SuperLock - super napęd dla naszych Sorento - dyskusja

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego

Moderator: Moderator

SuperLock - czy chcesz ten mod

1. tak, jest interesujący, chcę go mieć
57
43%
2. jeszcze nie wiem
36
27%
3. nie, nie interesuje mnie ta opcja
41
31%
 
Liczba głosów: 134

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: SuperLock - super napęd dla naszych Sorento - dyskusja

#106 Postautor: Murzyn1313 » wtorek, 28 września 2010, 22:42

Obrazek

spider2you
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1640
Wiek: 51
Rejestracja: czwartek, 4 marca 2010, 22:00
Skąd jesteś: Krasne k/ Rzeszowa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 146800
Inny Samochód: Land Rover Discovery
Kontaktowanie:

Re: SuperLock - super napęd dla naszych Sorento - dyskusja

#107 Postautor: spider2you » wtorek, 28 września 2010, 23:11

Generale1313 na tym Forum to pierwszy Admin chyba był, a my dopiero potem :)
A co do filmiku, to chyba właśnie tak się stanie jak załączysz 2 LOW :) :) :)
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele WYSYSAJĄ pszczoły

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: SuperLock - super napęd dla naszych Sorento - dyskusja

#108 Postautor: Murzyn1313 » wtorek, 28 września 2010, 23:21

ale data z tego roku
Obrazek

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: SuperLock - super napęd dla naszych Sorento - dyskusja

#109 Postautor: cyber_human » środa, 29 września 2010, 08:37

Nie ma zdrady: to są czyste konsultacje.
Warunkiem, że tą wiedzą się podzieli delikwent z nami...:
http://www.goldenline.pl/forum/1944736/zmiana-srednicy-zewnetrznej-kola-vs-przyspieszenie/?hl=zmiana%20%C5%9Brednicy%20opon

edit:
uwaga: w tym miejscu rozwidliłem wątek: część o oponach leci tutaj: klik
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

maska

Re: SuperLock - super napęd dla naszych Sorento - dyskusja

#110 Postautor: maska » środa, 29 września 2010, 08:48

Nie zgodzę się z Tobą Pajeczaku :) Nic takiego się nie stanie, bowiem czołguś trochę waży :) I jak narazie wygrywa w rankingach aut do ciągania przyczep :) Wychodzi na to iż jest taką małą ciężarówką :)
TOD, pod górę i z dużym obciążeniem na hak, będzie spinał i rozpinał w zastraszajacym tępie :( Może 2WD LOCK nie bedzie lepsze od AUTO, ale napewno oszczędzi sprzegło cierne :) Przód i tak jest dociskany przez bardzo lekki silniczek o pojemnoiści 2,5 litra :) Jak wiemy wykonany z super lekkich materiałów :) A waga czołgu, jest związana z wagą ramy :) wykonanej z plastiku :)
A tak na serio to idiota na filmie chyba pomylił sprzęty do ciągania przyczepki malutkiej z kolosem :) Niemniej jednak widziałem takich w Chorwacji :) stali co jakiś czas na poboczu studząc zarówno hamulce jak i silniki :)

Awatar użytkownika
jumper1
To ja
To ja
Posty: 320
Rejestracja: środa, 23 czerwca 2010, 10:18
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Zielony/Grafit
Przebieg (km.): 112
Inny Samochód: Fiat Panda
Kontaktowanie:

Re: SuperLock - super napęd dla naszych Sorento - dyskusja

#111 Postautor: jumper1 » środa, 29 września 2010, 10:08

A jak z montażem SL, można samemu czy serwis. Przyznam ze motałem przy swoim poprzednim aucie różne rzeczy ale to auto technologicznie 10 lat starsze więc mam pewne obawy.

Jeśli chodzi o opony to M/t nie bardzo mi pasuja ponieważ dłuższą część codzienne trasy pokonuje po czarnym, więc jeżeli juz to AT

Wczoraj (kolejny deszczowy dzień) brodziłem przez swoje 15 cm blotko tym razem włączyłem 4low, jest zdecydowanie lepiej niż na auto, tylko w sumie redukcja nie potrzebna, więc może jednak sam pstryczek, pośmigam jeszcze trochę żeby określić swoje potrzeby.
Obrazek

maska

Re: SuperLock - super napęd dla naszych Sorento - dyskusja

#112 Postautor: maska » środa, 29 września 2010, 10:17

SL Spoko montuje sie samemu :) chodź pomoc mile widziana :)

Awatar użytkownika
jumper1
To ja
To ja
Posty: 320
Rejestracja: środa, 23 czerwca 2010, 10:18
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Zielony/Grafit
Przebieg (km.): 112
Inny Samochód: Fiat Panda
Kontaktowanie:

Re: SuperLock - super napęd dla naszych Sorento - dyskusja

#113 Postautor: jumper1 » środa, 29 września 2010, 10:27

korci mnie ten mod :D
Obrazek

maska

Re: SuperLock - super napęd dla naszych Sorento - dyskusja

#114 Postautor: maska » środa, 29 września 2010, 10:30

Jest naprawdę fajny :) i nie masz zajętego schowka :) przez pstryczek :)

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: SuperLock - super napęd dla naszych Sorento - dyskusja

#115 Postautor: cyber_human » środa, 29 września 2010, 10:39

Jumper: w błocie 4L daje Tobie taką różnicę, bo masz sztywne, ciągłe spięcie obu osi. Czyli maksymalna trakcja. Ale faktycznie, na błoto reduktor nie jest potrzebny.
Montaż SL w samotności jest możliwy i nie jest trudny, choć to nie wymiana wycieraczek. Jeśli umiesz lutować przewody, dasz radę.
W najgorszym wypadku na Zlotach i Spotach możesz liczyć na pomoc, jeśli będzie akurat ktoś, kto już to montował...
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

angorek

Re: SuperLock - super napęd dla naszych Sorento - dyskusja

#116 Postautor: angorek » środa, 29 września 2010, 20:47

Czytam ten wątek i muszę przyznać, że początkowo podobał mi się SL. Ale po zastanowieniu dochodzę do wniosku, że nie po to kupowałem auto z napędem na 4 koła aby jeździć 2WD. Automatyczne dołączanie napędu ma pomóc uniknąć zaskoczenia nagłą zmianą warunków drogowych. Do dziś pamiętam śmiertelny wypadek spowodowany przez kierowcę traktora ciągnącego cysternę z ropą do PGR-u. Z powodu niedokręconego zaworu ropa wyciekała na asfalt. Piękny słoneczny dzień suchy asfalt i nagle duży fiat jadący prze de mną tańczy jak na lodzie i owija się wokół drzewa. Kto zdąży przełączyć z 2WD na AUTO?
Co do trybu 2WD LOW, uważam, że włączenie tego trybu znacznie przeciąża tylny most. Sorento może ciągnąć 3 tonową przyczepę moim zdaniem tylko dla tego, że napęd przenoszony jest na obydwie osie po 50%. Jeżeli całą moc przeniesiemy tylno na tylny most to na zdrowie mu to nie wyjdzie.
Moim zdaniem Spider ma sporo racji. Cyber czy można zamontować tylko wskaźnik mocy przenoszonej na przednią oś?

spider2you
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1640
Wiek: 51
Rejestracja: czwartek, 4 marca 2010, 22:00
Skąd jesteś: Krasne k/ Rzeszowa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 146800
Inny Samochód: Land Rover Discovery
Kontaktowanie:

Re: SuperLock - super napęd dla naszych Sorento - dyskusja

#117 Postautor: spider2you » środa, 29 września 2010, 21:43

Angorek tyś mi jeden bratem w tej nie równej wymianie zdań :23 :23 :23
Nie twierdzę, że SL jest do luftu, ale mnie "pstryczek" z montażem kosztował 250 zł, a nie 260 Euro netto.
No cóż, ale w demokracji każdy może sobie motać co chce :) Co nie Cyber - kto bogatemu zabroni - nie mogłem się powstrzymać :25 :25 :25 :22 :22 :22

Mnie zastanawia ile razy użyjecie tak na prawdę SL??? Ja pstryczka na razie 4 razy użyłem i git, resztę śmigam na AUTO.
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele WYSYSAJĄ pszczoły

Awatar użytkownika
Piotr
coś umiem
coś umiem
Posty: 686
Wiek: 54
Rejestracja: wtorek, 9 marca 2010, 08:26
Skąd jesteś: Grodzisk Mazowiecki
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2009
Kolor: wielokolorowy
Przebieg (km.): 105000
Kontaktowanie:

Re: SuperLock - super napęd dla naszych Sorento - dyskusja

#118 Postautor: Piotr » środa, 29 września 2010, 21:44

Kolega Angorek ujął problem podziału w sposób bardzo bliski mojemu podejściu :) .
Podam jeszcze przykład z dnia dzisiejszego. Ponieważ mój czołg jest w tym tygodniu u "kosmetyczki" pomykam Xarą Picasso mojej połówki /2,0 benzyna/ . Jakież było moje zdziwienie jak jadąc mokrą błotnistą drogą samochód rozpoczął tańce na błocie.
Jeżdżąc Sorento ze stałym napędem na 4 koła nie spotykam się z takim zachowaniem pojazdu, jeżdżę więc bezpieczniej :) :30
apetyt rośnie w miarę wędzenia

spider2you
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1640
Wiek: 51
Rejestracja: czwartek, 4 marca 2010, 22:00
Skąd jesteś: Krasne k/ Rzeszowa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 146800
Inny Samochód: Land Rover Discovery
Kontaktowanie:

Re: SuperLock - super napęd dla naszych Sorento - dyskusja

#119 Postautor: spider2you » środa, 29 września 2010, 21:53

Piotr koledzy podniosą zapewne kwestię taką, że mając SL przerzucisz sobie pokrętło na AUTO lub 4 HI czy ja oni tam mają i jesteś gość.
Podkreślę raz jeszcze, że sama koncepcja SL jest gitara, ale dla mnie koszt jest delikatnie duży i napęd 2 LOW bez sensu.
Oczywiście można sobie zapodać coś innego zamiast tego (cyber tak twierdzi), ale dalej nie uważam aby Sorcia nasza kochana musiała, aż tak dostawać w tyłek w terenie od tego są inne auta - mniej ładne :) np. Disco - co nie maska????!!!!
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele WYSYSAJĄ pszczoły

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: SuperLock - super napęd dla naszych Sorento - dyskusja

#120 Postautor: cyber_human » środa, 29 września 2010, 23:38

Spider: dokładnie tak: nie trzeba brać 2WD LOW, można mieć np. AUTO LOW.
Co do samego wyświetlacza: nie wiem, sprawdzę. W SLu jest dodatkowa elektronika. Ale wyświetlacz procentowy jest wpinany w przewody i pewnie nie potrzeba całego przełącznika. Ale nie wiem, czy producent sprzeda sam wyświetlacz. Zapytam.

Oczywiście argument o bezpieczeństwie jazdy w trybie 4WD jest bezsporny. Dlatego Cyberowa w większości śmiga w trybie AUTO.
A ja lubię tylnonapędówki :)

Wiadomo, że wjeżdżając w błoto, przełącza się na 4 łapy. Po to tyle żelastwa wozimy.

Jak pisze Spider: pstryczek to tańsza alternatywa. I fajnie, że jest. Dla każdego, coś miłego :)

Ja z definicji lubię mieszać i mi SL pasuje.
Na szczęście, każdy mod jest dobrowolny :)
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.


Wróć do „TUNING MECHANICZNY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości