Chlodzenie paliwa?

Wszystko, co nie pasuje do pozostałych kategorii forum a powinno być w dziale "Techniczne"

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Andrzej Rutkowski
moje konto
moje konto
Posty: 211
Rejestracja: niedziela, 28 grudnia 2014, 16:31
Skąd jesteś: Johannesburg
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2009
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 100000
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Chlodzenie paliwa?

#1 Postautor: Andrzej Rutkowski » niedziela, 4 września 2016, 20:14

Przpadkowo mialem okazje dokladnie zobaczyc nowego renault trafic z silnikiem 1,6 turbo diesel. Bardzo mnie zaskoczylo to jak wspaniale sobie radzi tak maly silnik w takiej duzej budzie. Zaintrygowala mnie chlodnica paliwa pod zbiornikiem paliwa. Jestem bardzo ciekaw dlaczego renault to robi co to daje. Moze ktos cos wie na ten temat.
IMG_5048.jpg
IMG_5048.jpg (51.81 KiB) Przejrzano 3244 razy
IMG_5049.jpg
IMG_5049.jpg (54.44 KiB) Przejrzano 3244 razy
Andre
arutkowski@telkomsa.net

Awatar użytkownika
Andrzej Rutkowski
moje konto
moje konto
Posty: 211
Rejestracja: niedziela, 28 grudnia 2014, 16:31
Skąd jesteś: Johannesburg
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2009
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 100000
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Chlodzenie paliwa?

#2 Postautor: Andrzej Rutkowski » niedziela, 4 września 2016, 20:22

Dodam jeszcze ze najnowsze mercedesy vito 111 cdi sa z przednim napedem i maja wlasnie ten silnik. Mechanicy z mecedesa niemcy ktorzy byli tu w afryce aby szkolic lokalnych mechanikow powiedzieli ze to najlepszy silnik jaki jest dostepny na rynku w tej klasie i dlatego mercedes je stosuje.
Moze chlodzenie paliwa dobrze wplywa na spalanie?
Andre
arutkowski@telkomsa.net

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Chlodzenie paliwa?

#3 Postautor: vokal » niedziela, 4 września 2016, 21:15

Może na rynek afrykański taka potrzebna.
Temperatura paliwa przy normalnej pracy potrafi być całkiem całkiem, a w Afryce jest znacznie cieplej.
Może paliwo odparowywało w układzie zasilania i tworzyły się korki parowe blokujące swobodny przepływ ze zbiornika do pompy :hmm:
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
Farmer1971
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1037
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: VW Polo 1,4
Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
Has thanked: 11 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: Chlodzenie paliwa?

#4 Postautor: Farmer1971 » niedziela, 4 września 2016, 21:22

Poza tym elementy wysokociśnieniowe (pompa i wtryskiwacze) są chłodzone i smarowane paliwem. Może w zbyt wysokiej temperaturze pogarszają się właściwości smarne :hmm: .
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r. Obrazek

Awatar użytkownika
Andrzej Rutkowski
moje konto
moje konto
Posty: 211
Rejestracja: niedziela, 28 grudnia 2014, 16:31
Skąd jesteś: Johannesburg
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2009
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 100000
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Chlodzenie paliwa?

#5 Postautor: Andrzej Rutkowski » niedziela, 4 września 2016, 21:41

tez tak pomyslalem ale podobno w dieselu optymalna temperatura paliwa to okolo 70 stopni wiec chlodzenie byloby zbedne.
To naprawde jest ciekawe. Mam kolege w mercedesie wiec moze jutro zapytam czy maja to tez w vito i dlaczego
Andre
arutkowski@telkomsa.net

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Chlodzenie paliwa?

#6 Postautor: Marek » niedziela, 4 września 2016, 21:43

Wysoko ciśnieniowe układy paliwowe wymagają chłodzenia , vw przy pompowtryskach już dawno stosował chłodzenie paliwa .

Awatar użytkownika
cezio77
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1111
Wiek: 46
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 11:42
Skąd jesteś: Ostróda
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 190000
Inny Samochód: Nissan Micra
Has thanked: 45 times
Been thanked: 24 times

Re: Chlodzenie paliwa?

#7 Postautor: cezio77 » niedziela, 4 września 2016, 22:03

Obstawiłbym, że jest to wyposażenie na gorące rejony Ziemi tak samo jak bardziej wydajna klima.
My w zimnej Europie w Sorento mamy podgrzewacz paliwa pod filtrem (klekot).
"Głupiec myśli, że ma dość rozumu; mędrzec wie, jak wiele mu brakuje".

Awatar użytkownika
Andrzej Rutkowski
moje konto
moje konto
Posty: 211
Rejestracja: niedziela, 28 grudnia 2014, 16:31
Skąd jesteś: Johannesburg
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2009
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 100000
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Chlodzenie paliwa?

#8 Postautor: Andrzej Rutkowski » niedziela, 4 września 2016, 22:20

No wlasnie, tu tez auta maja podgrzewacze ale tez widze teraz na necie ze sporo ma chodzenie.
A jak tam produkcja namiotow? Jesli moge spytac to jaka jest cena tego ktory zrobiles?
Andre
arutkowski@telkomsa.net

Awatar użytkownika
ntgale
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1329
Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 18:54
Skąd jesteś: ___
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Been thanked: 1 time

Re: Chlodzenie paliwa?

#9 Postautor: ntgale » niedziela, 4 września 2016, 22:43

U mnie w cytrynie miałem też taką chłodnicę tuż obok zbiornika paliwa pod podłogą. O ile pamiętam to chłodziła paliwo powracające do zbiornika.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 5 września 2016, 09:40 przez ntgale, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Chlodzenie paliwa?

#10 Postautor: Murzyn1313 » niedziela, 4 września 2016, 23:48

Ja też uważam że to jest chłodnica paliwa powracającego do zbiornika bo logicznie myśląc to paliwo które wraca z temp 70° przy małym zapełnieniu zbiornika mogło by spowodować odkształcenia zbiornika, lub elementów wewnątrz. Niestety ale temp nie jest dobrym czynnikiem na oddziaływanie plastików.
Obrazek

Awatar użytkownika
miro
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2461
Wiek: 54
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
Skąd jesteś: Bestwina
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebro
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Chlodzenie paliwa?

#11 Postautor: miro » poniedziałek, 5 września 2016, 00:14

http://forum.tdi-tuning.pl/printview.ph ... 0ebb779e0c

Generalnie chłodnice stosowane są tylko w silnikach PD i z wysokociśnieniowymi systemami CR. W innych silnikach...np z pompami VP-37 i promieniowymi VP-44 chłodnic nie stosuje się gdyż nie ma takiej potrzeby. W silnikach PD paliwo zasila umieszczone w głowicy pompowtryskiwacze za pomoca specjalnej magistrali wydrażonej w głowicy. Zarówno paliwo zasilajace jak i te pochodzące z nadmiaru, zanim opuści kanały zasilające...mocno się rozgrzewa. Mozna powiedzieć że temperatura paliwa jest zbliżona do temperatury cieczy chłodzącej. Dlatego na powrocie do zbiornika paliwo trafia na chłodnicę a dopiero potem do zbiornika. Zapobiega to rozgrzewaniu się paliwa w zbiorniku, ogranicza parowanie itd.
W systemach CR paliwo nagrzewa się wskutek występowania wysokich ciśnien. Ponadto sam kolektor paliwowy jest w bezpośredniej bliskości (ze wzgledu na długość przewodów wtryskowych) rozgrzanej głowicy. Duża objętość paliwa w kolektorze paliwowym nagrzewa się a pobór paliwa przez wtryskiwacze jest niewielki.
Jeśli chodzi o chłodnice paliwa to w różnych autach istnieją różne rozwiazania. Najczęściej jest to forma "grzejnika" umieszczonego pod podłogą auta. Grzejnik wykonany jest z aluminium i posiada odpowiednie uzebrowanie ułatwiajace wymiane ciepła. Często jest to węzownica z przyspawaną blachą która oddaje ciepło.

Awatar użytkownika
Andrzej Rutkowski
moje konto
moje konto
Posty: 211
Rejestracja: niedziela, 28 grudnia 2014, 16:31
Skąd jesteś: Johannesburg
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2009
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 100000
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Chlodzenie paliwa?

#12 Postautor: Andrzej Rutkowski » poniedziałek, 5 września 2016, 07:18

Dzieki Miro, teraz wszystko jasne.
Andre
arutkowski@telkomsa.net


Wróć do „Inne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości