4WD Auto i przegląd techniczny
Moderator: Moderator
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
4WD Auto i przegląd techniczny
Witajcie!
Naszła mnie taka myśl.
Otóż niedługo musze zaprowadzić na przegląd techniczny.
W czasie takiego przeglądu wykonuje się test hamulców przednich, a później tylnych i na końcu ręcznego.
Czy można wykonywać taki test w przypadku napędzania tylko jednej osi w przypadku napędu 4WD Auto?
Czy w czasie kręcenia tylnymi kołami TOD nie załączy automatycznie przodu i nie wyrwie auta do przodu?
Nie chciałbym czegoś uszkodzić, a tym bardziej kogoś rozjechać
Robil ktoś już taki przegląd na maszynach do pojazdów napędzanych na jedną oś?
Naszła mnie taka myśl.
Otóż niedługo musze zaprowadzić na przegląd techniczny.
W czasie takiego przeglądu wykonuje się test hamulców przednich, a później tylnych i na końcu ręcznego.
Czy można wykonywać taki test w przypadku napędzania tylko jednej osi w przypadku napędu 4WD Auto?
Czy w czasie kręcenia tylnymi kołami TOD nie załączy automatycznie przodu i nie wyrwie auta do przodu?
Nie chciałbym czegoś uszkodzić, a tym bardziej kogoś rozjechać
Robil ktoś już taki przegląd na maszynach do pojazdów napędzanych na jedną oś?
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: 4WD Auto i przegląd techniczny
A może zrobić testu hamulców na "luzie" ?
Czyli w naszym, "automatyków" przypadku dźwignia w pozycję "N"
Wtedy TOD powinien "spać" a koła osi przedniej i tylnej powinny toczyć się niezależnie od siebie.
Tak mi się wydaje...
Czyli w naszym, "automatyków" przypadku dźwignia w pozycję "N"
Wtedy TOD powinien "spać" a koła osi przedniej i tylnej powinny toczyć się niezależnie od siebie.
Tak mi się wydaje...
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: 4WD Auto i przegląd techniczny
Aby zrobić przegląd auta z napędem 4x4 należy udać się do specjalnej stacji diagnostycznej .
Ale w autach , które mają przełączany napęd na tył , tak jak mój , nie trzeba poszukiwać takiej stacji , wystarczy w momencie testów przełączyć napęd na tylną oś i można zrobić to w każdej stacji .
Podczas wjazdu diagnosta pyta się czy auto ma napęd na cztery koła , wtedy trzeba mu powiedzieć , że może być na dwa lub cztery , pełny wypas
Ale w autach , które mają przełączany napęd na tył , tak jak mój , nie trzeba poszukiwać takiej stacji , wystarczy w momencie testów przełączyć napęd na tylną oś i można zrobić to w każdej stacji .
Podczas wjazdu diagnosta pyta się czy auto ma napęd na cztery koła , wtedy trzeba mu powiedzieć , że może być na dwa lub cztery , pełny wypas
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: 4WD Auto i przegląd techniczny
Ty Admin możesz sobie wyłączyć napęd na 4 koła.
Ale pytanie było jak rozumiem "co z TOD-em" ?
Według mnie o ile skrzynia jest w pozycji "N" to TOD nie bada różnicy w prędkości kół w osiach przód i tył i nie włącza napędu 4x4.
Ale to tylko analiza... może toś ma doświadczenia z TOD-em i hamulcami na przeglądzie.
Ale pytanie było jak rozumiem "co z TOD-em" ?
Według mnie o ile skrzynia jest w pozycji "N" to TOD nie bada różnicy w prędkości kół w osiach przód i tył i nie włącza napędu 4x4.
Ale to tylko analiza... może toś ma doświadczenia z TOD-em i hamulcami na przeglądzie.
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: 4WD Auto i przegląd techniczny
Adminie - wiem, że masz chytry przełącznik, bo masz 2H/4H/4L (EST)
Jednak nie zawsze mam dostęp do stacji diagnostycznej do aut 4x4. I co wtedy?
Bodzion, a jak jest w manualu?
Nie wydaje mi się, że praca TODa zależy od ustawienia dzwigni biegów, tylko od róznicy obrotowej obu osi.
Skąd komputer w manualu ma wiedzieć, że mam włączoną jedynkę, czy piątkę?
Jednak nie zawsze mam dostęp do stacji diagnostycznej do aut 4x4. I co wtedy?
Bodzion, a jak jest w manualu?
Nie wydaje mi się, że praca TODa zależy od ustawienia dzwigni biegów, tylko od róznicy obrotowej obu osi.
Skąd komputer w manualu ma wiedzieć, że mam włączoną jedynkę, czy piątkę?
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: 4WD Auto i przegląd techniczny
Vokal - skąd komputer wie, że masz włączony luz w manualu ?
To akurat proste - musi być jakiś czujnik ponieważ na LOW też nie przełączysz w innej pozycji niż luz.
Czyli jest jakiś czujnik i komputer to wie.
Dlatego pewnie TOD też to wie i na luzie "śpi" - tak sądzę ale nie jestem pewien...
To akurat proste - musi być jakiś czujnik ponieważ na LOW też nie przełączysz w innej pozycji niż luz.
Czyli jest jakiś czujnik i komputer to wie.
Dlatego pewnie TOD też to wie i na luzie "śpi" - tak sądzę ale nie jestem pewien...
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: 4WD Auto i przegląd techniczny
O tym, że jest luz komputer nie musi wiedzeć jeśli bada tylko różnice obrotów na obu osiach.
Jak koła się toczą z róznymi prędkościami, to dołącza przód niezależnie od tego, czy toczę się na luzie czy na biegu (nie jestem pewnien, czy tak jest - stąd pytanie).
Jeśli to prawda, to nie da się wykonać opisanych badań na "zwykłych" stacjach.
Czy ktoś to potwierdzi albo zaprzeczy?
Jak koła się toczą z róznymi prędkościami, to dołącza przód niezależnie od tego, czy toczę się na luzie czy na biegu (nie jestem pewnien, czy tak jest - stąd pytanie).
Jeśli to prawda, to nie da się wykonać opisanych badań na "zwykłych" stacjach.
Czy ktoś to potwierdzi albo zaprzeczy?
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: 4WD Auto i przegląd techniczny
Nasza rozmowa zaczyna mocno trącić dywagacjami...
Musimy poczekać na kogoś kto już to robił.
Może ktoś pomoże ?
Musimy poczekać na kogoś kto już to robił.
Może ktoś pomoże ?
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: 4WD Auto i przegląd techniczny
No widzisz Beata - czyli jest tak jak pisałem.
Prawdopodobnie gdy skrzynia jest "na luzie" ( niezależnie czy automatyczna czy manualna ) TOD się nie aktywuje.
I ma to sens, i tak pewnie jest
Prawdopodobnie gdy skrzynia jest "na luzie" ( niezależnie czy automatyczna czy manualna ) TOD się nie aktywuje.
I ma to sens, i tak pewnie jest
- alkrak
- wiem wszystko
- Posty: 2014
- Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 17:51
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento3
- Skrzynia: M/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2014
- Kolor: Sand Track
- Przebieg (km.): 31000
- Twoje poprzednie Sorento: KIA Sorento FL, 2,5 CRDI (170 KM), rok 2007.
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: 4WD Auto i przegląd techniczny
W moim przypadku, przy przeglądzie rejestracyjnym, nie sprawdzono hamulców, z powodu braku specjalnych rolek
do 4x4 na ścieżce diagnostycznej.
do 4x4 na ścieżce diagnostycznej.
Próbowałem oszukać czas - naprawiałem zegary!!
Nie udało się - niestety.
Nie udało się - niestety.
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: 4WD Auto i przegląd techniczny
Beata pisze:Bodzion, czasem się zgadzamy, i to mnie cieszy
Beata - zgadzamy się zawsze... no, może nas poróżnić jedynie kwestia oleju pewnej znanej marki
I ten drobiazg nie powinien być istotny
Też się cieszę gdy mogę się z Tobą zgodzić, podobnie jak z innymi Forumowiczami.
alkrak pisze:W moim przypadku, przy przeglądzie rejestracyjnym, nie sprawdzono hamulców, z powodu braku specjalnych rolek
do 4x4 na ścieżce diagnostycznej.
A może po prostu się nie znali i "woleli dmuchać na zimne" ?
-
- moja ranga
- Posty: 93
- Rejestracja: poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:26
- Skąd jesteś: wrocław
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: srebrny
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: 4WD Auto i przegląd techniczny
vokal pisze:Jeśli to prawda, to nie da się wykonać opisanych badań na "zwykłych" stacjach.
Czy ktoś to potwierdzi albo zaprzeczy?
robilem jesienia przeglad ,diagnosta o nic nie pytal-wyrwalo mnie z rolek przy sprawdzaniu tylu
zrobil drugie podejscie(nie pamietam czy na luzie,ale cos zmienialem wajcha awtomata),znow wyrwalo
pomyslal chwile i odpuscil
zaraz po tym pojechalem do aso z zapytaniem
powiedzieli ze sie nie da i musi byc specjalna linia diagnostyczna
-
- wiem wszystko
- Posty: 1712
- Rejestracja: niedziela, 21 marca 2010, 12:04
- Skąd jesteś: Europa
- Rok: nie dotyczy
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: 4WD Auto i przegląd techniczny
Jeżeli chodzi o Leżajsk przegląd wygląda tak: Gaśnica->Światła wraz z urządzeniem do regulacji->stan zawieszenia (bujanie ) ->hamulce+ ruch na ręcznym->myjnia
Żadnych pytań o napędy itp. spokojnie
Żadnych pytań o napędy itp. spokojnie
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: 4WD Auto i przegląd techniczny
Kwinto, ale ty masz EST.
No w każdym razie dzięki puzonowi moje wątpliwości się wyjaśniły:
Do przeglądu Sori z napędem 4WD Auto (TOD) należy wybrać stację diagnostyczną ze ścieżką dla aut 4x4.
Nie wolno korzystać z rolek dla pojazdów napędzanych na jedną oś.
No w każdym razie dzięki puzonowi moje wątpliwości się wyjaśniły:
Do przeglądu Sori z napędem 4WD Auto (TOD) należy wybrać stację diagnostyczną ze ścieżką dla aut 4x4.
Nie wolno korzystać z rolek dla pojazdów napędzanych na jedną oś.
- jumper1
- To ja
- Posty: 320
- Rejestracja: środa, 23 czerwca 2010, 10:18
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Zielony/Grafit
- Przebieg (km.): 112
- Inny Samochód: Fiat Panda
- Kontaktowanie:
Re: 4WD Auto i przegląd techniczny
Wczoraj byłem na przeglądzie w okręgowej SKP (niby troche lepsza ), nie było specjalnych rolek, diagnosta nie widział problemu kazał tylko na N wrzucić i niby po temacie.
Ale gdy sprawdzał tylne hamulce, podczas kręcenia na rolkach tył dziwnie się bujał góra dół. Facet się podrapał po głowie i stwierdził że nie wie dlaczego tak się dzieje. Przy kręceniu przodem nie było żadnej nietypowej reakcji auta.
Auto oczywiście podczas hamowania nigdzie nie wyskoczyło ani samo nie pojechało.
Ale gdy sprawdzał tylne hamulce, podczas kręcenia na rolkach tył dziwnie się bujał góra dół. Facet się podrapał po głowie i stwierdził że nie wie dlaczego tak się dzieje. Przy kręceniu przodem nie było żadnej nietypowej reakcji auta.
Auto oczywiście podczas hamowania nigdzie nie wyskoczyło ani samo nie pojechało.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 57 gości