Gniazdko 220V

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Gniazdko 220V

#16 Postautor: Admin » piątek, 6 stycznia 2012, 20:03

Wystarczy sprawdzić ile Wat pobiera .
U mnie kasa fiskalna , czytnik kart płatniczych i komórka chodziła pół dnia i nawet przez myśl mi nie przyszło , że coś może się rozładować :)
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
cino
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 460
Rejestracja: niedziela, 15 sierpnia 2010, 17:20
Skąd jesteś: Białystok
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 140000
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Gniazdko 220V

#17 Postautor: cino » piątek, 6 stycznia 2012, 21:51

To trzeba sie zastanowić do czego taka przetwornica ma byc uzywana, bo jeśli urządzenia typu laptop, telefon i przenośne biuro admina to wystarczy 300W. Jesli ktos potrzebuje wode gotować to juz konkretnie trzeba patrzeć na moc urządzenia grzewczego i brac poprawke że 2000W przetwornica albo bedzie długo gotowac wode w czajniku 2000W albo tej wody nigdy nie zagotuje i sie wyłączy.

Oczywiście zakładam że uzywać przetwornicy będziemy przy włączonym silniku i sprawnym aku bo inaczej mozna miec problem szczególnie w zimie, chyba że jak napisał cyber przetwornica wyłącza sie jeśli napiecie spadnie do niebezpiecznego poziomu.
Lift 2"

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Gniazdko 220V

#18 Postautor: Admin » piątek, 6 stycznia 2012, 22:00

Absolutnie nie ma takiej możliwości aby podłączyć odkurzasz czy czajnik .
Laptopa w każdej chwili , telefon , a zresztą na każdym zasilaczu od urządzenia jest podane ile mocy pobiera .
Więc w każdej chwili można wiedzieć ile nam jest potrzeba
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
RobertN
moje konto
moje konto
Posty: 158
Wiek: 52
Rejestracja: niedziela, 11 grudnia 2011, 21:19
Skąd jesteś: Sucha Beskidzka
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie dotyczy
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Inny Samochód: Suzuki GSX1250FA
Twoje poprzednie Sorento: Było cudowne.
Kontaktowanie:

Re: Gniazdko 220V

#19 Postautor: RobertN » piątek, 6 stycznia 2012, 22:28

Czyli z waszych wypowiedzi wnioskuje, ze przetwornica 300W stałego zasilania wystarczy. Do tego 50A bezpiecznik (tak na zapas) i bedzie dobrze. Pytanie tylko gdzie w bagażniku znalesc masę i czy przy 300W wystarczy gniazdko zapalniczni z tyłu?{chyba nie}.

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Gniazdko 220V

#20 Postautor: cyber_human » piątek, 6 stycznia 2012, 22:49

Gniazdo zapalniczki ma 10A. Stąd łatwo wyliczyć, że maksymalna moc to 120W.
Musisz ciągnąć kabel od akumulatora.
Przy 300W masz 25A. Bezpiecznik 30A wystarczy. 50A to kolos. Także gabarytowo jest nietypowy.
Ja bym chyba jednak założył przetwornicę z mocą szczytową 500-600W.
Do tego zabezpieczenie 50-55A, kabel przekroju 10^2 i już.
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Gniazdko 220V

#21 Postautor: vokal » piątek, 6 stycznia 2012, 22:49

Wg schematów masa jest lewej i po prawej stronie.
Do lewej masy podpięta jest masa gniazda zasilania z bagażnika.

Obrazek
Ostatnio zmieniony czwartek, 3 listopada 2016, 20:24 przez jaro, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: uzupełnianie zdjęć
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Gniazdko 220V

#22 Postautor: cyber_human » piątek, 6 stycznia 2012, 23:08

Trafiłem na ciekawe opracowanie doboru przewodów dla napięcia 12VDC. Przekrój zależy od długości przewodu oraz prądu:

http://www.eko-lex.pl/szkolenie_2_html/s2_2.htm

Z opracowania wynika, że dla przewodu długości do 10mb i przekroju 1,0 mm^2 maksymalny prąd wynosi 2,941 A.
Stąd dla 300W/25A potrzeba przewodu o przekroju 8,5 mm^2.
30A - 10 mm^2
40A - 14 mm^2
50A - 17 mm^2
100A - 34 mm^2 !!!
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

Awatar użytkownika
RobertN
moje konto
moje konto
Posty: 158
Wiek: 52
Rejestracja: niedziela, 11 grudnia 2011, 21:19
Skąd jesteś: Sucha Beskidzka
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie dotyczy
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Inny Samochód: Suzuki GSX1250FA
Twoje poprzednie Sorento: Było cudowne.
Kontaktowanie:

Re: Gniazdko 220V

#23 Postautor: RobertN » piątek, 6 stycznia 2012, 23:29

Wiec zdecydowałem sie prawie na taka przetwornicę - czy jest OK?
Dane techniczne

Moc ciągła 300W
Moc maksymalna: 600W
Moc maksymalna USB DC 5V 500 mA
Napięcie wejściowe DC12V
Napięcie wyjściowe AC 220-240 V
Częstotliwość 50 Hz/60 Hz
Sprawność 90%
Pobór w spoczynku 0.65A
Alarm niskiego napięcia DC10.6V
Wyłączenie przy niskim napięciu DC10V
Wyłaczanie przy wysokim napięciu DC15.5V
Zabezpieczenie przeciwprzepięciowe 330W
Załączniki
przetwornica.JPG

Awatar użytkownika
andykon
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 510
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 14:52
Skąd jesteś: PODLASIE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: SREBRNY METALIK
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Gniazdko 220V

#24 Postautor: andykon » piątek, 6 stycznia 2012, 23:52

Masa G11 i G12 znajdują się odpowiednio po lewej i prawej stronie pod plastikami na wysokości lam tylnych. Aby się do nich dostać niestety trzeba zdjąć , plastiki a przynajmniej część z nich.

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Gniazdko 220V

#25 Postautor: cyber_human » sobota, 7 stycznia 2012, 10:09

Przetwornica będzie OK.
Musisz przygotować zasilanie pod 660W. Tyle mocy pobierze, by dać 600W na wyjściu.
660W na 12V to prąd 55A. Dałbym bezpiecznik na 60A. Do tego przewód od akku 20mm^2. Grubas. No, ale musi być.
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

Awatar użytkownika
RobertN
moje konto
moje konto
Posty: 158
Wiek: 52
Rejestracja: niedziela, 11 grudnia 2011, 21:19
Skąd jesteś: Sucha Beskidzka
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie dotyczy
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Inny Samochód: Suzuki GSX1250FA
Twoje poprzednie Sorento: Było cudowne.
Kontaktowanie:

Re: Gniazdko 220V

#26 Postautor: RobertN » sobota, 7 stycznia 2012, 13:34

Ok dziękuje , więc poczyniam zakupy.

Awatar użytkownika
cino
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 460
Rejestracja: niedziela, 15 sierpnia 2010, 17:20
Skąd jesteś: Białystok
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 140000
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Gniazdko 220V

#27 Postautor: cino » sobota, 7 stycznia 2012, 16:04

Tak sie zastanawiam, cyber to co piszesz oczywiście jest prawdą i z teoretycznego punktu widzenia tak powinno być, jednak w praktyce są pewne rozbieżności. Nie jestem elektrykiem, niemam tez wykształcenia w tym kierunku dlatego prosze zrozumieć jesli palne tu herezje.... :08

Konkretnie chodzi mi tu o przekroje kabli i tak czajnik i pralka które posiadaja moc grzałek około 2000W posiadaja przewód o grubości nie przekraczającej 1,5mm^2, na wtyczce napisane jest obciążenie 16/220

W procesie tzw "kołkowania" powierzchni blachownic mostów, wiaduktów przy zgrzewaniu dochodzi do prądu wielkości ponad 2000A :20 Przewód do tego wykorzystywany ma długość 50-70metrów niepamiętam juz, przy takiej długości i prądzie przewód teoretycznie powinien mieć dużą wiekszy przekrój niz ma w rzeczywistości, sprawdze i podam jaki.
Także jak sie ma to do teorii?

-- sobota, 7 stycznia 2012, 17:07 --

cino pisze:Tak sie zastanawiam, cyber to co piszesz oczywiście jest prawdą i z teoretycznego punktu widzenia tak powinno być, jednak w praktyce są pewne rozbieżności. Nie jestem elektrykiem, niemam tez wykształcenia w tym kierunku dlatego prosze zrozumieć jesli palne tu herezje.... :08

Konkretnie chodzi mi tu o przekroje kabli i tak czajnik i pralka które posiadaja moc grzałek około 2000W posiadaja przewód o grubości nie przekraczającej 1,5mm^2, na wtyczce napisane jest obciążenie 16/220 (czajnik)

Także jak sie ma to do teorii?
Lift 2"

jacek.b
moje konto
moje konto
Posty: 219
Wiek: 52
Rejestracja: sobota, 20 marca 2010, 19:18
Skąd jesteś: Dąbrowa Górnicza
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: zielony/złoty met.li
Przebieg (km.): 109000
Inny Samochód: Citroen C4 VTR
Kontaktowanie:

Re: Gniazdko 220V

#28 Postautor: jacek.b » sobota, 7 stycznia 2012, 16:33

Kolego Cino
....przewody jak piszesz np do czajnika są cienkie-ale tu nie chodzi tylko o samą moc, ale jak pisal któryś z kolegów podając wzór... również o prąd jaki przez nie przepłynie, a zgodnie z podstawami "elektryki" prąd i napięcia , przy tej samej mocy im niższe napięcie tym większy prąd popłynie przewodem, a mówimy tu o doprowadzeniu zasilania do przetwornicy czyli o b.niskim napięciu -12V stąd te "grube " kable
a dodatkowo mówiąc o gotowaniu polecam w media markt czajnik severin o poj. 0,6 l i mocy 600 w sprawdzone gotuje wodę w samochodzie na przetwornicy 600w może nie jest super szybko ale nic złego się nie dzieje i po jednokrotnym zagotowaniu wody odpalałem :tank1 bez problemu, nałądowanie komórki czy laptopa tez nie stanowi problemu

Awatar użytkownika
RobertN
moje konto
moje konto
Posty: 158
Wiek: 52
Rejestracja: niedziela, 11 grudnia 2011, 21:19
Skąd jesteś: Sucha Beskidzka
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie dotyczy
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Inny Samochód: Suzuki GSX1250FA
Twoje poprzednie Sorento: Było cudowne.
Kontaktowanie:

Re: Gniazdko 220V

#29 Postautor: RobertN » sobota, 7 stycznia 2012, 17:16

Zastanawiam się tylko czemu sprzedawca w/w przetwornice sprzedaje z tak niepasującymi do niej przewodami. Bo to max (150-200W wytrzyma ). Kurcze tylko gdzie zmieścić taki przewód żeby się w oczy nie rzucał?

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Gniazdko 220V

#30 Postautor: cyber_human » sobota, 7 stycznia 2012, 21:50

2000W na 230VAC - 8,63A. Do tego na prąd przemienny wylicza się przewody inaczej.
Poza tym czajnik nie będzie pobierał prądu powiedzmy 2h. Kilka minut i stygnie wszystko.

A jakie jest napięcie na zgrzewadłach 2000A? I nie pracują pracą ciągła, tylko impulsową...
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.


Wróć do „TUNING MECHANICZNY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości