Turbo Timer

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Turbo Timer

#16 Postautor: Admin » poniedziałek, 26 grudnia 2011, 12:22

Również używam ręcznego chyba 100 razy dziennie .
Nie wiem jak to jest, ale zawsze na światłach auto idzie mi do tyłu albo do przodu .
Więc już odruchowo zawsze zaciągam kiedy staję , czasem światła palą się z pięć minut i nie wyobrażam sobie trzymanie cały czas nogi na hamulcu .
Podejrzewam , że jakbym teraz zszedł do samochodu to stałby na luzie z zaciągniętym ręcznym :)
Do wszystkiego można się przyzwyczaić .
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Turbo Timer

#17 Postautor: vokal » poniedziałek, 26 grudnia 2011, 18:04

Ręcznego w Sorento używam podobnie jak alkrak, czy Admin, ale jednak w czsie mrozów wolę ni kusić złego i ręcznego nie zaciągam. Jest to pozostałość po uprzedzenie w mojej Felicji, gdzie ręcznego prawie nigdy nie używałem :)

Awatar użytkownika
wmarkoni
To ja
To ja
Posty: 310
Rejestracja: wtorek, 13 kwietnia 2010, 22:47
Skąd jesteś: Jastrzębie-Zdrój
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: pewter/grey
Przebieg (km.): 200000
Inny Samochód: Alfa 147/Ford Escape
Kontaktowanie:

Re: Turbo Timer

#18 Postautor: wmarkoni » poniedziałek, 26 grudnia 2011, 22:04

To nie uprzedzenie po Felicji(trzecią zimę takową skodulę męczymy razem z żonką) tylko po 125 lub126p ewentualnie Polonez FSO 1500.
Ręczny w skodzie jak i w czołgusiu jest tak prymitywny, że bez obaw mozna go zaciągać bo jak zamarznie (mało prawdopodobne)to wystarczy ruszyć z miejsca i puszcza!
Markoni

Lee
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 956
Wiek: 51
Rejestracja: sobota, 6 marca 2010, 09:51
Skąd jesteś: Polska
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: M/T
Napęd: RWD
Rok: 2006
Kolor: ice blue - Lpg BRC
Przebieg (km.): 0
Kontaktowanie:

Re: Turbo Timer

#19 Postautor: Lee » wtorek, 27 grudnia 2011, 19:44

Taa...żeby nie było niedomówień :D to już spieszę i pisze, że takie numery robiła mi Maxima...kiedyś...i od tamtego czasu pozostało...nie zaciąganie w mrozy.

Awatar użytkownika
RobertN
moje konto
moje konto
Posty: 158
Wiek: 52
Rejestracja: niedziela, 11 grudnia 2011, 21:19
Skąd jesteś: Sucha Beskidzka
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie dotyczy
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Inny Samochód: Suzuki GSX1250FA
Twoje poprzednie Sorento: Było cudowne.
Kontaktowanie:

Re: Turbo Timer

#20 Postautor: RobertN » piątek, 30 grudnia 2011, 01:17

No wiec zamontowałem i jestem zadowolony. Z racji że często o tym zapominałem w poprzednim aucie (peugeot 307sw 2,0 136KM) myśle ze tu przynajmniej z TURBO będę miał spokój. Urządzenie działa i sprawdza się.

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Turbo Timer

#21 Postautor: vokal » piątek, 30 grudnia 2011, 01:42

Opisz jeszcze jak to eksploatujesz / obsługujesz.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
andykon
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 510
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 14:52
Skąd jesteś: PODLASIE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: SREBRNY METALIK
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Turbo Timer

#22 Postautor: andykon » piątek, 30 grudnia 2011, 11:21

RobertN pisze:No wiec zamontowałem i jestem zadowolony. Z racji że często o tym zapominałem w poprzednim aucie (peugeot 307sw 2,0 136KM) myśle ze tu przynajmniej z TURBO będę miał spokój. Urządzenie działa i sprawdza się.

vokal pisze:Opisz jeszcze jak to eksploatujesz / obsługujesz.

Dodaj także fotki z montażu oraz info. gdzie nabyłeś i ile to kosztowało ?

prtro
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1227
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 12:27

Re: Turbo Timer

#23 Postautor: prtro » niedziela, 1 stycznia 2012, 02:31

Też jestem zainteresowany , czasem naprawde brakuje czasu żeby wystudzić turbinkę.

spider2you
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1640
Wiek: 51
Rejestracja: czwartek, 4 marca 2010, 22:00
Skąd jesteś: Krasne k/ Rzeszowa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 146800
Inny Samochód: Land Rover Discovery
Kontaktowanie:

Re: Turbo Timer

#24 Postautor: spider2you » niedziela, 1 stycznia 2012, 09:28

Na Alledrogo są ceny od 80 do 250 zł - ciekaw jestem w czym różnica?
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele WYSYSAJĄ pszczoły

Awatar użytkownika
andykon
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 510
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 14:52
Skąd jesteś: PODLASIE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: SREBRNY METALIK
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Turbo Timer

#25 Postautor: andykon » niedziela, 1 stycznia 2012, 17:00

Na allegro widziałem ale ważne jest przetestowanie urządzenia i opinia osoby która tego używała, może jakieś dodatkowe wnioski.
Takie samo działanie można uzyskać przy pomocy przekaźnika czasowczsowego 3DRP cena za szt. 40PLN
skrócony opis działania: Uniwersalne przekaźniki czasowe do zastosowania w instalacjach 12V. Realizowana funkcja: wydłuża impuls sterujący (podtrzymanie) - po pojawieniu się napięcia na wejściu sterującym S, przekaźnik zewrze styki P; zanik napięcia na wejściu S spowoduje powrót do stanu początkowego (styki rozwarte) dopiero po ustawionym czasie.
Czas regulowany potencjometrem w zaprogramowanym nastawnikiem zakresie (od 2 sek. do 2 dni).

Pełen opis techniczny przekaźnika znajduje się tu.
Zaletą tego przekaźnika jest jego minimalizacja i całkowita możliwość ukrycia a zadziała tak samo jak urządzeń w cenie za 280PLN. Wadą, że aby zminić czas po jakim ma nastąpić rozłączenie trzeba rozebrać przekażnik, choć nie jest to żadnym problemem.
Różnica w cenie jest dość znaczna choć nie powalająca.

He he - ciekawe co by powiedziały ludziska gdyby zaprogramować go na 1 - 2 dni. :20 :25

Lee
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 956
Wiek: 51
Rejestracja: sobota, 6 marca 2010, 09:51
Skąd jesteś: Polska
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: M/T
Napęd: RWD
Rok: 2006
Kolor: ice blue - Lpg BRC
Przebieg (km.): 0
Kontaktowanie:

Re: Turbo Timer

#26 Postautor: Lee » poniedziałek, 2 stycznia 2012, 19:39

@ andykon...dzięki za linka...to stwarza nowe pomysły do pewnych ...modyfikacji :D
:oklaski :31

Awatar użytkownika
RobertN
moje konto
moje konto
Posty: 158
Wiek: 52
Rejestracja: niedziela, 11 grudnia 2011, 21:19
Skąd jesteś: Sucha Beskidzka
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie dotyczy
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Inny Samochód: Suzuki GSX1250FA
Twoje poprzednie Sorento: Było cudowne.
Kontaktowanie:

Re: Turbo Timer

#27 Postautor: RobertN » wtorek, 3 stycznia 2012, 12:51

Witam.
Mój Turbo Timer jest dokładnie taki sam jak na zdjęciu powyżej. Tyle, że w kolorze czarnym. Tu jest link do aukcji > http://allegro.pl/turbo-timer-czarny-ap ... 87673.html , co do podłączenia to jest to bardzo proste. Na załączonej instrukcji jest wszystko wyrysowane i można to zrobić samemu nawet nie będąc elektronikiem samochodowym.

Obrazek

-- czwartek, 5 stycznia 2012, 12:17 --

Tutaj jest schemat jak to podłączyć. W związku z tym iz nie było schematu do KIA dotyczącego o2 sensora więc nie podłączałem.
Załączniki
IMAG0013.jpg

buryy
jestem
jestem
Posty: 3
Rejestracja: środa, 4 stycznia 2012, 11:29
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Kolor: yy
Kontaktowanie:

Re: Turbo Timer

#28 Postautor: buryy » czwartek, 5 stycznia 2012, 20:00

Taki turbo timer w Waszych autach przy normalnej eksploatacji jest całkowicie zbędnym gadżetem. I nie chodzi tu o 'schłodzenie turbiny' jak ktoś wyżej pisał a raczej o brak napędu pompy oleju po wyłączeniu silnika i tym samym brak smarowania. Osobom, które posiadają wskaźnik temp. oleju polecam sprawdzenie jego wskazań po powiedzmy minucie od wyłączenia silnika.

Miłej pani wyżej, która lubi zaciągać ręczny na mrozie (?!) życzę braku zapieczonych linek.

A co do Mercedesa z pierwszej strony to nie ma tam żadnego turbo timera, to takie zbliżeniowe immo, kluczyk może być w kieszeni, po oddaleniu się o pewną odległość od auta, gaśnie i zamyka się ono samoczynnie. Całkiem możliwe, że podobne rozwiązanie stosuje policja.

Pozdrawiam
ECO: S203 2.2CDI
FUN: VW Golf mk1 '79 338KM, 410Nm, 850kg :-)

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Turbo Timer

#29 Postautor: vokal » czwartek, 5 stycznia 2012, 21:44

buryy pisze:..... I nie chodzi tu o 'schłodzenie turbiny' jak ktoś wyżej pisał a raczej o brak napędu pompy oleju po wyłączeniu silnika i tym samym brak smarowania. Osobom, które posiadają wskaźnik temp. oleju polecam sprawdzenie jego wskazań po powiedzmy minucie od wyłączenia silnika.


Oczywiście bezpośrednią przyczyną niszczenia turbosprężarki jest zacieranie się jej łożysk ślizgowych. Dokładniej mówiąc - ścieranie się wałka i panewki, w której wałek się obraca z powodu braku filmu olejowego, który nie jest wytwarzany pompą oleju, jeśli silnik jest wyłączony.

Co do chłodzenia turbiny - polecam koledze zmierzenie nie tylko temperatury oleju silnikowego, ale również temperatury turbiny (łopatek).
Wtedy będzie widać różnicę temperatur, a co za tym idzie, wymianę ciepła pomiędzy ciałem cieplejszym a chłodniejszą cieczą.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

buryy
jestem
jestem
Posty: 3
Rejestracja: środa, 4 stycznia 2012, 11:29
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Kolor: yy
Kontaktowanie:

Re: Turbo Timer

#30 Postautor: buryy » piątek, 6 stycznia 2012, 11:24

A czym Ty chcesz zmierzyć temperaturę łopatek? Może masz jakiś ciekawy sposób i chcesz się nim z nami podzielić? haha
ECO: S203 2.2CDI
FUN: VW Golf mk1 '79 338KM, 410Nm, 850kg :-)


Wróć do „TUNING MECHANICZNY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości