Homologacja a bezpieczeństwo

Koła, spoilery, grille, lotki, blendy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Homologacja a bezpieczeństwo

#76 Postautor: Bodzion » niedziela, 20 listopada 2016, 14:31

Co za pokrętna logika :confused:

Awatar użytkownika
pikkolo
coś umiem
coś umiem
Posty: 641
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:28
Skąd jesteś: Krakoofek
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: szary/szary
Przebieg (km.): 266666
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Homologacja a bezpieczeństwo

#77 Postautor: pikkolo » niedziela, 20 listopada 2016, 15:09

Edgar - wszystko dla ludzi. W szczególności dla ludzi z głową. Mam wrażenie że uważasz że do takiego auta wsiada gość - szaleniec - pedał w podłogę, zamyka oczy i używa dróg publicznych bez mózgu - bo twardy i mu wolno? Albo, że takim autem się po drogach publicznych porusza jak w baja trophy?

Jakoś przez tyle lat nie miałem problemu z ciężką terenówką na drodze, natomiast z legalnymi "seryjnymi" to ciągle jakieś problemy. I z kierowcami, którzy mają za wysokie ciśnienie.
Wystarczy w korku postać i posłuchać cb - jakie nerwusy siedzą za kółkiem. Ja się takich boję a nie gościa jadącego wycieczkowo na off. Jakoś jak tylko popada to na A4 tylko serie widzę po rowach. I karetki jadące po tych gości.

A jak zabraniać to proponuję w kolejności markami aut, które biorą udział w wypadkach. Pewnie najpierw znikną bmw, potem ople, peugeoty, merce a okaże się że auta terenowe znikną gdzieś przy końcu. Albo jak komuś przeszkadza taki rodzaj osprzętu to niech sprawdzi ile społeczeństwo wydaje na leczenie ludzi po wypadkach motocyklowych a ile po zderzeniu ze zmotaną terenówką. To może lepiej najpierw motorów zakazać? Niestety populiści patrzą na ten temat oczami: ma terenówkę. Zmotaną. Znaczy bogaty. Znaczy trzeba mu zakazać. A przy okazji rykoszetem dostają tacy goście jak my co sobie chcą twardszą osłonę silnika założyć, albo zderzak co mu się nie porysuje dojeżdżając na działeczkę.
pikkolo
--------------------------
2004 / 2,4D / 140KM
srebrny

Awatar użytkownika
kioterapia
To ja
To ja
Posty: 375
Rejestracja: czwartek, 14 stycznia 2016, 18:04
Skąd jesteś: wrocław
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny metalic
Przebieg (km.): 130000
Has thanked: 11 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Homologacja a bezpieczeństwo

#78 Postautor: kioterapia » niedziela, 20 listopada 2016, 15:22

Logika jest jedna, albo jest,albo jej nie ma.

Awatar użytkownika
Edgar
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 963
Rejestracja: czwartek, 21 stycznia 2016, 13:06
Skąd jesteś: Katowice
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Has thanked: 77 times
Been thanked: 62 times
Kontaktowanie:

Re: Homologacja a bezpieczeństwo

#79 Postautor: Edgar » niedziela, 20 listopada 2016, 15:40

@kioterapia - na kombajn należy mieć zezwolenie najczęściej jednorazowe na przejazd drogą publiczną wydane przez starostę, a jak przekracza 3,5m szerokości przez GDDiA
@pikkolo - nie uważam tak, jak to odebrałeś, co do dalszej treści:
Edgar pisze:Gdyby obecne proporcje posiadania takich pojazdów się odwróciły to ...

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Homologacja a bezpieczeństwo

#80 Postautor: Marek » niedziela, 20 listopada 2016, 15:51

Może mniej emocjonalnie a bardzie merytorycznie byśmy rozmawiali. Kombajn czy pluton czołgów to nie ma znaczenia. Homologacja i żadne przepisy nikogo nie ochronią jeżeli zabraknie rozsądku. Statystycznie znikoma ilość kierowców samochodów terenowych jest sprawcami wypadków, a co do poszkodowanych i wpływ na obrażenia przez posiadanie zderzaków metalowych nie jest mi znany. Zapewne były przeprowadzane próby, osobiście nie chciał bym być wciągnięty pod terenówkę (chociaż tu widzę pewną szansę na mniejsze obrażenia) ani wrzucony na maskę osobówki rozbijając głową szybę. Może są gdzieś podane jakieś wyniki prób. Właśnie wybieram się na krótką przejażdżkę, życzę sobie bezpiecznej drogi. :)

Awatar użytkownika
kioterapia
To ja
To ja
Posty: 375
Rejestracja: czwartek, 14 stycznia 2016, 18:04
Skąd jesteś: wrocław
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny metalic
Przebieg (km.): 130000
Has thanked: 11 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Homologacja a bezpieczeństwo

#81 Postautor: kioterapia » niedziela, 20 listopada 2016, 15:52

A na traktor, też trzeba zezwolenie ?

Awatar użytkownika
pikkolo
coś umiem
coś umiem
Posty: 641
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:28
Skąd jesteś: Krakoofek
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: szary/szary
Przebieg (km.): 266666
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Homologacja a bezpieczeństwo

#82 Postautor: pikkolo » niedziela, 20 listopada 2016, 16:15

Chyba i proporcją licząc (śmiertelne wypadki na drogach publicznych / marka) najpierw znikłoby wiele osobówek... więcej nieszczęść robią normalne auta, którym się udało przejść cudem przegląd, auta z łysymi oponami, auta z letnimi oponami w czasu śniegu niż lekkie zmotki (nie mówię tutaj o customach lub autach wyczynowych).
Trzeba szukacz źródła problemu tam gdzie on jest i go usuwać. Zgodne z prawem są setki tysięcy ciężarówek zabijających ponad 2000 ludzi rocznie a niezgodne z prawem metalowe zderzaki do terenówki gdzie być może w ciągu 5 lat zginęła jedna osoba (z tego powodu że zderzak metalowy a nie plastikowy). Bo jak auto z prędkością 90km/h walnie pieszego to nie ma najmniejszego znaczenia z jakiego materiału jest zderzak.
pikkolo
--------------------------
2004 / 2,4D / 140KM
srebrny

Awatar użytkownika
Madej
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 2424
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 14 stycznia 2013, 12:45
Skąd jesteś: Krakow/Wiedeń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie dotyczy
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Twoje poprzednie Sorento: Niebieska 2,5 140 KM+ chip ,Opony AT , USEL i wiele dobrego jeszcze..
Has thanked: 4 times
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: Homologacja a bezpieczeństwo

#83 Postautor: Madej » niedziela, 20 listopada 2016, 17:05

Co nie którzy mają stracha widząc auto z metalowym zderzakiem, może być to zderzakofobia :) Dlatego odgórnie chcą zakazać takich wynalazków.
Boją się, że to na nich ktoś specjalnie poluje,zakłada po to zderzak z odstającymi częściami. Rusza w trasę z myślą, kogo by to dziś nadziać. Bo w takich autach to maniacy jeżdżą, zero mózgu i jakiś zahamowań na drodze... Zróbmy rząd i wyrzućmy ich stąd ... do lasu z nimi... daleko od cywilizacji... na pustynie do Afryki lub w puszczę Amazonii...
TRAKTORY Z GUMY!!!!
:roftl: :beer2:
Jak to powiedział jeden kat "każdy ma prawo być porąbany "

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Homologacja a bezpieczeństwo

#84 Postautor: Bodzion » niedziela, 20 listopada 2016, 19:47

Czytam ten założony przeze mnie wątek ( trochę przypadkiem, bo wydzielony z innego ) z coraz większym zdumieniem.
Co za populizm się tu objawia...

Te odwołania do "rozsądku" te przejaskrawienia argumentacji... normalnie masakra.
A sprawa jest prosta. Albo masz legalny pojazd albo nie.
Rozsądek nie ma tu nic do rzeczy.

Jeżeli masz legalny pojazd - jeździsz spokojnie.
Jeżeli masz nielegalny pojazd (lub jego jakąś część) to jeździsz na własne ryzyko.

Czasy się zmieniają.
Jak widać, nawet po wpisach w tym wątku, na zachód od Odry już nikt nie podejmie ryzyka jeżdżenia pojazdem z nielegalnym wyposażeniem.
Dla odmiany na wschód od Bugu - jest wolna amerykanka.
Polska jest tak mniej więcej po środku - dlatego trwa taka bezsensowna populistyczna dyskusja.

Ja osobiście kibicuję abyśmy przyjęli model zachodni - wszystko co nielegalne na pola i do lasu.
A na drodze tylko to co legalne i (mam nadzieję) bezpieczne.

Madej - w podpisie masz błąd (w stosunku do stanu faktycznego).
KIA bowiem w Ameryce to nie Kill in action ( "zabić w akcji: ), a killed in action ( "zabity w akcji" ) - to tylko tak na marginesie.
Listy z napisem KIA dostają rodziny poległych w walce żołnierzy USA.

Awatar użytkownika
Madej
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 2424
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 14 stycznia 2013, 12:45
Skąd jesteś: Krakow/Wiedeń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie dotyczy
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Twoje poprzednie Sorento: Niebieska 2,5 140 KM+ chip ,Opony AT , USEL i wiele dobrego jeszcze..
Has thanked: 4 times
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: Homologacja a bezpieczeństwo

#85 Postautor: Madej » niedziela, 20 listopada 2016, 20:20

Bodzion pisze:Madej - w podpisie masz błąd ( w stosunku do stanu faktycznego ).
KIA bowiem w Ameryce to nie Kill in action ( "zabić w akcji: ), a killed in action ( "zabity w akcji" ) - to tylko tak na marginesie.
Listy z napisem KIA dostają rodziny poległych w walce żołnierzy USA.


Tak, wiem że w USA jest - killed in action. Ale mój skrót jest taki jak w podpisie... bo jest mój
Jak to powiedział jeden kat "każdy ma prawo być porąbany "

Giza

Re: Homologacja a bezpieczeństwo

#86 Postautor: Giza » niedziela, 20 listopada 2016, 21:03

To jeszcze zależy gdzie służyli. Niektórzy dostają DOA :-)

Giza

Re: Homologacja a bezpieczeństwo

#87 Postautor: Giza » niedziela, 20 listopada 2016, 21:36

DOA piszą też jeśli brał udział w operacji ale zejście było skutkiem np. wypadku a nie działań bojowych, Dead On Action mimo że mi to brzmi jakoś “nie w lengłiczu"
DOA piszą też na padniętych podzespołach najczęściej elektronicznych - martwe w działaniu?
Ostatnio zmieniony niedziela, 20 listopada 2016, 21:41 przez Giza, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Homologacja a bezpieczeństwo

#88 Postautor: krzysiek ardie » niedziela, 20 listopada 2016, 21:41

Nie widzę związku pomiędzy tytułem dyskusji a kilkoma ostatnimi postami :hmm:
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Giza

Re: Homologacja a bezpieczeństwo

#89 Postautor: Giza » niedziela, 20 listopada 2016, 21:44

Ja widzę. Jak zarobisz nie homologowanym zderzakiem to jesteś KIA, a jak homologowanym to DOA . I to trzeba było wyjaśnić :rolley:

Awatar użytkownika
Madej
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 2424
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 14 stycznia 2013, 12:45
Skąd jesteś: Krakow/Wiedeń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie dotyczy
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Twoje poprzednie Sorento: Niebieska 2,5 140 KM+ chip ,Opony AT , USEL i wiele dobrego jeszcze..
Has thanked: 4 times
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: Homologacja a bezpieczeństwo

#90 Postautor: Madej » poniedziałek, 28 listopada 2016, 20:05

Taki homologowany jest bezpieczny? Dopuszczony do ruchu jak najbardziej :)
Załączniki
tmp-cam-118157401.jpg
tmp-cam-118157401.jpg (137.93 KiB) Przejrzano 2353 razy
Jak to powiedział jeden kat "każdy ma prawo być porąbany "


Wróć do „TUNING WIZUALNY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości