Zmiana Turbo na wersje VGT

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Zmiana Turbo na wersje VGT

#16 Postautor: cyber_human » wtorek, 22 listopada 2011, 23:51

A czy DPF nie pojawił się w modelu II?
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

prtro
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1227
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 12:27

Re: Zmiana Turbo na wersje VGT

#17 Postautor: prtro » środa, 23 listopada 2011, 00:40

Cyber chyba nie we wszystkich .

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Zmiana Turbo na wersje VGT

#18 Postautor: Murzyn1313 » środa, 23 listopada 2011, 01:19

w sorento II raczej już wszystkie diesle mają DPF- w końcu 2010 rok. sorento I FL , tylko chyba nieliczne, i to na rynek chyba "goebelski" :03
Obrazek

Awatar użytkownika
łysyKielce
coś umiem
coś umiem
Posty: 704
Wiek: 60
Rejestracja: sobota, 7 sierpnia 2010, 08:11
Skąd jesteś: Kielce
Inny Samochód: Micubisi
Twoje poprzednie Sorento: 2006 (po lifcie), 2.5 CRDI automat. Jakie było? Najwspanialsze......
Has thanked: 7 times
Kontaktowanie:

Re: Zmiana Turbo na wersje VGT

#19 Postautor: łysyKielce » środa, 23 listopada 2011, 08:38

Murzyn_1313_Maximus pisze:oba silniki to D4CB, nawet wtryski takie same.można porównać na allegro.

Z całym szacunkiem, ale Allegro to nie jest wiarygodne źródło. Przerabiałem to kiedyś z przewodami do Mitsubishi Space Star 1.6. Wszystkie oferty, które przeglądałem dotyczyły przewodów do Mitsubishi 1.6 - zarówno do SS jak i Carismy, choć oba auta miały różne siniki 1,6. Błąd powielany nawet w sklkepach z częściami. Szkoda że nie zachowałem e-maili od sprzedawców, zapewniających mnie że takie same przewody z fajkami idą tu i tu. Miałem ich sporo. Od tamtego czasu nie ufam żadnym sprzedawcom internetowym. Najpierw sprawdzam, potem dopytuję, doczytuję i jeszcze raz sprawdzam.

Jago
jestem
jestem
Posty: 6
Rejestracja: wtorek, 15 listopada 2011, 22:45
Skąd jesteś: Rzeszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Czarny
Kontaktowanie:

Re: Zmiana Turbo na wersje VGT

#20 Postautor: Jago » niedziela, 27 listopada 2011, 12:30

Panowie słyszałem od jednego tunera że sprzęgło wytrzyma do 170km i poradzono mi tylko chip. Spora jest różnica po chipie i czy serio jest tak ze sprzęgłem?

PawełCze
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 34
Rejestracja: sobota, 12 listopada 2011, 18:53
Skąd jesteś: Jedwabne/Łomża
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: Złoty
Przebieg (km.): 0
Inny Samochód: Brak
Kontaktowanie:

Re: Zmiana Turbo na wersje VGT

#21 Postautor: PawełCze » piątek, 2 grudnia 2011, 08:37

Jeżeli chodzi o chip to wszystko uzależnione jest od kondycji i zużycia autka, a dokładniej silnika, skrzyni, sprzęgła, i podzespołów, najlepiej jest przed rozpoczęciem chipowania wjechać na hamownie i sprawdzić stan autka, po pierwszym hamowaniu wszystko się wyjaśni, na co możesz sobie pozwolić przy chipie, jak wysoko podciągnąć moc i moment.Jeżeli autko jest w słabym stanie (powtarzam jeżeli...) to być może okaże się że chip nie jest dobrym rozwiązaniem, bo będzie to przysłowiowy gwóźdź do trumny, dobry tuner powinien poinformować cię po shamowaniu auta na co możesz sobie pozwolić przy podniesieniu mocy.W moim wcześniejszym samochodzie po zachipowaniu zaczęły się problemy, po prostu turbo się wy****o, po wymianie turbo, pękła głowica, posypało się sprzęgło i jeszcze kilka innych mniejszych problemów....A tylko dlatego że gość u którego chipowałem auto, nawet nie pomyślał o tym żeby przed zrobieniem czegokolwiek wjechać na hamownie i sprawdzić stan silnika i całej reszty...

* - proszę pilnować języka. Na naszym forum bardzo dbamy o nasz wspaniały ojczysty język, które jest niezwykle bogaty w wyrazy bliskoznaczne, przymiotniki itp.
Ostatnio zmieniony piątek, 2 grudnia 2011, 12:27 przez cyber_human, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: język
Obrazek

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Zmiana Turbo na wersje VGT

#22 Postautor: cyber_human » piątek, 2 grudnia 2011, 12:39

Opisane przez Ciebie przypadki ewidentnie wskazują na źle wykonany mod. Ale nie oczekujmy, że samo hamowanie pokaże kondycję auta. Po prostu zobaczymy, o ile odbiega rzeczywista moc na kołach od podanej przez producenta.
Nie wiem, jak jest w przypadku samochodów, ale w przypadku motocykli, producenci często podają moc maksymalną nie na kole, ale na wałku zdawczym. A są przecież jeszcze straty przeniesienia napędu na koło.
W samochodach może być podobnie - marketing. Dlaczego podawać moc mniejszą, jeśli można większa.
Tak jest ze sprzętem muzycznym w marketach, albo z pojemnościami dysków twardych (patrz Wiki - ostatni akapit)

Moim zdaniem dobry tuner umie porównać parametry wzorcowe zdrowego auta z tym już przechodzonym. Nie wskaże, czy blok wytrzyma albo sprzęgło, czy most, ale będzie wiedział, ile może zwiększyć ciśnienie doładowania i inne parametry.
Aby szczegółowo zdiagnozować stan pojazdu, trzeba by go rozebrać i sprawdzić każdą część. A i tak przecież nikt nie będzie sprawdzał struktury materiału. Zawsze gdzieś może czaić się zonk.

Dlatego modowanie sterowania silnikiem to operacja zawsze związana z ryzykiem. Tyle, że są mody lekkie, które niosą się z bardzo małym ryzykiem i mody bardziej ekstremalne, gdzie to ryzyko jest większe.

Ostatnio pojawiła się również oferta optymalizacji, czyli dobrania takich parametrów, które po prostu zoptymalizują pracę jednostki w konkretnym przypadku - bo wiadomo - fabryka daję jedną maskę dla całej generacji - którą wytrzyma nawet najsłabsze ogniwo...

U mnie - 140@170 KM, 320@390 Nm - przy wciśnięciu w podłogę ze startu, czuć czasem, nie zawsze, szarpnięcie przy zmianie biegu. Nie jest to mocne szarpnięcie, ale nie było go przed modem. I albo jest to wina zużytego krzyżaka (co niedługo sprawdzę wymieniając bestię), albo wgrane parametry są już dość wysokie i raczej nie należy dawać więcej...
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Zmiana Turbo na wersje VGT

#23 Postautor: Murzyn1313 » piątek, 2 grudnia 2011, 13:28

PawełCze pisze:A tylko dlatego że gość u którego chipowałem auto, nawet nie pomyślał o tym żeby przed zrobieniem czegokolwiek wjechać na hamownie i sprawdzić stan silnika i całej reszty...

sorki,ale brzmi to jak jakiś domorosły tuner. każdy, szanujący się mechanik tuningowy, nie zaczyna modyfikacji bez wcześniejszego wjazdu na dyno. powiem więcej, że nawet warsztaty które czyszczą pompowtryski (ultradzwięki) robią test przed czyszczeniem i po. nie dziwię się że ci się silnik w****ł.
Obrazek

PawełCze
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 34
Rejestracja: sobota, 12 listopada 2011, 18:53
Skąd jesteś: Jedwabne/Łomża
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: Złoty
Przebieg (km.): 0
Inny Samochód: Brak
Kontaktowanie:

Re: Zmiana Turbo na wersje VGT

#24 Postautor: PawełCze » piątek, 2 grudnia 2011, 23:15

Murzyn_1313_Maximus pisze:
PawełCze pisze:A tylko dlatego że gość u którego chipowałem auto, nawet nie pomyślał o tym żeby przed zrobieniem czegokolwiek wjechać na hamownie i sprawdzić stan silnika i całej reszty...

sorki,ale brzmi to jak jakiś domorosły tuner. każdy, szanujący się mechanik tuningowy, nie zaczyna modyfikacji bez wcześniejszego wjazdu na dyno. powiem więcej, że nawet warsztaty które czyszczą pompowtryski (ultradzwięki) robią test przed czyszczeniem i po. nie dziwię się że ci się silnik w****ł.

Facet twierdził że w chwili w której zabierał się za robotę nie jest w stanie shamować auta bo pada zbyt duży deszcz, są zbyt duże kałuże a dysponuje tylko hamownią drogową, że nie w takich warunkach nie jest w stanie sprawdzić mocy... :10
Obrazek

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Zmiana Turbo na wersje VGT

#25 Postautor: Murzyn1313 » sobota, 3 grudnia 2011, 00:56

no-to skoro brak warunków-to brak jakichkolwiek działań w zakresie tuningu
BTW- to jak ci sprawdził moc "po " tuningu? czy w ogóle nie było to robione? na słowo -to ja też mogę ci "ztuningować " -będzie autokino jak ta lala :03
Obrazek

PawełCze
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 34
Rejestracja: sobota, 12 listopada 2011, 18:53
Skąd jesteś: Jedwabne/Łomża
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: Złoty
Przebieg (km.): 0
Inny Samochód: Brak
Kontaktowanie:

Re: Zmiana Turbo na wersje VGT

#26 Postautor: PawełCze » poniedziałek, 5 grudnia 2011, 09:25

Pojechałem do faceta, po kilku dniach...
Obrazek

JJasiek
jestem
jestem
Posty: 21
Rejestracja: czwartek, 29 lipca 2010, 14:52
Skąd jesteś: Koenigsberg
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2006
Kolor: BLACK WIDOW :)
Kontaktowanie:

Re: Zmiana Turbo na wersje VGT

#27 Postautor: JJasiek » wtorek, 24 kwietnia 2012, 12:17

PawełCze pisze:W moim wcześniejszym samochodzie po zachipowaniu zaczęły się problemy, po prostu turbo się wy****o, po wymianie turbo, pękła głowica, posypało się sprzęgło i jeszcze kilka innych mniejszych problemów....A tylko dlatego że gość u którego chipowałem auto, nawet nie pomyślał o tym żeby przed zrobieniem czegokolwiek wjechać na hamownie i sprawdzić stan silnika i całej reszty...



A mi to wygląda na przegrzaną głowicę i zajeżdżona turbinę... Ogólnie źle dobrany program...
Jak zmienisz turbinę to dajesz indywidualny program strojony pod dany setup. Żaden gotowiec...
Całkiem... czarna KIA SORENTO :)


Wróć do „TUNING MECHANICZNY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości