3.5 bezyna tuning

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
PavloFoto
jestem
jestem
Posty: 11
Rejestracja: środa, 24 września 2014, 09:37
Skąd jesteś: Warszawa
Rok: 2010
Kontaktowanie:

3.5 bezyna tuning

#1 Postautor: PavloFoto » niedziela, 28 września 2014, 13:32

Mam pytanie czy ktoś podnosi moc w tym silniku (3.5 v24)
tak żeby chociaż miał tyle co 3.3?

Awatar użytkownika
orzeł
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 1276
Wiek: 58
Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
Skąd jesteś: PIASECZNO
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: silver
Inny Samochód: Hyundai Grandeur
Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
Been thanked: 21 times
Kontaktowanie:

Re: 3.5 bezyna tuning

#2 Postautor: orzeł » niedziela, 28 września 2014, 14:34

Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem

Obrazek

Awatar użytkownika
PavloFoto
jestem
jestem
Posty: 11
Rejestracja: środa, 24 września 2014, 09:37
Skąd jesteś: Warszawa
Rok: 2010
Kontaktowanie:

Re: 3.5 bezyna tuning

#3 Postautor: PavloFoto » niedziela, 28 września 2014, 18:48

Wielkie dzięki Orle ale chodzi mi o coś około 250 koni
i czy ktoś od nas próbował?

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: 3.5 bezyna tuning

#4 Postautor: Murzyn1313 » niedziela, 28 września 2014, 19:29

Żeby wyciągnąć 250KM to chyba trzeba by trochę więcej rzeczy pozmieniać, nie tylko chip. Zaczął bym od wtryskow i innych wałków rozrządu.
Swoją drogą- brakuje ci mocy w 3.5 ?
Obrazek

Awatar użytkownika
PavloFoto
jestem
jestem
Posty: 11
Rejestracja: środa, 24 września 2014, 09:37
Skąd jesteś: Warszawa
Rok: 2010
Kontaktowanie:

Re: 3.5 bezyna tuning

#5 Postautor: PavloFoto » niedziela, 28 września 2014, 20:00

stoję przed przed decyzja co kupić a wiem ze te 190KM to niewiele na takie auto a juz na pewno nie powala jak na silnik 3.5litra :/

Awatar użytkownika
zimny
moje konto
moje konto
Posty: 187
Wiek: 39
Rejestracja: środa, 6 czerwca 2012, 13:20
Skąd jesteś: Wrocław
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 130000
Inny Samochód: X5 E70 40d
Kontaktowanie:

Re: 3.5 bezyna tuning

#6 Postautor: zimny » niedziela, 28 września 2014, 20:31

Ze 195 na 250 w N/A? :)
Chyba tylko kompresor bo turbo przy V'ce jeszcze drożej wyjdzie. Ale nie wiem czy kiedykolwiek ktoś próbował z tym silnikiem więc było by przecieranie szlaków, czyli rozmawiamy o budżetach rzędu 10k PLN pewnie albo lepiej. :)

Można się bawić z wolnossakiem oczywiście ale...
Wtryski, wałki - jak Maximus pisze, wydech, dolot + porządny remap na koniec. Pewnie jakieś planowanie głowicy i drobne polerowanko kolektora / kanałów też wchodziło by w rachube...zakładam bo szpecem nie jestem. Do tego pytanie czy pompy i chłodzenie wyrobią i nie trzeba będzie wymyślać cudów. I dalej raczej nie będzie nic w pobliżu 250 koni.
Musiał byś oddać ten silnik do jakiejś stajni wyścigowej żeby to zrobili....za chore pieniądze oczywiście. :)

A Sorcia dalej zostanie ciężkim klockiem więc inwestycja ma się nijak do odczuwalnych wyników jak dla mnie. :)

Co wiem na pewno to, że wszelkiego rodzaju boxy można sobie podarować, chyba, że ktoś chce więcej napsuć niż zmodyfikować.
W aukcji powyżej rozbroiły mnie teksty o likwidacji laga w doładowanych silnikach i to: 'W zależności od marki i modelu auta chip podłączamy pod czujnik ciśnienia map/maf, przepływomierz bądź oddzielny czujnik zasysanego powietrza. ', he?! Że niby jak to ma działać w takim razie i jakim cudem można podłączając to tak albo siak mieć nagle wpływ na wszystkie paramtery silnika? Pomiary MAP/MAF'ów się różnią zasadniczo, jedno bardziej dokładne od drugiego...no ale żaden problem, box bez strojnia wszystko sam zniweluje.
Czyli to jest prawie jak jakiś standalone ECU tyle, że za pół darmo i do tego sam się stroi - perpetum mobile. :) Śmiechowo generalnie jest z takimi sprzętami, nie wklejajcie tego ludziom jako opcja na tuning bo następnym tematem będzie naprawa auta po boxie. :)

Awatar użytkownika
PavloFoto
jestem
jestem
Posty: 11
Rejestracja: środa, 24 września 2014, 09:37
Skąd jesteś: Warszawa
Rok: 2010
Kontaktowanie:

Re: 3.5 bezyna tuning

#7 Postautor: PavloFoto » niedziela, 28 września 2014, 22:41

Czyli ewentualnie żmudne szukanie 3.8 lub 3.3,
szkoda ze tak mało jest wiedzy o tych silnikach.

Awatar użytkownika
zimny
moje konto
moje konto
Posty: 187
Wiek: 39
Rejestracja: środa, 6 czerwca 2012, 13:20
Skąd jesteś: Wrocław
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 130000
Inny Samochód: X5 E70 40d
Kontaktowanie:

Re: 3.5 bezyna tuning

#8 Postautor: zimny » niedziela, 28 września 2014, 22:55

Wiesz co, no zasadniczo takie V'ki nie są popularnymi silnikami do modów. Dużo kosztują nawet najmniejsze zmiany, jakby to jeździło w jakimś popularnym sportowym wozie to pewnie były by jakieś zestawy dostępne a tunerzy mieli by obcykane co i jak zrobić. Ale dalej by to kosztowało swoje. Więc jak nie chcesz wydawać drugi raz tyle na silnik co na auto to tak, poszukaj mocniejszej serii. :)

Awatar użytkownika
PavloFoto
jestem
jestem
Posty: 11
Rejestracja: środa, 24 września 2014, 09:37
Skąd jesteś: Warszawa
Rok: 2010
Kontaktowanie:

Re: 3.5 bezyna tuning

#9 Postautor: PavloFoto » poniedziałek, 29 września 2014, 10:23

co to za silniki 3.3 i 3.8 ktoś może coś więcej o nich powiedzieć?

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: 3.5 bezyna tuning

#10 Postautor: hunter » poniedziałek, 29 września 2014, 11:47

"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
PavloFoto
jestem
jestem
Posty: 11
Rejestracja: środa, 24 września 2014, 09:37
Skąd jesteś: Warszawa
Rok: 2010
Kontaktowanie:

Re: 3.5 bezyna tuning

#11 Postautor: PavloFoto » poniedziałek, 29 września 2014, 13:32

Bardziej chodziło mi z Waszego doświadczenia jak jest z tymi silnikami:
awaryjność ,dostępność części czy koszty eksploatacji i części są na tym samym poziomie co 3.5 v6 itp. ?

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: 3.5 bezyna tuning

#12 Postautor: hunter » poniedziałek, 29 września 2014, 17:12

U mnie minął drugi rok eksploatacji poza filtrami, olejem i świecami wymienionymi zaraz po zakupie nie ma problemów. Olej do silnika tylko 5 litrów :) Jeździ na gazie i na benzynie ,na temat zużycia paliwa masz to w innym temacie poszukaj.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Giza

Re: 3.5 bezyna tuning

#13 Postautor: Giza » poniedziałek, 29 września 2014, 18:59

Jakikolwiek elektroniczny tuning silnika 3,5 nie przyniesie żadnych efektów. Pozostaje tuning mechaniczny ale to są ogromne koszty albowiem raczej nic gotowego się nie znajdzie i trzeba robić "od zera". Miałem ten silnik w poprzedniej Sedonie i może demonem nie był ale napędzał to w końcu większe od Sorento auto bardzo żwawo ponieważ osiągał prawie 300Nm już przy 3000obr dla porównania silnik 3,3 osiąga 300Nm przy 4500obr. Przyspieszenie 0-60mph (95kmh) Sorento I z silnikiem 3,5 to 9,5s a 3,3 - 9s. jak widać przepaści nie ma. Odstaje tu wyraźnie silnik 3,8 z przyspieszeniem 8s.
Proponuję porównać wersje silnikowe tu:
http://www.automobile-catalog.com/

Awatar użytkownika
PavloFoto
jestem
jestem
Posty: 11
Rejestracja: środa, 24 września 2014, 09:37
Skąd jesteś: Warszawa
Rok: 2010
Kontaktowanie:

Re: 3.5 bezyna tuning

#14 Postautor: PavloFoto » wtorek, 30 września 2014, 09:33

mi wyszło ze 3.5 v6
od 0-100km/h 11.1sek.
http://www.automobile-catalog.com/auta_perf1.php

3.3 v6 0-100km.h 9.1sek.
http://www.automobile-catalog.com/auta_perf1.php

3.8 v6 0-100km/h 8.2sek.

http://www.automobile-catalog.com/auta_perf1.php

Więc sporawo odstaje :(

2.4 0-100km/h 15sek.
http://www.automobile-catalog.com/auta_perf1.php

Awatar użytkownika
tommy
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1615
Wiek: 55
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 10:15
Skąd jesteś: Węgorzewo
Silnik: nie mam
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: nie mam
Inny Samochód: Jeep Cherokee KL
Twoje poprzednie Sorento: Sorento I, 2,5 CRDi, Tiptronic.
Has thanked: 20 times
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: 3.5 bezyna tuning

#15 Postautor: tommy » wtorek, 30 września 2014, 10:49

2 sekundy do "setki" w Sorento.....cóz to zaróznica ? To nie wyscigówka.


Wróć do „TUNING MECHANICZNY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości