Chip 140/170

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Chip 140/170

#16 Postautor: Bodzion » poniedziałek, 30 lipca 2018, 13:14

Temat mnie zaciekawił.
Ale nie rozumiem powyższego wpisu.
Czyli jak ? Wyniki nie są z hamowni tylko z testu drogowego ?

Awatar użytkownika
lopunia
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1115
Wiek: 47
Rejestracja: środa, 10 lipca 2013, 16:15
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2009
Kolor: Srebny
Przebieg (km.): 98000
Inny Samochód: SUZUKI GV II
Twoje poprzednie Sorento: Srebrny ZŁOMEK 2.5 CRDI AT
Has thanked: 50 times
Been thanked: 17 times
Kontaktowanie:

Re: Chip 140/170

#17 Postautor: lopunia » poniedziałek, 30 lipca 2018, 14:02

Tak istnieje coś takiego nazwanego hamownią drogową i mierzy się bezpośrednio podczas ruchu. Co do dokładności pomiaru to zdania są podzielone. Podobno w przypadku hamowni drogowej bardzo ważna jest odpowiednia kalibracja samego urządzenia - zmienne są opory powietrza i są niepowtarzalne (kierunek i siła wiatru). W hamowni stacjonarnej są to wartości stałe.
pozdrawiam
Piotrek


"Człowiek całe życie się uczy a głupi umiera"

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Chip 140/170

#18 Postautor: Bodzion » poniedziałek, 30 lipca 2018, 14:06

Może dajmy się wypowiedzieć autorowi tematu jak to było robione.
Osobiście jestem sceptyczny do pomiarów innych niż na rolkach "przed" i "po", ale dowiem się chętnie więcej na ten temat.

Awatar użytkownika
gczarkowski1
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1057
Wiek: 49
Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 20:50
Skąd jesteś: Mazowieckie
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Rok: nie dotyczy
Inny Samochód: VOLVO/MERCEDES/ VW
Has thanked: 14 times
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Chip 140/170

#19 Postautor: gczarkowski1 » poniedziałek, 30 lipca 2018, 14:40

Więc tak ,hamowanie odbyło się w warunkach drogowych,oczywiście ciśnienie opon, oraz ważenie auta się odbyło, pogoda super , bez wiatru ,teren płaski, wynik pomiaru wstawiłem na foto. Kolejna godzina przed kompem ,wgranie wszystkiego no i końcowe hamowanie ,również w warunkach drogowych .Ostatecznie jeszcze raz sprawdzenie ewentualnych błędów po modyfikacji, i to tyle
Pozdrawiam
Grzegorz

Awatar użytkownika
YakuzzaPL
moje konto
moje konto
Posty: 222
Wiek: 38
Rejestracja: czwartek, 12 lipca 2018, 21:12
Skąd jesteś: Świnoujście
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2010
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 240000
Inny Samochód: Audi A4 B6
Has thanked: 6 times
Been thanked: 9 times
Kontaktowanie:

Re: Chip 140/170

#20 Postautor: YakuzzaPL » poniedziałek, 30 lipca 2018, 14:44

Pytałem bo reklamują się hamownie dla samochodów z napędem 4x4. Pytanie jak wygląda hamowanie auta takiego jak Sorento.

Awatar użytkownika
gczarkowski1
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1057
Wiek: 49
Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 20:50
Skąd jesteś: Mazowieckie
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Rok: nie dotyczy
Inny Samochód: VOLVO/MERCEDES/ VW
Has thanked: 14 times
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Chip 140/170

#21 Postautor: gczarkowski1 » poniedziałek, 30 lipca 2018, 14:56

Ja też myślałem że wpadnę na rampę, ale nie ,panowie stwierdzili że starają się o taką 4x4 , na reklamie tej firmy też jest 4x4 jednak pomiar odbywa się na drodze.
Pozdrawiam
Grzegorz

Awatar użytkownika
YakuzzaPL
moje konto
moje konto
Posty: 222
Wiek: 38
Rejestracja: czwartek, 12 lipca 2018, 21:12
Skąd jesteś: Świnoujście
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2010
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 240000
Inny Samochód: Audi A4 B6
Has thanked: 6 times
Been thanked: 9 times
Kontaktowanie:

Re: Chip 140/170

#22 Postautor: YakuzzaPL » wtorek, 31 lipca 2018, 09:43

Najważniejsze żeby wszystko chodziło jak należy. A sam chip tuning to bardzo dobra sprawa, jeżeli chodzi o wgranie nowej mapy i ustawienie jej pod dany silnik. Też w tym roku planuje podnieść trochę moc i moment w swoim 2.2 crdi :)

Awatar użytkownika
dziarol
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 41
Wiek: 33
Rejestracja: środa, 4 stycznia 2017, 10:41
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2006
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 184000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Chip 140/170

#23 Postautor: dziarol » niedziela, 5 sierpnia 2018, 16:56

U mnie prezentuje się to tak:
kia sorento chip.jpeg

Przy czym założenie było takie, że interesuje mnie przyśpieszenie a nie moc z uwagi na fakt, iż zdecydowanie częściej jeżdżę po mieście niż po autostradzie. I powiem wam że czuć różnicę :roftl:

Widać różnicę w mocy i momencie na tych dwóch różnych mapach

Zaniepokoił mnie tylko fakt, że hamownia pokazała 131KM

pele119
jestem
jestem
Posty: 17
Rejestracja: sobota, 9 czerwca 2018, 09:51
Skąd jesteś: Beskid Wyspowy
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: Jeszcze Srebny
Przebieg (km.): 230000
Kontaktowanie:

Re: Chip 140/170

#24 Postautor: pele119 » wtorek, 7 sierpnia 2018, 20:55

Własnie ciekawią mnie odczucia po takiej zmianie mapy, to 30 koni ponad więcej - spalanie to drugorzędna sprawa bo Sorento nie kupuje się po to żeby bic rekordy spalania.

Awatar użytkownika
gczarkowski1
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1057
Wiek: 49
Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 20:50
Skąd jesteś: Mazowieckie
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Rok: nie dotyczy
Inny Samochód: VOLVO/MERCEDES/ VW
Has thanked: 14 times
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Chip 140/170

#25 Postautor: gczarkowski1 » środa, 8 sierpnia 2018, 06:56

Odczucia są ,to jest inna jazda ,ponad 2 t z zadowalającą dynamiką :happy2:
Pozdrawiam
Grzegorz

Awatar użytkownika
kaini
Off-Road
Off-Road
Posty: 397
Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
Skąd jesteś: Jasło
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2009
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 186333
Inny Samochód: TSI & CRDI
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: Chip 140/170

#26 Postautor: kaini » środa, 22 sierpnia 2018, 22:32

Dziarol
Słaba seria, przed programem trzeba było szukać usterki i znaleźć brakujące 10 km lub chociaż się do nich zbliżyć.
Słaby mod, nie chodzi mi tylko o max moc 150 która jest bardzo słabym wynikiem ale nawet o to że dół w programie został obciety i jest gorszy niż był w serii, potem dostajesz mega strzała w plecy.

Awatar użytkownika
gczarkowski1
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1057
Wiek: 49
Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 20:50
Skąd jesteś: Mazowieckie
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Rok: nie dotyczy
Inny Samochód: VOLVO/MERCEDES/ VW
Has thanked: 14 times
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Chip 140/170

#27 Postautor: gczarkowski1 » piątek, 7 września 2018, 17:46

Odnośnie spalania, od momentu podniesienia mocy ,dystans 3 tyś km , spalanie 9 l. trasa/ miasto 60/40 ,a więc więcej niż na seryjnej mocy , wytłumaczenie jest jedno , aż korci żeby deptać :)
Pozdrawiam
Grzegorz


Wróć do „TUNING MECHANICZNY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości