Czipowanie Kia Sorento - Protector
Moderator: Moderator
- Projector
- To ja
- Posty: 267
- Wiek: 47
- Rejestracja: wtorek, 11 maja 2010, 16:01
- Skąd jesteś: warszawa
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: silver arrow
- Kontaktowanie:
Czipowanie Kia Sorento - Protector
Czipowanie zakończone.
Chciałem się podzielić moimi doświadczeniami chipowania w Warszawie:
1.) ECU-PERFORMANCE - koszt 1200 zł,
Dość profesjonalna firma specjalizująca się raczej w silnikach benzynowych.
Przeszedłem u nich hamownie przed modyfikacją, Sorento które powinno mieć fabrycznie ok 170 KM, faktycznie posiadało 156 KM, co tunerowi wydało się zbyt mało, podejrzewał awarię łopatek turbiny z sugestią demontażu turbiny i wizytą w serwisie turbin.
Wprowadził nową mapę silnika z 180 KM na test, dokonał pomiarów na hamowni i powiedział żebym pojeździł ale lepiej żebym sprawdził co z turbiną.
Ponieważ auto trochę kopciło przy redukcji następnego dnia powróciłem do ECU-PERFORMANCE i poprosiłem o przywrócenie fabrycznej mapy. Mapa została wgrana a ja udałem się z fabrycznymi ustawieniami nad polskie morze.
OCENA: profesjonalna firma, ponieważ tuning nie został ukończony za całą operację nic nie zapłaciłem, mimo poświęcenia mi w sumie całego dnia i hamowania samochodu kilka razy.
2.) Master's Tuning - koszt 1500 zł
Profesjonalna firma posiadające duże doświadczenie w modyfikacjach silników Diesla.
Przeszedłem u nich hamownie przed modyfikacją, Sorento które powinno mieć fabrycznie ok 170 KM, faktycznie posiadało 156 KM, co tunerowi wydało się oczywiste i stwierdził ze SORENTO TAK MA - FABRYKA PODAJĄC 170 KM LEKKO PRZESADZA
Wprowadził nową mapę silnika z 188 KM na test, dokonał pomiarów na hamowni.
Ponieważ auto za bardzo kopciło, wprowadził nową mapę z inną modyfikacją z mocą 188 KM
Jeżdżę z takimi ustawieniami jestem mile zaskoczony,
Sorento jest bardziej elastyczne, płynniej zmieniają się automatycznie biegi, przez co silnik pracuje ciszej.
Polecam taką modyfikację uważam, iż KIA powinna robić takie modyfikacja w ramach akcji serwisowych na gwarancji
Co do spalania to jak tylko wykonam dłuższą trasę to pozwolę sobie umieścić posta.
Chciałem się podzielić moimi doświadczeniami chipowania w Warszawie:
1.) ECU-PERFORMANCE - koszt 1200 zł,
Dość profesjonalna firma specjalizująca się raczej w silnikach benzynowych.
Przeszedłem u nich hamownie przed modyfikacją, Sorento które powinno mieć fabrycznie ok 170 KM, faktycznie posiadało 156 KM, co tunerowi wydało się zbyt mało, podejrzewał awarię łopatek turbiny z sugestią demontażu turbiny i wizytą w serwisie turbin.
Wprowadził nową mapę silnika z 180 KM na test, dokonał pomiarów na hamowni i powiedział żebym pojeździł ale lepiej żebym sprawdził co z turbiną.
Ponieważ auto trochę kopciło przy redukcji następnego dnia powróciłem do ECU-PERFORMANCE i poprosiłem o przywrócenie fabrycznej mapy. Mapa została wgrana a ja udałem się z fabrycznymi ustawieniami nad polskie morze.
OCENA: profesjonalna firma, ponieważ tuning nie został ukończony za całą operację nic nie zapłaciłem, mimo poświęcenia mi w sumie całego dnia i hamowania samochodu kilka razy.
2.) Master's Tuning - koszt 1500 zł
Profesjonalna firma posiadające duże doświadczenie w modyfikacjach silników Diesla.
Przeszedłem u nich hamownie przed modyfikacją, Sorento które powinno mieć fabrycznie ok 170 KM, faktycznie posiadało 156 KM, co tunerowi wydało się oczywiste i stwierdził ze SORENTO TAK MA - FABRYKA PODAJĄC 170 KM LEKKO PRZESADZA
Wprowadził nową mapę silnika z 188 KM na test, dokonał pomiarów na hamowni.
Ponieważ auto za bardzo kopciło, wprowadził nową mapę z inną modyfikacją z mocą 188 KM
Jeżdżę z takimi ustawieniami jestem mile zaskoczony,
Sorento jest bardziej elastyczne, płynniej zmieniają się automatycznie biegi, przez co silnik pracuje ciszej.
Polecam taką modyfikację uważam, iż KIA powinna robić takie modyfikacja w ramach akcji serwisowych na gwarancji
Co do spalania to jak tylko wykonam dłuższą trasę to pozwolę sobie umieścić posta.
Ostatnio zmieniony środa, 31 sierpnia 2011, 15:27 przez Projector, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- moja ranga
- Posty: 153
- Wiek: 51
- Rejestracja: czwartek, 24 lutego 2011, 13:00
- Skąd jesteś: Warszawa
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 107000
- Kontaktowanie:
Re: Czipowanie Kia Sorento - Protector
czy zmieniali ci coś w oprogramowaniu skrzyni biegów ?
Dobry polityk musi umieć przepowiedzieć, co będzie się działo jutro, za tydzień czy za rok
i musi umieć wytłumaczyć, dlaczego nie zaszło, to co przepowiedział
i musi umieć wytłumaczyć, dlaczego nie zaszło, to co przepowiedział
- Projector
- To ja
- Posty: 267
- Wiek: 47
- Rejestracja: wtorek, 11 maja 2010, 16:01
- Skąd jesteś: warszawa
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: silver arrow
- Kontaktowanie:
Re: Czipowanie Kia Sorento - Protector
Witaj, skrzynia automatycznie dostosowuje się do zwiększonego momentu obrotowego, nie wprowadza się zmian w oprogramowaniu skrzyni.
SPALANIE:
prędkość oscylująca około 130 km/h
załadowany wakacyjnie z boksem, lodówką w bagażniku, odpalonymi telewizorkami w zagłówkach, klima
10 l. / 100 km
SPALANIE:
prędkość oscylująca około 130 km/h
załadowany wakacyjnie z boksem, lodówką w bagażniku, odpalonymi telewizorkami w zagłówkach, klima
10 l. / 100 km
-
- wiem wszystko
- Posty: 1640
- Wiek: 51
- Rejestracja: czwartek, 4 marca 2010, 22:00
- Skąd jesteś: Krasne k/ Rzeszowa
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 146800
- Inny Samochód: Land Rover Discovery
- Kontaktowanie:
Re: Czipowanie Kia Sorento - Protector
To w końcu, co i gdzie zmieniłeś, bo z Twojego postu nie można się połapać.
Ile ma teraz KM auto?
Ile ma teraz KM auto?
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele WYSYSAJĄ pszczoły
- Projector
- To ja
- Posty: 267
- Wiek: 47
- Rejestracja: wtorek, 11 maja 2010, 16:01
- Skąd jesteś: warszawa
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: silver arrow
- Kontaktowanie:
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Czipowanie Kia Sorento - Protector
Mastersy niby dobrzy są,ale cenią się równie dobrze. chciałem dać im wtryski na ultradźwięki to mi powiedział 100 eur/szt. gdzie normalnie robią po 800-1000 zl/komplet z hamownia przed i po. i zapytałem się czy w strefie euro już jesteśmy
- cino
- teraz jestem
- Posty: 460
- Rejestracja: niedziela, 15 sierpnia 2010, 17:20
- Skąd jesteś: Białystok
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 140000
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Czipowanie Kia Sorento - Protector
"chciałem dać im wtryski na ultradźwięki "
Możesz rozwinąc temat o co chodzi?
Możesz rozwinąc temat o co chodzi?
Lift 2"
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Czipowanie Kia Sorento - Protector
W moim seacie sa wtryski siemensa,piezoelektryczne. Niestety nie sa pozbawione wad.potrafia sie zapychac od zlej zupy,i do usuniecia tego nagaru i syfu stosuje sie ultradzwieki.wtryski te sa nieregenowalne. Czytajac inne fora zdazalo sie ze auto zamiast 170ps mialo 150ps. Po zabiegu ultradzwiekowym moc powracala albo nawet sie zwiekszala. Ot,taka ciekawostka
-
- jestem
- Posty: 23
- Rejestracja: czwartek, 24 lutego 2011, 07:19
- Skąd jesteś: PUCK
- Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2017
- Kolor: red 5
- Przebieg (km.): 74000
- Inny Samochód: Suzuki IntruderC1800
- Kontaktowanie:
Re: Czipowanie Kia Sorento - Protector
Witam.
By nie powtarzać tematu postanowiłem tu zamieścić informację o zmianie mapy tzw chipowanie.
Zacznę od początku.
Niedaleko mnie otworzyli warsztat Vtech-u. Z samej ciekawości postanowiłem sprawdzić możliwości mojej kijanki tzn:
Kia Sorrento 2,5 CRDi 170 KM
Rocznik: 2007
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Przebieg: 73500km
Tu na początek Czerwona kartka dla Korei za błędnie podawanie danych technicznych
170KM fabrycznych, hamownia wykazała 152KM/ 412 Nm
Czyli podobnie jak u Projektora
Wniosek dla posiadaczy czołgów ze 170KM ze skrzynią A/T – sam się nasuwa .
Poprosiłem o optymalne rozwiązanie do mojej Kia, ważne było dla mnie nie KM bo nie o prędkość mi chodziło (jazda majestatyczna) a o dynamikę silnika i przyśpieszanie podczas wyprzedzania [Nm] (bezpieczeństwo) przy optymalnym spalaniu i o to, co otrzymałem:
Czyli 170KM/502 Nm - KM fabryczne
Moment mnie powala jak w prawdziwym czołgu a co najważniejsze czuć to przy wdepnięciu na pedał gazu.
Czas trwania tuningu: około 2,5h
Testów map: 3szt od 188 KM, 175KM i 170KM - pozostał po korektach 170KM optymalny
Testów na hamowni: 4+smród palonej gumy niezapomniany
Koszt 1500zł-10% (promocja Chipowanie na śniadanie w godz. od 8-11)
Pozdrawiam wszystkich szczęśliwych posiadaczy
By nie powtarzać tematu postanowiłem tu zamieścić informację o zmianie mapy tzw chipowanie.
Zacznę od początku.
Niedaleko mnie otworzyli warsztat Vtech-u. Z samej ciekawości postanowiłem sprawdzić możliwości mojej kijanki tzn:
Kia Sorrento 2,5 CRDi 170 KM
Rocznik: 2007
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Przebieg: 73500km
Tu na początek Czerwona kartka dla Korei za błędnie podawanie danych technicznych
170KM fabrycznych, hamownia wykazała 152KM/ 412 Nm
Czyli podobnie jak u Projektora
Wniosek dla posiadaczy czołgów ze 170KM ze skrzynią A/T – sam się nasuwa .
Poprosiłem o optymalne rozwiązanie do mojej Kia, ważne było dla mnie nie KM bo nie o prędkość mi chodziło (jazda majestatyczna) a o dynamikę silnika i przyśpieszanie podczas wyprzedzania [Nm] (bezpieczeństwo) przy optymalnym spalaniu i o to, co otrzymałem:
Czyli 170KM/502 Nm - KM fabryczne
Moment mnie powala jak w prawdziwym czołgu a co najważniejsze czuć to przy wdepnięciu na pedał gazu.
Czas trwania tuningu: około 2,5h
Testów map: 3szt od 188 KM, 175KM i 170KM - pozostał po korektach 170KM optymalny
Testów na hamowni: 4+smród palonej gumy niezapomniany
Koszt 1500zł-10% (promocja Chipowanie na śniadanie w godz. od 8-11)
Pozdrawiam wszystkich szczęśliwych posiadaczy
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Czipowanie Kia Sorento - Protector
152 KM to moc podana pewnie na silniku/skrzyni, a nie na kołach. Taki trik, żeby było więcej. Producenci samochodów i motocykli tak robią, pisałem już o tym, podobnie jak producenci dysków twardych, pamięci i pendrive'ów.
Ale optymalizacja ładna...
I cena całkiem OK.
Ale optymalizacja ładna...
I cena całkiem OK.
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
-
- moja ranga
- Posty: 149
- Wiek: 40
- Rejestracja: sobota, 3 grudnia 2016, 13:19
- Skąd jesteś: Mosty k.Gdyni
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 309000
- Inny Samochód: Ford Mondeo
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Czipowanie Kia Sorento - Protector
Witam,
Odświeżę stary temat. Nadszedł czas i na mojego czołga, jako prezent swiąteczno-noworoczny zafundowałem autku chipa (zmianę mapy na hamowni).
Czołg zupełnie inaczej się zbiera, skrzynia nie redukuje niepotrzebnie biegów i tak przyjemnie wciska w fotel.
Generalnie duży PLUS. Co do spalania na chwile obecną nie mogę podać danych, ale jak tylko będę mieć porównanie to je wrzucę na forum.
Poniżej wykres z hamowni:
Odświeżę stary temat. Nadszedł czas i na mojego czołga, jako prezent swiąteczno-noworoczny zafundowałem autku chipa (zmianę mapy na hamowni).
Czołg zupełnie inaczej się zbiera, skrzynia nie redukuje niepotrzebnie biegów i tak przyjemnie wciska w fotel.
Generalnie duży PLUS. Co do spalania na chwile obecną nie mogę podać danych, ale jak tylko będę mieć porównanie to je wrzucę na forum.
Poniżej wykres z hamowni:
2.5 CRDI 178KM@460Nm 2008r automat
- BuchuOEM
- moje konto
- Posty: 177
- Wiek: 33
- Rejestracja: niedziela, 22 października 2017, 12:46
- Skąd jesteś: Pałuszyce
- Silnik: nie mam
- Skrzynia: nie mam
- Napęd: nie mam
- Rok: nie mam
- Inny Samochód: Fiat UNO
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Czipowanie Kia Sorento - Protector
Macie rację kia jak większość firm podaje moc mierzoną na wale nie na ośce. Stąd różnica w pomiarze. Co do vtech to fajna firma ale ich hamowania ma błąd pomiaru 5-8KM chyba każda. Albo ją tak konfigurują albo "ten typ tak ma".
Jeździjmy tak aby było nas więcej, nie mniej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości