Obrazek


Obrazek


Obrazek

Środek (oś) ciężkości Sorento I

Wszystko, co nie pasuje do pozostałych kategorii forum a powinno być w dziale "Techniczne"

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Voytek
moja ranga
moja ranga
Posty: 83
Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 15:52
Skąd jesteś: Gdańsk
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Rok: 2004
Kolor: EB Ebony Black + V9
Przebieg (km.): 120000
Kontaktowanie:

Środek (oś) ciężkości Sorento I

#1 Postautor: Voytek » niedziela, 15 stycznia 2017, 10:02

Witam, Udało mi się kupić i zamontować używany podnośnik dwukolumnowy w garażu. Zanim jednak obciążę go Sorcią chciałbym zapytać,czy ktoś z forumowiczów wie gdzie leży poprzeczna oś równowagi auta. Rama pod kolumny jest solidna i kondycja podnośnika bdb , ale i tak nie chcę przeciążyć konstrukcji i narazić się na ewentualne kuku:)

Awatar użytkownika
Marek
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 3507
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 212400
Has thanked: 21 times
Been thanked: 34 times
Kontaktowanie:

Re: Środek (oś) ciężkości Sorento I

#2 Postautor: Marek » niedziela, 15 stycznia 2017, 12:49

Na ramie powinny być zaznaczone punkty podparcia .

Awatar użytkownika
Voytek
moja ranga
moja ranga
Posty: 83
Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 15:52
Skąd jesteś: Gdańsk
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Rok: 2004
Kolor: EB Ebony Black + V9
Przebieg (km.): 120000
Kontaktowanie:

Re: Środek (oś) ciężkości Sorento I

#3 Postautor: Voytek » niedziela, 15 stycznia 2017, 12:57

Tylko czy w połowie pomiędzy punktami podparcia znajduje się oś równowagi? Ramiona podnośnika są wsuwane i pomimo umieszczeniu na punktach podparcia może być nierównowaga względem kolumn. Zależy mi na tym, żeby podnosić auto kiedy kolumny znajdują się mniej więcej w osi równowagi auta (przesunięcie możliwe dzięki wysuwanym ramionom).

Awatar użytkownika
Marek
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 3507
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 212400
Has thanked: 21 times
Been thanked: 34 times
Kontaktowanie:

Re: Środek (oś) ciężkości Sorento I

#4 Postautor: Marek » niedziela, 15 stycznia 2017, 13:12

Po to masz zaznaczone punkty , a poza tym można to sprawdzić delikatnie unosząc auto .

Awatar użytkownika
eMeR
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 1381
Wiek: 50
Rejestracja: piątek, 10 stycznia 2014, 20:29
Skąd jesteś: Łańcut
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: srebny
Has thanked: 18 times
Been thanked: 5 times

Re: Środek (oś) ciężkości Sorento I

#5 Postautor: eMeR » niedziela, 15 stycznia 2017, 13:30

Raczej nie uzyskasz odpowiedzi na swoje pytanie, raczej chyba nikt nie zastanawiał się nad tym gdzie znajduje się oś ciężkości Sorento. Jeśli podstawisz łapy podnośnika w punktach zaznaczonych na ramie to nie zrobisz żadnego kuku, jak to nazywasz :kwink: Konstruktorzy postarali się i te miejsca zaprojektowali, Tobie pozostaje mieć nadzieję, że przykładali się do swojej pracy :lol: Musisz po prostu opanować podnośnik i wyczuć gdzie postawiać łapy. Przy pierwszym podnoszeniu obserwuj jak auto się zachowuje, jeśli coś będzie nie tak, to po prostu opuścisz i przesuniesz łapy. Używam dwóch podnośników, różnej konstrukcji i na obydwu Kijanka ustawia się tak samo.(żadnych problemów z podnoszeniem)
Niemożliwe wymaga po prostu więcej czasu

Awatar użytkownika
Voytek
moja ranga
moja ranga
Posty: 83
Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 15:52
Skąd jesteś: Gdańsk
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Rok: 2004
Kolor: EB Ebony Black + V9
Przebieg (km.): 120000
Kontaktowanie:

Re: Środek (oś) ciężkości Sorento I

#6 Postautor: Voytek » niedziela, 15 stycznia 2017, 13:37

Pomogłyby dane o rozkładzie masy na oś przednią i tylną . Wtedy 2,7m (rozstaw osi) pomnożone przez stosunek mas i jest oś równowagi (teoretyczna) :) tak teraz mi się żaróweczka w głowie zapaliła:) tyle , że nie widzę nigdzie w parametrach tych danych.

Awatar użytkownika
eMeR
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 1381
Wiek: 50
Rejestracja: piątek, 10 stycznia 2014, 20:29
Skąd jesteś: Łańcut
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: srebny
Has thanked: 18 times
Been thanked: 5 times

Re: Środek (oś) ciężkości Sorento I

#7 Postautor: eMeR » niedziela, 15 stycznia 2017, 13:52

Oj :idn: dla mnie to już wyższa matematyka :palm: , ze szkoły to pamiętam tylko objętości, procenty i promile :roftl:
Niemożliwe wymaga po prostu więcej czasu

Awatar użytkownika
Voytek
moja ranga
moja ranga
Posty: 83
Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 15:52
Skąd jesteś: Gdańsk
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Rok: 2004
Kolor: EB Ebony Black + V9
Przebieg (km.): 120000
Kontaktowanie:

Re: Środek (oś) ciężkości Sorento I

#8 Postautor: Voytek » niedziela, 15 stycznia 2017, 13:55

Hehe, promile mi właśnie odparowały stąd żaróweczka się zapaliła:)

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 5698
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 7 times
Been thanked: 24 times
Kontaktowanie:

Re: Środek (oś) ciężkości Sorento I

#9 Postautor: vokal » niedziela, 15 stycznia 2017, 15:17

Kiedyś widziałem w dokumentacji, że ciężar rozłożony jest przód/tył 60/40, ale to chyba mało znaczące, bo jak jadę do mechanika, to nikt nie zastanawia się jak rozłożyć łapy podnośnika.
Wjeżdża się autem tak, aby środkowy słupek pokrywał się z kolumnami podnośnika i podkłada łapy.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
Voytek
moja ranga
moja ranga
Posty: 83
Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 15:52
Skąd jesteś: Gdańsk
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Rok: 2004
Kolor: EB Ebony Black + V9
Przebieg (km.): 120000
Kontaktowanie:

Re: Środek (oś) ciężkości Sorento I

#10 Postautor: Voytek » niedziela, 15 stycznia 2017, 15:33

Dziękuję za info. Skorzystam z 60/40. Wiadomo , u mechanika podnośniki zazwyczaj są montowane jako nowe i przez serwis dealera. Ja kupiłem bardzo solidne Zippo, ale jednak używane, ramę zrobiłem na wzór oryginalnej + zapas (grubsze ścianki profili). Dotychczas podnosiłem auta lekkie: garbus, karmann ghia, buggy, a Sorcia jest ponad 2x cięższa, stąd wolę nie narażać konstrukcji i równo rozłożyć ciężar.


Wróć do „Inne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość