Turbo Timer

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
alkrak
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2014
Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 17:51
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento3
Skrzynia: M/T
Napęd: AWD
Rok: 2014
Kolor: Sand Track
Przebieg (km.): 31000
Twoje poprzednie Sorento: KIA Sorento FL, 2,5 CRDI (170 KM), rok 2007.
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Turbo Timer

#46 Postautor: alkrak » wtorek, 7 kwietnia 2015, 15:28

Jak obiecałem, tak też czynię. Załączam schemat, który kolega Madej ma od ponad tygodnia i zgodnie z nim zmodyfikował pierwotny sposób podłączenia TT. Nie będę opisywał działania, bo schemat jest prosty.
Załączniki
Turbotimer02.jpg
Próbowałem oszukać czas - naprawiałem zegary!! :idn:
Nie udało się - niestety. :bye2:

Awatar użytkownika
orzeł
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 1276
Wiek: 58
Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
Skąd jesteś: PIASECZNO
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: silver
Inny Samochód: Hyundai Grandeur
Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
Been thanked: 21 times
Kontaktowanie:

Re: Turbo Timer

#47 Postautor: orzeł » wtorek, 7 kwietnia 2015, 20:53

Wielkie dzięki,jak Scorpion53 powróci z Italii to natychmiast modyfikujemy
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem

Obrazek

Awatar użytkownika
alkrak
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2014
Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 17:51
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento3
Skrzynia: M/T
Napęd: AWD
Rok: 2014
Kolor: Sand Track
Przebieg (km.): 31000
Twoje poprzednie Sorento: KIA Sorento FL, 2,5 CRDI (170 KM), rok 2007.
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Turbo Timer

#48 Postautor: alkrak » wtorek, 7 kwietnia 2015, 20:58

orzeł pisze:Wielkie dzięki,jak Scorpion53 powróci z Italii to natychmiast modyfikujemy

Najpierw trzeba sprawdzić jaki moduł "siedzi" w aucie Scorpiona53, czy Etacs, czy też inny BCM. Jak to będzie wiadomo, to się wykorzysta ten schemat, albo wymyśli nowy. :idea:
Próbowałem oszukać czas - naprawiałem zegary!! :idn:
Nie udało się - niestety. :bye2:

Awatar użytkownika
sztaba
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 1895
Wiek: 44
Rejestracja: czwartek, 7 stycznia 2016, 16:57
Skąd jesteś: Suwałki
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: EB
Inny Samochód: zmota
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 crdi 2003 r
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times
Kontaktowanie:

Turbo-Timer

#49 Postautor: sztaba » środa, 24 sierpnia 2016, 11:32

Ostatnio oglądałem program w ,,naszej,,znajomej stacji i zainteresował mnie gadżet o nazwie ,,turbo-timer.
Ma on za zadanie schłodzić turbinę,a my nie musimy czekać w aucie aż to się stanie.
Działa to na zasadzie,że montuje się w/w gadżet,ustawia czas na panelu jaki chcemy i po wyciągnięciu kluczyka silnik dalej pracuje,(przez czas ,który ustawiliśmy np:30 sek)a my możemy sobie iść np:na kawę lub coś innego :beer: :kwink:
Macie z tym jakieś doświadczenie?
Kiedyś czytałem ,że ktoś z forum ma coś na tej zasadzie,ale za żadne skarby nie pamiętam kto i kiedy.
Nie jest to drogie,a może uratować naszą turbinkę.
Ja już zamówiłem,zobaczymy co z tego wyjdzie.
Załączniki
turbo timer 2.jpg
turbo timer 2.jpg (95.3 KiB) Przejrzano 1914 razy
turbo timer 1.jpg
turbo timer 1.jpg (58.01 KiB) Przejrzano 1914 razy
turbo timer.jpg
turbo timer.jpg (84.95 KiB) Przejrzano 1914 razy
K up
I nne
A uto

Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia :tup:

Awatar użytkownika
cezio77
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1111
Wiek: 46
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 11:42
Skąd jesteś: Ostróda
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 190000
Inny Samochód: Nissan Micra
Has thanked: 45 times
Been thanked: 24 times

Re: Turbo-Timer

#50 Postautor: cezio77 » czwartek, 25 sierpnia 2016, 10:19

Jeśli jeździsz głównie po mieście i nie katujesz silnika to gadżet raczej mało przydatny.
Też chciałem sobie to coś zamontować ale Orzeł wybił mi to z głowy :kwink:
"Głupiec myśli, że ma dość rozumu; mędrzec wie, jak wiele mu brakuje".

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Turbo-Timer

#51 Postautor: Bodzion » czwartek, 25 sierpnia 2016, 11:31

cezio77 pisze:Jeśli jeździsz głównie po mieście i nie katujesz silnika to gadżet raczej mało przydatny.
Też chciałem sobie to coś zamontować ale Orzeł wybił mi to z głowy :kwink:

W sorento z klekotem, jest zdaje się nawet ostrzeżenie na drzwiach, aby po dynamicznej jeździe nie gasić od razu silnika a poczekać chwilę.
Bo silnik diesla w Sorento to konstrukcja mająca już przecież ok 15 lat - to pewnie dlatego.
Ale nie wiem czy to aby nie jedynie zbędna i "na wyrost" asekuracja producenta...

Z drugiej strony nowoczesne silniki diesla już chyba takich procedur "czekania" nie wymagają.
Od "zawsze" jeżdżę służbowym dieslem.
Zawsze bardzo szybko. Nigdy nie certoliłem się z czekaniem z wyłączeniem silnika. I nigdy nie miałem problemów z turbiną.

A teraz mam diesla ze "start-stop" i ten już w ogóle jest fajny.
Np. 300 km non stop z prędkością powyżej 200 km/h, zjazd na stację paliw, zatrzymanie się w kolejce i... silnik gaśnie. I nie ma problemów z turbiną :)

Jak dla mnie to takie urządzenia to zbędne i niepotrzebne gadżety.

Awatar użytkownika
Gonzo
To ja
To ja
Posty: 289
Wiek: 51
Rejestracja: piątek, 15 lipca 2016, 17:28
Skąd jesteś: ZPL
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 230000
Kontaktowanie:

Re: Turbo-Timer

#52 Postautor: Gonzo » czwartek, 25 sierpnia 2016, 12:28

Wydaje mi się, że możesz tak robić bo własnie masz coś podobnego zamontowane fabrycznie w przeciwieństwie do starszych modeli.

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Turbo-Timer

#53 Postautor: Bodzion » czwartek, 25 sierpnia 2016, 12:48

Gonzo pisze:Wydaje mi się, że możesz tak robić bo własnie masz coś podobnego zamontowane fabrycznie w przeciwieństwie do starszych modeli.

Nie, nie ma nic takiego w moim użytkowanym obecnie samochodzie.
Jadę szybko długi dystans, zatrzymuję się przypadkiem ( np. stacja paliw ), i sinik zostaje unieruchomiony natychmiast przez system start-stop.
Puszczę hamulec ( to automat ) silnik się uruchamia.
Znów jadę ( zazwyczaj szybko ) i gdy znów się zatrzymam, to sinik znów zostanie unieruchomiony natychmiast gdy przestaną się kręcić koła.
Nie ma żadnej zwłoki. Nie wiem czy silnikowi to nie szkodzi, ale tak wymyślili to inżynierowie w fabryce.
Moja opinia jest prosta - turbo timery i inne cuda to jedynie gadżety dla maniaków :)

Awatar użytkownika
Gonzo
To ja
To ja
Posty: 289
Wiek: 51
Rejestracja: piątek, 15 lipca 2016, 17:28
Skąd jesteś: ZPL
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 230000
Kontaktowanie:

Re: Turbo-Timer

#54 Postautor: Gonzo » czwartek, 25 sierpnia 2016, 13:15

Bardzo możliwe, że to gadżet. Ale słyszałem, że w nowych klekotach są właśnie urządzenia, które po zgaszeniu silnika utrzymują przez jakiś czas obieg oleju przez turbinę w celu jej wychłodzenia. I prawdopodobnie na tej zasadzie dział ten gadżet.

Awatar użytkownika
miro
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2461
Wiek: 54
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
Skąd jesteś: Bestwina
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebro
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Turbo-Timer

#55 Postautor: miro » czwartek, 25 sierpnia 2016, 13:38

Pomijając aspekt ochrony turbiny, jak wyobrażacie sobie pozostawienie samochodu na chodzie bez opieki, nawet na lub aż 30 s?
Chyba prawo tego zabrania.

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Turbo-Timer

#56 Postautor: Bodzion » czwartek, 25 sierpnia 2016, 13:46

Gonzo pisze:Bardzo możliwe, że to gadżet. Ale słyszałem, że w nowych klekotach są właśnie urządzenia, które po zgaszeniu silnika utrzymują przez jakiś czas obieg oleju przez turbinę w celu jej wychłodzenia. I prawdopodobnie na tej zasadzie dział ten gadżet.

Przepraszam - ale kompletnie się pogubiłeś.
Więc wyjaśniam:
1. Ten gadżet "za kilka dych" po prostu nie pozwala na nagłe wyłączenie silnika "bo podobno szkodzi to turbinie". Z tym nie dyskutuję, próbowałem jedynie pokazać, ze nowe samochody z systemem start stop nie mają problemów, ani oprogramowania które "nie pozwala wyłączyć nagle silnika"

2. Ten gadżet nie utrzymuje w magiczny sposób żadnego "obiegu oleju na wyłączonym silniku" itp. On po prostu nie pozwala "zgasić motora" :)

3, Czy nowoczesne samochody mają jakieś "tajemne systemy" ? Jak powiada klasyk "przypuszczam, że wątpię"...
Mój samochód, gdy się go zatrzyma i trzyma nogę na hamulcu, po prostu gaśnie. Nie ma w tym żadnego cudu. Gaśnie i już.

Koniec i kropka. Może rozleci się w nim turbina po 200 tys km ? Nie wiem :)
Na razie "dostaje w palnik" ostro, jeździ jak trzeba i nikt się nie certoli aby czekać z wyłączaniem silnika "aby schłodzić turbinę".

Awatar użytkownika
Gonzo
To ja
To ja
Posty: 289
Wiek: 51
Rejestracja: piątek, 15 lipca 2016, 17:28
Skąd jesteś: ZPL
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 230000
Kontaktowanie:

Re: Turbo-Timer

#57 Postautor: Gonzo » czwartek, 25 sierpnia 2016, 14:41

To faktycznie się pogubiłem w przypadku gadżetu .

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Turbo-Timer

#58 Postautor: Admin » czwartek, 25 sierpnia 2016, 15:25

Turbiny w Kia Sorento potrzebują wychłodzenia po jeździe .
Inne samochody nie potrzebują i można je wyłączyć od razu.
Dlatego w Sorento przydaje się Turbo Timer .
W aucie Scorpiona53 jest taki zamontowany i jeżdżę tym autem dosyć sporo.
Jeśli nie ma potrzeby aby schłodzić turbinę ( np: po wolnej jeździe ) zatrzymuję auto i na na wolnych obrotach , skrzynia na P, wciskam hamulec , wtedy silnik gaśnie i wysiadam.
Natomiast gdy Turbo Timer pracuje , normalnie pilotem zamyka się auto i niech sobie chodzi te dwie minuty , mi to nie przeszkadza.
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
sztaba
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 1895
Wiek: 44
Rejestracja: czwartek, 7 stycznia 2016, 16:57
Skąd jesteś: Suwałki
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: EB
Inny Samochód: zmota
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 crdi 2003 r
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times
Kontaktowanie:

Re: Turbo-Timer

#59 Postautor: sztaba » czwartek, 25 sierpnia 2016, 15:57

Jak widzę są różne opinie.Tak czy i naczej, ja to za montuje i będę miał :rolley:
K up
I nne
A uto

Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia :tup:

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Turbo-Timer

#60 Postautor: ronin » czwartek, 25 sierpnia 2016, 16:40

W KAŻDYM samochodzie turbina potrzebuje chłodzenia po jezdzie i mitem jest że nowe NIE potrzebują. Po prostu w niektórych jest chłodzona płynem ale te są w zdecydowanej mniejszości.


Wróć do „TUNING MECHANICZNY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości