Nowe Serducho 2.5 CRDI

Wszystko, co nie pasuje do pozostałych kategorii forum a powinno być w dziale "Techniczne"

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Huciarz
jestem
jestem
Posty: 23
Wiek: 34
Rejestracja: czwartek, 9 czerwca 2016, 14:01
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 260000
Kontaktowanie:

Nowe Serducho 2.5 CRDI

#1 Postautor: Huciarz » wtorek, 27 czerwca 2017, 23:17

Siema,

Jak widać w temacie miałem mały problem związany z Sorcią, miała zawał. Lekko mnie ta operacja szarpnęła [ ~11000 PLN * ] :cry: ale już jest ok i spokojnie oddycham.
Problem polegał na przekręceniu się wału na 2-gim cylindrze :roftl: , po prostu skręcił się pod panewką. Jak znajdę fotki to podeśle
Nie wiem czy ktoś już miał podobne problemy dlatego chwalcie się czy cena jest adekwatna.

----------------------------------------
* - 5900 PLN blok silnika
- 1660 PLN regeneracja wtrysków
- 960 PLN regeneracja intercoolera
- 1600 PLN robocizna
- 650 PLN oleje, klima, filtry itd.
Per aspera ad astra ... :idea: :palm:

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Nowe Serducho 2.5 CRDI

#2 Postautor: ronin » wtorek, 27 czerwca 2017, 23:33

Ja miałem ale mnie operacja wyszła mniej. U mnie zjadło panewkę do zera i złapało wał na dębowo.
EDYTA:
Jeśli mówimy o ogólnych kosztach to u mnie suma jest podobna.
-turbo
-silnik
-wtryski
Od ponad roku zero problemów.
Teraz odezwały się łożyska kół ale to już zrobię po wakacjach.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Nowe Serducho 2.5 CRDI

#3 Postautor: Marek » środa, 28 czerwca 2017, 00:06

No nie wiem , po wakacjach to mogą polecieć razem ze zwrotnicą .

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Nowe Serducho 2.5 CRDI

#4 Postautor: ronin » środa, 28 czerwca 2017, 06:32

Z tyłu słychać jedną stronę. Przód narazie cichy. Poza tym źle się wyraziłem, miałem na myśli po urlopie. Teraz już po prostu nie zdążę a dużo kilometrów nie dorzucę do przebiegu

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
cezio77
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1111
Wiek: 46
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 11:42
Skąd jesteś: Ostróda
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 190000
Inny Samochód: Nissan Micra
Has thanked: 45 times
Been thanked: 24 times

Re: Nowe Serducho 2.5 CRDI

#5 Postautor: cezio77 » środa, 28 czerwca 2017, 07:59

Huciarz pisze:Siema,

Jak widać w temacie miałem mały problem związany z Sorcią, miała zawał. Lekko mnie ta operacja szarpnęła [ ~11000 PLN * ] :cry: ale już jest ok i spokojnie oddycham.
Problem polegał na przekręceniu się wału na 2-gim cylindrze :roftl: , po prostu skręcił się pod panewką. Jak znajdę fotki to podeśle
Nie wiem czy ktoś już miał podobne problemy dlatego chwalcie się czy cena jest adekwatna.

----------------------------------------
* - 5900 PLN blok silnika
- 1660 PLN regeneracja wtrysków
- 960 PLN regeneracja intercoolera
- 1600 PLN robocizna
- 650 PLN oleje, klima, filtry itd.


Huciarz współczuję ale teraz to masz auto do grobowej deski.
W Twojej wycenie nie widzę nowego wału i panewek :hmm:
"Głupiec myśli, że ma dość rozumu; mędrzec wie, jak wiele mu brakuje".

Huciarz
jestem
jestem
Posty: 23
Wiek: 34
Rejestracja: czwartek, 9 czerwca 2016, 14:01
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 260000
Kontaktowanie:

Re: Nowe Serducho 2.5 CRDI

#6 Postautor: Huciarz » środa, 28 czerwca 2017, 23:37

cezio77 pisze:
Huciarz pisze:Siema,

Jak widać w temacie miałem mały problem związany z Sorcią, miała zawał. Lekko mnie ta operacja szarpnęła [ ~11000 PLN * ] :cry: ale już jest ok i spokojnie oddycham.
Problem polegał na przekręceniu się wału na 2-gim cylindrze :roftl: , po prostu skręcił się pod panewką. Jak znajdę fotki to podeśle
Nie wiem czy ktoś już miał podobne problemy dlatego chwalcie się czy cena jest adekwatna.

----------------------------------------
* - 5900 PLN blok silnika
- 1660 PLN regeneracja wtrysków
- 960 PLN regeneracja intercoolera
- 1600 PLN robocizna
- 650 PLN oleje, klima, filtry itd.


Huciarz współczuję ale teraz to masz auto do grobowej deski.
W Twojej wycenie nie widzę nowego wału i panewek :hmm:


:happy1: Ten najmniejszy koszt # to cały silnik bez osprzętu :gpost:

A propos koreańskiej stali to jestem zadowolony bo w dniu tegoż nieszczęsnego zdarzenia byłem w Tuchowie koło Tarnowa, a tego dnia przeszło tam oberwanie chmury i przez BITE 40 minut waliło gradem wielkości piłki golfowej. Nawet nie zdążyłem dotrzeć do czołgu gdy jak nie *ebneło to tylko zostało mi patrzeć na spustoszenia w okolicy. Ale ku mojemu zdziwieniu po zatrzymaniu się przez awarie na MOPce w Stanisławicach lakier i karosa bez wgnieceń. Oczywiście "ruda" się zawsze znajdzie ale po gradzie ani śladu.
----------------
# czyt. 5900 PLN
Per aspera ad astra ... :idea: :palm:

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Nowe Serducho 2.5 CRDI

#7 Postautor: Admin » czwartek, 29 czerwca 2017, 09:47

Zapewne wiecie, że gdyby nie uszkodzona turbina , która wyssała olej z silnika i go zatarła to nie byłoby tego forum . :kwink:
To właśnie po tym fakcie założyłem go , bo nie wiedziałem co robić a w tym czasie ( 2009 rok ) na temat Sorento nie było nic.
Wszystko to jest na Forum , ale pewnie nikt tego nie czyta :kwink: więc przypomnę .

Kia Sorento , złote , prod. 2003 rok.

Awaria turbiny , dym na trzy przecznice i zatarcie silnika .
Auto na lawetę, holowanie do serwisu KIA.
Diagnoza , zatarty wał , należy kupić drugi silnik.
Kupiłem silnik na Allegro ( 6000 zł )
Przyjechał pięknie na przyczepie , założyli go w serwisie ( stał miesiąc, koszt 8000 zł ) , odpalił , chodził jak złoto ... przez rok czasu .
Pękł wał.
W miedzy czasie zwalałem winę na wtryski czy turbinę ( wymieniałem wszystko ) ale w końcu zdechł . ( 12 000 zł )
Miałem dwa silniki popsute.
W warsztacie , gdzie tuningują auta sportowe, niby się znali , z dwóch silników zrobili mi jeden dobry . (11 000)
Podobno mój stary silnik , po rozebraniu , wyglądał przepięknie, jak nówka, a ten co kupiłem , miał wżery na cylindrach.
Pochodził rok i znowu urwał się wał . W międzyczasie opiłki zniszczyły drugą turbinę i wtryski ( 8 000 zł )
Sprzedałem tak jak stał, nie miałem już pieniędzy ani siły.

Małe przemyślenie : w warsztacie w którym na co dzień naprawiają auta osobowe , Renówki , Fiaty , czy Fordy wezmą się za nasze auto, oczywiście , z radością, ale za wszystko my zapłacimy , za ich naukę .
Znają teorię , ale nie wiedzą , że sorento jest bardziej zbliżone do ciężarówki niż osobówki, nie mając do tego podnośników ,( silnik Sorento waży jak cholera , nie zdają sobie z tego sprawy ) części i wiedzy. Przez pół roku nie potrafili zlikwidować drgania budy ( od silnika ) luzowali na poduszkach , kombinowali , aż oczywiście problem sam się rozwiązał , pękł wał.Podkładki pod wtryski zakładali od Boscha a nie mogą być bo nie pasują i lało mi się na silnik paliwo przez miesiąc , takich niuansów jest tysiąc. Dlatego nie dziwcie się , że będę naprawiał Sorento tylko u Orła , bo on na codzień naprawia Tiry i ma podnośniki , prasy i wiedzę na ten temat.
Na szczęście moje drugie Sorento już drugi rok chodzi bezawaryjnie i na co dzień wynagradza mi wszystkie tamte rozterki i nie zamieniłbym go na nic innego :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Mam tylko nadzieje , że u Ciebie robił to ktoś , kto się zna na Sorento . Nie na samochodach , tylko konkretnie na Sorento .
Że wiedział , że wału do Sorento nie szlifuje się i inne takie niuanse .
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Nowe Serducho 2.5 CRDI

#8 Postautor: Marek » czwartek, 29 czerwca 2017, 12:31

Admin , pierwsze zdjęcia to który silnik , z uszkodzona turbina , czy z pękniętym wałem ?

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Nowe Serducho 2.5 CRDI

#9 Postautor: Admin » czwartek, 29 czerwca 2017, 13:53

Pierwsze zdjęcie to mój pierwszy silnik , po awarii turbiny , wyjęty z auta , do którego wstawiono drugi.
Silnik przeleżał w garażu rok , choć nie ukrywam , że rozkręcałem go trochę , i rozdawałem części .
A to ktoś tam potrzebował rurki , a to wiązki .
Na koniec spakowałem wszystko do renówki i zawiozłem do Orła , z myślą niech sobie każdy bierze co mu potrzeba.
Nie wiem co z nim jest dalej , podobno kilka osób jeździ z moimi częściami , z czego jedna twierdzi , że wziąłem za to pieniądze ;)
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
cezio77
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1111
Wiek: 46
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 11:42
Skąd jesteś: Ostróda
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 190000
Inny Samochód: Nissan Micra
Has thanked: 45 times
Been thanked: 24 times

Re: Nowe Serducho 2.5 CRDI

#10 Postautor: cezio77 » czwartek, 29 czerwca 2017, 16:23

Tak na szybko podliczyłem koszt remontów i wyszło 45 tysi. Plus sprzedaż złomu i można było za tą kasę kupić porządnego Land Cruisera.
Fanatyzm nie zna ograniczeń :roftl:
"Głupiec myśli, że ma dość rozumu; mędrzec wie, jak wiele mu brakuje".

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Nowe Serducho 2.5 CRDI

#11 Postautor: Admin » czwartek, 29 czerwca 2017, 16:29

Samo auto kosztowało mnie jeszcze 54 tysiące ;)
Może ktoś zapytać czy z perspektywy czasu coś bym zmienił ?
Tak . Nie odpalił bym silnika drugi raz w czasie awarii turbiny :kwink:
Poza tym nic :)
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Risto
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 35
Rejestracja: niedziela, 12 marca 2017, 09:15
Skąd jesteś: Elbląg
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: czarny
Kontaktowanie:

Re: Nowe Serducho 2.5 CRDI

#12 Postautor: Risto » czwartek, 29 czerwca 2017, 19:32

Trochę z przerażeniem to czytam, szczególnie, że swoją pierwszą Sorcią jeżdżę dopiero od dwóch miesięcy.
Moje poprzednie auto (nie Sorento) przez 7 lat było praktycznie niezawodne i nie miało żadnej poważnej awarii, zawsze dociągnęło do domu. Niestety zestarzało się, choć nadal ze mną jest, takie rezerwowe.

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Nowe Serducho 2.5 CRDI

#13 Postautor: Admin » czwartek, 29 czerwca 2017, 19:59

Awaria mojego Sorento to tylko i wyłącznie moja wina .
Nie wiedziałem , że jak turbina gwiżdże to nie znaczy , że moje auto zamieniło się w Porsche tylko jak najszybciej należy jechać do warsztatu , no i że jak raz zassa olej do turbiny i cudem zgaśnie to nie wolno drugi raz uruchamiać silnika, bo to go zniszczy.. No , ale wtedy nie było forum , żeby ktoś mi o tym powiedział.
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek


Wróć do „Inne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości