Chip czy optymalizacja O.CT

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
ntgale
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1329
Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 18:54
Skąd jesteś: ___
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Been thanked: 1 time

Re: Chip czy optymalizacja O.CT

#16 Postautor: ntgale » niedziela, 6 lipca 2014, 10:54

Napęd w Sorento I gen. jest zupełnie inny.

Awatar użytkownika
olito29
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 44
Rejestracja: piątek, 21 czerwca 2013, 17:46
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 128000
Inny Samochód: Passat B5 na teraz
Kontaktowanie:

Re: Chip czy optymalizacja O.CT

#17 Postautor: olito29 » niedziela, 6 lipca 2014, 12:24

Nie miałem pewności więc napisałem "raczej"

Awatar użytkownika
zimny
moje konto
moje konto
Posty: 187
Wiek: 39
Rejestracja: środa, 6 czerwca 2012, 13:20
Skąd jesteś: Wrocław
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 130000
Inny Samochód: X5 E70 40d
Kontaktowanie:

Re: Chip czy optymalizacja O.CT

#18 Postautor: zimny » niedziela, 6 lipca 2014, 15:36

vokal pisze:
zimny pisze:Na hamowni był? Jeśli nie to wróżymy z fusów.
Jak pojedziesz na porządną obciążeniówkę to będziesz wiedział czy masz dobrze zmodzony motor, albo wcale, i na tym koniec.


Wg hamowni mam 166 KM przy 3800 obr/min i 410 Nm przy 1950 obr/min.
Więc jest zmodzony wg Ciebie, czy to nadal fusy?


Skoro na hamowni byłeś i masz wynik to sprawa chyba jest jasna, nie?
Ostatnio zmieniony niedziela, 6 lipca 2014, 15:45 przez zimny, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
zimny
moje konto
moje konto
Posty: 187
Wiek: 39
Rejestracja: środa, 6 czerwca 2012, 13:20
Skąd jesteś: Wrocław
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 130000
Inny Samochód: X5 E70 40d
Kontaktowanie:

Re: Chip czy optymalizacja O.CT

#19 Postautor: zimny » niedziela, 6 lipca 2014, 15:44

olito29 pisze:No i trzeci wątek, który poruszyłeś. Są tunerzy, którzy odstawiają manianę i wgrywają gotowca. Ale są również (jak pisałem wcześniej) porządne firmy, które robią to z głową i piszą soft pod dany silnik (czyli indywidualnie). Ale każdy może mieć swoje zdanie w tym temacie.


Szczerze przyznam, że bardzo zaskoczony bym był gdyby się okazało, że ktoś za standardową cenę softa (+/- 2k PLN) pisał by go do zwykłego diesla od nowa. No nie znam takich przypadków u nas.
Czym innym są auta które ktoś sobie robi do szybkiej jazdy po 400 koni i więcej. Wtedy bez dobrego strojenia się nie obejdzie...pomijając już na czym.
Jeżeli tuner zna się na rzeczy to ewentualnie dopasuje dawkowania czy inne parametry po wynikach z hamowni, ale podstawą dalej będzie gotowy, wgrywany już wiele razy program do danego silnika.


Wróć do „TUNING MECHANICZNY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości