Strona 1 z 2

3.5 bezyna tuning

: niedziela, 28 września 2014, 13:32
autor: PavloFoto
Mam pytanie czy ktoś podnosi moc w tym silniku (3.5 v24)
tak żeby chociaż miał tyle co 3.3?

Re: 3.5 bezyna tuning

: niedziela, 28 września 2014, 14:34
autor: orzeł

Re: 3.5 bezyna tuning

: niedziela, 28 września 2014, 18:48
autor: PavloFoto
Wielkie dzięki Orle ale chodzi mi o coś około 250 koni
i czy ktoś od nas próbował?

Re: 3.5 bezyna tuning

: niedziela, 28 września 2014, 19:29
autor: Murzyn1313
Żeby wyciągnąć 250KM to chyba trzeba by trochę więcej rzeczy pozmieniać, nie tylko chip. Zaczął bym od wtryskow i innych wałków rozrządu.
Swoją drogą- brakuje ci mocy w 3.5 ?

Re: 3.5 bezyna tuning

: niedziela, 28 września 2014, 20:00
autor: PavloFoto
stoję przed przed decyzja co kupić a wiem ze te 190KM to niewiele na takie auto a juz na pewno nie powala jak na silnik 3.5litra :/

Re: 3.5 bezyna tuning

: niedziela, 28 września 2014, 20:31
autor: zimny
Ze 195 na 250 w N/A? :)
Chyba tylko kompresor bo turbo przy V'ce jeszcze drożej wyjdzie. Ale nie wiem czy kiedykolwiek ktoś próbował z tym silnikiem więc było by przecieranie szlaków, czyli rozmawiamy o budżetach rzędu 10k PLN pewnie albo lepiej. :)

Można się bawić z wolnossakiem oczywiście ale...
Wtryski, wałki - jak Maximus pisze, wydech, dolot + porządny remap na koniec. Pewnie jakieś planowanie głowicy i drobne polerowanko kolektora / kanałów też wchodziło by w rachube...zakładam bo szpecem nie jestem. Do tego pytanie czy pompy i chłodzenie wyrobią i nie trzeba będzie wymyślać cudów. I dalej raczej nie będzie nic w pobliżu 250 koni.
Musiał byś oddać ten silnik do jakiejś stajni wyścigowej żeby to zrobili....za chore pieniądze oczywiście. :)

A Sorcia dalej zostanie ciężkim klockiem więc inwestycja ma się nijak do odczuwalnych wyników jak dla mnie. :)

Co wiem na pewno to, że wszelkiego rodzaju boxy można sobie podarować, chyba, że ktoś chce więcej napsuć niż zmodyfikować.
W aukcji powyżej rozbroiły mnie teksty o likwidacji laga w doładowanych silnikach i to: 'W zależności od marki i modelu auta chip podłączamy pod czujnik ciśnienia map/maf, przepływomierz bądź oddzielny czujnik zasysanego powietrza. ', he?! Że niby jak to ma działać w takim razie i jakim cudem można podłączając to tak albo siak mieć nagle wpływ na wszystkie paramtery silnika? Pomiary MAP/MAF'ów się różnią zasadniczo, jedno bardziej dokładne od drugiego...no ale żaden problem, box bez strojnia wszystko sam zniweluje.
Czyli to jest prawie jak jakiś standalone ECU tyle, że za pół darmo i do tego sam się stroi - perpetum mobile. :) Śmiechowo generalnie jest z takimi sprzętami, nie wklejajcie tego ludziom jako opcja na tuning bo następnym tematem będzie naprawa auta po boxie. :)

Re: 3.5 bezyna tuning

: niedziela, 28 września 2014, 22:41
autor: PavloFoto
Czyli ewentualnie żmudne szukanie 3.8 lub 3.3,
szkoda ze tak mało jest wiedzy o tych silnikach.

Re: 3.5 bezyna tuning

: niedziela, 28 września 2014, 22:55
autor: zimny
Wiesz co, no zasadniczo takie V'ki nie są popularnymi silnikami do modów. Dużo kosztują nawet najmniejsze zmiany, jakby to jeździło w jakimś popularnym sportowym wozie to pewnie były by jakieś zestawy dostępne a tunerzy mieli by obcykane co i jak zrobić. Ale dalej by to kosztowało swoje. Więc jak nie chcesz wydawać drugi raz tyle na silnik co na auto to tak, poszukaj mocniejszej serii. :)

Re: 3.5 bezyna tuning

: poniedziałek, 29 września 2014, 10:23
autor: PavloFoto
co to za silniki 3.3 i 3.8 ktoś może coś więcej o nich powiedzieć?

Re: 3.5 bezyna tuning

: poniedziałek, 29 września 2014, 11:47
autor: hunter

Re: 3.5 bezyna tuning

: poniedziałek, 29 września 2014, 13:32
autor: PavloFoto
Bardziej chodziło mi z Waszego doświadczenia jak jest z tymi silnikami:
awaryjność ,dostępność części czy koszty eksploatacji i części są na tym samym poziomie co 3.5 v6 itp. ?

Re: 3.5 bezyna tuning

: poniedziałek, 29 września 2014, 17:12
autor: hunter
U mnie minął drugi rok eksploatacji poza filtrami, olejem i świecami wymienionymi zaraz po zakupie nie ma problemów. Olej do silnika tylko 5 litrów :) Jeździ na gazie i na benzynie ,na temat zużycia paliwa masz to w innym temacie poszukaj.

Re: 3.5 bezyna tuning

: poniedziałek, 29 września 2014, 18:59
autor: Giza
Jakikolwiek elektroniczny tuning silnika 3,5 nie przyniesie żadnych efektów. Pozostaje tuning mechaniczny ale to są ogromne koszty albowiem raczej nic gotowego się nie znajdzie i trzeba robić "od zera". Miałem ten silnik w poprzedniej Sedonie i może demonem nie był ale napędzał to w końcu większe od Sorento auto bardzo żwawo ponieważ osiągał prawie 300Nm już przy 3000obr dla porównania silnik 3,3 osiąga 300Nm przy 4500obr. Przyspieszenie 0-60mph (95kmh) Sorento I z silnikiem 3,5 to 9,5s a 3,3 - 9s. jak widać przepaści nie ma. Odstaje tu wyraźnie silnik 3,8 z przyspieszeniem 8s.
Proponuję porównać wersje silnikowe tu:
http://www.automobile-catalog.com/

Re: 3.5 bezyna tuning

: wtorek, 30 września 2014, 09:33
autor: PavloFoto
mi wyszło ze 3.5 v6
od 0-100km/h 11.1sek.
http://www.automobile-catalog.com/auta_perf1.php

3.3 v6 0-100km.h 9.1sek.
http://www.automobile-catalog.com/auta_perf1.php

3.8 v6 0-100km/h 8.2sek.

http://www.automobile-catalog.com/auta_perf1.php

Więc sporawo odstaje :(

2.4 0-100km/h 15sek.
http://www.automobile-catalog.com/auta_perf1.php

Re: 3.5 bezyna tuning

: wtorek, 30 września 2014, 10:49
autor: tommy
2 sekundy do "setki" w Sorento.....cóz to zaróznica ? To nie wyscigówka.