Zimowa osłona chłodnicy

Wszystko, co nie pasuje do pozostałych kategorii forum a powinno być w dziale "Techniczne"

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
KazikW
moje konto
moje konto
Posty: 225
Wiek: 59
Rejestracja: czwartek, 19 lipca 2018, 09:24
Skąd jesteś: Warmia
Silnik: nie mam
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: nie mam
Inny Samochód: Micra, Sharan.
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI 170KM, 2007r., Auto-Low
Has thanked: 39 times
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: Zimowa osłona chłodnicy

#46 Postautor: KazikW » piątek, 30 listopada 2018, 18:59

Co to jest normalne webasto? :hmm:
Rzeźnik ma zwykły dogrzewacz bez panelu sterującego jak to ma miejsce w ogrzewaniu postojowym.
Korozja I Awarie

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Zimowa osłona chłodnicy

#47 Postautor: Marek » piątek, 30 listopada 2018, 21:39

Zgadzam się ,nie byłem pewny o czym mówi , po prostu nie doczytałem .

rudi_pl
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 815
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
Skąd jesteś: Hrubieszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Hmmm
Inny Samochód: Star 266
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Zimowa osłona chłodnicy

#48 Postautor: rudi_pl » sobota, 1 grudnia 2018, 20:07

Czy ktoś zastosował w praktyce:
https://allegro.pl/podgrzewacz-plynu-gr ... 98860.html

Ja się poważnie zastanawiam.
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Zimowa osłona chłodnicy

#49 Postautor: Marek » sobota, 1 grudnia 2018, 22:07

Rudi , masz webasto ?

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Zimowa osłona chłodnicy

#50 Postautor: Andrzej » sobota, 1 grudnia 2018, 22:39

Gdyby miał to by nie szukał innych rozwiązań. :kwink:
Webasto jest na samym szczycie technologi wstępnego podgrzewania silnika.
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Zimowa osłona chłodnicy

#51 Postautor: Marek » sobota, 1 grudnia 2018, 22:58

O to właśnie mi chodzi , bardziej uzasadnione było by założenie webasto , niż montowanie tej grzałki . Nie można nawet obliczyć , ile czasu grzała by dziesięć litrów płynu , nie mając danych co do strat związanych z nieizolowaną chłodnicą , silnikiem , przewodami i nagrzewnicą . A poza tym od jutra będzie ciepło . :)

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Zimowa osłona chłodnicy

#52 Postautor: Bodzion » niedziela, 2 grudnia 2018, 10:14

A dodatkowo ta grzałka, gdy nie jest używana (a podczas jazdy nie będzie), oczywiście stłumi przepływ cieczy w obiegu.
Nie wiem czy można ją tak bezkarnie założyć. Choć może stłumienie będzie niewielkie. Trudno określić.

rudi_pl
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 815
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
Skąd jesteś: Hrubieszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Hmmm
Inny Samochód: Star 266
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Zimowa osłona chłodnicy

#53 Postautor: rudi_pl » niedziela, 2 grudnia 2018, 12:12

Bodzion pisze:A dodatkowo ta grzałka, gdy nie jest używana (a podczas jazdy nie będzie), oczywiście stłumi przepływ cieczy w obiegu.
Nie wiem czy można ją tak bezkarnie założyć. Choć może stłumienie będzie niewielkie. Trudno określić.


I właśnie tego najbardziej się obawiam.
Można by połączyć równolegle, ale czy wtedy będzie zapewniony przepływ? Czy nie stworzy się w ten sposób kolejny "mały obieg"?
Jaka by ona nie była, ile czasu nie potrzebowała to zawsze lepiej z nią niż bez. Coś tam tyci tyci ale pomoże. Tylko aby sobie nie zrobić KUKU - chcąc "zrobić dobrze" silnikowi poprzez jego ogrzanie założyć mu takie cudo i przymknąć mu przepływ i ... silnik padnie z przegrzania.
Ja dziś zamówiłem. Jak się nie sprawdzi to mam jeszcze C- 360 - tam na pewno się nada!
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Zimowa osłona chłodnicy

#54 Postautor: Andrzej » niedziela, 2 grudnia 2018, 12:50

Opisz jak będziesz zakładał. Wydaje mi się , że powinno działać. Fajnie będzie poznać czas od włączenia do rozgrzania.
Nie wiem czy sprzedawca napisał , ale w tym systemie musisz
stale sprawdzać stan płynu chłodzącego. Jeśli płynu będzie za mało i grzałka nie będzie zanurzona to momentalnie się spali.
Temperaturę silnika możesz łatwo kontrolować , nie może przekroczyć grubej kreski na wskaźniku .I to wszystko. :)
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

androx
moje konto
moje konto
Posty: 200
Rejestracja: poniedziałek, 29 października 2018, 22:28
Skąd jesteś: Podlasie
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: silver
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Zimowa osłona chłodnicy

#55 Postautor: androx » niedziela, 2 grudnia 2018, 13:18

Bodzion pisze:A dodatkowo ta grzałka, gdy nie jest używana (a podczas jazdy nie będzie), oczywiście stłumi przepływ cieczy w obiegu.
Nie wiem czy można ją tak bezkarnie założyć. Choć może stłumienie będzie niewielkie. Trudno określić.


- Ale obejrzyj schematy podłączenia - można szeregowo, można równolegle. W dodatku grzałkę zakłada się na tzw. mały obieg, czyli obieg nagrzewnicy. Tak więc na chłodzenie silnika (duży obieg) - wpływu nie będzie.

androx
moje konto
moje konto
Posty: 200
Rejestracja: poniedziałek, 29 października 2018, 22:28
Skąd jesteś: Podlasie
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: silver
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Zimowa osłona chłodnicy

#56 Postautor: androx » niedziela, 2 grudnia 2018, 13:23

- Dlatego grzałkę należy montować jak najniżej, wtedy nie ma możliwości jej pracy bez płynu chłodniczego. Zresztą grzałki takie posiadają zabezpieczenia przed przegrzaniem. Natomiast przegrzanie silnika taką grzałką, choćby miał 2,5 kW - nie jest możliwe zimą, pomijając nawet fakt, że ma ograniczenie grzania do bodaj 70 st. C.
Ostatnio zmieniony niedziela, 2 grudnia 2018, 13:32 przez androx, łącznie zmieniany 1 raz.

androx
moje konto
moje konto
Posty: 200
Rejestracja: poniedziałek, 29 października 2018, 22:28
Skąd jesteś: Podlasie
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: silver
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Zimowa osłona chłodnicy

#57 Postautor: androx » niedziela, 2 grudnia 2018, 13:29

rudi_pl pisze:
Bodzion pisze:A dodatkowo ta grzałka, gdy nie jest używana (a podczas jazdy nie będzie), oczywiście stłumi przepływ cieczy w obiegu.
Nie wiem czy można ją tak bezkarnie założyć. Choć może stłumienie będzie niewielkie. Trudno określić.


I właśnie tego najbardziej się obawiam.
Można by połączyć równolegle, ale czy wtedy będzie zapewniony przepływ? Czy nie stworzy się w ten sposób kolejny "mały obieg"?
Jaka by ona nie była, ile czasu nie potrzebowała to zawsze lepiej z nią niż bez. Coś tam tyci tyci ale pomoże. Tylko aby sobie nie zrobić KUKU - chcąc "zrobić dobrze" silnikowi poprzez jego ogrzanie założyć mu takie cudo i przymknąć mu przepływ i ... silnik padnie z przegrzania.
Ja dziś zamówiłem. Jak się nie sprawdzi to mam jeszcze C- 360 - tam na pewno się nada!


- Wydaje mi się, że już sama wyłączona pompa grzałki będzie stawiała wystarczający opór, by ten dodatkowy "mały obieg" nie był istotny. Poza tym możesz wstawić dodatkowy zawór zwrotny, który ta firma też oferuje.
Ponieważ grzałka chodzi w małym obiegu - silnikowi nie zrobisz "KUKU"!

rudi_pl
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 815
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
Skąd jesteś: Hrubieszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Hmmm
Inny Samochód: Star 266
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Zimowa osłona chłodnicy

#58 Postautor: rudi_pl » niedziela, 2 grudnia 2018, 13:52

Trzeba rozróżnić:
Połączenie równoległe - wg mnie tworzy nowy "mały obieg" - wtedy pompka powoduje cyrkulację cieczy w bardzo małym zakresie - bo nie wymusza obiegu płynu po silniku. Przy mocowaniu pomiędzy silnikiem a nagrzewnicą - co najwyżej będę miał szybko ciepło w kabinie,
Połączenie szeregowe - tego się obawiam - ponieważ gdy nie pracuję pompa stawia jakiś tam opór przepływu. Jeśli będzie zamontowanie przy wspomnianej nagrzewnicy to będę otrzymywał ciepło wewnątrz z utrudnieniami. Natomiast przy innym miejscu pracy pompki z grzałką mogę doprowadzić do "kuku".

Takie moje dywagacje. Czysto teoretyczne.
Jak założę zdam relację.
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Zimowa osłona chłodnicy

#59 Postautor: Marek » niedziela, 2 grudnia 2018, 14:10

Androx , uważam że wyjaśniłeś wszystko co jest w instrukcji , w przystępny sposób :) , tyle co do teorii , a jak z praktyką ? Obliczyłeś już , przy jakiej temperaturze do ilu stopni ta grzałka zagrzeje płyn w Sorento ?

Rudi_pl , jakie najniższe temperatury występują w twoim rejonie ?

androx
moje konto
moje konto
Posty: 200
Rejestracja: poniedziałek, 29 października 2018, 22:28
Skąd jesteś: Podlasie
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: silver
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Zimowa osłona chłodnicy

#60 Postautor: androx » niedziela, 2 grudnia 2018, 15:42

Nie obliczyłem, bo to raczej nie byłoby proste - dużo zmiennych... Za to producenci podają orientacyjne czasy nagrzewania przy różnych temperaturach, mocach, wielkościach silników.
EDIT
rudi_pl pisze:Trzeba rozróżnić:
Połączenie równoległe - wg mnie tworzy nowy "mały obieg" - wtedy pompka powoduje cyrkulację cieczy w bardzo małym zakresie - bo nie wymusza obiegu płynu po silniku. Przy mocowaniu pomiędzy silnikiem a nagrzewnicą - co najwyżej będę miał szybko ciepło w kabinie,
Połączenie szeregowe - tego się obawiam - ponieważ gdy nie pracuję pompa stawia jakiś tam opór przepływu. Jeśli będzie zamontowanie przy wspomnianej nagrzewnicy to będę otrzymywał ciepło wewnątrz z utrudnieniami. Natomiast przy innym miejscu pracy pompki z grzałką mogę doprowadzić do "kuku".

Takie moje dywagacje. Czysto teoretyczne.
Jak założę zdam relację.

Jeśli nie chcesz grzać nagrzewnicy - potrzebny jest zawór zwrotny i podłączenie równoległe do małego obiegu.


Wróć do „Inne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości