3.5 bezyna tuning
Moderator: Moderator
- PavloFoto
- jestem
- Posty: 11
- Rejestracja: środa, 24 września 2014, 09:37
- Skąd jesteś: Warszawa
- Rok: 2010
- Kontaktowanie:
3.5 bezyna tuning
Mam pytanie czy ktoś podnosi moc w tym silniku (3.5 v24)
tak żeby chociaż miał tyle co 3.3?
tak żeby chociaż miał tyle co 3.3?
- orzeł
- MODERATOR
- Posty: 1276
- Wiek: 58
- Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
- Skąd jesteś: PIASECZNO
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Inny Samochód: Hyundai Grandeur
- Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
- Been thanked: 21 times
- Kontaktowanie:
Re: 3.5 bezyna tuning
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
- PavloFoto
- jestem
- Posty: 11
- Rejestracja: środa, 24 września 2014, 09:37
- Skąd jesteś: Warszawa
- Rok: 2010
- Kontaktowanie:
Re: 3.5 bezyna tuning
Wielkie dzięki Orle ale chodzi mi o coś około 250 koni
i czy ktoś od nas próbował?
i czy ktoś od nas próbował?
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: 3.5 bezyna tuning
Żeby wyciągnąć 250KM to chyba trzeba by trochę więcej rzeczy pozmieniać, nie tylko chip. Zaczął bym od wtryskow i innych wałków rozrządu.
Swoją drogą- brakuje ci mocy w 3.5 ?
Swoją drogą- brakuje ci mocy w 3.5 ?
- PavloFoto
- jestem
- Posty: 11
- Rejestracja: środa, 24 września 2014, 09:37
- Skąd jesteś: Warszawa
- Rok: 2010
- Kontaktowanie:
Re: 3.5 bezyna tuning
stoję przed przed decyzja co kupić a wiem ze te 190KM to niewiele na takie auto a juz na pewno nie powala jak na silnik 3.5litra :/
- zimny
- moje konto
- Posty: 187
- Wiek: 39
- Rejestracja: środa, 6 czerwca 2012, 13:20
- Skąd jesteś: Wrocław
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 130000
- Inny Samochód: X5 E70 40d
- Kontaktowanie:
Re: 3.5 bezyna tuning
Ze 195 na 250 w N/A?
Chyba tylko kompresor bo turbo przy V'ce jeszcze drożej wyjdzie. Ale nie wiem czy kiedykolwiek ktoś próbował z tym silnikiem więc było by przecieranie szlaków, czyli rozmawiamy o budżetach rzędu 10k PLN pewnie albo lepiej.
Można się bawić z wolnossakiem oczywiście ale...
Wtryski, wałki - jak Maximus pisze, wydech, dolot + porządny remap na koniec. Pewnie jakieś planowanie głowicy i drobne polerowanko kolektora / kanałów też wchodziło by w rachube...zakładam bo szpecem nie jestem. Do tego pytanie czy pompy i chłodzenie wyrobią i nie trzeba będzie wymyślać cudów. I dalej raczej nie będzie nic w pobliżu 250 koni.
Musiał byś oddać ten silnik do jakiejś stajni wyścigowej żeby to zrobili....za chore pieniądze oczywiście.
A Sorcia dalej zostanie ciężkim klockiem więc inwestycja ma się nijak do odczuwalnych wyników jak dla mnie.
Co wiem na pewno to, że wszelkiego rodzaju boxy można sobie podarować, chyba, że ktoś chce więcej napsuć niż zmodyfikować.
W aukcji powyżej rozbroiły mnie teksty o likwidacji laga w doładowanych silnikach i to: 'W zależności od marki i modelu auta chip podłączamy pod czujnik ciśnienia map/maf, przepływomierz bądź oddzielny czujnik zasysanego powietrza. ', he?! Że niby jak to ma działać w takim razie i jakim cudem można podłączając to tak albo siak mieć nagle wpływ na wszystkie paramtery silnika? Pomiary MAP/MAF'ów się różnią zasadniczo, jedno bardziej dokładne od drugiego...no ale żaden problem, box bez strojnia wszystko sam zniweluje.
Czyli to jest prawie jak jakiś standalone ECU tyle, że za pół darmo i do tego sam się stroi - perpetum mobile. Śmiechowo generalnie jest z takimi sprzętami, nie wklejajcie tego ludziom jako opcja na tuning bo następnym tematem będzie naprawa auta po boxie.
Chyba tylko kompresor bo turbo przy V'ce jeszcze drożej wyjdzie. Ale nie wiem czy kiedykolwiek ktoś próbował z tym silnikiem więc było by przecieranie szlaków, czyli rozmawiamy o budżetach rzędu 10k PLN pewnie albo lepiej.
Można się bawić z wolnossakiem oczywiście ale...
Wtryski, wałki - jak Maximus pisze, wydech, dolot + porządny remap na koniec. Pewnie jakieś planowanie głowicy i drobne polerowanko kolektora / kanałów też wchodziło by w rachube...zakładam bo szpecem nie jestem. Do tego pytanie czy pompy i chłodzenie wyrobią i nie trzeba będzie wymyślać cudów. I dalej raczej nie będzie nic w pobliżu 250 koni.
Musiał byś oddać ten silnik do jakiejś stajni wyścigowej żeby to zrobili....za chore pieniądze oczywiście.
A Sorcia dalej zostanie ciężkim klockiem więc inwestycja ma się nijak do odczuwalnych wyników jak dla mnie.
Co wiem na pewno to, że wszelkiego rodzaju boxy można sobie podarować, chyba, że ktoś chce więcej napsuć niż zmodyfikować.
W aukcji powyżej rozbroiły mnie teksty o likwidacji laga w doładowanych silnikach i to: 'W zależności od marki i modelu auta chip podłączamy pod czujnik ciśnienia map/maf, przepływomierz bądź oddzielny czujnik zasysanego powietrza. ', he?! Że niby jak to ma działać w takim razie i jakim cudem można podłączając to tak albo siak mieć nagle wpływ na wszystkie paramtery silnika? Pomiary MAP/MAF'ów się różnią zasadniczo, jedno bardziej dokładne od drugiego...no ale żaden problem, box bez strojnia wszystko sam zniweluje.
Czyli to jest prawie jak jakiś standalone ECU tyle, że za pół darmo i do tego sam się stroi - perpetum mobile. Śmiechowo generalnie jest z takimi sprzętami, nie wklejajcie tego ludziom jako opcja na tuning bo następnym tematem będzie naprawa auta po boxie.
- PavloFoto
- jestem
- Posty: 11
- Rejestracja: środa, 24 września 2014, 09:37
- Skąd jesteś: Warszawa
- Rok: 2010
- Kontaktowanie:
Re: 3.5 bezyna tuning
Czyli ewentualnie żmudne szukanie 3.8 lub 3.3,
szkoda ze tak mało jest wiedzy o tych silnikach.
szkoda ze tak mało jest wiedzy o tych silnikach.
- zimny
- moje konto
- Posty: 187
- Wiek: 39
- Rejestracja: środa, 6 czerwca 2012, 13:20
- Skąd jesteś: Wrocław
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 130000
- Inny Samochód: X5 E70 40d
- Kontaktowanie:
Re: 3.5 bezyna tuning
Wiesz co, no zasadniczo takie V'ki nie są popularnymi silnikami do modów. Dużo kosztują nawet najmniejsze zmiany, jakby to jeździło w jakimś popularnym sportowym wozie to pewnie były by jakieś zestawy dostępne a tunerzy mieli by obcykane co i jak zrobić. Ale dalej by to kosztowało swoje. Więc jak nie chcesz wydawać drugi raz tyle na silnik co na auto to tak, poszukaj mocniejszej serii.
- PavloFoto
- jestem
- Posty: 11
- Rejestracja: środa, 24 września 2014, 09:37
- Skąd jesteś: Warszawa
- Rok: 2010
- Kontaktowanie:
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: 3.5 bezyna tuning
Tu masz napisane:http://de.wikipedia.org/wiki/Hyundai_KIA_Lambda
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- PavloFoto
- jestem
- Posty: 11
- Rejestracja: środa, 24 września 2014, 09:37
- Skąd jesteś: Warszawa
- Rok: 2010
- Kontaktowanie:
Re: 3.5 bezyna tuning
Bardziej chodziło mi z Waszego doświadczenia jak jest z tymi silnikami:
awaryjność ,dostępność części czy koszty eksploatacji i części są na tym samym poziomie co 3.5 v6 itp. ?
awaryjność ,dostępność części czy koszty eksploatacji i części są na tym samym poziomie co 3.5 v6 itp. ?
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: 3.5 bezyna tuning
U mnie minął drugi rok eksploatacji poza filtrami, olejem i świecami wymienionymi zaraz po zakupie nie ma problemów. Olej do silnika tylko 5 litrów Jeździ na gazie i na benzynie ,na temat zużycia paliwa masz to w innym temacie poszukaj.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
Re: 3.5 bezyna tuning
Jakikolwiek elektroniczny tuning silnika 3,5 nie przyniesie żadnych efektów. Pozostaje tuning mechaniczny ale to są ogromne koszty albowiem raczej nic gotowego się nie znajdzie i trzeba robić "od zera". Miałem ten silnik w poprzedniej Sedonie i może demonem nie był ale napędzał to w końcu większe od Sorento auto bardzo żwawo ponieważ osiągał prawie 300Nm już przy 3000obr dla porównania silnik 3,3 osiąga 300Nm przy 4500obr. Przyspieszenie 0-60mph (95kmh) Sorento I z silnikiem 3,5 to 9,5s a 3,3 - 9s. jak widać przepaści nie ma. Odstaje tu wyraźnie silnik 3,8 z przyspieszeniem 8s.
Proponuję porównać wersje silnikowe tu:
http://www.automobile-catalog.com/
Proponuję porównać wersje silnikowe tu:
http://www.automobile-catalog.com/
- PavloFoto
- jestem
- Posty: 11
- Rejestracja: środa, 24 września 2014, 09:37
- Skąd jesteś: Warszawa
- Rok: 2010
- Kontaktowanie:
Re: 3.5 bezyna tuning
mi wyszło ze 3.5 v6
od 0-100km/h 11.1sek.
http://www.automobile-catalog.com/auta_perf1.php
3.3 v6 0-100km.h 9.1sek.
http://www.automobile-catalog.com/auta_perf1.php
3.8 v6 0-100km/h 8.2sek.
http://www.automobile-catalog.com/auta_perf1.php
Więc sporawo odstaje
2.4 0-100km/h 15sek.
http://www.automobile-catalog.com/auta_perf1.php
od 0-100km/h 11.1sek.
http://www.automobile-catalog.com/auta_perf1.php
3.3 v6 0-100km.h 9.1sek.
http://www.automobile-catalog.com/auta_perf1.php
3.8 v6 0-100km/h 8.2sek.
http://www.automobile-catalog.com/auta_perf1.php
Więc sporawo odstaje
2.4 0-100km/h 15sek.
http://www.automobile-catalog.com/auta_perf1.php
- tommy
- wiem wszystko
- Posty: 1615
- Wiek: 55
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 10:15
- Skąd jesteś: Węgorzewo
- Silnik: nie mam
- Skrzynia: nie mam
- Napęd: nie mam
- Rok: nie mam
- Inny Samochód: Jeep Cherokee KL
- Twoje poprzednie Sorento: Sorento I, 2,5 CRDi, Tiptronic.
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 15 times
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości