Zmiana Turbo na wersje VGT

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Jago
jestem
jestem
Posty: 6
Rejestracja: wtorek, 15 listopada 2011, 22:45
Skąd jesteś: Rzeszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Czarny
Kontaktowanie:

Zmiana Turbo na wersje VGT

#1 Postautor: Jago » wtorek, 15 listopada 2011, 22:52

Witam czy zmieniając Turbosprężarkę w Sorento w silniku 140km na tą od VGT z wersji 170km będziemy mieć tą moc? Czy wystarczy samą turbinę zmienić? Wiem że troszkę inaczej wydech idzie i w wersji 140km nie ma filtra cząsteczek stałych. Patrzyłem i te silniki nie ważne czy lift czy nie mają ten sam kod silnika D4CB czyli wszystko tkwi w szczegółach. Jak ktoś wie coś na ten temat to proszę pisać

prtro
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1227
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 12:27

Re: Zmiana Turbo na wersje VGT

#2 Postautor: prtro » wtorek, 15 listopada 2011, 23:52

Wydaje mi się że wstawić to nie będzię dużego problemu ,ale uruchomić już gorzej ,napewno trzeba zmienić ECU lub zmienić oprogramowanie i oczywiście dodać sterowanie jej ,bo jak wiesz ona ma zmienną geometrie łopatek.Mając gruby portfel wszystko można zrobić.

Awatar użytkownika
Wojtas_vic
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 3757
Wiek: 52
Rejestracja: wtorek, 18 maja 2010, 06:22
Skąd jesteś: Koszalin
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: Czarna Perła
Przebieg (km.): 225000
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 CRDI 2005 A/T
Kontaktowanie:

Re: Zmiana Turbo na wersje VGT

#3 Postautor: Wojtas_vic » środa, 16 listopada 2011, 06:53

Za dużo wydatków, jak pisze Tomek, lepiej zmienić mapowanie silnika.
Obrazek

Jago
jestem
jestem
Posty: 6
Rejestracja: wtorek, 15 listopada 2011, 22:45
Skąd jesteś: Rzeszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Czarny
Kontaktowanie:

Re: Zmiana Turbo na wersje VGT

#4 Postautor: Jago » środa, 16 listopada 2011, 08:48

Ale sama mapa to nie to samo co turbo ze zmienną geometrią. Myślałem żeby założyć turbo VGT potem zmienić mapę od tej wersji 170km i ją jeszcze po modyfikować. Bo z silnika 170km idzie 200km uzyskać. Czyli nowa turbosprężarka od 170km i program do starego kompa i to wszystko? Bo nie ma chyba żadnego sterowania turbina bo jest to na zasadzie ciśnienia i wtedy zmieniają się jej łopatki

Awatar użytkownika
roland80
coś umiem
coś umiem
Posty: 724
Wiek: 43
Rejestracja: środa, 28 września 2011, 21:13
Skąd jesteś: Głogów
Silnik: 2.4 i (174KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 2 WD
Rok: 2003
Kolor: granat
Przebieg (km.): 250
Inny Samochód: bmw 530da 2003r
Kontaktowanie:

Re: Zmiana Turbo na wersje VGT

#5 Postautor: roland80 » środa, 16 listopada 2011, 09:12

Jago pisze:Ale sama mapa to nie to samo co turbo ze zmienną geometrią. Myślałem żeby założyć turbo VGT potem zmienić mapę od tej wersji 170km i ją jeszcze po modyfikować. Bo z silnika 170km idzie 200km uzyskać. Czyli nowa turbosprężarka od 170km i program do starego kompa i to wszystko? Bo nie ma chyba żadnego sterowania turbina bo jest to na zasadzie ciśnienia i wtedy zmieniają się jej łopatki

Daj stożek , to już 220km a jak założysz końcówke tłumika ( taką niklowaną) to moc powinna wzrosnąć do 250km :D
Które kobiety wrzeszczą w dzień?? Te co nie jęczą w noc

prtro
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1227
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 12:27

Re: Zmiana Turbo na wersje VGT

#6 Postautor: prtro » środa, 16 listopada 2011, 13:13

Jago pisze:Ale sama mapa to nie to samo co turbo ze zmienną geometrią. Myślałem żeby założyć turbo VGT potem zmienić mapę od tej wersji 170km i ją jeszcze po modyfikować. Bo z silnika 170km idzie 200km uzyskać. Czyli nowa turbosprężarka od 170km i program do starego kompa i to wszystko? Bo nie ma chyba żadnego sterowania turbina bo jest to na zasadzie ciśnienia i wtedy zmieniają się jej łopatki


Turbina ze zmienną geometrią łopatek jest sterowana podciśnieniowo.

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Zmiana Turbo na wersje VGT

#7 Postautor: Murzyn1313 » środa, 16 listopada 2011, 13:21

tomek338 pisze:
Jago pisze:Ale sama mapa to nie to samo co turbo ze zmienną geometrią. Myślałem żeby założyć turbo VGT potem zmienić mapę od tej wersji 170km i ją jeszcze po modyfikować. Bo z silnika 170km idzie 200km uzyskać. Czyli nowa turbosprężarka od 170km i program do starego kompa i to wszystko? Bo nie ma chyba żadnego sterowania turbina bo jest to na zasadzie ciśnienia i wtedy zmieniają się jej łopatki


Turbina ze zmienną geometrią łopatek jest sterowana podciśnieniowo.

dlatego uważam ze obejdzie się bez zmiany mapy. nie osiągnie się pewnie tych 170km, ale zlikwiduje się turbodziure
Obrazek

Jago
jestem
jestem
Posty: 6
Rejestracja: wtorek, 15 listopada 2011, 22:45
Skąd jesteś: Rzeszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Czarny
Kontaktowanie:

Re: Zmiana Turbo na wersje VGT

#8 Postautor: Jago » środa, 16 listopada 2011, 21:18

Czyli zmiana turbosprężarki i ewentualnie program i to wszystko?:) brzmiałoby pięknie:)

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Zmiana Turbo na wersje VGT

#9 Postautor: vokal » środa, 16 listopada 2011, 22:06

No i trzeba zmienić średnicę dolotów do sprężarki i podejrzewam, że intercooler też.

masek zna oba silniki, bo miał oba "w ręku". Może go warto zapytać?
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Zmiana Turbo na wersje VGT

#10 Postautor: Murzyn1313 » środa, 16 listopada 2011, 22:09

vokal pisze:No i trzeba zmienić średnicę dolotów do sprężarki i podejrzewam, że intercooler też.

masek zna oba silniki, bo miał oba "w ręku". Może go warto zapytać?

porównując obie turbosprężarki nie widzę różnicy w dolocie. oba silniki to D4CB, nawet wtryski takie same.można porównać na allegro.
Obrazek

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Zmiana Turbo na wersje VGT

#11 Postautor: vokal » środa, 16 listopada 2011, 22:33

Murzyn_1313_Maximus pisze:
vokal pisze:No i trzeba zmienić średnicę dolotów do sprężarki i podejrzewam, że intercooler też.

masek zna oba silniki, bo miał oba "w ręku". Może go warto zapytać?

porównując obie turbosprężarki nie widzę różnicy w dolocie. oba silniki to D4CB, nawet wtryski takie same.można porównać na allegro.


Nie chcę za bardzo polemizować, bo nie widziałem w ręku. Ale podobno średnice są inne.
Wtryski mogą być te same, ale opływ powietrza niekoniecznie.
Silnik, to podobno też lekka modyfikacja - słowa maska z czatu. Ale co i jak dokładnie to nie wiem :29
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Jago
jestem
jestem
Posty: 6
Rejestracja: wtorek, 15 listopada 2011, 22:45
Skąd jesteś: Rzeszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Czarny
Kontaktowanie:

Re: Zmiana Turbo na wersje VGT

#12 Postautor: Jago » środa, 16 listopada 2011, 23:20

W kodzie jest ten sam typ silnika. Możliwe że intercooler do wymiany bo widać że jest inny. Ciekawe jak z programem i filtrem cząsteczek stałych

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Zmiana Turbo na wersje VGT

#13 Postautor: Murzyn1313 » czwartek, 17 listopada 2011, 08:38

A co ma filtr czastek stalych do turbo?
W sorento nawet chyba po lifcie nie byl montowajy
Obrazek

prtro
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1227
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 12:27

Re: Zmiana Turbo na wersje VGT

#14 Postautor: prtro » czwartek, 17 listopada 2011, 17:02

Murzyn oj chyba był montowany filtr DPF,co nie zmienia faktu że niema on nic wspólnego z Turbo.

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Zmiana Turbo na wersje VGT

#15 Postautor: Murzyn1313 » czwartek, 17 listopada 2011, 17:04

tylko w niektórych. wciąż chyba mniej jest ich bez dpf-a niz z nim.
Obrazek


Wróć do „TUNING MECHANICZNY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości