AKTUALNOŚCI


Obrazek


Obrazek


Obrazek

Proszę o poradę, jaki silnik.

Miejsce pytań, próśb o porady przed zakupem KIA SORENTO. Czy warto? Znalazłem ofertę! Typowe usterki

Moderatorzy: Admin, Moderator

Regulamin forum
Obrazek Motto działu : " Sorento jest za kosztowne w naprawach aby ryzykować - najpierw poradź się."

Uwaga: wymagane jest podanie kilku ( do trzech) charakterystycznych dla tego auta elementów w tytule posta np: silnik, moc, miasto, skąd jest lub cenę
Wiadomość
Autor
zeus079
jestem
jestem
Posty: 25
Rejestracja: niedziela, 5 listopada 2017, 20:32
Skąd jesteś: GNIEZNO
Inny Samochód: Mazda tribute
Kontaktowanie:

Proszę o poradę, jaki silnik.

#1 Postautor: zeus079 » środa, 29 listopada 2017, 21:18

Proszę pomóżcie mi podjąć właściwą decyzję. Od pewnego czasu poszukuje sorento pierwszej generacji i zastanawiam się jaka jednostkę wybrać czy 3,5 a może 2.4litra (nie biorę pod uwagę diesla ). Każdego dnia pokonuje dystans ok 100 km głownie droga asfaltowa(Latem ok, ale jak sypnie białym puchem to już się robi ciekawie bez 4x4 jest naprawdę ciężko tym bardziej ze pługi i piaskarki rzadko goszczą w tym rejonie).Poza tym 2 razy w roku wypad na wakacje północ albo południe (ale Polski:)).W tej chwili ujeżdżam mazde tribut autko bardzo przyjemne ale juz czas na zmianę. Nie mam potrzeby jazdy po bezdrożach, jachtów, przyczep itp. tez nie będę targał. Rodzinka 3-osobowa toteż wiele miejsca nie potrzeba a i to zawsze lżej niż w piatkę. Jedyne co musi być to napęd na 4 kółka no i oczywiście kia sorento :) Mam nadzieję , że doradzicie czy słabsza jednostka mi wystarczy, czy może atakować 3,5? z góry dziękuję.

Karpik91
moje konto
moje konto
Posty: 201
Wiek: 26
Rejestracja: sobota, 1 lipca 2017, 21:30
Skąd jesteś: Rzeszów
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 193000
Inny Samochód: SEAT LEON
Has thanked: 23 times
Been thanked: 21 times
Kontaktowanie:

Re: Proszę o poradę

#2 Postautor: Karpik91 » środa, 29 listopada 2017, 22:05

Zanim zdecydujesz się i kupisz Sorento poświęć na spokojnie chwilę, usiądź wygodnie i poczytaj to forum, a zapewniam Cię, że znajdziesz odpowiedzi na wszystkie nurtujące Cię pytania. Przekonasz się czy Sorento faktycznie jest dobrą opcją dla Ciebie i dla Twoich potrzeb. Ja tego nie zrobiłem i bywają chwile kiedy pluję sobie w brodę.

Awatar użytkownika
Andrzej
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1003
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 310000
Has thanked: 11 times
Been thanked: 50 times
Kontaktowanie:

Re: Proszę o poradę

#3 Postautor: Andrzej » środa, 29 listopada 2017, 22:27

Tak , już sporo osób stało przed tym dylematem .
Teraz to jeszcze nic , zobaczysz ile Ci zajmie wyszukanie dobrego 3.5 :kwink:
Jeśli chciałbyś diesla , to z nimi nie ma problemu , już dzisiaj mógłbym Ci polecić jeden z fajniejszych egzemplarzy na Forum .
Benzynki będziesz musiał się trochę naszukać .
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 5419
Wiek: 52
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 99 times
Been thanked: 91 times
Kontaktowanie:

Re: Proszę o poradę, jaki silnik.

#4 Postautor: krzysiek ardie » środa, 29 listopada 2017, 23:15

Ja na diesla nie narzekam, pod warunkiem, że ma wiarygodny przebieg i był regularnie serwisowany.
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Awatar użytkownika
rings
To ja
To ja
Posty: 369
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:02
Skąd jesteś: Pruchna k/Cieszyna
Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: AWD
Rok: 2013
Kolor: CZARNY
Przebieg (km.): 60000
Inny Samochód: Kia Venga
Twoje poprzednie Sorento: 3,5v6 RWD złote
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Proszę o poradę, jaki silnik.

#5 Postautor: rings » środa, 29 listopada 2017, 23:50

Poszukaj 3.5 Pb, jeżeli masz możliwość sprawdź jazdę benzyną a potem ON, mi się udało u dilera KIA i nie miałem wątpliwości. Dzisiaj musisz poprosić kogoś z forum o jazdy próbne S I lub SII a zobaczysz różnicę
3.5 V6 2005 2wd A/T(automat) złoty wersja USA. 3.5 V6 2013 AWD A/T(automat) czarny wersja USA

diodalodz
moje konto
moje konto
Posty: 242
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Been thanked: 9 times
Kontaktowanie:

Re: Proszę o poradę, jaki silnik.

#6 Postautor: diodalodz » czwartek, 30 listopada 2017, 00:40

Jeśli mam być szczery to dużo lepiej kupić Suzuki Grand Vitarę np z 2004 (ostatni rok na ramie, choć przez to jest bardziej twarda) roku 2.0 z gazem. Mam takie auto od nowości i zrobione 160 tyś km z czego 100 na gazie. Silnik na hydraulice i łańcuchu. Zero problemów, napędy klasyczne na trybach, a nie jak na głupkowatych łańcuchach w Sorento. Karoseria mniejsza, lżejsza i dzielnie dająca sobie radę na śniegu. Głośność wewnątrz podobna. Mam Sorento od miesiąca i musiałem je kupić bo ciągam przyczepę 2500 kg, a Vitara może tylko 1800 kg. Moim zdaniem to auto jest tandetne i tyle. Możecie mnie znienawidzić, ale skala problemów występujących na tym forum jest kosmiczna. W zawieszeniu vitary zmieniłem 1 raz łączniki z przodu, 2 razy gumy stabilizatoa, 1 raz sprzęgło i 1 raz rozrząd przy 160 tyś km. A tak opony, klocki filtry i tak w koło. A w Sorento odkręcające się karoserie, gnijace ramy, słabe mosty, problemy z rozdzielaczem napędów, psujące się elektryczne anteny, padające piloty od centralnego zamka, i czort wie co jeszcze. Do tego tragiczne jednostki diesla, a i benzyna 3.5 ma problemy z panewkami i kołem pasowym. W 3.3 wadliwe napinacze rozrządu i brak zamienników na rynku. Jedyny atut sorento to wielkość, większy prześwit i możliwość holowania 3 ton, no i może oryginalne części w znośnych cenach.
A jeśli ci na wielkości nie zależy to popatrz też na Kia Sportage. Moja siostra jeździ tym od 5 lat i też nie ma problemów. 2.0 benzyna 16V. Robiłem tam troszkę pierdół w stylu korozja zjadła klamkę bagażnika, padły piloty od centralnego,zardzewiały wkładki zamków, powypaczało tarcze hamulcowe ale nie było żadnych problemów grubego kalibru, a dobija już powoli do 200 tyś km. Nawet sprzęgło jest nadal w oryginale, tylko trzeba zwracać uwagę na napędy bo część sportage i Tucsonów ma napęd tylko na 1 oś. A trend jest podobny bo serwisuję jeszcze 2 takie sportage też benzynowe , wszystkie w manualu.

Awatar użytkownika
Andrzej
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1003
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 310000
Has thanked: 11 times
Been thanked: 50 times
Kontaktowanie:

Re: Proszę o poradę, jaki silnik.

#7 Postautor: Andrzej » czwartek, 30 listopada 2017, 01:13

Mam piloty od 2005 , działają :hmm: , antena wsuwa się i nawet wysuwa :) . Męczę Orła od trzech lat , żeby mi coś zrobił a on tylko klocki i olej. Ciągnę sobie jachcik kiedy chcę , w terenie jestem kiedy tylko mogę :kwink:
Wyprawa do Albanii w Góry Przeklęte i 5000 km nie spowodowała nawet zużycia klocków . Rozebrano zaciski i złożono z powrotem . Normalnie cud :)
Ale moje auto ma tylko 310000 . Może takie z Danii , co mają przejechane pół miliona a na liczniku 156000 to się psują :lol:
"Skala problemów na forum jest kosmiczna ". - ha,ha :roftl:
A o czym mają pisać ? Jak auto jest dobre to po co ?
Może o kotach ?
O awariach piszą tylko ci co mają awarię , a setki innych nie , bo po co . Wiecie , mam dobre auto :lol:
Co w tym ciekawego ? :kwink:
A tandetne ?
Pierwsze słyszę . Mi tam się podoba miękkość kokpitu ...nic nie skrzypi , przyciski rewelacyjne . Wszystko na swoim miejscu . Dla mnie bajka :) Nie wychodziłbym z Sorento gdybym nie musiał :roftl:
Vitara do 2005 roku wygląda jak puszka przy Sorento.
Dopiero 2005-2014 jest coś warte . :)

P3254216.jpg
P3254216.jpg (233.51 KiB) Przejrzano 528 razy
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

diodalodz
moje konto
moje konto
Posty: 242
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Been thanked: 9 times
Kontaktowanie:

Re: Proszę o poradę, jaki silnik.

#8 Postautor: diodalodz » czwartek, 30 listopada 2017, 02:00

Nie chodziło mi o kokpit i wnętrze, bo są bardzo podobne w obu markach.
Głównie chodzi o tandetność niektórych rozwiązań w tym aucie, np linkach hamulca ręcznego, i o TOD-dzie który nie ma możliwości podglądania wartości online na diagnoskopie
O wszechobecnej korozji, zjedzone progi, nadkola, ramy, mocowania drążków do mostu. Łuszcząca się farba w zbiornikach. Japońce takich bubli nie robili...
Wadliwe napinacze w 3.3 i panewki w 3.5 to też fakt i nie da się tego ukryć, bo 50% ludzi na forum ma silniki po remontach. Urwane koła pasowe to też klasyka.
Mi osobiście Sorento z wyglądu bardziej podoba się niż Vitara ale ... na nią złego słowa powiedzieć nie można, a właściwości terenowe też maja podobne, bo ani jedno ani drugie nie ma blokad mostów.
A te samochody mają różne pozycje na rynku. Bo Sorento bliżej do Land Crusiera, a Vitara to bulwarówka tak jak Sportage. A, że autor tematu poszukuje auta na 3 osoby, to za Sorento szkoda przepłacać.

Awatar użytkownika
Andrzej
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1003
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 310000
Has thanked: 11 times
Been thanked: 50 times
Kontaktowanie:

Re: Proszę o poradę, jaki silnik.

#9 Postautor: Andrzej » czwartek, 30 listopada 2017, 03:23

Nie jest tak słodko .
Nie ma samochodów bez wad.
Dopiero jak wnikniemy głębiej wychodzi szydło z worka .
Tutaj pierwszy z brzegu przykład :

Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna » Mitsubishi 4x4 » Pajero » Pajero III » [3.2] Gaśnie w czasie jazdy
A swoją drogą skoro firma wypuściła taką kichę jak zbiornik łuszczący się czy nie powinna w ramach ogólnej akcji wymienić tych paści . Wiem ,wiem bagnecik do poziomu oleju wymienili coś tam jeszcze drobnego też ale zbiornik ich przerasta- dlatego cisza ?

Oczywiście zbiorniki :kwink:
To samo panewki , linki , łożyska ...
Po prostu prawdziwe samochody skończyły się wraz z Mercedesem Beczką :cry:
Teraz trzeba walczyć jak chce się mieć dłużej auto niż pięć lat .
I będzie coraz gorzej...

Ja będę Sorento zawsze polecał , dlatego , że dla mnie to auto nadaje się tak samo w teren jak i do ślubu :kwink:
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
JanCek
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 788
Rejestracja: piątek, 7 sierpnia 2015, 19:28
Skąd jesteś: Lüdenscheid
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 43 times
Kontaktowanie:

Re: RE: Re: Proszę o poradę, jaki silnik.

#10 Postautor: JanCek » czwartek, 30 listopada 2017, 07:09

krzysiek ardie pisze:Ja na diesla nie narzekam, pod warunkiem, że ma wiarygodny przebieg i był regularnie serwisowany.
No ;) a przy przebiegu miesięcznym rzędu około 3tys, to chyba brałbym diesela pod uwagę...

I tak wszystkie wersje silnikowe są do D, ba wszystkie auta są do D....no może prócz Wiertarry.. :D
Tak, bo tak a nie nie :yes:

Awatar użytkownika
ZygJe
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1263
Rejestracja: środa, 30 kwietnia 2014, 21:40
Skąd jesteś: Halinów
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: nie mam
Inny Samochód: KIA SEDONA 3.8, Jeep
Twoje poprzednie Sorento: Sorento 2 3.5V6 280KM
Has thanked: 18 times
Been thanked: 25 times
Kontaktowanie:

Re: Proszę o poradę, jaki silnik.

#11 Postautor: ZygJe » czwartek, 30 listopada 2017, 07:19

Proponuję poczytać forum Jeepa... tam to są dopiero awaryjne i tandetne samochody... a potem znaleźć tam kogoś kto odpowie w temacie - kup inny samochód. Niektóre samochody po prostu mają to "coś"...
Idąc ciemną doliną, zła się nie ulęknę, gdyż to ja, jestem ten najgorszy.....

Awatar użytkownika
Kaśka
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 3036
Rejestracja: wtorek, 20 października 2015, 18:59
Skąd jesteś: Świętokrzyskie
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Green
Inny Samochód: Galaktyka 2,3
Has thanked: 161 times
Been thanked: 36 times
Kontaktowanie:

Re: Proszę o poradę, jaki silnik.

#12 Postautor: Kaśka » czwartek, 30 listopada 2017, 07:47

W dzisiejszych czasach cudowne jest to, że są internety, i można wybrać bardzo świadomie, ja na vitarę zlego słowa bym nie powiedziała, ale z tych dwóch aut z okolicy produkcji 2004, świadomi praw i obowiązków i tak woleliśmy jeszcze raz kupić Sorento :beer: Byle 3,5 :lol:
Najgorzej humorom świeżych posiadaczy czegokolwiek i tak robią niemiłe niespodzianki, do wad fabrycznych teraz już każdy ma możliwość się przygotować, wkalkulować, czy takie komplikacje ewentualnie zniesie czy lepiej zniesie inne :kwink:
No a jak się idzie na żywioł, to już tylko łud szczęścia :) Ach, oby każdy trafiał na takie zadbane, niańczone od nowości... Takie, i vitarka i sorenciuch, bez względu na wersję silnika, dają radę i frajdę.
1. Bądź latarnią, a nie sędzią, bądź wzorem, nie krytykiem, bądź częścią rozwiązania, nie częścią problemu...

Karpik91
moje konto
moje konto
Posty: 201
Wiek: 26
Rejestracja: sobota, 1 lipca 2017, 21:30
Skąd jesteś: Rzeszów
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 193000
Inny Samochód: SEAT LEON
Has thanked: 23 times
Been thanked: 21 times
Kontaktowanie:

Re: Proszę o poradę, jaki silnik.

#13 Postautor: Karpik91 » czwartek, 30 listopada 2017, 08:05

Dokładnie. Ile ludzi tyle charakterów, gustów i potrzeb. Ważne, żeby wybrać pod siebie. Ja Sorento kupiłem nieświadomie, poprostu spodobał mi się taki subtelny potworek. Nie miałem pojęcia o wadach występujących w tym modelu, a mój egzemplarz niby dobry kilka awarii już miał, ale gdybym miał kupić następne auto to również zakupiłbym Sorento. Byłbym o tyle mądrzejszy, że szukałbym 3.5 litra a egzemplarze 2.4 puszczał w niepamięć. Jak na tę masę, poprostu nie ma czym jechać.

Awatar użytkownika
CK_rzeszów
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 481
Rejestracja: wtorek, 3 stycznia 2017, 16:08
Skąd jesteś: PL
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 158600
Inny Samochód: seat
Has thanked: 23 times
Been thanked: 21 times
Kontaktowanie:

Re: Proszę o poradę, jaki silnik.

#14 Postautor: CK_rzeszów » czwartek, 30 listopada 2017, 08:32

Pomijając wersje silnikowe, czy to nie kwestia gustu czy mam Sorento, Jeepa, BMW czy Suzuki?

Szukając Sorento 3,5 też miałem doradców "po co", "a ile to pali" ..... - po prostu przyszedł czas na takie auto i już, z perspektywy użytkowania, krótko bo od marca 2017, decyzji bym nie zmienił. Ważne aby podejmować decyzje o zakupie świadomie i odpowiedzialnie.

Co do BMW to sąsiad ma warsztat specjalizujący się w tej marce, głównie elektronika - jakie bryki/nówki do niego podjeżdżają to świat nie widział. Sam użytkuje 2 toyoty, dużą i małą - a jego opinia jest taka nie kupi dla siebie nigdy bem-ki.
nie znam się, to nie moja branża

Awatar użytkownika
Xors
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 471
Wiek: 32
Rejestracja: czwartek, 29 września 2016, 10:21
Skąd jesteś: Białystok
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: złoty
Przebieg (km.): 155
Inny Samochód: Grand Vitara, AudiTT
Twoje poprzednie Sorento: Sorento 2,4B+G
Has thanked: 5 times
Been thanked: 14 times
Kontaktowanie:

Re: Proszę o poradę, jaki silnik.

#15 Postautor: Xors » czwartek, 30 listopada 2017, 09:41

Jako były właściciel Sorento 2,4 i obecny właściciel Grand Vitary 2.0 Td chciałbym dodać swoje dwa grosze. Po pierwsze o samym sorento z mojej perspektywy. Sam silnik nadawał sie tylko do spokojnego taczania, ale i obecny znacznie więcej frajdy nie daje (szczególnie po zwiększeniu rozmiaru kół o dwa rozmiary). Silnik wolny, nie ekonomiczny (chociaż pewnie najekonomiczniejszy w lpg z gamy sorento), mało popularny i stosunkowo awaryjny, a cena remontu porównywalna jak w v6 i dizlu. Na minus 2,4 dodam, że silnik jest implementowany z samochodów gdzie był projektowany jako poprzeczny. Pomimo, że na pierwszy rzut oka pod maska jest dużo miejsca to jakiekolwiek naprawy pokazują że to nie przemyślaną konstrukcja., Samo auto miałem przyzwoicie wyposażone i po przestawieniu się z niemieckiej filozofii ergonomii i uświadomieniu, że sorento to nie segment premium polubiłem je. Można narzekać na plastiki, słaba jakość skóry i czasami egzotyczne rozwiązania na które trzeba się otworzyć, żeby ogarnąć. Napęd TOD, działa poprawnie i jest wygodny tego oczekiwałem od dużego Suva który jest stworzony do jeżdżenia po czarnym. Wspomniany łańcuch w reduktorze to bardzo popularne rozwiązanie w amerykańskich konstrukcjach i nie należy się tego obawiać część eksploatacyjna. Na tyle sorento ile jeździ to na prawdę rzadka usterka. Co do właściwości terenowych. Z miejsca należy powiedzieć, że to jest mocny samochod. Prześwit i koła seryjnie większe niż w grand vitarze. Do topienia, się z zasady nie nadaje, na błoto też, nie ze względu na rozmiar i masę. Za to jest to doskonałe auto na wyprawy. Duże, pakowne, wygodę na dojazdach i wystarczająco dzielne żeby przemierzać wszelkie beznadzieje drogi. Prawda jest taka, że wiele wypraw offrodowych, w przeładowanych super wyprawowych autach nie dojeżdża tam gdzie miejscowi jeżdżą osobówkami bo brakuje im mocy. Z pełną świadomością powiem, że seryjne sorento ma lepsze właściwości terenowe niż seryjna gv1. Tam po prostu brakuje prześwitu, a koło w rozmiarze 245/70/16 nie wchodzi bez obcierania przy lifcie zawieszenia na 2 cale. Co do ilości usterek o których mowa na forum jest wprost proporcjonalna do użytkowników i społeczności. Dużo jest w sorento, jeszcze więcej w jeepach, a o suzuki grand vitara coś znaleźć to mozna sobie darować. Jeszcze kwestie mechaniczne które są w wielu elementach podobne do starej vitary (i to dobrze bo sa to sprawdzone, przerobione, solidne i tanie rozwiązania) można gdzieś doczytać, ale tematy z elektryka, klimatyzacją to nawet nie ma co sobie zawracać głowy. Na pytanie są dwie trzy lakoniczne odpowiedzi. W sorento przeważnie można dostać pigułkę i receptę bo ludzie się starają. Poza świetna baza wiedzy, to forum trzyma fajny poziom kultury. Grand vitara to zupełnie inne auto w innej klasie. Małe, krótkie (mówię o 5 drzwiowej bo mniejszej nawet nie ma co rozpatrywać, tam nawet pies do bagażnika się nie zmieści), bardzo zwinne i twarde. Robię miesięcznie ok 2kkm wokół komina z czego 1/3 po lżejszym i czasami cięższym terenie. Nie chciałbym takie trasy zrobic ciurkiem, a sorento byłoby bez problemu. Podniesione suzuki wymusza zwiększenie uwagi i ograniczenie prędkości w zakrętach, a sorento, szczególnie z Tod prowadzi się świetnie w trasie. Suzuki to jednak tańsze auto w serwisowaniu, modyfikowaniu i utrzymaniu, a w mojej sytuacji było to ważne. W tych autach występują też awarie klasyczne np pękająca klamka tylnej klapy, anteny, pękające aluminiowe obudowy przednich mostów w 1,6 i 2,0 pb(pozostałe miały mosty stalowe), cieknące uszczelniacze wału korbowego od strony skrzyni biegów czy awarie przedniego napędu. Tak tu napęd jest załączany poprzez pompkę pneumatyczna, a nie żadne tryby. Na sztywno to można dołączyć sztywny most. Za to nie ma problemu z przełączanie do prędkości 80km/h. Taki napęd składa sie z pompki ok 800zl i w podobnej cenie membrany załączającej (mowa o nowych). Jeśli już jestem przy cenach, to z kolei jest całkiem dobrze rozwinięty rynek części używanych. Podsumowując sorento to znacznie wygodniejsze auto, świetne do przemierzania kilometrów. Suzuki to nawet nie koń roboczy, bo od konia oczekiwałbym dynamiki i rozmiaru. Taki muł roboczy, który nie ma u mnie lekko i dużo nie wymaga. Najchętniej kupiłbym benzynę 2,5v6 ale to białym kruk w wersji z klimatronikiem wiec padło na dizla który powoli szykuje się na wirusa.
Edit: Bardzo duża wada gv1 jest duży koszt ramki pod nowe radio, a fabryczne jest beznadziejne.


Wróć do „KUPUJEMY KIA SORENTO”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: alwo76, dorphy i 3 gości