Chipujesz? Ryzykujesz! Czym grozi tuning elektroniczny

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5062
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 217 times
Kontaktowanie:

Re: Chipujesz? Ryzykujesz! Czym grozi tuning elektroniczny

#16 Postautor: Andrzej » środa, 10 lipca 2019, 13:52

Przez 5 lat już powinny być dostępne właściwe mapy .
Ciekawe czy bez hamowni jest możliwość i wogóle sens ich wgrywania , chociaż ustawienia fabryczne raczej nie powinny narobić kłopotów .
Zobaczymy co z tego wyjdzie i czy uda Ci się zgasić kiedyś tą kontrolkę.
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Lukash20
moja ranga
moja ranga
Posty: 133
Wiek: 37
Rejestracja: sobota, 11 listopada 2017, 14:07
Skąd jesteś: Darłowo
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 230000
Inny Samochód: Skoda Fabia
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Chipujesz? Ryzykujesz! Czym grozi tuning elektroniczny

#17 Postautor: Lukash20 » środa, 10 lipca 2019, 15:58

Myślę że powinno być ok bo wyświetla mi błąd P0704 czyli załącznik sprzęgła a ja mam automat więc trzeba zmienić ustawienia skrzyni na Auto. Dlatego tez auto więcej pali. Trzeba będzie zrobić na nowo cała adaptacje i powinno być git. 17 lipca jestem ugadany maja się w serwisie nad tym pochylić

Awatar użytkownika
gczarkowski1
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1057
Wiek: 49
Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 20:50
Skąd jesteś: Mazowieckie
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Rok: nie dotyczy
Inny Samochód: VOLVO/MERCEDES/ VW
Has thanked: 14 times
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Chipujesz? Ryzykujesz! Czym grozi tuning elektroniczny

#18 Postautor: gczarkowski1 » środa, 10 lipca 2019, 17:54

Ten co wgrywał mapę ,niech wgra ustawienia fabryczne , w końcu powinien zachować dane auta które modyfikuje , poza tym żaden fachowiec nie powinien wypuścić auta z świecącą kontrolką , gdzie chamownia, gdzie po mapie ponowne sprawdzenie błędów , certyfikat, gwarancja ,w ten sposób rodzi się takie pesymistyczne podejście do zwiększenia mocy w autach
Pozdrawiam
Grzegorz

Awatar użytkownika
Lukash20
moja ranga
moja ranga
Posty: 133
Wiek: 37
Rejestracja: sobota, 11 listopada 2017, 14:07
Skąd jesteś: Darłowo
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 230000
Inny Samochód: Skoda Fabia
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Chipujesz? Ryzykujesz! Czym grozi tuning elektroniczny

#19 Postautor: Lukash20 » środa, 10 lipca 2019, 19:14

Tylko muszę lekko sprostować oni mi tam mapy nie zmieniali tak bynajmniej twierdzą wykonali tylko reset ustawień fabrycznych i ponownie zrobili adaptacje silnika, z tego co pamiętam jak oddawali mi auto tłumaczyli że auto teraz w czasie jazdy będzie sobie wszystko ustawiało. Ale właśnie po tym ich zabiegu zapaliła się kontrolka świec żarowych i powstał błąd P0704 czyli załącznik sprzęgła usterka. 17 lipca jadę do nich maja jeszcze raz sprawdzić co jest nie tak, mi się wydaje że mam jakieś ustawienia przypisane na manułala a u mnie jest A/T. Auto ogólnie dużo pali bo na stałym odcinku który pokonuje co dziennie ok 20 km w obie strony palił około 12 l. na setkę. A teraz jeszcze wzrosło spalanie jak wziąłem akumulator do ładowania po podłączeniu średnia wyszła 15. 1 pokonując ten sam odcinek, być może to jest ta adaptacja skrzyni po rozłączeniu akumulatora i dlatego ucząc się palił więcej. Ale to tylko moje domysły niczym nie poparte.

Awatar użytkownika
kamilios19
To ja
To ja
Posty: 316
Wiek: 33
Rejestracja: wtorek, 27 czerwca 2017, 21:04
Skąd jesteś: Olecko
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 186000
Inny Samochód: seat, vw hyund Volvo
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Chipujesz? Ryzykujesz! Czym grozi tuning elektroniczny

#20 Postautor: kamilios19 » wtorek, 28 lipca 2020, 13:33

Robił ktoś chipa w 2.5 crdi ? Jak się sprawuje jaki wzrost mocy w 140KM? Jakie wrażenia?

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11379
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Chipujesz? Ryzykujesz! Czym grozi tuning elektroniczny

#21 Postautor: Marek » wtorek, 28 lipca 2020, 14:18

Wpisz w wyszukiwarkę,było kilka tematów z opisem i z wykresami z hamowni .

Awatar użytkownika
kamilios19
To ja
To ja
Posty: 316
Wiek: 33
Rejestracja: wtorek, 27 czerwca 2017, 21:04
Skąd jesteś: Olecko
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 186000
Inny Samochód: seat, vw hyund Volvo
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Chipujesz? Ryzykujesz! Czym grozi tuning elektroniczny

#22 Postautor: kamilios19 » wtorek, 28 lipca 2020, 14:24

Chodzi mi bardziej o opinie użytkowników jak się sprawowało to itp

Awatar użytkownika
Mucha
Off-Road
Off-Road
Posty: 2088
Wiek: 35
Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
Skąd jesteś: Raszyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 228000
Has thanked: 62 times
Been thanked: 105 times
Kontaktowanie:

Re: Chipujesz? Ryzykujesz! Czym grozi tuning elektroniczny

#23 Postautor: Mucha » wtorek, 28 lipca 2020, 16:44

Mi kumpel poprawiał mapę. Je wiem na ile wyszło ale ostatnio kolega z polifta stwierdził że idzie lepiej niż jego, a ja mam jeszcze koło 32 całe co go zmuliło bardzo. Spalanie bez zmian
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik :rolley:
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie :happy2:


Wróć do „TUNING MECHANICZNY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości