Piasek, wódka, koks, lasery, a ramy w środku i tak nie wyczyścisz. Ja zamierzam umyć i oskrobać z tego, co luźne. Potem odrdzewiacz, podkład reaktywny, epoksyd i okrętówka. Musi wystarczyć. Inspekcja i ewentualne poprawki raz do roku.
Wokół silnika nie za bardzo da się coś zrobić. Na szczęście wszystko jest zaolejone Nie rozbierając wszystkiego od śrubki, nie ma szans usunąć całej korozji, natomiast rozbierając wszystko i robiąc samemu trzeba by mieć kilka miesięcy.. myślę, że tak 10 - 12. Czy to się opłaca?
Konserwacja podwozia (rama + tylny most) - jak to zrobić najlepiej i w rozsądnej cenie??
Moderator: Moderator
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Konserwacja podwozia (rama + tylny most) - jak to zrobić najlepiej i w rozsądnej cenie??
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
-
- dobry jak...
- Posty: 815
- Wiek: 43
- Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
- Skąd jesteś: Hrubieszów
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Hmmm
- Inny Samochód: Star 266
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Konserwacja podwozia (rama + tylny most) - jak to zrobić najlepiej i w rozsądnej cenie??
Dokładnie! Ja drugi miesiąc się bawię!
I faktycznie, przód ramy nie koroduje,
Zależy czy macie hak, jeśli tak do tył ramy stoi otworem (wystarczającym do wsunięcia cienkiego węża).
Środek ramy u mnie najpierw był dmuchany i płukany wodą - z pół kilo ziemi wyleciało, potem odrdzewiacz - ropowninca pod kompresor, długi wężyk z końcówką od zestawu Boll - taki że pryska we wszystkie strony. Następnie Troton i okrętówka - też ropownicą. Najbardziej mnie wkurzyło gdy przy składaniu wkrecałem jakąś śrubę w ramę a tam dalejb szeleściła rdza!
Najchętniej to bym "wywrócił" ją na drugą stronę, jak sweter
I tak się zastanawiam dlaczego np niektóre modele jeep'a mają ramę z ceownika - DA SIĘ, KURNA DA SIĘ!
I faktycznie, przód ramy nie koroduje,
Zależy czy macie hak, jeśli tak do tył ramy stoi otworem (wystarczającym do wsunięcia cienkiego węża).
Środek ramy u mnie najpierw był dmuchany i płukany wodą - z pół kilo ziemi wyleciało, potem odrdzewiacz - ropowninca pod kompresor, długi wężyk z końcówką od zestawu Boll - taki że pryska we wszystkie strony. Następnie Troton i okrętówka - też ropownicą. Najbardziej mnie wkurzyło gdy przy składaniu wkrecałem jakąś śrubę w ramę a tam dalejb szeleściła rdza!
Najchętniej to bym "wywrócił" ją na drugą stronę, jak sweter
I tak się zastanawiam dlaczego np niektóre modele jeep'a mają ramę z ceownika - DA SIĘ, KURNA DA SIĘ!
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry
Harry Callahan - Brudny Harry
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Konserwacja podwozia (rama + tylny most) - jak to zrobić najlepiej i w rozsądnej cenie??
Pewnie, że się da. Już głupie zaślepki rur przy tylnych kołach wiele by dały. Rama z ceownika lub dwuteownika to byłby luksus. Niestety, jak domniemam, projektantowi sorento nie śniło się, że ktoś będzie tym jeździł więcej niż 10 lat.
Prace rozpoczęte.
I już foch żony, bo za długo pracowałem. A tylko podniosłem czołga, wywaliłem wał napędowy, spuściłem olej z dyfra i spryskałem śruby jak żyć?
Prace rozpoczęte.
I już foch żony, bo za długo pracowałem. A tylko podniosłem czołga, wywaliłem wał napędowy, spuściłem olej z dyfra i spryskałem śruby jak żyć?
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
-
- dobry jak...
- Posty: 815
- Wiek: 43
- Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
- Skąd jesteś: Hrubieszów
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Hmmm
- Inny Samochód: Star 266
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Konserwacja podwozia (rama + tylny most) - jak to zrobić najlepiej i w rozsądnej cenie??
Aż mnie ciary przechodzą jak to widzę. Należy życzyć Tobie/Wam cierpliwości i wytrzymałości.
Ja właśnie wczoraj miałem ten sam etap - tyle że zdjeżdżałem z kobyłek!
Ja właśnie wczoraj miałem ten sam etap - tyle że zdjeżdżałem z kobyłek!
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry
Harry Callahan - Brudny Harry
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Konserwacja podwozia (rama + tylny most) - jak to zrobić najlepiej i w rozsądnej cenie??
Jest progres. Most out i tylko 2 śruby urwane.. nie licząc, że musiałem przeciąć łącznik stabilizatora.
[kilka godzin później]
Gdyby ktoś się zastanawiał nad liftem 18cali, to nie polecam. Ciężko sięgnąć do bagażnika.
Wydech, zbiornik paliwa, butla gazu, 90% zawieszenia z tyłu — out. Został lewy dolny wachacz, bo za chiny nie mogę śruby wybić.
[kilka godzin później]
Gdyby ktoś się zastanawiał nad liftem 18cali, to nie polecam. Ciężko sięgnąć do bagażnika.
Wydech, zbiornik paliwa, butla gazu, 90% zawieszenia z tyłu — out. Został lewy dolny wachacz, bo za chiny nie mogę śruby wybić.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
- kaini
- Off-Road
- Posty: 397
- Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
- Skąd jesteś: Jasło
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2009
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 186333
- Inny Samochód: TSI & CRDI
- Been thanked: 15 times
- Kontaktowanie:
Re: Konserwacja podwozia (rama + tylny most) - jak to zrobić najlepiej i w rozsądnej cenie??
W cenie 1700 z około 10.2018 miało być piaskowanie dołu i zrobienie zaprawek na lakierze. Była mowa jeszcze o ściąganiu listew bocznych i malowanie samochodu jak jest potrzeba do okoła. Bo wg gościa najlepiej usunąć rdzę bo jak się zostawi na karoserii to szybko pójdzie pod spód ponownie.
Na razie miałem plany sam to ogarnąć ale czytając posty widać że to miesiąc siedzenia min a jak ktoś się zajmuję tylko tym to ogarnie szybciej.
Znalazłem jeszcze drugą firmę i może pojadę na oględziny. Zdjęcie z drugiej firmy.
Na razie miałem plany sam to ogarnąć ale czytając posty widać że to miesiąc siedzenia min a jak ktoś się zajmuję tylko tym to ogarnie szybciej.
Znalazłem jeszcze drugą firmę i może pojadę na oględziny. Zdjęcie z drugiej firmy.
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Konserwacja podwozia (rama + tylny most) - jak to zrobić najlepiej i w rozsądnej cenie??
Nie podoba mi się. Nic nie rozebrali, tylko umyli i trysnęli farbą. To nie ma prawa trzymać. Jak nie rozbierzesz wszystkiego w mak i nie podniesiesz budy, to dokładnie nie oczyścisz i po roku będzie znowu do zrobienia. Po przeprowadzeniu konserwacji widzę tylko 2 słuszne metody. Obie zaczynają się od rozebrania w mak, a potem do wyboru. Albo piach, albo skrobanie lamelkami i szczotkami. Potem ciężka chemioterapia.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
- kaini
- Off-Road
- Posty: 397
- Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
- Skąd jesteś: Jasło
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2009
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 186333
- Inny Samochód: TSI & CRDI
- Been thanked: 15 times
- Kontaktowanie:
Re: Konserwacja podwozia (rama + tylny most) - jak to zrobić najlepiej i w rozsądnej cenie??
Ile wziąłbyś za taką usługę? Mało kto może sobie pozwolić na robienie tego miesiącami i płacenie grubych tysięcy.
-
- dobry jak...
- Posty: 815
- Wiek: 43
- Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
- Skąd jesteś: Hrubieszów
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Hmmm
- Inny Samochód: Star 266
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Konserwacja podwozia (rama + tylny most) - jak to zrobić najlepiej i w rozsądnej cenie??
He he. Coprawda pytanie nie do mnie, ale jestem po takiej robocie. Ja bym się nie podjął po raz drugi! Albo poniżej 4 klocków za robotę bym wyśmiał klienta.
Takie zewnętrzne ocenianie jest bardzo niewymierne. Wydaje się że to tylko kilka pryszczy a trzeba rozbabrać próg - miejscami 4 warstwy blachy i podłogę!
Zależy jak bardzo zaniedbana jest sprawa blacharki. Zależy też od podejścia do tematu - niektórych zadowala mniejsza lub większa fuszerka, ja mam obsesję na punkcie dokładności (nie mylić z estetyką) - robota ma być solidna, dokładna bez połśrodków. Co jest często ekonomicznie nieuzasadnione.
Takie zewnętrzne ocenianie jest bardzo niewymierne. Wydaje się że to tylko kilka pryszczy a trzeba rozbabrać próg - miejscami 4 warstwy blachy i podłogę!
Zależy jak bardzo zaniedbana jest sprawa blacharki. Zależy też od podejścia do tematu - niektórych zadowala mniejsza lub większa fuszerka, ja mam obsesję na punkcie dokładności (nie mylić z estetyką) - robota ma być solidna, dokładna bez połśrodków. Co jest często ekonomicznie nieuzasadnione.
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry
Harry Callahan - Brudny Harry
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Konserwacja podwozia (rama + tylny most) - jak to zrobić najlepiej i w rozsądnej cenie??
Ja bym nie wziął ani grosza. Po prostu nie podjąłbym roboty. To nie moja działka, nie mam specjalistycznego sprzętu i uczę się na błędach. Zrobienie tylnego mostu i 3/4 ramy (tak, przodu nie zrobiłem). Zajęło mi miesiąc. Z tego tylko tydzień robiłem od rana do rana. Resztę po kilka godzin, po pracy. Myślę, że 2 fachowców zrobiłoby to w tydzień. Więc policz 1/2 miesięcznego wynagrodzenia dla fachowca + drugie tyle na materiały, tu się nie oszczędza, a będziesz wiedział, ile to powinno kosztować.
Zgadzam się z przedmówcą, że to ekonomicznie nieuzasadnione. Można zakryć pryszcze i udawać, że ich nie ma.
Zgadzam się z przedmówcą, że to ekonomicznie nieuzasadnione. Można zakryć pryszcze i udawać, że ich nie ma.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości