Zimowa osłona chłodnicy
Moderator: Moderator
-
- dobry jak...
- Posty: 815
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
- Skąd jesteś: Hrubieszów
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Hmmm
- Inny Samochód: Star 266
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Zimowa osłona chłodnicy
Kto ma - ten "cfaniak". U mnie nie ma. Ale nawet jak bym miał to bym nie używał - czytałem źle wpływa na płodność ...
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry
Harry Callahan - Brudny Harry
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Zimowa osłona chłodnicy
To musisz sobie osłonę termiczną na jajka założyć
W kwestii dogrzewania silnika zastanawiałem się nad czymś takim http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7577505518 .
W kwestii dogrzewania silnika zastanawiałem się nad czymś takim http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7577505518 .
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
-
- moje konto
- Posty: 225
- Wiek: 59
- Rejestracja: czwartek, 19 lipca 2018, 09:24
- Skąd jesteś: Warmia
- Silnik: nie mam
- Skrzynia: nie mam
- Napęd: nie mam
- Rok: nie mam
- Inny Samochód: Micra, Sharan.
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI 170KM, 2007r., Auto-Low
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Re: Zimowa osłona chłodnicy
Podejrzewam, że jeżdżąc na krótkich dystansach w cyklu miejskim - powiedzmy około 10km - alternator nie da rady naładować akumulatora.
700W mocy aż do osiągnięcia temperatury 50*C, jakoś czarno to widzę.
700W mocy aż do osiągnięcia temperatury 50*C, jakoś czarno to widzę.
Korozja I Awarie
- Farmer1971
- możesz mi ufać
- Posty: 1037
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
- Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 300000
- Inny Samochód: VW Polo 1,4
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 107 times
- Kontaktowanie:
Re: Zimowa osłona chłodnicy
alien125 pisze: W kwestii dogrzewania silnika zastanawiałem się nad czymś takim http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7577505518 .
Sprawność energetyczna takiego rozwiązania będzie niewielka. Po drodze energia kilka razy zmienia swoją postać, co generuje znaczne straty. Efektywność pewnie też nie będzie powalać- webasto pracuje z mocą 5 kW a potrzeba trochę czasu, żeby nagrzało silnik.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r.
-
- moje konto
- Posty: 200
- Rejestracja: poniedziałek, 29 października 2018, 22:28
- Skąd jesteś: Podlasie
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Zimowa osłona chłodnicy
Tu jest tani podgrzewacz, chyba prosty w montażu. Producent twierdzi, że wystarczy 15 min grzania by uruchomić silnik, można dołożyć programator czasowy - na innej aukcji. Jest wersja z hermetycznym gniazdem montowanym np. na zderzaku.
Nie ma ingerencji w silnik, zaczepia się na przewód elastyczny chłodnicy.
Wyczerpujący opis!
https://allegro.pl/podgrzewacz-grzalka- ... ng-desktop
Nie ma ingerencji w silnik, zaczepia się na przewód elastyczny chłodnicy.
Wyczerpujący opis!
https://allegro.pl/podgrzewacz-grzalka- ... ng-desktop
- Farmer1971
- możesz mi ufać
- Posty: 1037
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
- Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 300000
- Inny Samochód: VW Polo 1,4
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 107 times
- Kontaktowanie:
Re: Zimowa osłona chłodnicy
Nie taki znowu wyczerpujący ten opis.
Od jakiej temperatury początkowej?
Jeżeli silnik jest sprawny, to zapali bez żadnego podgrzewania (wystarczą świece żarowe). Chodzi o to, żeby silnik był ciepły w momencie rozruchu dla zmniejszenia jego zużycia. A o ile ogrzeje się silnik przez 10 min przy 500 W mocy?
Tak, jak pisałem w poprzednim poście, webasto potrzebuje przy mocy 5 kW (i wyposażeniu w pompę obiegową) około 30-40 min do podgrzania silnika od -10 do + 50 st.C.
Tutaj:
Prawda, jednocześnie zmniejszając wydajność tegoż podgrzewacza. Jakoś nie chce mi się wierzyć, że przy grawitacyjnym obiegu (dodatkowo tłumionym przez termostat) będzie to jakoś sensownie działało.
Ale mogę się mylić .
Podgrzewacz podgrzewa silnik do temperatury ok. 60 stopni w czasie 1 - 1,5 godziny.
Od jakiej temperatury początkowej?
(zazwyczaj 10-15 minut wystarcza do uruchomienia auta).
Jeżeli silnik jest sprawny, to zapali bez żadnego podgrzewania (wystarczą świece żarowe). Chodzi o to, żeby silnik był ciepły w momencie rozruchu dla zmniejszenia jego zużycia. A o ile ogrzeje się silnik przez 10 min przy 500 W mocy?
Tak, jak pisałem w poprzednim poście, webasto potrzebuje przy mocy 5 kW (i wyposażeniu w pompę obiegową) około 30-40 min do podgrzania silnika od -10 do + 50 st.C.
Tutaj:
....brak pompki tłoczącej zwiększa bezawaryjność podgrzewacza...
Prawda, jednocześnie zmniejszając wydajność tegoż podgrzewacza. Jakoś nie chce mi się wierzyć, że przy grawitacyjnym obiegu (dodatkowo tłumionym przez termostat) będzie to jakoś sensownie działało.
Ale mogę się mylić .
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r.
-
- teraz jestem
- Posty: 514
- Rejestracja: niedziela, 10 maja 2015, 08:42
Re: Zimowa osłona chłodnicy
alien125 pisze:To musisz sobie osłonę termiczną na jajka założyć
W kwestii dogrzewania silnika zastanawiałem się nad czymś takim http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7577505518 .
Mam taki zestaw w dostawczaku i moim zdaniem działa bardzo dobrze. Silnik rozgrzewa się mniej więcej o połowę szybciej niż bez. Ale fakt - światła przygasają, nie zalecam stosować na wolnych obrotach silnika.
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Zimowa osłona chłodnicy
Moja zimowa procedura startowa wygląda tak. Wybiegam z domu uruchomić silnik. Wyłączam nawiew i wszystko, co się da. Wracam do domu się pozbierać (zajmuje to jakiś czas). Następnie wsiadam do wstępnie rozgrzanego auta i jadę do pracy. Fajnie by było, jakby przez ten czas płyn chłodniczy się rozgrzał na tyle, żeby załączyć LPG. Niestety już przy +5* czas jest zbyt krótki. Teraz by trzeba dobrać grzałkę tak, żeby nie zabić alternatora i równocześnie skrócić czas nagrzewania Może kiedyś...
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
-
- moje konto
- Posty: 200
- Rejestracja: poniedziałek, 29 października 2018, 22:28
- Skąd jesteś: Podlasie
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Zimowa osłona chłodnicy
Farmer1971 pisze:Nie taki znowu wyczerpujący ten opis.Podgrzewacz podgrzewa silnik do temperatury ok. 60 stopni w czasie 1 - 1,5 godziny.
Od jakiej temperatury początkowej?
(zazwyczaj 10-15 minut wystarcza do uruchomienia auta).
Jeżeli silnik jest sprawny, to zapali bez żadnego podgrzewania (wystarczą świece żarowe). Chodzi o to, żeby silnik był ciepły w momencie rozruchu dla zmniejszenia jego zużycia. A o ile ogrzeje się silnik przez 10 min przy 500 W mocy?
Tak, jak pisałem w poprzednim poście, webasto potrzebuje przy mocy 5 kW (i wyposażeniu w pompę obiegową) około 30-40 min do podgrzania silnika od -10 do + 50 st.C.
Tutaj:....brak pompki tłoczącej zwiększa bezawaryjność podgrzewacza...
Prawda, jednocześnie zmniejszając wydajność tegoż podgrzewacza. Jakoś nie chce mi się wierzyć, że przy grawitacyjnym obiegu (dodatkowo tłumionym przez termostat) będzie to jakoś sensownie działało.
Ale mogę się mylić .
No fakt, diabeł tkwi w szczegółach! Ja myślę, że taki podgrzewacz warto użyć w bardzo niskich temperaturach - poniżej -10C. Np jeśli jest na zewnątrz -25, a na Podlasiu bywało to często, to nawet podgrzanie silnika do -5C czy do 0C - już jest dobrą rzeczą. Pamiętam uruchomienie mego diesla 1,6 po całodziennym postoju na mrozie -30C - przez chwilę myślałem, że silnik już do wyrzucenia będzie, taki szedł z niego łomot!
Słusznie zauważyłeś, że problematyczne jest podgrzanie silnika bez wymuszonego obiegu. Może faktycznie sprzedawca przemilcza problem, by sprzedać towar? Bo czy konwekcyjnie ciepły płyn przejdzie przez przewody i otwory w silniku? Chyba bez testu z natury - nie da się nic ostatecznego powiedzieć. Zaś pompka obiegowa to dodatkowy element do popsucia się (szczególnie gdy jest używany sporadycznie) i dodatkowy opór w układzie chłodzenia w czasie pracy silnika.
Ale z drugiej strony, nawet, jeśli ogrzejemy tylko płyn w chłodnicy do jakichś 60C - to w chwili uruchomienia auta - zostanie on przepompowany do silnika, ogrzewając go. Pytanie - czy taki "szok termiczny" nie zagrozi blokowi silnika... Chyba nie, nie taka to straszna róznica temperatur.
- Farmer1971
- możesz mi ufać
- Posty: 1037
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
- Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 300000
- Inny Samochód: VW Polo 1,4
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 107 times
- Kontaktowanie:
Re: Zimowa osłona chłodnicy
Nie ma obawy . Po pierwsze przy 500W i -20 st. C nie podgrzejesz płynu w chłodnicy do 60 st. C. Za duża jest wymiana ciepła przez chłodnicę z otoczeniem (wszak do tego została skonstruowana), nawet przy niepracującym wentylatorze.
Po drugie- jeżeli ogrzany płyn będzie tylko w chłodnicy, to zanim dotrze do silnika, to wymiesza się z zimnym i będzie miał o wiele niższą temperaturę.
Po drugie- jeżeli ogrzany płyn będzie tylko w chłodnicy, to zanim dotrze do silnika, to wymiesza się z zimnym i będzie miał o wiele niższą temperaturę.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r.
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Zimowa osłona chłodnicy
Ale Wy to tak poważnie ?
Naprawdę chcielibyście coś takiego o śmiesznej mocy założyć do Sorento? Gdzie jest (Diesel) ponad 10 litrów płynu i na dokładkę ze 100 kg żelastwa wokoło, które trzeba by nagrzać ?
Ktoś tu wspomniał wcześniej, ze Webasto ma 5KW mocy cieplnej... i to jest OK
Ale takie zabaweczki ? Po co to komu ?
Naprawdę chcielibyście coś takiego o śmiesznej mocy założyć do Sorento? Gdzie jest (Diesel) ponad 10 litrów płynu i na dokładkę ze 100 kg żelastwa wokoło, które trzeba by nagrzać ?
Ktoś tu wspomniał wcześniej, ze Webasto ma 5KW mocy cieplnej... i to jest OK
Ale takie zabaweczki ? Po co to komu ?
-
- moje konto
- Posty: 200
- Rejestracja: poniedziałek, 29 października 2018, 22:28
- Skąd jesteś: Podlasie
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Zimowa osłona chłodnicy
Rozważamy...
Faktycznie, 500W to małowato... Są też większej mocy.
Taka "zabaweczka" na prąd ma tę zaletę, że jest tania i łatwo można zaprogramować moment grzania.
Czy ktoś, kto ma Webasto, mógłby napisać, ile czasu trzeba podgrzewać silnik (bez kabiny), żeby na mrozie -20C silnik odpalił gładko, bez stuków itp?
Faktycznie, 500W to małowato... Są też większej mocy.
Taka "zabaweczka" na prąd ma tę zaletę, że jest tania i łatwo można zaprogramować moment grzania.
Czy ktoś, kto ma Webasto, mógłby napisać, ile czasu trzeba podgrzewać silnik (bez kabiny), żeby na mrozie -20C silnik odpalił gładko, bez stuków itp?
- Farmer1971
- możesz mi ufać
- Posty: 1037
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
- Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 300000
- Inny Samochód: VW Polo 1,4
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 107 times
- Kontaktowanie:
Re: Zimowa osłona chłodnicy
Tak, jak już pisałem, u mnie webasto podgrzewało silnik (bez włączonego grzania kabiny) od -10 do + 50 st. C w około pół godziny. Żeby odpalić bez telepania silnika myślę, że wystarczyłoby 15 min.
Miałem zrobione sterowanie pilotem i włączałem webasto nie wychodząc z domu .
Miałem zrobione sterowanie pilotem i włączałem webasto nie wychodząc z domu .
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r.
-
- moje konto
- Posty: 200
- Rejestracja: poniedziałek, 29 października 2018, 22:28
- Skąd jesteś: Podlasie
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Zimowa osłona chłodnicy
A ile ropy zużywa takie Webasto na godzinę? Ile spali w ciągu tych 15 minut?
Czy nie ma przepisów zabraniających odpalania Webasto na ropę np. w miastach?
Zapewne - to rzecz dobra, jednak nie każdy je ma, wstawienie kosztuje, eksploatacja i serwisowanie także.
Ja fabrycznie Webasto nie posiadam. A zdarzają się zimy, gdy mróz jest srogi! Rozmyślam więc nad rozwiązaniem.
Czy nie ma przepisów zabraniających odpalania Webasto na ropę np. w miastach?
Zapewne - to rzecz dobra, jednak nie każdy je ma, wstawienie kosztuje, eksploatacja i serwisowanie także.
Ja fabrycznie Webasto nie posiadam. A zdarzają się zimy, gdy mróz jest srogi! Rozmyślam więc nad rozwiązaniem.
- Farmer1971
- możesz mi ufać
- Posty: 1037
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
- Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 300000
- Inny Samochód: VW Polo 1,4
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 107 times
- Kontaktowanie:
Re: Zimowa osłona chłodnicy
Co do przepisów w miastach, to nie wiem, mieszkam na wsi . U mnie webasto działało bezobsługowo przez 2 lata. Potem sprzedałem diesla, ale z tego, co wiem, to działa nadal. Jak masz zimą ostre mrozy (podobnie jak w moich okolicach+ wiatry), to nie bawiłbym się w jakieś słabe elektryczne grzałki tylko wstawiał webasto. Ja akurat miałem w wyposażeniu, ale musiałem dołożyć pompkę obiegową. Jakbyś zakładał nowe, to najlepiej takie z wbudowaną pompką.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości