Jestem za, a tu kolejny ciekawy cytat:
"...Jeśli mamy samochód wyposażony w moduł reflektorów halogenowych, ale chcemy zmienić system na reflektory ksenonowe, to musimy zaopatrzyć się w kilka rzeczy -
reflektor ksenonowy (dedykowany tylko dla lamp wyładowczych), system spryskiwaczy i zderzak specjalnie do nich przystosowany oraz system samopoziomowania reflektorów. Wyspecjalizowany w takich przeróbkach warsztat nie powinien mieć problemów z wymianą. Lampy ksenonowe muszą posiadać układ automatycznego poziomowania i wysokociśnieniowe spryskiwacze.
To wymóg regulowany prawem."
Niestety wielu kierowców korzysta z conversion kits, potocznie zwanych HID-ami, których nie wolno stosować zamiast halogenów.
Są to nielegalne zestawy służące samodzielnemu przerobieniu reflektorów halogenowych tak, aby zamiast fabrycznie dedykowanych żarówek halogenowych zamontować ksenony.
Zwolennicy tego typu przeróbek często zapominają też, że lampy ksenonowe pracują pod wysokim napięciem, więc do ich funkcjonowania potrzebne są specjalne przetwornice. Problem w tym, że jakość takich zestawów pozostawia wiele do życzenia, o czym przekonało się już wielu kierowców, których auta stanęły w płomieniach..."
Te HID-Y wyładowały się na właścicielu
Kliknij obrazek, aby powiększyć