Czip 170 -->>>>>> czas zacząć.

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Czip 170 -->>>>>> czas zacząć.

#136 Postautor: Murzyn1313 » czwartek, 24 marca 2011, 19:33

Wojtas_vic pisze:Moim zdaniem przebieg nie ma większego znaczenia przy chip tuningu, co prawda ja u siebie tuningowałem przy prawie nowym aucie, jednak w firmie twierdzili że przebieg się nie liczy. Przy automatycznej skrzyni pamiętać należy o jej przeprogramowaniu do wyższej mocy, bez tego spalanie może poszybować w niebiosa...

i tak- i nie. jeśli tuningujesz auto w dobrym zakładzie, to robią test hamowni przed przystąpieniem do tuningu- i jeśli okaże się że auto zamiast 140KM, ma 100KM ! to nawet nie powinni się zabierać za dalszy etap. wiadomo- auto przy przebiegu 300tkm, może być już wyeksploatowane i mieć już dość sporą stratę mocy (czytaj zużycie) aniżeli auto z przebiegiem 100tkm, więc "cip tuning" może być przysłowiowym gwoździem do trumny. ale decyzja o tuningu jest indywidualną sprawą właściciela.jak ktoś chce-to czemu nie !!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Wojtas_vic
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 3757
Wiek: 52
Rejestracja: wtorek, 18 maja 2010, 06:22
Skąd jesteś: Koszalin
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: Czarna Perła
Przebieg (km.): 225000
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 CRDI 2005 A/T
Kontaktowanie:

Re: Czip 170 -->>>>>> czas zacząć.

#137 Postautor: Wojtas_vic » czwartek, 24 marca 2011, 21:54

Marcin, o tym właśnie pisałem...każde auto wymaga indywidualnego podejścia, jednak pytanie dotyczyło głównie automatycznej skrzyni..wymaga ona przeprogramowania przy chip tuningu...przejechałem już 200 tysi po tuningu i mam w planach wizytę na hamowni w celu zbadania uzysku mocy...może czas poprawić mapowanie silnika ??? Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Projector
To ja
To ja
Posty: 267
Wiek: 47
Rejestracja: wtorek, 11 maja 2010, 16:01
Skąd jesteś: warszawa
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: silver arrow
Kontaktowanie:

Re: Czip 170 -->>>>>> czas zacząć.

#138 Postautor: Projector » niedziela, 1 maja 2011, 23:29

1.) Czy ktoś robił modyfikacje Chipa w Warszawie lub okolicach, proszę o polecenie lub/i opinie o firmach w tym regionie.
2.) Czy przy modyfikacji w autach z automatyczna skrzynią, modyfikowane jest także oprogramowanie skrzyni?

Zamierzam poddać silnik modyfikacji i szukam sprawdzonego tunera, chętnie zmodyfikowałbym także oprogramowanie skrzyni
CENTRUM TECHNIKI MULTIMEDIALNEJ - http://WWW.EKRANY.COM.PL
Obrazek

Awatar użytkownika
Wojtas_vic
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 3757
Wiek: 52
Rejestracja: wtorek, 18 maja 2010, 06:22
Skąd jesteś: Koszalin
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: Czarna Perła
Przebieg (km.): 225000
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 CRDI 2005 A/T
Kontaktowanie:

Re: Czip 170 -->>>>>> czas zacząć.

#139 Postautor: Wojtas_vic » środa, 4 maja 2011, 20:52

Zmiana oprogramowania skrzyni w automacie jest zalecana, trzeba dopasować momenty przełożeń do większej mocy.
Obrazek

Awatar użytkownika
Projector
To ja
To ja
Posty: 267
Wiek: 47
Rejestracja: wtorek, 11 maja 2010, 16:01
Skąd jesteś: warszawa
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: silver arrow
Kontaktowanie:

Re: Czip 170 -->>>>>> czas zacząć.

#140 Postautor: Projector » sobota, 7 maja 2011, 23:38

W jednej firmie co robi czipy powiedzieli mi że skrzynie dopasowuje przełożenie do momentu obrotowego, jest jeden komputer i zmienia się tylko soft silnika, to prawda?
CENTRUM TECHNIKI MULTIMEDIALNEJ - http://WWW.EKRANY.COM.PL
Obrazek

zomus
jestem
jestem
Posty: 2
Rejestracja: piątek, 5 listopada 2010, 08:10
Skąd jesteś: Białystok
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2006
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 60000
Kontaktowanie:

Re: Czip 170 -->>>>>> czas zacząć.

#141 Postautor: zomus » wtorek, 31 maja 2011, 22:01

Projector pisze:1.) Czy ktoś robił modyfikacje Chipa w Warszawie lub okolicach, proszę o polecenie lub/i opinie o firmach w tym regionie.
2.) Czy przy modyfikacji w autach z automatyczna skrzynią, modyfikowane jest także oprogramowanie skrzyni?

Zamierzam poddać silnik modyfikacji i szukam sprawdzonego tunera, chętnie zmodyfikowałbym także oprogramowanie skrzyni


Witam! podpinam się do pytania, czy ktoś z was z powodzeniem wykonał chip w okolicach Warszawy, a jeżeli nie to kogo najbardziej polecacie, mam sori 2,5CRDI 140KM (automat) 2006r, która prosi się o modyfikację dzięki której spadną jej ciągoty do żłopania. Chodzi mi o zakład który miał doświadczenia z automatami. Auto ma przejechane 61000 więc motor jest jeszcze młody. Jestem skłonny zrobić sobie wycieczkę tylko w celu zrobienia chipa, o ile będę miał czym wrócić :03

Awatar użytkownika
Adimo
coś umiem
coś umiem
Posty: 749
Wiek: 53
Rejestracja: czwartek, 4 marca 2010, 21:48
Skąd jesteś: Gruta
Silnik: 2.4 i (174KM)
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: W PLANACH
Inny Samochód: Isignia
Kontaktowanie:

Re: Czip 170 -->>>>>> czas zacząć.

#142 Postautor: Adimo » sobota, 8 października 2011, 16:14

Czy ktoś Chip-a zakładał w tej firmie ?

http://www.tdi-tuning.pl/home.htm

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Czip 170 -->>>>>> czas zacząć.

#143 Postautor: Murzyn1313 » sobota, 8 października 2011, 17:14

słynni Mastersi. niby są bardzo dobrzy.mają duże doświadczenie itp. sporo też można poczytać na ich forum
www.forum.tdi-tuning.pl
jednak uważam że stawki mają trochę duuuuże
Obrazek

Awatar użytkownika
Adimo
coś umiem
coś umiem
Posty: 749
Wiek: 53
Rejestracja: czwartek, 4 marca 2010, 21:48
Skąd jesteś: Gruta
Silnik: 2.4 i (174KM)
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: W PLANACH
Inny Samochód: Isignia
Kontaktowanie:

Re: Czip 170 -->>>>>> czas zacząć.

#144 Postautor: Adimo » sobota, 8 października 2011, 17:46

Tak wiem, ale są godni zaufania, chcę u nich zakładać.

Awatar użytkownika
autorus
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2317
Wiek: 50
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 06:48
Skąd jesteś: Skierniewice
Silnik: W PLANACH
Inny Samochód: Skoda octavia 480tys
Has thanked: 20 times
Kontaktowanie:

Re: Czip 170 -->>>>>> czas zacząć.

#145 Postautor: autorus » sobota, 8 października 2011, 21:47

dokładnie, już drugie auto u niego chipowałem i nigdy nie miałem problemów.

Awatar użytkownika
rybafly
moja ranga
moja ranga
Posty: 111
Rejestracja: wtorek, 4 stycznia 2011, 14:03
Skąd jesteś: Warszawa
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2010
Kolor: Czarny
Kontaktowanie:

Re: Czip 170 -->>>>>> czas zacząć.

#146 Postautor: rybafly » czwartek, 3 listopada 2011, 08:31

Chłopaki z Masters sa dobrzy,

Robiłem u nich Grande Punto.

Bez wiekszych problemów wyciągnęli z 130km na 149.

Teraz powoli szykuję się do postawienia u nich Sorento. Akurat maja teraz nowy zaklad bliżej mnie.

Ja osobiscie polecam.
Obrazek

2.2 (197KM)
A/T
Czarna

kapkar
moja ranga
moja ranga
Posty: 153
Rejestracja: piątek, 2 kwietnia 2010, 13:34
Skąd jesteś: małopolska
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: czarny
Kontaktowanie:

Re: Czip 170 -->>>>>> czas zacząć.

#147 Postautor: kapkar » piątek, 8 czerwca 2012, 08:02

u mnie już po zabiegu ;-) jeszcze nie zdążyłem zhamować ale pewnie w czerwcu znajde na to czas po paru tyg. testu. Na razie nie to auto, przy czym ja poszedłem w eco tzn. bardziej zależało mi na dodatkowych Nm niż KM i oczywiście na niższym spalaniu. W każdym razie wykonano mapowanie silnika i skrzyni. Generalnie rewelka, nie jestem kierowcą rajdowym i nie o to mi chodziło ale czuć że samochód ma odejście i płynność jazdy, można wyprzedzać i nie czeka się w nieskończonośc na skrzynię... teraz ma chyba krótsze przełożenia a przynajmniej takie mam uczucie. Pojeżdżę to zobaczę jak ze zuzyciem paliwa. Ale na to muszę mieść trochę czasu albo wakacje ;-) Polecam ten zabieg, daje efekty.

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Czip 170 -->>>>>> czas zacząć.

#148 Postautor: vokal » piątek, 8 czerwca 2012, 08:16

Gdzie to robiłeś i ile taka przyjemność kosztuje?
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Czip 170 -->>>>>> czas zacząć.

#149 Postautor: cyber_human » piątek, 8 czerwca 2012, 10:21

Szczególnie mapowanie skrzyni jest ciekawe. Czy na pewno w Sorento da się to zrobić??
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

Awatar użytkownika
Projector
To ja
To ja
Posty: 267
Wiek: 47
Rejestracja: wtorek, 11 maja 2010, 16:01
Skąd jesteś: warszawa
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: silver arrow
Kontaktowanie:

Re: Czip 170 -->>>>>> czas zacząć.

#150 Postautor: Projector » piątek, 8 czerwca 2012, 10:25

a nie jest tak, że skrzynia sama dostosowuje przełożenie do momentu obrotowego silnika?
CENTRUM TECHNIKI MULTIMEDIALNEJ - http://WWW.EKRANY.COM.PL
Obrazek


Wróć do „TUNING MECHANICZNY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości