Środek (oś) ciężkości Sorento I
Moderator: Moderator
- Voytek
- moja ranga
- Posty: 109
- Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 15:52
- Skąd jesteś: Gdańsk
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Rok: 2004
- Kolor: EB Ebony Black + V9
- Przebieg (km.): 120000
- Kontaktowanie:
Środek (oś) ciężkości Sorento I
Witam, Udało mi się kupić i zamontować używany podnośnik dwukolumnowy w garażu. Zanim jednak obciążę go Sorcią chciałbym zapytać,czy ktoś z forumowiczów wie gdzie leży poprzeczna oś równowagi auta. Rama pod kolumny jest solidna i kondycja podnośnika bdb , ale i tak nie chcę przeciążyć konstrukcji i narazić się na ewentualne kuku:)
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11401
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
- Voytek
- moja ranga
- Posty: 109
- Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 15:52
- Skąd jesteś: Gdańsk
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Rok: 2004
- Kolor: EB Ebony Black + V9
- Przebieg (km.): 120000
- Kontaktowanie:
Re: Środek (oś) ciężkości Sorento I
Tylko czy w połowie pomiędzy punktami podparcia znajduje się oś równowagi? Ramiona podnośnika są wsuwane i pomimo umieszczeniu na punktach podparcia może być nierównowaga względem kolumn. Zależy mi na tym, żeby podnosić auto kiedy kolumny znajdują się mniej więcej w osi równowagi auta (przesunięcie możliwe dzięki wysuwanym ramionom).
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11401
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Środek (oś) ciężkości Sorento I
Po to masz zaznaczone punkty , a poza tym można to sprawdzić delikatnie unosząc auto .
Re: Środek (oś) ciężkości Sorento I
Raczej nie uzyskasz odpowiedzi na swoje pytanie, raczej chyba nikt nie zastanawiał się nad tym gdzie znajduje się oś ciężkości Sorento. Jeśli podstawisz łapy podnośnika w punktach zaznaczonych na ramie to nie zrobisz żadnego kuku, jak to nazywasz Konstruktorzy postarali się i te miejsca zaprojektowali, Tobie pozostaje mieć nadzieję, że przykładali się do swojej pracy Musisz po prostu opanować podnośnik i wyczuć gdzie postawiać łapy. Przy pierwszym podnoszeniu obserwuj jak auto się zachowuje, jeśli coś będzie nie tak, to po prostu opuścisz i przesuniesz łapy. Używam dwóch podnośników, różnej konstrukcji i na obydwu Kijanka ustawia się tak samo.(żadnych problemów z podnoszeniem)
- Voytek
- moja ranga
- Posty: 109
- Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 15:52
- Skąd jesteś: Gdańsk
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Rok: 2004
- Kolor: EB Ebony Black + V9
- Przebieg (km.): 120000
- Kontaktowanie:
Re: Środek (oś) ciężkości Sorento I
Pomogłyby dane o rozkładzie masy na oś przednią i tylną . Wtedy 2,7m (rozstaw osi) pomnożone przez stosunek mas i jest oś równowagi (teoretyczna) tak teraz mi się żaróweczka w głowie zapaliła:) tyle , że nie widzę nigdzie w parametrach tych danych.
Re: Środek (oś) ciężkości Sorento I
Oj dla mnie to już wyższa matematyka , ze szkoły to pamiętam tylko objętości, procenty i promile
- Voytek
- moja ranga
- Posty: 109
- Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 15:52
- Skąd jesteś: Gdańsk
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Rok: 2004
- Kolor: EB Ebony Black + V9
- Przebieg (km.): 120000
- Kontaktowanie:
Re: Środek (oś) ciężkości Sorento I
Hehe, promile mi właśnie odparowały stąd żaróweczka się zapaliła:)
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Środek (oś) ciężkości Sorento I
Kiedyś widziałem w dokumentacji, że ciężar rozłożony jest przód/tył 60/40, ale to chyba mało znaczące, bo jak jadę do mechanika, to nikt nie zastanawia się jak rozłożyć łapy podnośnika.
Wjeżdża się autem tak, aby środkowy słupek pokrywał się z kolumnami podnośnika i podkłada łapy.
Wjeżdża się autem tak, aby środkowy słupek pokrywał się z kolumnami podnośnika i podkłada łapy.
- Voytek
- moja ranga
- Posty: 109
- Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 15:52
- Skąd jesteś: Gdańsk
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Rok: 2004
- Kolor: EB Ebony Black + V9
- Przebieg (km.): 120000
- Kontaktowanie:
Re: Środek (oś) ciężkości Sorento I
Dziękuję za info. Skorzystam z 60/40. Wiadomo , u mechanika podnośniki zazwyczaj są montowane jako nowe i przez serwis dealera. Ja kupiłem bardzo solidne Zippo, ale jednak używane, ramę zrobiłem na wzór oryginalnej + zapas (grubsze ścianki profili). Dotychczas podnosiłem auta lekkie: garbus, karmann ghia, buggy, a Sorcia jest ponad 2x cięższa, stąd wolę nie narażać konstrukcji i równo rozłożyć ciężar.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość