skoro w reduktorze z [AUTO] mozna zrobic na stale 50/50 to czemu nie mozna zmodyfikowac reduktorow 2+4+4LO ?
moze kto kiedys wymysli do reduktorow 2+4+4LO, zeby na stale bylo spiete 10/90, a moze i 20/80. wtedy zmienialoby sie recznie. tak jak pstryczek 50/50 w [AUTO]. jechalby se czlowiek ze 120km/h i wlaczylby se 10/90 i zawsze to lepsze samopoczucie.
alternatywa dla [AUTO] czyli staly naped 10/90 , 20/80
Moderator: Moderator
- regi
- dobry jak...
- Posty: 777
- Wiek: 47
- Rejestracja: środa, 20 października 2010, 14:55
- Skąd jesteś: Nowy Sącz
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Kolor: granatowy ?
- Przebieg (km.): 130000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
alternatywa dla [AUTO] czyli staly naped 10/90 , 20/80
Wyższy +130mm (5 cali)
Szerszy +110mm
Mini Monster Truck
265/70/16 - ET 0
Przod: [Koni Haevy Track + H&R]
Tyl: [OldManEmu N149 + Ironman]
Szerszy +110mm
Mini Monster Truck
265/70/16 - ET 0
Przod: [Koni Haevy Track + H&R]
Tyl: [OldManEmu N149 + Ironman]
-
- moja ranga
- Posty: 87
- Wiek: 48
- Rejestracja: wtorek, 24 sierpnia 2010, 21:38
- Skąd jesteś: Środa Sląska
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Czorny
- Przebieg (km.): 173000
- Kontaktowanie:
Re: alternatywa dla [AUTO] czyli staly naped 10/90 , 20/80
Z tego co czytałem tu na forum chyba nawet, przy napędzie AUTO moment na przednie koła jest podawany i tak. Zależy to od prędkości zdaje się. Powyżej 100 km/h jest 10 czy 20% na przodzie.
PZdr
PZdr
-
- moja ranga
- Posty: 146
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 19:48
- Skąd jesteś: Zabrze
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 57000
- Inny Samochód: audi tt
- Kontaktowanie:
Re: alternatywa dla [AUTO] czyli staly naped 10/90 , 20/80
regi.nrg- im większa prędkość tym większy moment jest dawany na przód
- regi
- dobry jak...
- Posty: 777
- Wiek: 47
- Rejestracja: środa, 20 października 2010, 14:55
- Skąd jesteś: Nowy Sącz
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Kolor: granatowy ?
- Przebieg (km.): 130000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: alternatywa dla [AUTO] czyli staly naped 10/90 , 20/80
ja Was doskonale rozumie, ale to jest przy reduktorach z [AUTO] + [4LO].
mi chodzi o reduktor [2WD] + [4WD] + [4LO] nie automatyczny.
to w tym zestawieniu pasowaloby zrobic jakis magiczny guzik z 10/90 lub 20/80.
mi chodzi o reduktor [2WD] + [4WD] + [4LO] nie automatyczny.
to w tym zestawieniu pasowaloby zrobic jakis magiczny guzik z 10/90 lub 20/80.
Wyższy +130mm (5 cali)
Szerszy +110mm
Mini Monster Truck
265/70/16 - ET 0
Przod: [Koni Haevy Track + H&R]
Tyl: [OldManEmu N149 + Ironman]
Szerszy +110mm
Mini Monster Truck
265/70/16 - ET 0
Przod: [Koni Haevy Track + H&R]
Tyl: [OldManEmu N149 + Ironman]
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: alternatywa dla [AUTO] czyli staly naped 10/90 , 20/80
chyba nie ma szans- w TOD komp sam steruję ilością mocy przekazywanej na przód i wykorzystuje do tego sprzęgło wielopłytkowe+ olej.. dla mnie 2hi/2lo/4hi to tak jak przerzutka w rowerze- wszystko na sztywno spięte-brak uślizgu, i zarazem brak regulacji mocy.
chyba że źle rozumuję ???
chyba że źle rozumuję ???
- wmarkoni
- To ja
- Posty: 310
- Rejestracja: wtorek, 13 kwietnia 2010, 22:47
- Skąd jesteś: Jastrzębie-Zdrój
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: pewter/grey
- Przebieg (km.): 200000
- Inny Samochód: Alfa 147/Ford Escape
- Kontaktowanie:
Re: alternatywa dla [AUTO] czyli staly naped 10/90 , 20/80
Właśnie tak to jest w tym reduktorze (2HI 4HI 4LO) jak pisze kolega Murzyn . Nie ma sprzęgła, więc nie ma regulacji przenoszonej mocy. Po włączeniu 4HI 100% mocy jest przekazywane na połączone osie przednią z tylną. To ile mocy idzie na którą oś zależy tylko od tego co jest pod kołami np. stając tyłem na lodzie a przodem na asfalcie 100% momentu będzie szło na przednią oś (chyba,że łańcuch nie wytrzyma). W drugą stronę, wymontowałem kiedyś przedni wał (był w regeneracji ) i po włączeniu 4HI nadal 100% mocy szło na tylną oś. Reduktor w wersji bez TODa przypomina zasadą działania proste przekładnie stoswane w UAZach, Niwach, Tarpanie i innym sprzęcie dla leśników a został tylko wzbogacony w elektryczny układ sterowania pozwalający na przełączanie w trakcie jazdy. Zaletą tego rozwiązania jest możliwość przekazywania pełnej mocy na tę oś ,która ma w danej chwili najlepszą przyczepność (wypróbowane na górskim szlaku ).
Markoni
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości