Automatyczne otwieranie bagażnika
: poniedziałek, 13 października 2014, 15:57
Jak otworzyć (dosłownie) bagażnik z pilota
materiały:
2 sprężyny z prasowanego drutu (opis niżej)
2 o-ringi 7x2mm
2 odcinki rurki pcv (średnica zewn. 10mm, wewn. 8mm, długość 12-13mm). rurka musi być dopasowana do średnicy wewn. sprężyny ale swobodnie się w niej przesuwać:
2 podkładki stalowe (średnica zewn. 24mm, wewn. 8,4mm, grubość 2mm:
narzędzia:
2 płaskie wkrętaki (5mm + 3mm)
klucz boczny 17 (albo francuski, ale z gładkimi szczękami)
imadło
ręcznik
druga osoba do pomocy
procedura:
1. podnosimy klapę (druga osoba ją podtrzymuje)
2. wkrętakiem 5mm podnosimy zapinkę górnego mocowania teleskopu i ściągamy go z kołka wkręconego w nadwozie
3. wkrętakiem 3mm podnosimy zapinkę dolnego mocowania teleskopu i ściągamy go z kołka wkręconego w nadwozie
4. odkładamy teleskop (poza samochód)
5. powtarzamy 2 i 3 dla drugiego teleskopu
6. delikatnie opuszczamy klapę (cholerstwo jest naprawdę ciężkie), zamykamy auto i idziemy przerobić teleskopy
7. przesuwamy zapinki na teleskopach do takich pozycji w jakich były w stanie "zamontowanym"
8. owijamy tłoczysko teleskopu w ręcznik i wkręcamy ostrożnie w imadło (uwaga na wszelkie uszkodzenia, skrzywienia, porysowania!)
9. kluczem odkręcamy plastikową główkę tłoczyska (tę na której odpinaliśmy górną zapinkę)
10. nakładamy na tłoczysko elementy odbojnika w następującej kolejności:
a. o-ring
b. podkładka stalowa
c. sprężyna
d. rurka pcv
11. nakręcamy z powrotem główkę tłoczyska (ręką, z czuciem - gwint jest plastikowy i łatwo go przekręcić)
12. wykręcamy teleskop z imadła i powtarzamy całość dla drugiej sztuki
13. upewniamy się że nie odpięły się zapinki na obu końcach teleskopów
14. wracamy do auta, podnosimy klapę (znów potrzebna druga osoba)
15. zakładamy teleskopy (tym razem już bez wkrętaków, zapinki zatrzaskują się same)
16. sprawdzamy 3 razy czy na pewno teleskopy są zamontowane na kołkach tak jak wcześniej (jak się coś urwie albo spadnie będzie kiepsko)
17. delikatnie próbujemy kilka razy opuścić i podnieść klapę - najpierw o kilka cm, potem kilkanaście. cały czas monitorujemy mocowania teleskopów
18. zamykamy klapę prawie do końca kontrolując z boku w obu szczelinach czy odbojniki prawidłowo się "sprężają"
19. jeśli wszystko wygląda ok - zamykamy klapę (konieczny jest minimalnie większy nacisk niż przedtem)
20. cofamy się kilka kroków, wciskamy środkowy przycisk na pilocie i TADAAA.. :mrgreen:
sprężyny
użyto sprężyn produkcji steinel normalien o symbolu SZ8010 20 x 025. zamówiłem je u polskiego przedstawiciela - polecam, bezproblemowa obsługa. koszt sztuki u nich to 10,38 zł brutto.
jeśli ktoś chce kombinować z innymi albo spróbować zrobić moda w innym aucie (z innymi sprężynami) to tutaj jest
katalog steinela http://www.steinel.com/nc/en/homepage.htmlze wszystkimi niezbędnymi parametrami.
jak widać całość kosztuje ok 30 zł i zajmuje ze 20 minut,