Strona 6 z 6

Re: Turbo Timer

: sobota, 27 sierpnia 2016, 21:15
autor: Bodzion
miro pisze:Turbina to nie jest jakieś perpetuum mobile, które kręci się nie wiadomo jak długo.
Musi pokonać opór powietrza który wytwarzają łopatki, to ile może się kręcić po zatrzymaniu silnika i czemu jej nie słychać?

I to jest własnie głos rozsądku.
Faktycznie jednak mocno "skatowany" klekot, może mieć lekką bezwładność temperaturową ( wzrost temperatury z powodu zatrzymania chłodzenia ) i pewnie stąd te ostrzeżenia naklejone na drzwiach o konieczności opóźnienia w wyłączaniu silnika.

Cóż, jak pisałem ten nasz ( niezły zresztą ) klekot ma już ok 16 lat więc to zapewne cecha konstrukcyjna tego silnika i tej turbiny.

Nowoczesne silniki i turbiny są już na takie problemy uodpornione całkowicie.

Re: Turbo Timer

: sobota, 27 sierpnia 2016, 22:43
autor: ronin
Nie są, a wręcz są mniej trwałe, jak będą miały tyle lat co Sorento będą padały jak muchy.