Czipowanie Kia Sorento - Protector

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Projector
To ja
To ja
Posty: 267
Wiek: 47
Rejestracja: wtorek, 11 maja 2010, 16:01
Skąd jesteś: warszawa
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: silver arrow
Kontaktowanie:

Czipowanie Kia Sorento - Protector

#1 Postautor: Projector » piątek, 5 sierpnia 2011, 10:10

Czipowanie zakończone.
Chciałem się podzielić moimi doświadczeniami chipowania w Warszawie:

1.) ECU-PERFORMANCE - koszt 1200 zł,
Dość profesjonalna firma specjalizująca się raczej w silnikach benzynowych.
Przeszedłem u nich hamownie przed modyfikacją, Sorento które powinno mieć fabrycznie ok 170 KM, faktycznie posiadało 156 KM, co tunerowi wydało się zbyt mało, podejrzewał awarię łopatek turbiny z sugestią demontażu turbiny i wizytą w serwisie turbin.
Wprowadził nową mapę silnika z 180 KM na test, dokonał pomiarów na hamowni i powiedział żebym pojeździł ale lepiej żebym sprawdził co z turbiną.
Ponieważ auto trochę kopciło przy redukcji następnego dnia powróciłem do ECU-PERFORMANCE i poprosiłem o przywrócenie fabrycznej mapy. Mapa została wgrana a ja udałem się z fabrycznymi ustawieniami nad polskie morze.
OCENA: profesjonalna firma, ponieważ tuning nie został ukończony za całą operację nic nie zapłaciłem, mimo poświęcenia mi w sumie całego dnia i hamowania samochodu kilka razy.

2.) Master's Tuning - koszt 1500 zł
Profesjonalna firma posiadające duże doświadczenie w modyfikacjach silników Diesla.
Przeszedłem u nich hamownie przed modyfikacją, Sorento które powinno mieć fabrycznie ok 170 KM, faktycznie posiadało 156 KM, co tunerowi wydało się oczywiste i stwierdził ze SORENTO TAK MA - FABRYKA PODAJĄC 170 KM LEKKO PRZESADZA
Wprowadził nową mapę silnika z 188 KM na test, dokonał pomiarów na hamowni.
Ponieważ auto za bardzo kopciło, wprowadził nową mapę z inną modyfikacją z mocą 188 KM
Jeżdżę z takimi ustawieniami jestem mile zaskoczony,
Sorento jest bardziej elastyczne, płynniej zmieniają się automatycznie biegi, przez co silnik pracuje ciszej.
Polecam taką modyfikację uważam, iż KIA powinna robić takie modyfikacja w ramach akcji serwisowych na gwarancji :)
Co do spalania to jak tylko wykonam dłuższą trasę to pozwolę sobie umieścić posta.
Ostatnio zmieniony środa, 31 sierpnia 2011, 15:27 przez Projector, łącznie zmieniany 1 raz.
CENTRUM TECHNIKI MULTIMEDIALNEJ - http://WWW.EKRANY.COM.PL
Obrazek

Raciak
moja ranga
moja ranga
Posty: 153
Wiek: 51
Rejestracja: czwartek, 24 lutego 2011, 13:00
Skąd jesteś: Warszawa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 107000
Kontaktowanie:

Re: Czipowanie Kia Sorento - Protector

#2 Postautor: Raciak » wtorek, 23 sierpnia 2011, 16:54

czy zmieniali ci coś w oprogramowaniu skrzyni biegów ?
Dobry polityk musi umieć przepowiedzieć, co będzie się działo jutro, za tydzień czy za rok
i musi umieć wytłumaczyć, dlaczego nie zaszło, to co przepowiedział

Awatar użytkownika
Projector
To ja
To ja
Posty: 267
Wiek: 47
Rejestracja: wtorek, 11 maja 2010, 16:01
Skąd jesteś: warszawa
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: silver arrow
Kontaktowanie:

Re: Czipowanie Kia Sorento - Protector

#3 Postautor: Projector » środa, 31 sierpnia 2011, 10:59

Witaj, skrzynia automatycznie dostosowuje się do zwiększonego momentu obrotowego, nie wprowadza się zmian w oprogramowaniu skrzyni.
SPALANIE:
prędkość oscylująca około 130 km/h
załadowany wakacyjnie z boksem, lodówką w bagażniku, odpalonymi telewizorkami w zagłówkach, klima
10 l. / 100 km
CENTRUM TECHNIKI MULTIMEDIALNEJ - http://WWW.EKRANY.COM.PL
Obrazek

spider2you
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1640
Wiek: 51
Rejestracja: czwartek, 4 marca 2010, 22:00
Skąd jesteś: Krasne k/ Rzeszowa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 146800
Inny Samochód: Land Rover Discovery
Kontaktowanie:

Re: Czipowanie Kia Sorento - Protector

#4 Postautor: spider2you » środa, 31 sierpnia 2011, 13:09

To w końcu, co i gdzie zmieniłeś, bo z Twojego postu nie można się połapać.
Ile ma teraz KM auto?
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele WYSYSAJĄ pszczoły

Awatar użytkownika
Projector
To ja
To ja
Posty: 267
Wiek: 47
Rejestracja: wtorek, 11 maja 2010, 16:01
Skąd jesteś: warszawa
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: silver arrow
Kontaktowanie:

Re: Czipowanie Kia Sorento - Protector

#5 Postautor: Projector » środa, 31 sierpnia 2011, 15:29

:)))
zmieniłem mapę w Master Tuning w Piasecznie na 188 KM
CENTRUM TECHNIKI MULTIMEDIALNEJ - http://WWW.EKRANY.COM.PL
Obrazek

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Czipowanie Kia Sorento - Protector

#6 Postautor: Murzyn1313 » piątek, 2 września 2011, 17:57

Mastersy niby dobrzy są,ale cenią się równie dobrze. chciałem dać im wtryski na ultradźwięki to mi powiedział 100 eur/szt. gdzie normalnie robią po 800-1000 zl/komplet z hamownia przed i po. i zapytałem się czy w strefie euro już jesteśmy :03
Obrazek

Awatar użytkownika
cino
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 460
Rejestracja: niedziela, 15 sierpnia 2010, 17:20
Skąd jesteś: Białystok
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 140000
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Czipowanie Kia Sorento - Protector

#7 Postautor: cino » niedziela, 4 września 2011, 18:47

"chciałem dać im wtryski na ultradźwięki "

Możesz rozwinąc temat o co chodzi?
Lift 2"

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Czipowanie Kia Sorento - Protector

#8 Postautor: Murzyn1313 » niedziela, 4 września 2011, 20:06

W moim seacie sa wtryski siemensa,piezoelektryczne. Niestety nie sa pozbawione wad.potrafia sie zapychac od zlej zupy,i do usuniecia tego nagaru i syfu stosuje sie ultradzwieki.wtryski te sa nieregenowalne. Czytajac inne fora zdazalo sie ze auto zamiast 170ps mialo 150ps. Po zabiegu ultradzwiekowym moc powracala albo nawet sie zwiekszala. Ot,taka ciekawostka :D
Obrazek

LAKIS
jestem
jestem
Posty: 23
Rejestracja: czwartek, 24 lutego 2011, 07:19
Skąd jesteś: PUCK
Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2017
Kolor: red 5
Przebieg (km.): 74000
Inny Samochód: Suzuki IntruderC1800
Kontaktowanie:

Re: Czipowanie Kia Sorento - Protector

#9 Postautor: LAKIS » poniedziałek, 23 stycznia 2012, 14:50

Witam.
By nie powtarzać tematu postanowiłem tu zamieścić informację o zmianie mapy tzw chipowanie.
Zacznę od początku.
Niedaleko mnie otworzyli warsztat Vtech-u. Z samej ciekawości postanowiłem sprawdzić możliwości mojej kijanki tzn:
Kia Sorrento 2,5 CRDi 170 KM
Rocznik: 2007
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Przebieg: 73500km
Tu na początek Czerwona kartka dla Korei :26 za błędnie podawanie danych technicznych
170KM fabrycznych, hamownia wykazała 152KM/ 412 Nm
Czyli podobnie jak u Projektora
Wniosek dla posiadaczy czołgów ze 170KM ze skrzynią A/T – sam się nasuwa :10 .
Poprosiłem o optymalne rozwiązanie do mojej Kia, ważne było dla mnie nie KM bo nie o prędkość mi chodziło (jazda majestatyczna) a o dynamikę silnika i przyśpieszanie podczas wyprzedzania [Nm] (bezpieczeństwo) przy optymalnym spalaniu i o to, co otrzymałem:

Obrazek

Czyli 170KM/502 Nm - KM fabryczne :)
Moment mnie powala :D jak w prawdziwym czołgu a co najważniejsze czuć to przy wdepnięciu na pedał gazu.
Czas trwania tuningu: około 2,5h
Testów map: 3szt od 188 KM, 175KM i 170KM - pozostał po korektach 170KM optymalny
Testów na hamowni: 4+smród palonej gumy niezapomniany :D
Koszt 1500zł-10% (promocja Chipowanie na śniadanie w godz. od 8-11)
Pozdrawiam wszystkich szczęśliwych posiadaczy :tank1

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Czipowanie Kia Sorento - Protector

#10 Postautor: cyber_human » poniedziałek, 23 stycznia 2012, 15:56

152 KM to moc podana pewnie na silniku/skrzyni, a nie na kołach. Taki trik, żeby było więcej. Producenci samochodów i motocykli tak robią, pisałem już o tym, podobnie jak producenci dysków twardych, pamięci i pendrive'ów.

Ale optymalizacja ładna... :)
I cena całkiem OK.
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

GrzegorzN
moja ranga
moja ranga
Posty: 149
Wiek: 40
Rejestracja: sobota, 3 grudnia 2016, 13:19
Skąd jesteś: Mosty k.Gdyni
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 309000
Inny Samochód: Ford Mondeo
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Czipowanie Kia Sorento - Protector

#11 Postautor: GrzegorzN » poniedziałek, 8 stycznia 2018, 12:24

Witam,
Odświeżę stary temat. Nadszedł czas i na mojego czołga, jako prezent swiąteczno-noworoczny zafundowałem autku chipa (zmianę mapy na hamowni).
Czołg zupełnie inaczej się zbiera, skrzynia nie redukuje niepotrzebnie biegów i tak przyjemnie wciska w fotel.
Generalnie duży PLUS. Co do spalania na chwile obecną nie mogę podać danych, ale jak tylko będę mieć porównanie to je wrzucę na forum.
Poniżej wykres z hamowni:
vtech.jpg
vtech.jpg (344.57 KiB) Przejrzano 2536 razy
2.5 CRDI 178KM@460Nm 2008r automat
Obrazek

Awatar użytkownika
BuchuOEM
moje konto
moje konto
Posty: 177
Wiek: 33
Rejestracja: niedziela, 22 października 2017, 12:46
Skąd jesteś: Pałuszyce
Silnik: nie mam
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: nie mam
Inny Samochód: Fiat UNO
Has thanked: 8 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Czipowanie Kia Sorento - Protector

#12 Postautor: BuchuOEM » poniedziałek, 8 stycznia 2018, 17:27

Macie rację kia jak większość firm podaje moc mierzoną na wale nie na ośce. Stąd różnica w pomiarze. Co do vtech to fajna firma ale ich hamowania ma błąd pomiaru 5-8KM chyba każda. Albo ją tak konfigurują albo "ten typ tak ma". :kwink:
Jeździjmy tak aby było nas więcej, nie mniej.


Wróć do „TUNING MECHANICZNY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości