Chlodzenie paliwa?
Moderator: Moderator
- Andrzej Rutkowski
- moje konto
- Posty: 211
- Rejestracja: niedziela, 28 grudnia 2014, 16:31
- Skąd jesteś: Johannesburg
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2009
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 100000
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Chlodzenie paliwa?
Przpadkowo mialem okazje dokladnie zobaczyc nowego renault trafic z silnikiem 1,6 turbo diesel. Bardzo mnie zaskoczylo to jak wspaniale sobie radzi tak maly silnik w takiej duzej budzie. Zaintrygowala mnie chlodnica paliwa pod zbiornikiem paliwa. Jestem bardzo ciekaw dlaczego renault to robi co to daje. Moze ktos cos wie na ten temat.
Andre
arutkowski@telkomsa.net
arutkowski@telkomsa.net
- Andrzej Rutkowski
- moje konto
- Posty: 211
- Rejestracja: niedziela, 28 grudnia 2014, 16:31
- Skąd jesteś: Johannesburg
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2009
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 100000
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Chlodzenie paliwa?
Dodam jeszcze ze najnowsze mercedesy vito 111 cdi sa z przednim napedem i maja wlasnie ten silnik. Mechanicy z mecedesa niemcy ktorzy byli tu w afryce aby szkolic lokalnych mechanikow powiedzieli ze to najlepszy silnik jaki jest dostepny na rynku w tej klasie i dlatego mercedes je stosuje.
Moze chlodzenie paliwa dobrze wplywa na spalanie?
Moze chlodzenie paliwa dobrze wplywa na spalanie?
Andre
arutkowski@telkomsa.net
arutkowski@telkomsa.net
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Chlodzenie paliwa?
Może na rynek afrykański taka potrzebna.
Temperatura paliwa przy normalnej pracy potrafi być całkiem całkiem, a w Afryce jest znacznie cieplej.
Może paliwo odparowywało w układzie zasilania i tworzyły się korki parowe blokujące swobodny przepływ ze zbiornika do pompy
Temperatura paliwa przy normalnej pracy potrafi być całkiem całkiem, a w Afryce jest znacznie cieplej.
Może paliwo odparowywało w układzie zasilania i tworzyły się korki parowe blokujące swobodny przepływ ze zbiornika do pompy
- Farmer1971
- możesz mi ufać
- Posty: 1037
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
- Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 300000
- Inny Samochód: VW Polo 1,4
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 107 times
- Kontaktowanie:
Re: Chlodzenie paliwa?
Poza tym elementy wysokociśnieniowe (pompa i wtryskiwacze) są chłodzone i smarowane paliwem. Może w zbyt wysokiej temperaturze pogarszają się właściwości smarne .
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r.
- Andrzej Rutkowski
- moje konto
- Posty: 211
- Rejestracja: niedziela, 28 grudnia 2014, 16:31
- Skąd jesteś: Johannesburg
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2009
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 100000
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Chlodzenie paliwa?
tez tak pomyslalem ale podobno w dieselu optymalna temperatura paliwa to okolo 70 stopni wiec chlodzenie byloby zbedne.
To naprawde jest ciekawe. Mam kolege w mercedesie wiec moze jutro zapytam czy maja to tez w vito i dlaczego
To naprawde jest ciekawe. Mam kolege w mercedesie wiec moze jutro zapytam czy maja to tez w vito i dlaczego
Andre
arutkowski@telkomsa.net
arutkowski@telkomsa.net
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11392
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Chlodzenie paliwa?
Wysoko ciśnieniowe układy paliwowe wymagają chłodzenia , vw przy pompowtryskach już dawno stosował chłodzenie paliwa .
- cezio77
- możesz mi ufać
- Posty: 1111
- Wiek: 46
- Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 11:42
- Skąd jesteś: Ostróda
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 190000
- Inny Samochód: Nissan Micra
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 24 times
Re: Chlodzenie paliwa?
Obstawiłbym, że jest to wyposażenie na gorące rejony Ziemi tak samo jak bardziej wydajna klima.
My w zimnej Europie w Sorento mamy podgrzewacz paliwa pod filtrem (klekot).
My w zimnej Europie w Sorento mamy podgrzewacz paliwa pod filtrem (klekot).
"Głupiec myśli, że ma dość rozumu; mędrzec wie, jak wiele mu brakuje".
- Andrzej Rutkowski
- moje konto
- Posty: 211
- Rejestracja: niedziela, 28 grudnia 2014, 16:31
- Skąd jesteś: Johannesburg
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2009
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 100000
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Chlodzenie paliwa?
No wlasnie, tu tez auta maja podgrzewacze ale tez widze teraz na necie ze sporo ma chodzenie.
A jak tam produkcja namiotow? Jesli moge spytac to jaka jest cena tego ktory zrobiles?
A jak tam produkcja namiotow? Jesli moge spytac to jaka jest cena tego ktory zrobiles?
Andre
arutkowski@telkomsa.net
arutkowski@telkomsa.net
- ntgale
- możesz mi ufać
- Posty: 1329
- Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 18:54
- Skąd jesteś: ___
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Been thanked: 1 time
Re: Chlodzenie paliwa?
U mnie w cytrynie miałem też taką chłodnicę tuż obok zbiornika paliwa pod podłogą. O ile pamiętam to chłodziła paliwo powracające do zbiornika.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 5 września 2016, 09:40 przez ntgale, łącznie zmieniany 1 raz.
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Chlodzenie paliwa?
Ja też uważam że to jest chłodnica paliwa powracającego do zbiornika bo logicznie myśląc to paliwo które wraca z temp 70° przy małym zapełnieniu zbiornika mogło by spowodować odkształcenia zbiornika, lub elementów wewnątrz. Niestety ale temp nie jest dobrym czynnikiem na oddziaływanie plastików.
- miro
- wiem wszystko
- Posty: 2461
- Wiek: 54
- Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
- Skąd jesteś: Bestwina
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebro
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Chlodzenie paliwa?
http://forum.tdi-tuning.pl/printview.ph ... 0ebb779e0c
Generalnie chłodnice stosowane są tylko w silnikach PD i z wysokociśnieniowymi systemami CR. W innych silnikach...np z pompami VP-37 i promieniowymi VP-44 chłodnic nie stosuje się gdyż nie ma takiej potrzeby. W silnikach PD paliwo zasila umieszczone w głowicy pompowtryskiwacze za pomoca specjalnej magistrali wydrażonej w głowicy. Zarówno paliwo zasilajace jak i te pochodzące z nadmiaru, zanim opuści kanały zasilające...mocno się rozgrzewa. Mozna powiedzieć że temperatura paliwa jest zbliżona do temperatury cieczy chłodzącej. Dlatego na powrocie do zbiornika paliwo trafia na chłodnicę a dopiero potem do zbiornika. Zapobiega to rozgrzewaniu się paliwa w zbiorniku, ogranicza parowanie itd.
W systemach CR paliwo nagrzewa się wskutek występowania wysokich ciśnien. Ponadto sam kolektor paliwowy jest w bezpośredniej bliskości (ze wzgledu na długość przewodów wtryskowych) rozgrzanej głowicy. Duża objętość paliwa w kolektorze paliwowym nagrzewa się a pobór paliwa przez wtryskiwacze jest niewielki.
Jeśli chodzi o chłodnice paliwa to w różnych autach istnieją różne rozwiazania. Najczęściej jest to forma "grzejnika" umieszczonego pod podłogą auta. Grzejnik wykonany jest z aluminium i posiada odpowiednie uzebrowanie ułatwiajace wymiane ciepła. Często jest to węzownica z przyspawaną blachą która oddaje ciepło.
- Andrzej Rutkowski
- moje konto
- Posty: 211
- Rejestracja: niedziela, 28 grudnia 2014, 16:31
- Skąd jesteś: Johannesburg
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2009
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 100000
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości