezpieczeństwo

#63 Postautor: Madej » wtorek, 15 listopada 2016, 08:04

Bodzion pisze:Kriskrak. Przypomnij sobie jednak, że na początku twierdziłeś, że nie masz żadnych oznaczeń na tych rurach. I stąd było podejrzenie, że rurki te są nielegalne.
Skoro okazało się, że masz odpowiedni certyfikat to super :-)
Jesteś bezpieczny. I bardzo dobrze.
Nieskromnie tylko napiszę, że może właśnie dyskusja w tym wątku zmotywowała Cię do poszperania w necie i wyjaśnienia tej sprawy.
Brawo :-)

Ps. Niech ten przypadek da do myślenia tym wszystkim, którzy maja rurki "hand made" czyli bez homologacji.
Jak widzicie na zachodzie takie numery już nie przechodzą.
U nas tez tak będzie, mam nadzieje.


Czym będą się różniły takie rurki zrobione przez innego producenta? Jeśli będą miały taki sam kształt i będą zrobione z takiego samego materiału a nie będą miały papierka, będą bardziej niebezpieczne?
Dodam że przez to będą 3 razy tańsze i bardziej dostępne dla przeciętnego Kowalskiego.
Nie każdą firmę stać na kosztowne homologacje które są potrzebne jakiejś pańci w urzędzie co popija kawę i nawet nie wie co do czego ma służyć, ale papier jest...

Przykładowe rury Cobra i "made in Zdzisiek"
407631531_2_644x461_rurykangurorurowaniesuvterenowkajeep-dodaj-zdjecia_rev003.jpg
madei in zdzisiek
407631531_2_644x461_rurykangurorurowaniesuvterenowkajeep-dodaj-zdjecia_rev003.jpg (23.91 KiB) Przejrzano 1825 razy

hyundai-ix35-orurowanie-rury-cobra-oryginal-1447270.jpg
Cobra
hyundai-ix35-orurowanie-rury-cobra-oryginal-1447270.jpg (103.62 KiB) Przejrzano 1825 razy


Druga rzecz, która nie jest dla mnie jasna w temacie homologacji, to wydech końcowy. Nie wpływa na bezpieczeństwo ale i tak bez homologacji jest nielegalny.
Zrobiony np. przez Remusa ma wszystkie papierki i możemy montować bez problemu, ale znowu podobny zrobiony w garażu - nie, choć będzie miał wszystkie parametry w normie. Tłumik nie wpływa na bezpieczeństwo a i tak nie można go zmienić bez papierka.
Jak to powiedział jeden kat "każdy ma prawo być porąbany "

Robertf
moje konto
moje konto
Posty: 156
Rejestracja: środa, 26 października 2016, 11:17
Skąd jesteś: Mościce
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Czerwono-szary
Przebieg (km.): 96800
Kontaktowanie:

Re: Homologacja a bezpieczeństwo

#64 Postautor: Robertf » wtorek, 15 listopada 2016, 11:46

Abstrahując od zderzaków i orurowania, w odniesieniu do Twojej opinii o systemie: zorganizowana grupa pełnoprawnych obywateli naszego kraju, użytkowników sprawnych, dopuszczonych do ruchu pojazdów nie może się swobodnie poruszać po drogach publicznych bez sterty zezwoleń. Makabra.

kurczak
moja ranga
moja ranga
Posty: 141
Wiek: 42
Rejestracja: piątek, 29 stycznia 2016, 12:48
Skąd jesteś: Wrocław
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Homologacja a bezpieczeństwo

#65 Postautor: kurczak » wtorek, 15 listopada 2016, 17:41

Myślę, że z tymi przepisami, to chodzi o to żeby wyeliminować z dróg potencjalnie niebezpieczne samoróbki. Zwiększenie rygoru w przepisach ma zaś służyć zwiększaniu bezpieczeństwa. Oczywiste, że dzięki temu pracę ma też milion urzędników. A zgadnijcie ile kosztuje wykonanie badań homologacyjnych np. głupiej lampy obrusów.

Awatar użytkownika
kioterapia
To ja
To ja
Posty: 375
Rejestracja: czwartek, 14 stycznia 2016, 18:04
Skąd jesteś: wrocław
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny metalic
Przebieg (km.): 130000
Has thanked: 11 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Homologacja a bezpieczeństwo

#66 Postautor: kioterapia » wtorek, 15 listopada 2016, 18:03

Trzy miliardowe Chiny będą zatrute do cna, my będziemy mieli eco normy i słono za nie płacili, czy to coś zmieni dla globalnej atmosfery? Regulacje prawne mają sens jak dotyczą wszystkich. W miarę upływu czasu będziemy jeździć z napędami wodorowymi, po co dziś DPF-y, Euro 10 czy inne takie. Nowe i lepsze technologie wyprą te diesle. Czy dziś ktoś widział lokomotywę na węgiel w użyciu? Czy były zakazane? Koncerny nie interweniowały, bo zyski marne z takiej "eko interwencji". To tylko jeden przykład jak nam robią wodę z mózgu.

kurczak
moja ranga
moja ranga
Posty: 141
Wiek: 42
Rejestracja: piątek, 29 stycznia 2016, 12:48
Skąd jesteś: Wrocław
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Homologacja a bezpieczeństwo

#67 Postautor: kurczak » wtorek, 15 listopada 2016, 19:10

Miało być obrysowa.

Awatar użytkownika
miro
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2461
Wiek: 54
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
Skąd jesteś: Bestwina
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebro
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Homologacja a bezpieczeństwo

#68 Postautor: miro » wtorek, 15 listopada 2016, 19:23

Nie zgodzę się z tym że homologacja czy atest to bzdura.
Nawiązując do tego co pisałem wcześniej, trzeba dbać o głupich.
Nie wiem jak wyglądają wasze kontakty z klientami, ale czasami mam wrażenie że pod względem podstawowej wiedzy bhp i nie tylko, co poniektórzy dopiero zeszli z drzewa.
Przykra to i smutna prawda, ale .....nie da się jej ukryć.

W przypadku homologacji pokazanego kangura, producent który takową otrzyma musi utrzymać produkt w wersji jaką do homologacji przedstawił.
Jeśli odejdzie od parametrów, ma przesrane a zezwolenie jest mu odbierane.
Co zaś się tyczy pana Zdziśka, to nie ujmując jego umiejętnościom spawania albo mu się dobrze "heftnie", albo jak wyjdzie......czyli na oko.

I teraz jak przy dzwonie lub potrąceniu to kiepskie "heftnięcie" pęknie, rura stanie sztorcem i przeciwnikowi homologacji wbije się w brzuch, to zrozumie jej sens.
Tylko że będzie już za późno na logiczne rozumowanie.

Awatar użytkownika
tomasB
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1030
Wiek: 51
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 20:38
Skąd jesteś: niedary
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 300
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Homologacja a bezpieczeństwo

#69 Postautor: tomasB » wtorek, 15 listopada 2016, 20:03

Po co dalej bić pianę na temat tych homologacji itp. Można tak w kółko :
Czy do atestowanego orurowania dają oryginalne śruby :hmm: , tak może i dają, a na ile jest gwarancja na te śruby :hmm: Kia daje na śrubki 7 lat gwarancji.
Czy jeśli śruba z atestowanego orurowania zardzewieje, lub ją zgubię i zastąpię ją inną śrubą, która pęknie przy uderzeniu i zrobię krzywdę przeciętnemu Kowalskiemu (atestowanym orurowaniem) "kangurem" czy papierek wam pomoże :hmm: Myślę że nie, bo znajdą śrubkę od niby pana Kazia a nie oryginalną, i można tak w kółko Macieja.

kurczak
moja ranga
moja ranga
Posty: 141
Wiek: 42
Rejestracja: piątek, 29 stycznia 2016, 12:48
Skąd jesteś: Wrocław
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Homologacja a bezpieczeństwo

#70 Postautor: kurczak » wtorek, 15 listopada 2016, 20:21

1000 euro. Niezależnie od tego czy z żarówka, czy z diodami. Jest tylko jedna rzecz co do której mam wątpliwość. W przypadku lamp oznaczenie homologacji musi być umieszczone na produkcie w widocznym miejscu, w sposób trwały, nieusuwalny. Taką naklejkę jak ma kolega na rurach, to każdy może sobie wydrukować i nakleić. Dokumentacji homologacyjnych nikt ze sobą wozić nie musi.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Homologacja a bezpieczeństwo

#71 Postautor: Marek » sobota, 19 listopada 2016, 19:20

Byłem dzisiaj na Warsaw Motoshow 2016 , rozmawiałem z panami od tuningu i okazało się że te autka maja homologację . Czasami można . :)
Załączniki
128 (Copy).jpg
128 (Copy).jpg (50.48 KiB) Przejrzano 1705 razy
127 (Copy).jpg
127 (Copy).jpg (53.45 KiB) Przejrzano 1705 razy
126 (Copy).jpg
126 (Copy).jpg (61.57 KiB) Przejrzano 1705 razy
125 (Copy).jpg
125 (Copy).jpg (52.53 KiB) Przejrzano 1705 razy
123 (Copy).jpg
123 (Copy).jpg (37.23 KiB) Przejrzano 1705 razy

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Homologacja a bezpieczeństwo

#72 Postautor: Marek » niedziela, 20 listopada 2016, 12:04

Są to duże sumy ,to prawda . Z zainteresowaniem czytałem ten temat , a była okazja to sprawdziłem . Chodziło mi o zagadnienia prawne i techniczne .

kurczak
moja ranga
moja ranga
Posty: 141
Wiek: 42
Rejestracja: piątek, 29 stycznia 2016, 12:48
Skąd jesteś: Wrocław
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Homologacja a bezpieczeństwo

#73 Postautor: kurczak » niedziela, 20 listopada 2016, 12:21

Trudno mi uwierzyć, że pojazd z takim zderzakiem i kołami wystających poza obrys auta mógł mieć homologacje.

Awatar użytkownika
Edgar
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 963
Rejestracja: czwartek, 21 stycznia 2016, 13:06
Skąd jesteś: Katowice
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Has thanked: 77 times
Been thanked: 62 times
Kontaktowanie:

Re: Homologacja a bezpieczeństwo

#74 Postautor: Edgar » niedziela, 20 listopada 2016, 13:41

Zapewne to części posiadają homologację, a nie cały skompletowany w te właśnie części pojazd. Po zamontowaniu wszystkich tych homologowanych zmotanych dodatków, samochód nie był z pewnością na badaniach homologacyjnych o dopuszczeniu do ruchu publicznego, tylko i aż został zarejestrowany po badaniu technicznym tz. hamuje, świeci, nie dymi, sprawne amortyzatory - tak to się jeszcze u nas odbywa i Ja jestem zdecydowanie przeciw dopuszczeniu takich czołgów do ruchu po drogach publicznych. Gdyby obecne proporcje posiadania takich pojazdów się odwróciły to 90% potrąceń pieszych byłyby ze skutkiem śmiertelnym.

Awatar użytkownika
kioterapia
To ja
To ja
Posty: 375
Rejestracja: czwartek, 14 stycznia 2016, 18:04
Skąd jesteś: wrocław
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny metalic
Przebieg (km.): 130000
Has thanked: 11 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Homologacja a bezpieczeństwo

#75 Postautor: kioterapia » niedziela, 20 listopada 2016, 13:58

Te samochody przeznaczone są do jazdy w terenie, a nie do zabijania ludzi.
Tak jak kombajn bizon do pracy w polu, ale tam trzeba dojechać po normalnych drogach.


Wróć do „TUNING WIZUALNY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości