Czip 170 -->>>>>> czas zacząć.
Moderator: Moderator
-
- moje konto
- Posty: 160
- Rejestracja: czwartek, 11 marca 2010, 22:02
- Skąd jesteś: bruxelles
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: VQ G7/V9 Szary metal
- Przebieg (km.): 47833
- Inny Samochód: MINI CooperS
- Kontaktowanie:
Re: chipować 140 KM do 170KM ?
I tu się zgadzamy cyber .Ja tylko opisałem swój przypadek do jakiego spalania dochodzę .Może złe opisanie tematu przezemnie mogło kogoś przerazić nie było to moim celem.Chciałem pokazac że czip jest spoko jak godzisz się z jego skutkami i nieumiejętną jazdą .Poza tym ja juz pisałem kiedyś też o tym że na takie spalanie ma wpływ krótki odcinek do pracy ok 7 km .Ja sam niezastanawiam się nad tym ile to pali .Podoba mi się to auto ta dynamika i wogóle cool .I na dzień dzisiejsz nie zamieniłbym go na inne.A jak nie będzie stać mnie na paliwo tu kupię sobie nie czipowane jakieś tico.
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: chipować 140 KM do 170KM ?
drxtreme: ale ja nie twierdzę, że to nieumiejętna jazda Raczej agresywna lub pozytywniej: dynamiczna
Twoja decyzja taka, i fajnie, tak też można. Każdy ma prawo dysponować swoją rzeczą wedle swojego uznania
Przynajmniej wiemy, jaki jest pułap, być może górna granica.
Pamiętajmy, że zabawy w terenie mogą się skończyć dużo wyższym spalaniem. Właściwie off-asfalt nikt nie porusza tematu zużycia, bo jest ono wg. zasady: ile wlejesz, tyle spali
Ja po prostu podkreślam, żeby nie demonizować chipa. Jak pisałem - bez stresu. Jedna uwaga: silnik musi być w nienagannej kondycji. Dotyczy to sprzętu typu turbina itp.
Cieszę się, że doszliśmy, do względnie spójnego konsensusu!
Twoja decyzja taka, i fajnie, tak też można. Każdy ma prawo dysponować swoją rzeczą wedle swojego uznania
Przynajmniej wiemy, jaki jest pułap, być może górna granica.
Pamiętajmy, że zabawy w terenie mogą się skończyć dużo wyższym spalaniem. Właściwie off-asfalt nikt nie porusza tematu zużycia, bo jest ono wg. zasady: ile wlejesz, tyle spali
Ja po prostu podkreślam, żeby nie demonizować chipa. Jak pisałem - bez stresu. Jedna uwaga: silnik musi być w nienagannej kondycji. Dotyczy to sprzętu typu turbina itp.
Cieszę się, że doszliśmy, do względnie spójnego konsensusu!
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
-
- moja ranga
- Posty: 143
- Rejestracja: niedziela, 25 kwietnia 2010, 22:02
- Skąd jesteś: Wrocław
- Inny Samochód: RAV4 - Alfa 147 JTDm
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDi (140KM)
A/T-TIPTRONIC
4 WD AUTO
2004
Srebrny - Kontaktowanie:
Re: chipować 140 KM do 170KM ?
Przed Sorento miałem Alfę 156 SW 2.4 JTD zrobioną na 200 koni.
Długo badali auto przed wyjęciem komputera, następnie wymienili mapę spalania i kilka razy jeździli na test, poprawiając i dopasowując ją do silnika i turbo. (Tak mi tłumaczyli, byłem przy tym) Zrobiłem tym autem 70 000 tysięcy, nigdy nie było kłopotów z silnikiem czy turbiną. Przy zachowaniu poprzedniego spokojnego stylu jazdy spalanie znacząco spadło, przy jeździe pseudo sportowej znacząco wzrosło. Choć jak pamiętam, jazda pseudo sportowa przed tuningiem, powodowała nawet większe siorbanie z baku. W przypadku tego auta po tuningu wszystko było niżej, maks moment, maks moc - Nie zmieniając stylu jazdy (emeryt) brała zdecydowanie mniej, nie pamiętam dokładnie, coś ponad 1 litr spokojnie. (komputer po Wrocławiu pokazywał po tuningu 6,2 - 6,5 L, a wcześniej widywałem i prawie 8L). Teraz mam Sorcię i boję się tuningować, dziwne uczucie... Totalnie zmieniłem nastawienie, radzę sobie z wyprzedzaniem, nie odczuwam jakiegoś parcia na moc, a przesiadłem się z rzeźnika. (w porównaniu) Przeszedłem na jazdę typowo majestatyczną Na początku mnie korciło, miałem szeroko zakrojone plany tuningowe związane z Sorento, jednak po tygodniu jazdy zakochałem się w tej wadze i dałem sobie spokój, choć nie wiadomo kiedy zacznie mnie znowu korcić.
Długo badali auto przed wyjęciem komputera, następnie wymienili mapę spalania i kilka razy jeździli na test, poprawiając i dopasowując ją do silnika i turbo. (Tak mi tłumaczyli, byłem przy tym) Zrobiłem tym autem 70 000 tysięcy, nigdy nie było kłopotów z silnikiem czy turbiną. Przy zachowaniu poprzedniego spokojnego stylu jazdy spalanie znacząco spadło, przy jeździe pseudo sportowej znacząco wzrosło. Choć jak pamiętam, jazda pseudo sportowa przed tuningiem, powodowała nawet większe siorbanie z baku. W przypadku tego auta po tuningu wszystko było niżej, maks moment, maks moc - Nie zmieniając stylu jazdy (emeryt) brała zdecydowanie mniej, nie pamiętam dokładnie, coś ponad 1 litr spokojnie. (komputer po Wrocławiu pokazywał po tuningu 6,2 - 6,5 L, a wcześniej widywałem i prawie 8L). Teraz mam Sorcię i boję się tuningować, dziwne uczucie... Totalnie zmieniłem nastawienie, radzę sobie z wyprzedzaniem, nie odczuwam jakiegoś parcia na moc, a przesiadłem się z rzeźnika. (w porównaniu) Przeszedłem na jazdę typowo majestatyczną Na początku mnie korciło, miałem szeroko zakrojone plany tuningowe związane z Sorento, jednak po tygodniu jazdy zakochałem się w tej wadze i dałem sobie spokój, choć nie wiadomo kiedy zacznie mnie znowu korcić.
Vae victis
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: chipować 140 KM do 170KM ?
Ajgor: wiem skąd zmiana stylu jazdy: Sorento na fabrycznym zawieszeniu zniechęca do dynamicznej jazdy. Moje wrażenia: buja jak kutrem. Po zmianie zawieszenia wszystko się zmienia, choć ja chip miałem jakieś 2 tygodnie przed modem zawieszenia.
Nie mówię tu, że tym autem się ścigam, bo nie o to w nim codzi. Ale z mocą silnika jest z pieniędzmi lub wolnym miejscem na dysku: nigdy za wiele...
Nie mówię tu, że tym autem się ścigam, bo nie o to w nim codzi. Ale z mocą silnika jest z pieniędzmi lub wolnym miejscem na dysku: nigdy za wiele...
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
-
- moja ranga
- Posty: 143
- Rejestracja: niedziela, 25 kwietnia 2010, 22:02
- Skąd jesteś: Wrocław
- Inny Samochód: RAV4 - Alfa 147 JTDm
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDi (140KM)
A/T-TIPTRONIC
4 WD AUTO
2004
Srebrny - Kontaktowanie:
Re: chipować 140 KM do 170KM ?
Święte słowa...
Jeśli można, to poproszę na priv jakieś informacje na temat zawieszenia, albo link. Dzięki.
Jeśli można, to poproszę na priv jakieś informacje na temat zawieszenia, albo link. Dzięki.
Vae victis
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: chipować 140 KM do 170KM ?
Napisze jak wroce. Bede w PL w poniedzialek. Wszystko opisze - ale jest tez chyba w moim watku o moim czolgu. Poszukaj...
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
-
- moja ranga
- Posty: 135
- Wiek: 42
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 09:05
- Skąd jesteś: Poznań
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 80357
- Kontaktowanie:
chip 140/170 :)
No to Panowie nie wytrzymalem i jutro tj 19.11 jade do Geco Cars w Poznaniu podkrecic Kijanke: ) zobaczymy co zrobia i dam znac!!!
Chip 140/170 KM @ 320/400 Nm
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: chip 140/170 :)
No pip33, brawo... Heheh... Opisz w szczegółach. Może pozwolą Tobie zrobić foty.
A jedziesz na spot sobotni?
A jedziesz na spot sobotni?
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
-
- moja ranga
- Posty: 135
- Wiek: 42
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 09:05
- Skąd jesteś: Poznań
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 80357
- Kontaktowanie:
Re: chip 140/170 :)
No to jestem po pierwszej jezdzie
Musze powiedzieć że w fotel nie wciska ale różnice czuć wiec mogę spokojnie powidzieć że polecam
Ogólnie nie dostałem wydruku z hamowni dowiedziałem się że przez to że sori ma sprzegło hydrokinetyczne (nie wiem czy dobrze pisze) nie da sie zczytać wyników na hamowni!
Natomiast był sprawdzany czas 0-100 początkowy 13s po chipie 11s wiec różnica jest
Co do samego działania przez Geko cars niestety nie widziałem, nie miałem czasu siedzieć 4 godzin i przyglądać sie "modyfikacją"
Musze powiedzieć że w fotel nie wciska ale różnice czuć wiec mogę spokojnie powidzieć że polecam
Ogólnie nie dostałem wydruku z hamowni dowiedziałem się że przez to że sori ma sprzegło hydrokinetyczne (nie wiem czy dobrze pisze) nie da sie zczytać wyników na hamowni!
Natomiast był sprawdzany czas 0-100 początkowy 13s po chipie 11s wiec różnica jest
Co do samego działania przez Geko cars niestety nie widziałem, nie miałem czasu siedzieć 4 godzin i przyglądać sie "modyfikacją"
Chip 140/170 KM @ 320/400 Nm
-
- moja ranga
- Posty: 135
- Wiek: 42
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 09:05
- Skąd jesteś: Poznań
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 80357
- Kontaktowanie:
Re: chip 140/170 :)
Nie wiem czy moge mowic glosno bo bylo po najomosci: ) ale moge powiedziec ze Geko robil duzo chipów sori: )
Chip 140/170 KM @ 320/400 Nm
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: chip 140/170 :)
No to napisz chociaż ile kosztowałoby standardowo - bez znajomości.
Rozważam możliwość założenia chipa ale chciałbym wiedzieć ile może/powinno to kosztować, aby nie dać się naciąć lokalnie u siebie.
Bo niestety do Poznania mam dość daleko
Rozważam możliwość założenia chipa ale chciałbym wiedzieć ile może/powinno to kosztować, aby nie dać się naciąć lokalnie u siebie.
Bo niestety do Poznania mam dość daleko
-
- wiem wszystko
- Posty: 1640
- Wiek: 51
- Rejestracja: czwartek, 4 marca 2010, 22:00
- Skąd jesteś: Krasne k/ Rzeszowa
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 146800
- Inny Samochód: Land Rover Discovery
- Kontaktowanie:
Re: chip 140/170 :)
Mam namiary do kolesia w Krakówku, co robi chipa za 850 zł - sprawdzony, koleżka robił u niego 5 aut w tym bardzo delikatne Audi A6.
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele WYSYSAJĄ pszczoły
-
- moja ranga
- Posty: 135
- Wiek: 42
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 09:05
- Skąd jesteś: Poznań
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 80357
- Kontaktowanie:
Re: chip 140/170 :)
Dowiem sie dokladnie ile kosztuje! Przestrzegam jednak robic chip u pseudo tunerow za 500zl!!! Chip to powazny zabieg, robiony nieumiejetnie moze wiecej zaszkodzic niz cieszyc
Chip 140/170 KM @ 320/400 Nm
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: chip 140/170 :)
W fotel nie wciska, bo do 2t pojazdu 2,5 litra to za mało.
Ale zmiana jest bardzo odczuwalna i chip+zawias zmienia Sorento z bujającego kutra w przyjemnego połykacza kilometrów...
Dlatego z czystym sumieniem polecam...
Ale zmiana jest bardzo odczuwalna i chip+zawias zmienia Sorento z bujającego kutra w przyjemnego połykacza kilometrów...
Dlatego z czystym sumieniem polecam...
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 61 gości