Turbo Timer
Moderator: Moderator
- alkrak
- wiem wszystko
- Posty: 2014
- Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 17:51
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: M/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2014
- Kolor: Sand Track
- Przebieg (km.): 31000
- Twoje poprzednie Sorento: KIA Sorento FL, 2,5 CRDI (170 KM), rok 2007.
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Turbo Timer
Jak obiecałem, tak też czynię. Załączam schemat, który kolega Madej ma od ponad tygodnia i zgodnie z nim zmodyfikował pierwotny sposób podłączenia TT. Nie będę opisywał działania, bo schemat jest prosty.
Próbowałem oszukać czas - naprawiałem zegary!!
Nie udało się - niestety.
Nie udało się - niestety.
- orzeł
- MODERATOR
- Posty: 1276
- Wiek: 58
- Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
- Skąd jesteś: PIASECZNO
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Inny Samochód: Hyundai Grandeur
- Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
- Been thanked: 21 times
- Kontaktowanie:
Re: Turbo Timer
Wielkie dzięki,jak Scorpion53 powróci z Italii to natychmiast modyfikujemy
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
- alkrak
- wiem wszystko
- Posty: 2014
- Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 17:51
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: M/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2014
- Kolor: Sand Track
- Przebieg (km.): 31000
- Twoje poprzednie Sorento: KIA Sorento FL, 2,5 CRDI (170 KM), rok 2007.
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Turbo Timer
orzeł pisze:Wielkie dzięki,jak Scorpion53 powróci z Italii to natychmiast modyfikujemy
Najpierw trzeba sprawdzić jaki moduł "siedzi" w aucie Scorpiona53, czy Etacs, czy też inny BCM. Jak to będzie wiadomo, to się wykorzysta ten schemat, albo wymyśli nowy.
Próbowałem oszukać czas - naprawiałem zegary!!
Nie udało się - niestety.
Nie udało się - niestety.
- sztaba
- MODERATOR
- Posty: 1895
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 7 stycznia 2016, 16:57
- Skąd jesteś: Suwałki
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: EB
- Inny Samochód: zmota
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 crdi 2003 r
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
- Kontaktowanie:
Turbo-Timer
Ostatnio oglądałem program w ,,naszej,,znajomej stacji i zainteresował mnie gadżet o nazwie ,,turbo-timer.
Ma on za zadanie schłodzić turbinę,a my nie musimy czekać w aucie aż to się stanie.
Działa to na zasadzie,że montuje się w/w gadżet,ustawia czas na panelu jaki chcemy i po wyciągnięciu kluczyka silnik dalej pracuje,(przez czas ,który ustawiliśmy np:30 sek)a my możemy sobie iść np:na kawę lub coś innego
Macie z tym jakieś doświadczenie?
Kiedyś czytałem ,że ktoś z forum ma coś na tej zasadzie,ale za żadne skarby nie pamiętam kto i kiedy.
Nie jest to drogie,a może uratować naszą turbinkę.
Ja już zamówiłem,zobaczymy co z tego wyjdzie.
Ma on za zadanie schłodzić turbinę,a my nie musimy czekać w aucie aż to się stanie.
Działa to na zasadzie,że montuje się w/w gadżet,ustawia czas na panelu jaki chcemy i po wyciągnięciu kluczyka silnik dalej pracuje,(przez czas ,który ustawiliśmy np:30 sek)a my możemy sobie iść np:na kawę lub coś innego
Macie z tym jakieś doświadczenie?
Kiedyś czytałem ,że ktoś z forum ma coś na tej zasadzie,ale za żadne skarby nie pamiętam kto i kiedy.
Nie jest to drogie,a może uratować naszą turbinkę.
Ja już zamówiłem,zobaczymy co z tego wyjdzie.
- Załączniki
-
- turbo timer 2.jpg (95.3 KiB) Przejrzano 1961 razy
-
- turbo timer 1.jpg (58.01 KiB) Przejrzano 1961 razy
-
- turbo timer.jpg (84.95 KiB) Przejrzano 1961 razy
K up
I nne
A uto
Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia
I nne
A uto
Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia
- cezio77
- możesz mi ufać
- Posty: 1111
- Wiek: 46
- Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 11:42
- Skąd jesteś: Ostróda
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 190000
- Inny Samochód: Nissan Micra
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 24 times
Re: Turbo-Timer
Jeśli jeździsz głównie po mieście i nie katujesz silnika to gadżet raczej mało przydatny.
Też chciałem sobie to coś zamontować ale Orzeł wybił mi to z głowy
Też chciałem sobie to coś zamontować ale Orzeł wybił mi to z głowy
"Głupiec myśli, że ma dość rozumu; mędrzec wie, jak wiele mu brakuje".
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Turbo-Timer
cezio77 pisze:Jeśli jeździsz głównie po mieście i nie katujesz silnika to gadżet raczej mało przydatny.
Też chciałem sobie to coś zamontować ale Orzeł wybił mi to z głowy
W sorento z klekotem, jest zdaje się nawet ostrzeżenie na drzwiach, aby po dynamicznej jeździe nie gasić od razu silnika a poczekać chwilę.
Bo silnik diesla w Sorento to konstrukcja mająca już przecież ok 15 lat - to pewnie dlatego.
Ale nie wiem czy to aby nie jedynie zbędna i "na wyrost" asekuracja producenta...
Z drugiej strony nowoczesne silniki diesla już chyba takich procedur "czekania" nie wymagają.
Od "zawsze" jeżdżę służbowym dieslem.
Zawsze bardzo szybko. Nigdy nie certoliłem się z czekaniem z wyłączeniem silnika. I nigdy nie miałem problemów z turbiną.
A teraz mam diesla ze "start-stop" i ten już w ogóle jest fajny.
Np. 300 km non stop z prędkością powyżej 200 km/h, zjazd na stację paliw, zatrzymanie się w kolejce i... silnik gaśnie. I nie ma problemów z turbiną
Jak dla mnie to takie urządzenia to zbędne i niepotrzebne gadżety.
- Gonzo
- To ja
- Posty: 289
- Wiek: 51
- Rejestracja: piątek, 15 lipca 2016, 17:28
- Skąd jesteś: ZPL
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 230000
- Kontaktowanie:
Re: Turbo-Timer
Wydaje mi się, że możesz tak robić bo własnie masz coś podobnego zamontowane fabrycznie w przeciwieństwie do starszych modeli.
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Turbo-Timer
Gonzo pisze:Wydaje mi się, że możesz tak robić bo własnie masz coś podobnego zamontowane fabrycznie w przeciwieństwie do starszych modeli.
Nie, nie ma nic takiego w moim użytkowanym obecnie samochodzie.
Jadę szybko długi dystans, zatrzymuję się przypadkiem ( np. stacja paliw ), i sinik zostaje unieruchomiony natychmiast przez system start-stop.
Puszczę hamulec ( to automat ) silnik się uruchamia.
Znów jadę ( zazwyczaj szybko ) i gdy znów się zatrzymam, to sinik znów zostanie unieruchomiony natychmiast gdy przestaną się kręcić koła.
Nie ma żadnej zwłoki. Nie wiem czy silnikowi to nie szkodzi, ale tak wymyślili to inżynierowie w fabryce.
Moja opinia jest prosta - turbo timery i inne cuda to jedynie gadżety dla maniaków
- Gonzo
- To ja
- Posty: 289
- Wiek: 51
- Rejestracja: piątek, 15 lipca 2016, 17:28
- Skąd jesteś: ZPL
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 230000
- Kontaktowanie:
Re: Turbo-Timer
Bardzo możliwe, że to gadżet. Ale słyszałem, że w nowych klekotach są właśnie urządzenia, które po zgaszeniu silnika utrzymują przez jakiś czas obieg oleju przez turbinę w celu jej wychłodzenia. I prawdopodobnie na tej zasadzie dział ten gadżet.
- miro
- wiem wszystko
- Posty: 2461
- Wiek: 54
- Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
- Skąd jesteś: Bestwina
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebro
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Turbo-Timer
Pomijając aspekt ochrony turbiny, jak wyobrażacie sobie pozostawienie samochodu na chodzie bez opieki, nawet na lub aż 30 s?
Chyba prawo tego zabrania.
Chyba prawo tego zabrania.
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Turbo-Timer
Gonzo pisze:Bardzo możliwe, że to gadżet. Ale słyszałem, że w nowych klekotach są właśnie urządzenia, które po zgaszeniu silnika utrzymują przez jakiś czas obieg oleju przez turbinę w celu jej wychłodzenia. I prawdopodobnie na tej zasadzie dział ten gadżet.
Przepraszam - ale kompletnie się pogubiłeś.
Więc wyjaśniam:
1. Ten gadżet "za kilka dych" po prostu nie pozwala na nagłe wyłączenie silnika "bo podobno szkodzi to turbinie". Z tym nie dyskutuję, próbowałem jedynie pokazać, ze nowe samochody z systemem start stop nie mają problemów, ani oprogramowania które "nie pozwala wyłączyć nagle silnika"
2. Ten gadżet nie utrzymuje w magiczny sposób żadnego "obiegu oleju na wyłączonym silniku" itp. On po prostu nie pozwala "zgasić motora"
3, Czy nowoczesne samochody mają jakieś "tajemne systemy" ? Jak powiada klasyk "przypuszczam, że wątpię"...
Mój samochód, gdy się go zatrzyma i trzyma nogę na hamulcu, po prostu gaśnie. Nie ma w tym żadnego cudu. Gaśnie i już.
Koniec i kropka. Może rozleci się w nim turbina po 200 tys km ? Nie wiem
Na razie "dostaje w palnik" ostro, jeździ jak trzeba i nikt się nie certoli aby czekać z wyłączaniem silnika "aby schłodzić turbinę".
- Gonzo
- To ja
- Posty: 289
- Wiek: 51
- Rejestracja: piątek, 15 lipca 2016, 17:28
- Skąd jesteś: ZPL
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 230000
- Kontaktowanie:
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: Turbo-Timer
Turbiny w Kia Sorento potrzebują wychłodzenia po jeździe .
Inne samochody nie potrzebują i można je wyłączyć od razu.
Dlatego w Sorento przydaje się Turbo Timer .
W aucie Scorpiona53 jest taki zamontowany i jeżdżę tym autem dosyć sporo.
Jeśli nie ma potrzeby aby schłodzić turbinę ( np: po wolnej jeździe ) zatrzymuję auto i na na wolnych obrotach , skrzynia na P, wciskam hamulec , wtedy silnik gaśnie i wysiadam.
Natomiast gdy Turbo Timer pracuje , normalnie pilotem zamyka się auto i niech sobie chodzi te dwie minuty , mi to nie przeszkadza.
Inne samochody nie potrzebują i można je wyłączyć od razu.
Dlatego w Sorento przydaje się Turbo Timer .
W aucie Scorpiona53 jest taki zamontowany i jeżdżę tym autem dosyć sporo.
Jeśli nie ma potrzeby aby schłodzić turbinę ( np: po wolnej jeździe ) zatrzymuję auto i na na wolnych obrotach , skrzynia na P, wciskam hamulec , wtedy silnik gaśnie i wysiadam.
Natomiast gdy Turbo Timer pracuje , normalnie pilotem zamyka się auto i niech sobie chodzi te dwie minuty , mi to nie przeszkadza.
- sztaba
- MODERATOR
- Posty: 1895
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 7 stycznia 2016, 16:57
- Skąd jesteś: Suwałki
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: EB
- Inny Samochód: zmota
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 crdi 2003 r
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
- Kontaktowanie:
Re: Turbo-Timer
Jak widzę są różne opinie.Tak czy i naczej, ja to za montuje i będę miał
K up
I nne
A uto
Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia
I nne
A uto
Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia
- ronin
- możesz mi ufać
- Posty: 1402
- Wiek: 47
- Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Inny Samochód: Służbowe pędzidło
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 47 times
- Kontaktowanie:
Re: Turbo-Timer
W KAŻDYM samochodzie turbina potrzebuje chłodzenia po jezdzie i mitem jest że nowe NIE potrzebują. Po prostu w niektórych jest chłodzona płynem ale te są w zdecydowanej mniejszości.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości