Turbo Timer

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Turbo Timer

#76 Postautor: Bodzion » sobota, 27 sierpnia 2016, 21:15

miro pisze:Turbina to nie jest jakieś perpetuum mobile, które kręci się nie wiadomo jak długo.
Musi pokonać opór powietrza który wytwarzają łopatki, to ile może się kręcić po zatrzymaniu silnika i czemu jej nie słychać?

I to jest własnie głos rozsądku.
Faktycznie jednak mocno "skatowany" klekot, może mieć lekką bezwładność temperaturową ( wzrost temperatury z powodu zatrzymania chłodzenia ) i pewnie stąd te ostrzeżenia naklejone na drzwiach o konieczności opóźnienia w wyłączaniu silnika.

Cóż, jak pisałem ten nasz ( niezły zresztą ) klekot ma już ok 16 lat więc to zapewne cecha konstrukcyjna tego silnika i tej turbiny.

Nowoczesne silniki i turbiny są już na takie problemy uodpornione całkowicie.

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Turbo Timer

#77 Postautor: ronin » sobota, 27 sierpnia 2016, 22:43

Nie są, a wręcz są mniej trwałe, jak będą miały tyle lat co Sorento będą padały jak muchy.


Wróć do „TUNING MECHANICZNY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości