4WD Auto i przegląd techniczny

Wszystko, co nie pasuje do pozostałych kategorii forum a powinno być w dziale "Techniczne"

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

4WD Auto i przegląd techniczny

#1 Postautor: vokal » niedziela, 30 stycznia 2011, 20:00

Witajcie!

Naszła mnie taka myśl.
Otóż niedługo musze zaprowadzić :sorento na przegląd techniczny.
W czasie takiego przeglądu wykonuje się test hamulców przednich, a później tylnych i na końcu ręcznego.
Czy można wykonywać taki test w przypadku napędzania tylko jednej osi w przypadku napędu 4WD Auto?
Czy w czasie kręcenia tylnymi kołami TOD nie załączy automatycznie przodu i nie wyrwie auta do przodu?
Nie chciałbym czegoś uszkodzić, a tym bardziej kogoś rozjechać ;)

Robil ktoś już taki przegląd na maszynach do pojazdów napędzanych na jedną oś?
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: 4WD Auto i przegląd techniczny

#2 Postautor: Bodzion » niedziela, 30 stycznia 2011, 20:09

A może zrobić testu hamulców na "luzie" ?
Czyli w naszym, "automatyków" przypadku dźwignia w pozycję "N"
Wtedy TOD powinien "spać" a koła osi przedniej i tylnej powinny toczyć się niezależnie od siebie.
Tak mi się wydaje...

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: 4WD Auto i przegląd techniczny

#3 Postautor: Admin » niedziela, 30 stycznia 2011, 20:10

Aby zrobić przegląd auta z napędem 4x4 należy udać się do specjalnej stacji diagnostycznej .
Ale w autach , które mają przełączany napęd na tył , tak jak mój , nie trzeba poszukiwać takiej stacji , wystarczy w momencie testów przełączyć napęd na tylną oś i można zrobić to w każdej stacji .
Podczas wjazdu diagnosta pyta się czy auto ma napęd na cztery koła , wtedy trzeba mu powiedzieć , że może być na dwa lub cztery , pełny wypas :)
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: 4WD Auto i przegląd techniczny

#4 Postautor: Bodzion » niedziela, 30 stycznia 2011, 20:14

Ty Admin możesz sobie wyłączyć napęd na 4 koła.
Ale pytanie było jak rozumiem "co z TOD-em" ?
Według mnie o ile skrzynia jest w pozycji "N" to TOD nie bada różnicy w prędkości kół w osiach przód i tył i nie włącza napędu 4x4.
Ale to tylko analiza... może toś ma doświadczenia z TOD-em i hamulcami na przeglądzie.

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: 4WD Auto i przegląd techniczny

#5 Postautor: vokal » niedziela, 30 stycznia 2011, 20:21

Adminie - wiem, że masz chytry przełącznik, bo masz 2H/4H/4L (EST) :D
Jednak nie zawsze mam dostęp do stacji diagnostycznej do aut 4x4. I co wtedy?

Bodzion, a jak jest w manualu?
Nie wydaje mi się, że praca TODa zależy od ustawienia dzwigni biegów, tylko od róznicy obrotowej obu osi.
Skąd komputer w manualu ma wiedzieć, że mam włączoną jedynkę, czy piątkę?
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: 4WD Auto i przegląd techniczny

#6 Postautor: Bodzion » niedziela, 30 stycznia 2011, 20:27

Vokal - skąd komputer wie, że masz włączony luz w manualu ?
To akurat proste - musi być jakiś czujnik ponieważ na LOW też nie przełączysz w innej pozycji niż luz.
Czyli jest jakiś czujnik i komputer to wie.

Dlatego pewnie TOD też to wie i na luzie "śpi" - tak sądzę ale nie jestem pewien...

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: 4WD Auto i przegląd techniczny

#7 Postautor: vokal » niedziela, 30 stycznia 2011, 20:38

O tym, że jest luz komputer nie musi wiedzeć jeśli bada tylko różnice obrotów na obu osiach.
Jak koła się toczą z róznymi prędkościami, to dołącza przód niezależnie od tego, czy toczę się na luzie czy na biegu (nie jestem pewnien, czy tak jest - stąd pytanie).

Jeśli to prawda, to nie da się wykonać opisanych badań na "zwykłych" stacjach.
Czy ktoś to potwierdzi albo zaprzeczy?
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: 4WD Auto i przegląd techniczny

#8 Postautor: Bodzion » niedziela, 30 stycznia 2011, 21:11

Nasza rozmowa zaczyna mocno trącić dywagacjami...
Musimy poczekać na kogoś kto już to robił.
Może ktoś pomoże ?

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: 4WD Auto i przegląd techniczny

#9 Postautor: Bodzion » niedziela, 30 stycznia 2011, 21:21

No widzisz Beata - czyli jest tak jak pisałem.
Prawdopodobnie gdy skrzynia jest "na luzie" ( niezależnie czy automatyczna czy manualna ) TOD się nie aktywuje.
I ma to sens, i tak pewnie jest :03

Awatar użytkownika
alkrak
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2014
Rejestracja: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 17:51
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento3
Skrzynia: M/T
Napęd: AWD
Rok: 2014
Kolor: Sand Track
Przebieg (km.): 31000
Twoje poprzednie Sorento: KIA Sorento FL, 2,5 CRDI (170 KM), rok 2007.
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: 4WD Auto i przegląd techniczny

#10 Postautor: alkrak » niedziela, 30 stycznia 2011, 21:30

W moim przypadku, przy przeglądzie rejestracyjnym, nie sprawdzono hamulców, z powodu braku specjalnych rolek
do 4x4 na ścieżce diagnostycznej.
Próbowałem oszukać czas - naprawiałem zegary!! :idn:
Nie udało się - niestety. :bye2:

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: 4WD Auto i przegląd techniczny

#11 Postautor: Bodzion » niedziela, 30 stycznia 2011, 21:47

Beata pisze:Bodzion, czasem się zgadzamy, i to mnie cieszy :31

Beata - zgadzamy się zawsze... no, może nas poróżnić jedynie kwestia oleju pewnej znanej marki :04
I ten drobiazg nie powinien być istotny :04
Też się cieszę gdy mogę się z Tobą zgodzić, podobnie jak z innymi Forumowiczami.

alkrak pisze:W moim przypadku, przy przeglądzie rejestracyjnym, nie sprawdzono hamulców, z powodu braku specjalnych rolek
do 4x4 na ścieżce diagnostycznej.

A może po prostu się nie znali i "woleli dmuchać na zimne" ? :04

puzon323
moja ranga
moja ranga
Posty: 93
Rejestracja: poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:26
Skąd jesteś: wrocław
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: srebrny
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: 4WD Auto i przegląd techniczny

#12 Postautor: puzon323 » niedziela, 30 stycznia 2011, 22:50

vokal pisze:Jeśli to prawda, to nie da się wykonać opisanych badań na "zwykłych" stacjach.
Czy ktoś to potwierdzi albo zaprzeczy?


robilem jesienia przeglad ,diagnosta o nic nie pytal-wyrwalo mnie z rolek przy sprawdzaniu tylu
zrobil drugie podejscie(nie pamietam czy na luzie,ale cos zmienialem wajcha awtomata),znow wyrwalo
pomyslal chwile i odpuscil
zaraz po tym pojechalem do aso z zapytaniem
powiedzieli ze sie nie da i musi byc specjalna linia diagnostyczna

kwintolp21
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1712
Rejestracja: niedziela, 21 marca 2010, 12:04
Skąd jesteś: Europa
Rok: nie dotyczy
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: 4WD Auto i przegląd techniczny

#13 Postautor: kwintolp21 » niedziela, 30 stycznia 2011, 22:51

Jeżeli chodzi o Leżajsk przegląd wygląda tak: Gaśnica->Światła wraz z urządzeniem do regulacji->stan zawieszenia (bujanie :tank1) ->hamulce+ ruch na ręcznym->myjnia
Żadnych pytań o napędy itp. spokojnie :D

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: 4WD Auto i przegląd techniczny

#14 Postautor: vokal » poniedziałek, 31 stycznia 2011, 08:22

Kwinto, ale ty masz EST.
No w każdym razie dzięki puzonowi moje wątpliwości się wyjaśniły:

Do przeglądu Sori z napędem 4WD Auto (TOD) należy wybrać stację diagnostyczną ze ścieżką dla aut 4x4.
Nie wolno korzystać z rolek dla pojazdów napędzanych na jedną oś.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
jumper1
To ja
To ja
Posty: 320
Rejestracja: środa, 23 czerwca 2010, 10:18
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Zielony/Grafit
Przebieg (km.): 112
Inny Samochód: Fiat Panda
Kontaktowanie:

Re: 4WD Auto i przegląd techniczny

#15 Postautor: jumper1 » wtorek, 15 marca 2011, 08:38

Wczoraj byłem na przeglądzie w okręgowej SKP (niby troche lepsza ;) ), nie było specjalnych rolek, diagnosta nie widział problemu kazał tylko na N wrzucić i niby po temacie.
Ale gdy sprawdzał tylne hamulce, podczas kręcenia na rolkach tył dziwnie się bujał góra dół. Facet się podrapał po głowie i stwierdził że nie wie dlaczego tak się dzieje. Przy kręceniu przodem nie było żadnej nietypowej reakcji auta.
Auto oczywiście podczas hamowania nigdzie nie wyskoczyło ani samo nie pojechało.
Obrazek


Wróć do „Inne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 57 gości