Komputer pokładowy w Sorento.
Moderator: Moderator
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Komputer pokładowy w Sorento.
Od kilku lat chodzi za mną sprawdzony sposób na zamontowanie komputera pokładowego do Sorento.
Wiele aut , nawet starszych ma to w standardzie więc dlaczego Sorento miałoby nie mieć.
Jednym z najbardziej uniwersalnych i cały czas rozwijanych komputerów jest polskie urządzenie o nazwie Uniwersalny Komputer Pokładowy.
Jest ono urządzeniem dedykowanym do większości pojazdów silnikowych.W przypadku diesli common-rail może być wymagany dodatkowy konwerter sygnału CR-PWM. Trzeba to sprawdzić doświadczalnie, co być może wkrótce uczynimy. UKP posiada mnogość funkcji, takich jak: pomiary temperatur (wewnątrz pojazdu, na zewnątrz, silnika/oleju), pomiar zużycia paliwa (średni i chwilowy), pomiar prędkości, dystansu i przyspieszeń, metromierz, zegarek, obsługa analogowych czujników (umożliwia np. odczyty z sondy lambda, pomiar AFR, ciśnienia doładowania, wskaźnik biegu itd.) oraz wiele więcej. Wszystkie parametry są wyświetlane w przyjaznej formie na graficznym wyświetlaczu LCD lub OLED. Komputer dodatkowo jest wyposażony w złącze USB umożliwiające komunikacje z komputerem PC, gdzie przy pomocy dedykowanego oprogramowania istnieje możliwość spersonalizowania jednostki i ustawienia wielu parametrów konfiguracyjnych.
Lista funkcji urządzenia:
prędkość pojazdu (jednostki km/h lub mph),
chwilowe spalanie (chwilowe zużycie paliwa, jednostki: l/h i l/100km ,gph i mpg, l/h i km/l ),
średnie spalanie (średnie zużycie paliwa, jednostki: l/100km, mpg, km/l),
przejechany dystans (od tankowania/resetowania),
ilość paliwa w zbiorniku,
szacunkowy dystans do tankowania,
niezależny licznik dzienny/podróży (czas podróży, prędkość średnia, prędkość maksymalna, dystans, średnie spalanie),
funkcja tzw. taksometru w liczniku dziennym (koszty podróży),
metromierz off-road (rajdowa halda) - tryby pracy: normal / reverse / freeze,
obsługa aut również z instalacją gazową (sygnalizacja kiedy auto pracuje na gazie, a kiedy na benzynie, ponadto niezależne pomiary spalania, dystansu itd.),
data i czas,
temperatura wewnątrz i na zewnątrz pojazdu,
temperatura użytkownika - możliwość podłączenia analogowego czujnika temperatury (typowy motoryzacyjny wkręcany w blok silnika, głowicę lub miskę olejową),
pomiary przyspieszeń oraz hamowań (automatyczne) z możliwością ustawiania własnych przedziałów (np. 0-100 km/h, 60-120 km/h, 0-400m, 100-0 km/h itd.),
możliwość podłączenia do dwóch analogowych czujników (max 0-5V) i rysowania ich przebiegu na wyświetlaczu, np. sonda lambda, sonda szerokopasmowa, czujnik ciśnienia, TPS itd.
współpraca z kontrolerem sondy szerokopasmowej (0-5V , możliwość skalowania charakterystyki) – odczyt AFR,
obsługa czujnika ciśnienia doładowania vacuum/boost (0-5V , możliwość skalowania charakterystyki), jednostki BAR lub PSI,
wskaźnik biegu (na podstawie osobnego czujnika lub przełożeń),
pomiar napięcia akumulatora,
sygnalizacja stanu pracy wentylatora chłodnicy,
przypominanie o niewłączonych światłach,
przypominanie o zbliżających się inspekcjach (możliwość konfiguracji do 4 niezależnych inspekcji związanych z przebiegiem oraz do 2 związanych z motogodzinami),
informacja o gołoledzi,
ostrzeganie dźwiękowe po przekroczeniu zadanej temperatury użytkownika (np. temperatury silnika) – możliwość ustawiania własnego progu,
rozbudowany system alertów dla temperatur, napięcia akumulatora oraz wejść analogowych (możliwość pełnej konfiguracji tj. ustawienia dolnego/górnego progu ostrzegania, ustawienia histerezy, sposób ostrzegania itd.),
dodatkowy ekran użytkownika – dowolnie konfigurowalny,
możliwość aktywowania/dezaktywowania poszczególnych ekranów,
przebieg całkowity auta (dystans oraz motogodziny),
możliwość zmiany jednostek (metryczne/imperialne),
cztery języki menu (polski/angielski/niemiecki/rosyjski),
możliwość ustawiania indywidualnego powitania - tekstowe (4x20 znaków) lub graficzne (import z bitmapy),
możliwość wyboru czcionki,
programowa regulacja podświetlenia wyświetlacza LCD/OLED,
możliwość ustawienia dwóch trybów jasności wyświetlacza (dzienny/nocny), czyli tzw "dimmer" (wyzwalany np. sygnałem ze świateł mijania),
komunikacja z komputerem PC przy pomocy interfejsu USB (możliwość ustawiania parametrów komputerka z poziomu komputera PC, jak również możliwość odczytu bieżących parametrów),
i wiele więcej.
Wymiary modułu wyświetlacza LCD 2,5"
szerokość płytki: 8,0 [cm],
wysokość płytki: 3,6 [cm],
szerokość ekranu: 6,5 [cm],
wysokość ekranu: 1,8 [cm].
Pewnie na rynku jest sporo takich urządzeń ale od czegoś trzeba zacząć .
Mam już jedno Sorento którego właściciel się zgodził więc pewnie wkrótce nastąpią pierwsze testy.
( z zastrzeżeniem , że nie jest to mój samochód więc poglądy właściciela mogą ulec zmianie )
Przede wszystkim trzeba będzie znaleźć odpowiednie miejsce na kokpicie aby urządzenie sprawiało wrażenie fabrycznie zamontowanego.
Wiele aut , nawet starszych ma to w standardzie więc dlaczego Sorento miałoby nie mieć.
Jednym z najbardziej uniwersalnych i cały czas rozwijanych komputerów jest polskie urządzenie o nazwie Uniwersalny Komputer Pokładowy.
Jest ono urządzeniem dedykowanym do większości pojazdów silnikowych.W przypadku diesli common-rail może być wymagany dodatkowy konwerter sygnału CR-PWM. Trzeba to sprawdzić doświadczalnie, co być może wkrótce uczynimy. UKP posiada mnogość funkcji, takich jak: pomiary temperatur (wewnątrz pojazdu, na zewnątrz, silnika/oleju), pomiar zużycia paliwa (średni i chwilowy), pomiar prędkości, dystansu i przyspieszeń, metromierz, zegarek, obsługa analogowych czujników (umożliwia np. odczyty z sondy lambda, pomiar AFR, ciśnienia doładowania, wskaźnik biegu itd.) oraz wiele więcej. Wszystkie parametry są wyświetlane w przyjaznej formie na graficznym wyświetlaczu LCD lub OLED. Komputer dodatkowo jest wyposażony w złącze USB umożliwiające komunikacje z komputerem PC, gdzie przy pomocy dedykowanego oprogramowania istnieje możliwość spersonalizowania jednostki i ustawienia wielu parametrów konfiguracyjnych.
Lista funkcji urządzenia:
prędkość pojazdu (jednostki km/h lub mph),
chwilowe spalanie (chwilowe zużycie paliwa, jednostki: l/h i l/100km ,gph i mpg, l/h i km/l ),
średnie spalanie (średnie zużycie paliwa, jednostki: l/100km, mpg, km/l),
przejechany dystans (od tankowania/resetowania),
ilość paliwa w zbiorniku,
szacunkowy dystans do tankowania,
niezależny licznik dzienny/podróży (czas podróży, prędkość średnia, prędkość maksymalna, dystans, średnie spalanie),
funkcja tzw. taksometru w liczniku dziennym (koszty podróży),
metromierz off-road (rajdowa halda) - tryby pracy: normal / reverse / freeze,
obsługa aut również z instalacją gazową (sygnalizacja kiedy auto pracuje na gazie, a kiedy na benzynie, ponadto niezależne pomiary spalania, dystansu itd.),
data i czas,
temperatura wewnątrz i na zewnątrz pojazdu,
temperatura użytkownika - możliwość podłączenia analogowego czujnika temperatury (typowy motoryzacyjny wkręcany w blok silnika, głowicę lub miskę olejową),
pomiary przyspieszeń oraz hamowań (automatyczne) z możliwością ustawiania własnych przedziałów (np. 0-100 km/h, 60-120 km/h, 0-400m, 100-0 km/h itd.),
możliwość podłączenia do dwóch analogowych czujników (max 0-5V) i rysowania ich przebiegu na wyświetlaczu, np. sonda lambda, sonda szerokopasmowa, czujnik ciśnienia, TPS itd.
współpraca z kontrolerem sondy szerokopasmowej (0-5V , możliwość skalowania charakterystyki) – odczyt AFR,
obsługa czujnika ciśnienia doładowania vacuum/boost (0-5V , możliwość skalowania charakterystyki), jednostki BAR lub PSI,
wskaźnik biegu (na podstawie osobnego czujnika lub przełożeń),
pomiar napięcia akumulatora,
sygnalizacja stanu pracy wentylatora chłodnicy,
przypominanie o niewłączonych światłach,
przypominanie o zbliżających się inspekcjach (możliwość konfiguracji do 4 niezależnych inspekcji związanych z przebiegiem oraz do 2 związanych z motogodzinami),
informacja o gołoledzi,
ostrzeganie dźwiękowe po przekroczeniu zadanej temperatury użytkownika (np. temperatury silnika) – możliwość ustawiania własnego progu,
rozbudowany system alertów dla temperatur, napięcia akumulatora oraz wejść analogowych (możliwość pełnej konfiguracji tj. ustawienia dolnego/górnego progu ostrzegania, ustawienia histerezy, sposób ostrzegania itd.),
dodatkowy ekran użytkownika – dowolnie konfigurowalny,
możliwość aktywowania/dezaktywowania poszczególnych ekranów,
przebieg całkowity auta (dystans oraz motogodziny),
możliwość zmiany jednostek (metryczne/imperialne),
cztery języki menu (polski/angielski/niemiecki/rosyjski),
możliwość ustawiania indywidualnego powitania - tekstowe (4x20 znaków) lub graficzne (import z bitmapy),
możliwość wyboru czcionki,
programowa regulacja podświetlenia wyświetlacza LCD/OLED,
możliwość ustawienia dwóch trybów jasności wyświetlacza (dzienny/nocny), czyli tzw "dimmer" (wyzwalany np. sygnałem ze świateł mijania),
komunikacja z komputerem PC przy pomocy interfejsu USB (możliwość ustawiania parametrów komputerka z poziomu komputera PC, jak również możliwość odczytu bieżących parametrów),
i wiele więcej.
Wymiary modułu wyświetlacza LCD 2,5"
szerokość płytki: 8,0 [cm],
wysokość płytki: 3,6 [cm],
szerokość ekranu: 6,5 [cm],
wysokość ekranu: 1,8 [cm].
Pewnie na rynku jest sporo takich urządzeń ale od czegoś trzeba zacząć .
Mam już jedno Sorento którego właściciel się zgodził więc pewnie wkrótce nastąpią pierwsze testy.
( z zastrzeżeniem , że nie jest to mój samochód więc poglądy właściciela mogą ulec zmianie )
Przede wszystkim trzeba będzie znaleźć odpowiednie miejsce na kokpicie aby urządzenie sprawiało wrażenie fabrycznie zamontowanego.
- regi
- dobry jak...
- Posty: 777
- Wiek: 47
- Rejestracja: środa, 20 października 2010, 14:55
- Skąd jesteś: Nowy Sącz
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Kolor: granatowy ?
- Przebieg (km.): 130000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Komputer pokładowy w Sorento.
U gory nad lusterkiem mozna zalozyc. Ja przynajmniej mam tam bezuzyteczny pseudokompas z barometrem i wysokosciomierzem tez marnym.
Wyższy +130mm (5 cali)
Szerszy +110mm
Mini Monster Truck
265/70/16 - ET 0
Przod: [Koni Haevy Track + H&R]
Tyl: [OldManEmu N149 + Ironman]
Szerszy +110mm
Mini Monster Truck
265/70/16 - ET 0
Przod: [Koni Haevy Track + H&R]
Tyl: [OldManEmu N149 + Ironman]
- Madej
- ASSISTANCE
- Posty: 2424
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 14 stycznia 2013, 12:45
- Skąd jesteś: Krakow/Wiedeń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: nie dotyczy
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Twoje poprzednie Sorento: Niebieska 2,5 140 KM+ chip ,Opony AT , USEL i wiele dobrego jeszcze..
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Re: Komputer pokładowy w Sorento.
Również za pomysłem Regiego jestem.Tam mysle ze najbardziej by pasowalo?
Jaki koszt takiego kompka do sorci?
Jaki koszt takiego kompka do sorci?
Jak to powiedział jeden kat "każdy ma prawo być porąbany "
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: Komputer pokładowy w Sorento.
Wymianę szybki z zielonej na czerwoną plexi mamy opracowane .
natomiast aby włożyć tam nowy wyświetlacz to wymagałoby kilku przeróbek , ogólnie ciasno tam jest ale gdyby zrezygnować całkowicie z fabrycznego systemu to kto wie...
Koszt całego panela od Sorento z wyświetlaczem to 30 zł, więc można poeksperymentować, nawet z wycięciem ciut większego otworu .
natomiast aby włożyć tam nowy wyświetlacz to wymagałoby kilku przeróbek , ogólnie ciasno tam jest ale gdyby zrezygnować całkowicie z fabrycznego systemu to kto wie...
Koszt całego panela od Sorento z wyświetlaczem to 30 zł, więc można poeksperymentować, nawet z wycięciem ciut większego otworu .
-
- moja ranga
- Posty: 150
- Rejestracja: poniedziałek, 7 października 2013, 22:21
- Skąd jesteś: Radom
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 2 WD
- Rok: 2012
- Kolor: czarny
- Inny Samochód: NISSAN NOTE
- Kontaktowanie:
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Komputer pokładowy w Sorento.
Poczytałem sobie instrukcję montażu tego urządzenia do benzyniaka z gazem i do diesla , jest trochę zabawy .
Zgadzam się z opinią Murzyna ,a jak ktoś jest pasjonatem to proszę bardzo.
Nie neguję idei i z ciekawością będę śledził ten projekt, może wypali
Poniżej widok jak wyświetlacz tego urządzenia został wstawiony do Dacii w panel licznika.
Zgadzam się z opinią Murzyna ,a jak ktoś jest pasjonatem to proszę bardzo.
Nie neguję idei i z ciekawością będę śledził ten projekt, może wypali
Poniżej widok jak wyświetlacz tego urządzenia został wstawiony do Dacii w panel licznika.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: Komputer pokładowy w Sorento.
tak wygląda licznik w aucie w którym ma być montowane.
jak już będę miał w ręku to przymierzę .
Tak wygląda wstawione w obrotomierz :
Urządzenie było już montowane chyba we wszystkich markach samochodów
a niektórzy fani tak jak my zrobili nawet dokładny tutorial :
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=79024
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: Komputer pokładowy w Sorento.
Jeszcze myślałem o tej górnej półce nad radiem .
Tam montaż byłby chyba bardzo prosty.
Tam montaż byłby chyba bardzo prosty.
-
- możesz mi ufać
- Posty: 1381
- Rejestracja: sobota, 11 maja 2013, 20:12
- Skąd jesteś: dolnośląskie 59300
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie mam
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 138000
- Inny Samochód: Citroen C4, Citroen
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Komputer pokładowy w Sorento.
Czy ten komputer jest wpinany w złącze diagnostyczne i czyta wszystko po OBD czy jest to realizowane w inny sposob?
- Katy
- moje konto
- Posty: 242
- Rejestracja: czwartek, 4 lipca 2013, 13:48
- Skąd jesteś: Poznań i Pszczew
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2008
- Kolor: Czarna Perła
- Przebieg (km.): 177552
- Kontaktowanie:
Re: Komputer pokładowy w Sorento.
Admin pisze:Jeszcze myślałem o tej górnej półce nad radiem .
Tam montaż byłby chyba bardzo prosty.
o tym własnie miejscu myślałam jadąc dziś rano do pracy byłoby jak dla mnie idealne, najlepiej z możliwością chowania (u mnie tam nie ma schowka nie wiem czy możnaby wstawić)
katy@klubsorento.pl
CZARNY MIODZIO = Autko z charakterem...
Kia Sorento 3,3 V6 (248KM) PB+LPG Vialle LPi
Skrzynia: A/T Automatyczna z Tiptronic
Napędy: 4 WD
Rocznik: 2008
Kolor: Czarny
Wersja: EX
Koła: 245/65 R17 A/T-S Yokohama Geolandar
Średnia paliwożerność (3/4 jazdy to miasto, zależnie od warunków) LPG 17,5-22/100km za to
w weekendy na trasie 13,5-14/100 km jak nie mam zbyt ciężkiej nóżki...
a jako miły rekordzik najniższe odnotowane spalanie 07 luty 2016 r. - 12,5 LPG/100km
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: Komputer pokładowy w Sorento.
mariank32 pisze:Czy ten komputer jest wpinany w złącze diagnostyczne i czyta wszystko po OBD czy jest to realizowane w inny sposob?
Tutaj jest szczegółowa instrukcja:
- Załączniki
-
- ukp_v2-5_uniwersalny_komputer_pokladowy_instrukcja_uzytkownika.pdf
- (2.63 MiB) Pobrany 221 razy
-
- możesz mi ufać
- Posty: 1381
- Rejestracja: sobota, 11 maja 2013, 20:12
- Skąd jesteś: dolnośląskie 59300
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie mam
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 138000
- Inny Samochód: Citroen C4, Citroen
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Komputer pokładowy w Sorento.
Dopiero jutro będę miał dostęp do kompa stacjonarnego , stąd moje krótkie pytanie. Kiedyś testowałem coś podobnego w cytrynce, ale po obd to bzdury pokazywało.
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: Komputer pokładowy w Sorento.
artykuł :mateusz607
Wpis w dzienniku pokładowym Honda Accord 07.11.2014 przebieg 221700 km
silnik 2.0 i-VTEC 16V Sport, moc 155 KM
Stworzenie obudowy i montaż uniwersalnego komputera pokładowego
Od dłuższego czasu chodził mi po głowie taki pomysł, ale jakoś nie widziałem nigdzie odpowiedniego miejsca do wkomponowania wyświetlacza. W końcu stwierdziłem, że jak tyle czasu mnie nie olśniło to wcale się to nie zmieni i trzeba wykombinować jakiś inny patent.
Jak niema miejsca to trzeba je zrobić Narysowałem w Solid Edge obudowę wyświetlacza i dałem do wydruku 3D Potem tylko ją dopieścić, pomalować i zamontować.
Model w Solid Edge
Surowy wydruk 3D
Obudowa po wstępnej obróbce
Szpachla z włóknem szklanym do wyrównania powierzchni
Szpachla wygładzona papierem ściernym
Malowanie podkładem
Malowanie czarnym matem
Efekt końcowy- widok z pozycji kierowcy
chwilowe zużycie paliwa 54l/100km
Wpis w dzienniku pokładowym Honda Accord 07.11.2014 przebieg 221700 km
silnik 2.0 i-VTEC 16V Sport, moc 155 KM
Stworzenie obudowy i montaż uniwersalnego komputera pokładowego
Od dłuższego czasu chodził mi po głowie taki pomysł, ale jakoś nie widziałem nigdzie odpowiedniego miejsca do wkomponowania wyświetlacza. W końcu stwierdziłem, że jak tyle czasu mnie nie olśniło to wcale się to nie zmieni i trzeba wykombinować jakiś inny patent.
Jak niema miejsca to trzeba je zrobić Narysowałem w Solid Edge obudowę wyświetlacza i dałem do wydruku 3D Potem tylko ją dopieścić, pomalować i zamontować.
Model w Solid Edge
Surowy wydruk 3D
Obudowa po wstępnej obróbce
Szpachla z włóknem szklanym do wyrównania powierzchni
Szpachla wygładzona papierem ściernym
Malowanie podkładem
Malowanie czarnym matem
Efekt końcowy- widok z pozycji kierowcy
chwilowe zużycie paliwa 54l/100km
- ntgale
- możesz mi ufać
- Posty: 1329
- Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 18:54
- Skąd jesteś: ___
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Been thanked: 1 time
Re: Komputer pokładowy w Sorento.
Admin pisze:...
chwilowe zużycie paliwa 54l/100km ...
Ale wierz mi, że warto a to tylko 4 gary. Ja swoim często przy wyprzedzaniu dochodziłem do odcięcia bo głos pomiędzy 5 a 7 tyś. obr. był rewelacyjny (jak na cywilne kombi).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości