Zimowa osłona chłodnicy
Moderator: Moderator
-
- moje konto
- Posty: 225
- Wiek: 59
- Rejestracja: czwartek, 19 lipca 2018, 09:24
- Skąd jesteś: Warmia
- Silnik: nie mam
- Skrzynia: nie mam
- Napęd: nie mam
- Rok: nie mam
- Inny Samochód: Micra, Sharan.
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI 170KM, 2007r., Auto-Low
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Re: Zimowa osłona chłodnicy
Co to jest normalne webasto?
Rzeźnik ma zwykły dogrzewacz bez panelu sterującego jak to ma miejsce w ogrzewaniu postojowym.
Rzeźnik ma zwykły dogrzewacz bez panelu sterującego jak to ma miejsce w ogrzewaniu postojowym.
Korozja I Awarie
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11393
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
-
- dobry jak...
- Posty: 815
- Wiek: 43
- Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
- Skąd jesteś: Hrubieszów
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Hmmm
- Inny Samochód: Star 266
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Zimowa osłona chłodnicy
Czy ktoś zastosował w praktyce:
https://allegro.pl/podgrzewacz-plynu-gr ... 98860.html
Ja się poważnie zastanawiam.
https://allegro.pl/podgrzewacz-plynu-gr ... 98860.html
Ja się poważnie zastanawiam.
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry
Harry Callahan - Brudny Harry
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11393
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Zimowa osłona chłodnicy
Gdyby miał to by nie szukał innych rozwiązań.
Webasto jest na samym szczycie technologi wstępnego podgrzewania silnika.
Webasto jest na samym szczycie technologi wstępnego podgrzewania silnika.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11393
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Zimowa osłona chłodnicy
O to właśnie mi chodzi , bardziej uzasadnione było by założenie webasto , niż montowanie tej grzałki . Nie można nawet obliczyć , ile czasu grzała by dziesięć litrów płynu , nie mając danych co do strat związanych z nieizolowaną chłodnicą , silnikiem , przewodami i nagrzewnicą . A poza tym od jutra będzie ciepło .
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Zimowa osłona chłodnicy
A dodatkowo ta grzałka, gdy nie jest używana (a podczas jazdy nie będzie), oczywiście stłumi przepływ cieczy w obiegu.
Nie wiem czy można ją tak bezkarnie założyć. Choć może stłumienie będzie niewielkie. Trudno określić.
Nie wiem czy można ją tak bezkarnie założyć. Choć może stłumienie będzie niewielkie. Trudno określić.
-
- dobry jak...
- Posty: 815
- Wiek: 43
- Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
- Skąd jesteś: Hrubieszów
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Hmmm
- Inny Samochód: Star 266
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Zimowa osłona chłodnicy
Bodzion pisze:A dodatkowo ta grzałka, gdy nie jest używana (a podczas jazdy nie będzie), oczywiście stłumi przepływ cieczy w obiegu.
Nie wiem czy można ją tak bezkarnie założyć. Choć może stłumienie będzie niewielkie. Trudno określić.
I właśnie tego najbardziej się obawiam.
Można by połączyć równolegle, ale czy wtedy będzie zapewniony przepływ? Czy nie stworzy się w ten sposób kolejny "mały obieg"?
Jaka by ona nie była, ile czasu nie potrzebowała to zawsze lepiej z nią niż bez. Coś tam tyci tyci ale pomoże. Tylko aby sobie nie zrobić KUKU - chcąc "zrobić dobrze" silnikowi poprzez jego ogrzanie założyć mu takie cudo i przymknąć mu przepływ i ... silnik padnie z przegrzania.
Ja dziś zamówiłem. Jak się nie sprawdzi to mam jeszcze C- 360 - tam na pewno się nada!
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry
Harry Callahan - Brudny Harry
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Zimowa osłona chłodnicy
Opisz jak będziesz zakładał. Wydaje mi się , że powinno działać. Fajnie będzie poznać czas od włączenia do rozgrzania.
Nie wiem czy sprzedawca napisał , ale w tym systemie musisz
stale sprawdzać stan płynu chłodzącego. Jeśli płynu będzie za mało i grzałka nie będzie zanurzona to momentalnie się spali.
Temperaturę silnika możesz łatwo kontrolować , nie może przekroczyć grubej kreski na wskaźniku .I to wszystko.
Nie wiem czy sprzedawca napisał , ale w tym systemie musisz
stale sprawdzać stan płynu chłodzącego. Jeśli płynu będzie za mało i grzałka nie będzie zanurzona to momentalnie się spali.
Temperaturę silnika możesz łatwo kontrolować , nie może przekroczyć grubej kreski na wskaźniku .I to wszystko.
-
- moje konto
- Posty: 200
- Rejestracja: poniedziałek, 29 października 2018, 22:28
- Skąd jesteś: Podlasie
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Zimowa osłona chłodnicy
Bodzion pisze:A dodatkowo ta grzałka, gdy nie jest używana (a podczas jazdy nie będzie), oczywiście stłumi przepływ cieczy w obiegu.
Nie wiem czy można ją tak bezkarnie założyć. Choć może stłumienie będzie niewielkie. Trudno określić.
- Ale obejrzyj schematy podłączenia - można szeregowo, można równolegle. W dodatku grzałkę zakłada się na tzw. mały obieg, czyli obieg nagrzewnicy. Tak więc na chłodzenie silnika (duży obieg) - wpływu nie będzie.
-
- moje konto
- Posty: 200
- Rejestracja: poniedziałek, 29 października 2018, 22:28
- Skąd jesteś: Podlasie
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Zimowa osłona chłodnicy
- Dlatego grzałkę należy montować jak najniżej, wtedy nie ma możliwości jej pracy bez płynu chłodniczego. Zresztą grzałki takie posiadają zabezpieczenia przed przegrzaniem. Natomiast przegrzanie silnika taką grzałką, choćby miał 2,5 kW - nie jest możliwe zimą, pomijając nawet fakt, że ma ograniczenie grzania do bodaj 70 st. C.
Ostatnio zmieniony niedziela, 2 grudnia 2018, 13:32 przez androx, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- moje konto
- Posty: 200
- Rejestracja: poniedziałek, 29 października 2018, 22:28
- Skąd jesteś: Podlasie
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Zimowa osłona chłodnicy
rudi_pl pisze:Bodzion pisze:A dodatkowo ta grzałka, gdy nie jest używana (a podczas jazdy nie będzie), oczywiście stłumi przepływ cieczy w obiegu.
Nie wiem czy można ją tak bezkarnie założyć. Choć może stłumienie będzie niewielkie. Trudno określić.
I właśnie tego najbardziej się obawiam.
Można by połączyć równolegle, ale czy wtedy będzie zapewniony przepływ? Czy nie stworzy się w ten sposób kolejny "mały obieg"?
Jaka by ona nie była, ile czasu nie potrzebowała to zawsze lepiej z nią niż bez. Coś tam tyci tyci ale pomoże. Tylko aby sobie nie zrobić KUKU - chcąc "zrobić dobrze" silnikowi poprzez jego ogrzanie założyć mu takie cudo i przymknąć mu przepływ i ... silnik padnie z przegrzania.
Ja dziś zamówiłem. Jak się nie sprawdzi to mam jeszcze C- 360 - tam na pewno się nada!
- Wydaje mi się, że już sama wyłączona pompa grzałki będzie stawiała wystarczający opór, by ten dodatkowy "mały obieg" nie był istotny. Poza tym możesz wstawić dodatkowy zawór zwrotny, który ta firma też oferuje.
Ponieważ grzałka chodzi w małym obiegu - silnikowi nie zrobisz "KUKU"!
-
- dobry jak...
- Posty: 815
- Wiek: 43
- Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
- Skąd jesteś: Hrubieszów
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Hmmm
- Inny Samochód: Star 266
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Zimowa osłona chłodnicy
Trzeba rozróżnić:
Połączenie równoległe - wg mnie tworzy nowy "mały obieg" - wtedy pompka powoduje cyrkulację cieczy w bardzo małym zakresie - bo nie wymusza obiegu płynu po silniku. Przy mocowaniu pomiędzy silnikiem a nagrzewnicą - co najwyżej będę miał szybko ciepło w kabinie,
Połączenie szeregowe - tego się obawiam - ponieważ gdy nie pracuję pompa stawia jakiś tam opór przepływu. Jeśli będzie zamontowanie przy wspomnianej nagrzewnicy to będę otrzymywał ciepło wewnątrz z utrudnieniami. Natomiast przy innym miejscu pracy pompki z grzałką mogę doprowadzić do "kuku".
Takie moje dywagacje. Czysto teoretyczne.
Jak założę zdam relację.
Połączenie równoległe - wg mnie tworzy nowy "mały obieg" - wtedy pompka powoduje cyrkulację cieczy w bardzo małym zakresie - bo nie wymusza obiegu płynu po silniku. Przy mocowaniu pomiędzy silnikiem a nagrzewnicą - co najwyżej będę miał szybko ciepło w kabinie,
Połączenie szeregowe - tego się obawiam - ponieważ gdy nie pracuję pompa stawia jakiś tam opór przepływu. Jeśli będzie zamontowanie przy wspomnianej nagrzewnicy to będę otrzymywał ciepło wewnątrz z utrudnieniami. Natomiast przy innym miejscu pracy pompki z grzałką mogę doprowadzić do "kuku".
Takie moje dywagacje. Czysto teoretyczne.
Jak założę zdam relację.
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry
Harry Callahan - Brudny Harry
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11393
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Zimowa osłona chłodnicy
Androx , uważam że wyjaśniłeś wszystko co jest w instrukcji , w przystępny sposób , tyle co do teorii , a jak z praktyką ? Obliczyłeś już , przy jakiej temperaturze do ilu stopni ta grzałka zagrzeje płyn w Sorento ?
Rudi_pl , jakie najniższe temperatury występują w twoim rejonie ?
Rudi_pl , jakie najniższe temperatury występują w twoim rejonie ?
-
- moje konto
- Posty: 200
- Rejestracja: poniedziałek, 29 października 2018, 22:28
- Skąd jesteś: Podlasie
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Zimowa osłona chłodnicy
Nie obliczyłem, bo to raczej nie byłoby proste - dużo zmiennych... Za to producenci podają orientacyjne czasy nagrzewania przy różnych temperaturach, mocach, wielkościach silników.
EDIT
Jeśli nie chcesz grzać nagrzewnicy - potrzebny jest zawór zwrotny i podłączenie równoległe do małego obiegu.
EDIT
rudi_pl pisze:Trzeba rozróżnić:
Połączenie równoległe - wg mnie tworzy nowy "mały obieg" - wtedy pompka powoduje cyrkulację cieczy w bardzo małym zakresie - bo nie wymusza obiegu płynu po silniku. Przy mocowaniu pomiędzy silnikiem a nagrzewnicą - co najwyżej będę miał szybko ciepło w kabinie,
Połączenie szeregowe - tego się obawiam - ponieważ gdy nie pracuję pompa stawia jakiś tam opór przepływu. Jeśli będzie zamontowanie przy wspomnianej nagrzewnicy to będę otrzymywał ciepło wewnątrz z utrudnieniami. Natomiast przy innym miejscu pracy pompki z grzałką mogę doprowadzić do "kuku".
Takie moje dywagacje. Czysto teoretyczne.
Jak założę zdam relację.
Jeśli nie chcesz grzać nagrzewnicy - potrzebny jest zawór zwrotny i podłączenie równoległe do małego obiegu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości