Turbo Timer
Moderator: Moderator
- RobertN
- moje konto
- Posty: 158
- Wiek: 52
- Rejestracja: niedziela, 11 grudnia 2011, 21:19
- Skąd jesteś: Sucha Beskidzka
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: nie dotyczy
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Inny Samochód: Suzuki GSX1250FA
- Twoje poprzednie Sorento: Było cudowne.
- Kontaktowanie:
Turbo Timer
Witam.
W związku z tym, że turbosprężarka to droga rzecz zastanawiam się nad zamontowaniem Turbo Timera. Nie wiem czy ktoś takie coś ma, a jak tak to może podzieli się spostrzeżeniami?
W związku z tym, że turbosprężarka to droga rzecz zastanawiam się nad zamontowaniem Turbo Timera. Nie wiem czy ktoś takie coś ma, a jak tak to może podzieli się spostrzeżeniami?
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Turbo Timer
a co to Turbo Timer? bo nigdy nie słyszałem o czymś takim. możesz opisać o co dokładnie chodzi ?
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: Turbo Timer
Jest to urządzenie które po wyjściu z auta jeszcze chwilę trzyma silnik na obrotach aby schłodzić turbinę .
Następnie samo wyłącza silnik .
Montuje się to w autach Kia Sorento , Ceed , Carnival oraz każdym z turbodoładowaniem.
Następnie samo wyłącza silnik .
Montuje się to w autach Kia Sorento , Ceed , Carnival oraz każdym z turbodoładowaniem.
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
- RobertN
- moje konto
- Posty: 158
- Wiek: 52
- Rejestracja: niedziela, 11 grudnia 2011, 21:19
- Skąd jesteś: Sucha Beskidzka
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: nie dotyczy
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Inny Samochód: Suzuki GSX1250FA
- Twoje poprzednie Sorento: Było cudowne.
- Kontaktowanie:
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: Turbo Timer
Turbo Timer .Dzięki niemu można spokojnie opuścić pojazd po zatrzymaniu, nie martwiąc się o pracę turbosprężarki. Po wyjęciu kluczyków ze stacyjki, zamknięciu samochodu i włączenia alarmu, silnik pozostaje uruchomiony jeszcze przez jakiś czas.
Czas opóźnienia wyłączenia silnika ustawia się samodzielnie. Najczęściej jest to jedna minuta. Zasada działania jest bardzo prosta. Przekręcając kluczyk w stacyjce, turbo timer za pośrednictwem własnego przekaźnika podaje napięcie do układu zapłonowego przez określony czas, co wystarcza na podtrzymanie pracy silnika. Po upłynięciu określonego czasu silnik zostaje unieruchomiony. Jeśli podczas pracy turbo timera kierowca ponownie uruchomi silnik, nie musi przerywać całej operacji. Wystarczy, że przekręci kluczyk w stacyjce do położenia zapłon, i może kontynuować jazdę.
Jeśli samochód wyposażony jest w alarm bądź immobilizer, podłączenie turbo timera także nie stanowi problemu.
Nie wiem czy ktoś na forum ma to urządzenie .
Czas opóźnienia wyłączenia silnika ustawia się samodzielnie. Najczęściej jest to jedna minuta. Zasada działania jest bardzo prosta. Przekręcając kluczyk w stacyjce, turbo timer za pośrednictwem własnego przekaźnika podaje napięcie do układu zapłonowego przez określony czas, co wystarcza na podtrzymanie pracy silnika. Po upłynięciu określonego czasu silnik zostaje unieruchomiony. Jeśli podczas pracy turbo timera kierowca ponownie uruchomi silnik, nie musi przerywać całej operacji. Wystarczy, że przekręci kluczyk w stacyjce do położenia zapłon, i może kontynuować jazdę.
Jeśli samochód wyposażony jest w alarm bądź immobilizer, podłączenie turbo timera także nie stanowi problemu.
Nie wiem czy ktoś na forum ma to urządzenie .
- marcel
- To ja
- Posty: 294
- Wiek: 42
- Rejestracja: niedziela, 24 kwietnia 2011, 18:11
- Skąd jesteś: Łódz/Aleksandrów.Ł
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2002
- Kolor: srebrny metalik
- Przebieg (km.): 173000
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Turbo Timer
Jak dla mnie to urządzenie powinno mierzyć temperaturę turbiny i od niej uzależniać czas studzenia turbiny.Przecież po dłuższej trasie turbinę studzi się nawet parę minut a po krótszym odcinku wystarczy kilkanaście sekund .To tylko taka moja sugestia jeżeli ma mieć sens montaż takiego urządzenia
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: Turbo Timer
Policja to ma zamontowane w swoich Kia Cee'd .
Podjeżdżają do miejsca przestępstwa, wybiegają z auta , nie mają czasu po pościgu chłodzić turbin .
Stoję sobie na parkingu , nagle z piskiem opon podjeżdża Golf mało mnie nie taranując , wybiega dwóch gości i ucieka , za nimi Ceed na sygnale , wybiegają policjanci , silnik chodzi , drzwi otwarte . Patrzę osłupiały nie wiedząc o co chodzi , po chwili silnik Ceed gaśnie , po chwili słychać strzały.......ale to już inna historia
Podjeżdżają do miejsca przestępstwa, wybiegają z auta , nie mają czasu po pościgu chłodzić turbin .
Stoję sobie na parkingu , nagle z piskiem opon podjeżdża Golf mało mnie nie taranując , wybiega dwóch gości i ucieka , za nimi Ceed na sygnale , wybiegają policjanci , silnik chodzi , drzwi otwarte . Patrzę osłupiały nie wiedząc o co chodzi , po chwili silnik Ceed gaśnie , po chwili słychać strzały.......ale to już inna historia
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Turbo Timer
Dobra rzecz jak kogoś na autostradzie przypili. W innym wypadku zgadzam się z marcelem.
- wmarkoni
- To ja
- Posty: 310
- Rejestracja: wtorek, 13 kwietnia 2010, 22:47
- Skąd jesteś: Jastrzębie-Zdrój
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: pewter/grey
- Przebieg (km.): 200000
- Inny Samochód: Alfa 147/Ford Escape
- Kontaktowanie:
Re: Turbo Timer
Ostatnio widziałem gościa z Niemiec w takim nowym mesiu (takim co ich w polsku nie sprzedają) i miał coś takiego fabrycznie. Działanie wyglądało tak: podjeżdża gość na parking, wysiada, klika pilotem-samochód mruga kierunkami i zamyka się, mercedes dalej stoi z włączonymi światłami i pracującym silnikiem, gość poszedł, merceds chodzi jeszcze z minutę po czym silnik gaśnie, wyłączają się światła i misiu śpi
Reasumując fajny bajer (idioto odporne auto - dla niemców i policjantów- ciekawe po co ? ) Dla mnie i mojej drugiej połówki niepotrzebny bo przecież pisze na nalepce o dwóch minutach. No dobra policjanci tego nie czytają ( z oczywistych względów- nie było tego na kursie)
Reasumując fajny bajer (idioto odporne auto - dla niemców i policjantów- ciekawe po co ? ) Dla mnie i mojej drugiej połówki niepotrzebny bo przecież pisze na nalepce o dwóch minutach. No dobra policjanci tego nie czytają ( z oczywistych względów- nie było tego na kursie)
Markoni
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Turbo Timer
Wpadła mi dziś do głowy pewna myśl.
Otóż, jak zostawiam samochód na parkingu, to zawsze włączam jedynkę, żeby się nie stoczył. Zimą staram się ręcznego nie zaciągać, żeby mi w nocy coś nie przymarzło.
Ale w przypadku posiadania Turbo Timera auto można zostawić tylko na luzie z zaciągniętym ręcznym. Dla mnie jest to nie do przyjęcia.
Co innego jeśli mamy do czynienia ze skrzynią A/T, wtedy przechodzimy na P, wyciągamy kluczyk i idziemy na piwo. W tym przypadku nie wiem, czy na serio nie skusiłbym się na to cudeńko
Otóż, jak zostawiam samochód na parkingu, to zawsze włączam jedynkę, żeby się nie stoczył. Zimą staram się ręcznego nie zaciągać, żeby mi w nocy coś nie przymarzło.
Ale w przypadku posiadania Turbo Timera auto można zostawić tylko na luzie z zaciągniętym ręcznym. Dla mnie jest to nie do przyjęcia.
Co innego jeśli mamy do czynienia ze skrzynią A/T, wtedy przechodzimy na P, wyciągamy kluczyk i idziemy na piwo. W tym przypadku nie wiem, czy na serio nie skusiłbym się na to cudeńko
-
- dobry jak...
- Posty: 956
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 6 marca 2010, 09:51
- Skąd jesteś: Polska
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: M/T
- Napęd: RWD
- Rok: 2006
- Kolor: ice blue - Lpg BRC
- Przebieg (km.): 0
- Kontaktowanie:
Re: Turbo Timer
Beata pisze:PO drugie - zawsze zostawiam czołg na luzie i na ręcznym, nawet przy -32.
Becia... ...z tym ręcznym to chyba przesadzasz w taki mróz (?)
Kiedyś...dawno, też tak robiłem, ale jak mi przymarzł (ręczny) nie stosuję tego w żadnym samochodzie...
Pzdr.
- alkrak
- wiem wszystko
- Posty: 2014
- Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 17:51
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: M/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2014
- Kolor: Sand Track
- Przebieg (km.): 31000
- Twoje poprzednie Sorento: KIA Sorento FL, 2,5 CRDI (170 KM), rok 2007.
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Turbo Timer
Mnie nigdy jeszcze nie zamarzł hamulec ręczny i nie dlatego, że jest on jakiś wyjątkowy.
Jest to skutek używania tego hamulca bez żadnych ograniczeń. Stojąc pod światłami też,
aby nie olśniewać światłami stopu stojącego za mną kierowcy.
Mnie osobiście bardzo przeszkadzają światła stopu, lub tylne przeciwmgłowe, świecące
prosto w oczy. Chyba, że to sprawa wieku?
No ale, wiek mamy XXI i myślenie nie jest zabronione.
Jest to skutek używania tego hamulca bez żadnych ograniczeń. Stojąc pod światłami też,
aby nie olśniewać światłami stopu stojącego za mną kierowcy.
Mnie osobiście bardzo przeszkadzają światła stopu, lub tylne przeciwmgłowe, świecące
prosto w oczy. Chyba, że to sprawa wieku?
No ale, wiek mamy XXI i myślenie nie jest zabronione.
Próbowałem oszukać czas - naprawiałem zegary!!
Nie udało się - niestety.
Nie udało się - niestety.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości