Piszcząca klimatyzacja
Moderator: Moderator
-
- awansowałem na
- Posty: 70
- Rejestracja: niedziela, 28 marca 2010, 18:28
- Skąd jesteś: Gózyca
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: czarna strzała
- Kontaktowanie:
Piszcząca klimatyzacja
Zrobiło się ciepło i klima poszła w ruch. Ale niestety coś jest nie tak. Otóż słyszę takie dziwne piszczenie które pojawia się na kilka sekund a potem ustępuje i tak w kółko. Dodam, że jeżeli wyłączę klimę to piszczenia nie słychać pomimo tego, że pracuje nawiew. Czy klima ma też jakiś wiatraczek, który może trzeba przesmarować WD40 ? Poradźcie...
-
- moje konto
- Posty: 207
- Rejestracja: niedziela, 30 maja 2010, 11:32
- Skąd jesteś: WLKP.
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: RWD
- Rok: 2006
- Kolor: jasno ciemny chyba
- Kontaktowanie:
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: Piszcząca klimatyzacja
Musisz sprawdzić czy piszczenie dochodzi z komory silnika czy z kabiny .
Od tego trzeba zacząć .
Sprężarka ma to do siebie , że jest jest za mało czynnika to automatycznie wyłącza się i za chwilę próbuje jeszcze raz i tak do skutku , czyli dopóki nie napełni się klimatyzacji.
Od tego trzeba zacząć .
Sprężarka ma to do siebie , że jest jest za mało czynnika to automatycznie wyłącza się i za chwilę próbuje jeszcze raz i tak do skutku , czyli dopóki nie napełni się klimatyzacji.
-
- możesz mi ufać
- Posty: 1227
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 12:27
Re: Piszcząca klimatyzacja
Wydaje mi się że masz trochę za mało czynnika (R134a).U mnie było tak samo ale po tygodniu kompresor już się nie załączył wogóle , ponieważ czynnika było już zamało. Pojechałem do servisu klimy, powymieniali uszczelki i od 3 lat jest spokój.Jedź do jakiejś firmy która zajmuje się obsługą klimy i wszystko ci sprawdzą.
-
- awansowałem na
- Posty: 70
- Rejestracja: niedziela, 28 marca 2010, 18:28
- Skąd jesteś: Gózyca
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: czarna strzała
- Kontaktowanie:
Re: Piszcząca klimatyzacja
Piszczenie na pewno dochodzi z kabiny a nie z komory silnika. Wydaje mi się, że mam jeszcze czynnik chłodzący bo z nawiewów leci cały czas zimne powietrze
- tommy
- wiem wszystko
- Posty: 1615
- Wiek: 55
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 10:15
- Skąd jesteś: Węgorzewo
- Silnik: nie mam
- Skrzynia: nie mam
- Napęd: nie mam
- Rok: nie mam
- Inny Samochód: Jeep Cherokee KL
- Twoje poprzednie Sorento: Sorento I, 2,5 CRDi, Tiptronic.
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 15 times
- Kontaktowanie:
Re: Piszcząca klimatyzacja
Klimę warto sprawdzać przynajmnie raz do roku. Podobno naturalny ubytek czynnika to ok 25% rocznie. Klima będzie działała i przy 50% czynnika ale to już nie to.
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Piszcząca klimatyzacja
Objętość czynnika to jedna sprawa: kwestia wydajności chłodzenia.
Ale zawartość oleju smarującego w tym czynniku, to odrębna bajka, choć, co zrozumiałe, ściśle powiązana z objętością czynnika.
Co prawda kompresor/sprężarka mają w sobie też trochę oleju, ale przyjmuje się, że należy dbać o właściwą objętość czynnika+% zawartość w nim oleju smarującego nie tylko sprężarkę, ale także konserwujący cały układ.
Dlatego serdecznie polecam wizytę i uzupełnienie/wymianę czynnika + dodanie oleju - bo na pewno w kilku letnim samochodzie jest tego za mało. U mnie była połowa czynnika i połowa oleju.
Co do piszczenia: w kabinie masz wentylator, ale on działa niezależnie od tego, czy jest kompresor włączony, czy nie.
Powietrze z klimy, z natury, jest suche, może należy dostać się do wentylatora i go przesmarować (nie wiem, czy jest na łożyskach - jeśli tylko na ślizgowych, to może jest tam syf zebrany).
Ale jeśli piszczenie się pojawia i znika, stawiam na kompresor/wiatrak klimy. Obadaj to od komory.
ps. a tak na marginesie, to widziałem kiedyś mechanika, który ze stetoskopem szukał popychaczy hydraulicznych do wymiany w V6, a było ich tam w sumie 24 sztuki... (edit: dzięki murzyn)
no, ale Ty nie musisz zaraz ze stetoskopem biegać, tak mi się przypomniało...
Ale zawartość oleju smarującego w tym czynniku, to odrębna bajka, choć, co zrozumiałe, ściśle powiązana z objętością czynnika.
Co prawda kompresor/sprężarka mają w sobie też trochę oleju, ale przyjmuje się, że należy dbać o właściwą objętość czynnika+% zawartość w nim oleju smarującego nie tylko sprężarkę, ale także konserwujący cały układ.
Dlatego serdecznie polecam wizytę i uzupełnienie/wymianę czynnika + dodanie oleju - bo na pewno w kilku letnim samochodzie jest tego za mało. U mnie była połowa czynnika i połowa oleju.
Co do piszczenia: w kabinie masz wentylator, ale on działa niezależnie od tego, czy jest kompresor włączony, czy nie.
Powietrze z klimy, z natury, jest suche, może należy dostać się do wentylatora i go przesmarować (nie wiem, czy jest na łożyskach - jeśli tylko na ślizgowych, to może jest tam syf zebrany).
Ale jeśli piszczenie się pojawia i znika, stawiam na kompresor/wiatrak klimy. Obadaj to od komory.
ps. a tak na marginesie, to widziałem kiedyś mechanika, który ze stetoskopem szukał popychaczy hydraulicznych do wymiany w V6, a było ich tam w sumie 24 sztuki... (edit: dzięki murzyn)
no, ale Ty nie musisz zaraz ze stetoskopem biegać, tak mi się przypomniało...
Ostatnio zmieniony wtorek, 8 czerwca 2010, 12:48 przez cyber_human, łącznie zmieniany 1 raz.
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Piszcząca klimatyzacja
cyber_human pisze:ps. a tak na marginesie, to widziałem kiedyś mechanika, który ze stetoskopem szukał popychaczy hydraulicznych do wymiany w V6, a było ich tam w sumie 32 sztuki...
kurcze Cyber-jakos nie daje mi to spokoju- skad taka cyfra= 32 zawory w v6 licze i licze i nie moge sie doliczyc. Bo jak by mail 3 zawory na cylinder to daje w sumie 18, jak 4 to daje nam 24, a jak 5 zaworow na cylinder to w sumie 30 popychaczy.hmmm
chyba ze to bylo v8 i po 4 zawory na cylinder.
ps. Sam kiedys szukalem stetoskopem przyczyny pukania. Okazalo sie ze panewka obrot zrobila-walilo az w glowice
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Piszcząca klimatyzacja
e, zamieszałem, sorry, tak to jest, jak się w robocie pisze, jednym palcem, a drugim telefon obsługuje
oczywiście 24, a 32 to w ósemce...
wstyd...
oczywiście 24, a 32 to w ósemce...
wstyd...
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 64 gości