Doprowadzanie Sorento do porządnego stanu
Moderator: Moderator
- profek412
- awansowałem na
- Posty: 26
- Wiek: 41
- Rejestracja: poniedziałek, 8 lutego 2016, 21:35
- Skąd jesteś: Włocławek
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Przebieg (km.): 200400
- Kontaktowanie:
Doprowadzanie Sorento do porządnego stanu
Miesiąc temu kupiłem piękny wizualnie egzemplarz z paroma wadami mechanicznymi, ale wiadomo 13 letni samochód nie będzie ideałem. To tak w skrócie co zrobione i co do zrobienia:
Zrobione:
*Filtr powietrza
*Filtr kabinowy
W sumie gorsze 66zł
Rorząd 800zł
To tak na pierwszy rzut. Podczas wizyty w serwisie okazało się, że są wycieki oleju z miski - uszkodzenie mechaniczne. Na szczęście kupiłem auto z gwarancją na 3 miesiące, która obejmowała takie uszkodzenie. Tak więc koszt 0zł.
Przy okazji walki z miską wymiana oleju - 200 zł
Pogoda ostatnio nie stabilna i spadł deszcz. Nie było by w tym nic dziwnego gdyby nie to, że w moim aucie objawiła się ukryta funkcja prysznica na miejscu pasażera. Powodem był oczywiście zapchany odpływ z szyberdachu. Czyszczenie poszło nawet sprawnie dzięki opisom z forum.
Okazało się, że dalej są wycieki więc wymiana uszczelki i wycieków brak.
W międzyczasie miałem podejrzenia do cieknącej skrzyni, ale na szczęście to olej silnikowy tak spływał i skrzynia nie cieknie. Za to mam wyciek na wale z tyłu. Pod koniec tygodnia do roboty.
Ostatnio podczas mycia i polaniu wodą prawego tylnego koła zaatakowały mnie tumany pary. Na początku pomyślałem, że trafiła mi się imprezowa wersja z generatorem mgły, ale po chwili zbliżam rękę do tarczy hamulcowej i gorąca, z drugiej strony zimna. No to już czułem, że zacisk do wymiany. Do mechanika ten, że go ruszą. Nie chciało mi się w to wierzyć i miałem rację. Dziś mi wysłali nowy(regenerowany zacisk) - nawet nie wiecie jak trudno jest dostać zacisk prawy tylni. Jak przyjedzie to wymiana i od razu porządek z cieknącym tyłem.
Na czwartek jestem umówiony w serwisie na akcję serwisową związaną z tylnym mostem.
Jeszcze jedna rzecz. W zeszłym tygodniu podczas jazdy przy hamowaniu silnikiem zacząłem słyszeć dziwny dźwięk. Wczoraj wyciągnąłem bezpiecznik numer 13 i jest cisza. Jestem ciekawy czy to wina problemu z zaciskiem hamulca czy z oponami. Zacisk jak pisałem do wymiany w tym tygodniu, a oponki to już na letnie poczekają.
Po co to wszystko pisze i zanudzam. Ponieważ większość rzeczy, wyczytałem od Was.
* akcja serwisowa
* czyszczenie odpływu szyberdachu
* bezpiecznik 13
* konieczność identycznych 4 opon
* wiele innych nie wykorzystanych i oby się nie przydały.
Przy kupnie miałem założenie 2000 na wstępne naprawy tak więc na razie się mieszczę
To co mnie jeszcze niepokoi to ciężkie wchodzenie biegów gdy samochód jest nie rozgrzany. Po krótkim dystansie jest OK. W lato pewnie nie zauważalne będzie tak więc ostatnie zimne dni na sprawdzenie tego przed mną.
Druga rzecz w sumie już drobnostka zostawiona na ciepłe dni to przy szyberdachu nie składa się do końca owiewka przez co zamykając go trzeba ją ręką dopchnąć.
Dlatego też z tego miejsca chciał bym podziękować Wam, że jesteście Ja za dużo się nie znam na mechanice więc raczej będę pasywnym użytkownikiem, ale jestem i czytam
Jak na razie jestem szczęśliwy, że dołączyłem do grona posiadaczy tego modelu oraz oczywiście członków tego forum
Zrobione:
*Filtr powietrza
*Filtr kabinowy
W sumie gorsze 66zł
Rorząd 800zł
To tak na pierwszy rzut. Podczas wizyty w serwisie okazało się, że są wycieki oleju z miski - uszkodzenie mechaniczne. Na szczęście kupiłem auto z gwarancją na 3 miesiące, która obejmowała takie uszkodzenie. Tak więc koszt 0zł.
Przy okazji walki z miską wymiana oleju - 200 zł
Pogoda ostatnio nie stabilna i spadł deszcz. Nie było by w tym nic dziwnego gdyby nie to, że w moim aucie objawiła się ukryta funkcja prysznica na miejscu pasażera. Powodem był oczywiście zapchany odpływ z szyberdachu. Czyszczenie poszło nawet sprawnie dzięki opisom z forum.
Okazało się, że dalej są wycieki więc wymiana uszczelki i wycieków brak.
W międzyczasie miałem podejrzenia do cieknącej skrzyni, ale na szczęście to olej silnikowy tak spływał i skrzynia nie cieknie. Za to mam wyciek na wale z tyłu. Pod koniec tygodnia do roboty.
Ostatnio podczas mycia i polaniu wodą prawego tylnego koła zaatakowały mnie tumany pary. Na początku pomyślałem, że trafiła mi się imprezowa wersja z generatorem mgły, ale po chwili zbliżam rękę do tarczy hamulcowej i gorąca, z drugiej strony zimna. No to już czułem, że zacisk do wymiany. Do mechanika ten, że go ruszą. Nie chciało mi się w to wierzyć i miałem rację. Dziś mi wysłali nowy(regenerowany zacisk) - nawet nie wiecie jak trudno jest dostać zacisk prawy tylni. Jak przyjedzie to wymiana i od razu porządek z cieknącym tyłem.
Na czwartek jestem umówiony w serwisie na akcję serwisową związaną z tylnym mostem.
Jeszcze jedna rzecz. W zeszłym tygodniu podczas jazdy przy hamowaniu silnikiem zacząłem słyszeć dziwny dźwięk. Wczoraj wyciągnąłem bezpiecznik numer 13 i jest cisza. Jestem ciekawy czy to wina problemu z zaciskiem hamulca czy z oponami. Zacisk jak pisałem do wymiany w tym tygodniu, a oponki to już na letnie poczekają.
Po co to wszystko pisze i zanudzam. Ponieważ większość rzeczy, wyczytałem od Was.
* akcja serwisowa
* czyszczenie odpływu szyberdachu
* bezpiecznik 13
* konieczność identycznych 4 opon
* wiele innych nie wykorzystanych i oby się nie przydały.
Przy kupnie miałem założenie 2000 na wstępne naprawy tak więc na razie się mieszczę
To co mnie jeszcze niepokoi to ciężkie wchodzenie biegów gdy samochód jest nie rozgrzany. Po krótkim dystansie jest OK. W lato pewnie nie zauważalne będzie tak więc ostatnie zimne dni na sprawdzenie tego przed mną.
Druga rzecz w sumie już drobnostka zostawiona na ciepłe dni to przy szyberdachu nie składa się do końca owiewka przez co zamykając go trzeba ją ręką dopchnąć.
Dlatego też z tego miejsca chciał bym podziękować Wam, że jesteście Ja za dużo się nie znam na mechanice więc raczej będę pasywnym użytkownikiem, ale jestem i czytam
Jak na razie jestem szczęśliwy, że dołączyłem do grona posiadaczy tego modelu oraz oczywiście członków tego forum
- sznycel
- awansowałem na
- Posty: 53
- Rejestracja: sobota, 23 stycznia 2016, 20:28
- Skąd jesteś: Olsztyn
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: złoty
- Przebieg (km.): 220000
- Inny Samochód: audi a6 2.8 quattro
- Kontaktowanie:
Re: Doprowadzanie Sorento do porządnego stanu
Ja również posiadam od niedawna Sorcie i na "pakiet startowy" wydałem prawie 5 tyś zł i wydaje mi się, że coś jeszcze wyjdzie o czym przy kupnie nie wiedziałem.
- profek412
- awansowałem na
- Posty: 26
- Wiek: 41
- Rejestracja: poniedziałek, 8 lutego 2016, 21:35
- Skąd jesteś: Włocławek
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Przebieg (km.): 200400
- Kontaktowanie:
Re: Doprowadzanie Sorento do porządnego stanu
O 5 tys to sporo. Choć z drugiej strony gdyby nie gwarancja na miskę to już bym do 2 tys się zbliżył, a problemy z biegami na zimnym mogą sugerować jakiś problem ze skrzynią biegów i to ten może nie być tanie - ale tu też co nie co gwarancja obejmuje. Pierwszy raz z tego skorzystałem, kosztowało 700 zł, ale chyba nie będę żałował
- papug
- To ja
- Posty: 359
- Wiek: 52
- Rejestracja: czwartek, 12 marca 2015, 20:46
- Skąd jesteś: Żmigród
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 140000
- Inny Samochód: CHRYSLER PT CRUISER
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Doprowadzanie Sorento do porządnego stanu
Kolejny posiadacz 2,4.Witaj w klubie.Mój pakiet startowy łącznie z remontem silnika to 9 tys zł Jest coraz lepiej, jeszcze kilka drobnostek zostało do ogarnięcia.
- sznycel
- awansowałem na
- Posty: 53
- Rejestracja: sobota, 23 stycznia 2016, 20:28
- Skąd jesteś: Olsztyn
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: złoty
- Przebieg (km.): 220000
- Inny Samochód: audi a6 2.8 quattro
- Kontaktowanie:
Re: Doprowadzanie Sorento do porządnego stanu
Jeżeli biegi ciężko wchodzią w manualu to niekoniecznie skrzynia. Może być wiele rzeczy.
Widzę, że auto kupiłeś od handlarza - gwarancja :D
Widzę, że auto kupiłeś od handlarza - gwarancja :D
- profek412
- awansowałem na
- Posty: 26
- Wiek: 41
- Rejestracja: poniedziałek, 8 lutego 2016, 21:35
- Skąd jesteś: Włocławek
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Przebieg (km.): 200400
- Kontaktowanie:
Re: Doprowadzanie Sorento do porządnego stanu
sznycel pisze:Widzę, że auto kupiłeś od handlarza - gwarancja :D
Handlarz->Komis sprowadzony z Holandii. Była opcja krajowego, ale uboższa wersja choć młodszy i diesel, o którym naczytałem się sporo więc trochę się bałem.
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Doprowadzanie Sorento do porządnego stanu
Ja to bałbym się 2,4 litra a nie klekota
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
- gomez953
- ASSISTANCE
- Posty: 1633
- Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
- Skąd jesteś: Opoczno - EOP
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Rood i siwe na dole
- Przebieg (km.): 230000
- Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 196 times
- Kontaktowanie:
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Doprowadzanie Sorento do porządnego stanu
profek412 pisze:To co mnie jeszcze niepokoi to ciężkie wchodzenie biegów gdy samochód jest nie rozgrzany. Po krótkim dystansie jest OK. W lato pewnie nie zauważalne będzie tak więc ostatnie zimne dni na sprawdzenie tego przed mną.
Miałem podobnie po wymianie na "lepszy" olej w skrzyni. Zalałem o klasyfikacji GL5 (lepkość zalecana) i nie mogłem wrzucać biegów 1 i 2 jak był olej niedogrzany. Dotego dochodziły haczenia.
Zaraz to wszystko zlałem i wlałem GL4 i skrzynia wróciła do życia.
- profek412
- awansowałem na
- Posty: 26
- Wiek: 41
- Rejestracja: poniedziałek, 8 lutego 2016, 21:35
- Skąd jesteś: Włocławek
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Przebieg (km.): 200400
- Kontaktowanie:
Re: Doprowadzanie Sorento do porządnego stanu
Murzyn1313 pisze:profek412 pisze:To co mnie jeszcze niepokoi to ciężkie wchodzenie biegów gdy samochód jest nie rozgrzany. Po krótkim dystansie jest OK. W lato pewnie nie zauważalne będzie tak więc ostatnie zimne dni na sprawdzenie tego przed mną.
Miałem podobnie po wymianie na "lepszy" olej w skrzyni. Zalałem o klasyfikacji GL5 (lepkość zalecana) i nie mogłem wrzucać biegów 1 i 2 jak był olej niedogrzany. Dotego dochodziły haczenia.
Zaraz to wszystko zlałem i wlałem GL4 i skrzynia wróciła do życia.
Jutro wymieniają zacisk to kazałem wymienić też olej w skrzyni. Zobaczymy czy to coś da.
-
- moja ranga
- Posty: 136
- Rejestracja: wtorek, 11 lutego 2014, 22:12
- Skąd jesteś: kamien pomorski
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Rok: 2004
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Doprowadzanie Sorento do porządnego stanu
Ja po kupnie wymieniłem wszystkie oleje ( 1 tys) zaraz po tym nagrzewnica 500 zł czyli na start trzeba mieć z 2 - 3 tys
- profek412
- awansowałem na
- Posty: 26
- Wiek: 41
- Rejestracja: poniedziałek, 8 lutego 2016, 21:35
- Skąd jesteś: Włocławek
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Przebieg (km.): 200400
- Kontaktowanie:
Re: Doprowadzanie Sorento do porządnego stanu
I jestem po konserwacji tylnego mostu. Poszło szybko i sprawnie. Dodatkowo dałem do wymiany olej w moście i reduktorze. W moście wymienili w reduktorze stwierdzili wyciek. Nie mieli uszczelniacza więc dolali braki i będę musiał wrócić. Koszt olejów + usługi 168zł.
Uszczelniacz + robocizna wycenili na 210 zł.
Z obsługi jestem zadowolony. W ramach serwisu przysługuje voucher na taksówkę na 12 zł więc w jedną stronę transport za free.
Wczoraj za to wymielili mi zacisk hamulcowy i olej w skrzyni biegów. Spalanie spadło z 18 na 12 litrów gazu więc jestem zadowolony. Biegi jednak nadal ciężko wchodzą jak jest zimny.
Uszczelniacz + robocizna wycenili na 210 zł.
Z obsługi jestem zadowolony. W ramach serwisu przysługuje voucher na taksówkę na 12 zł więc w jedną stronę transport za free.
Wczoraj za to wymielili mi zacisk hamulcowy i olej w skrzyni biegów. Spalanie spadło z 18 na 12 litrów gazu więc jestem zadowolony. Biegi jednak nadal ciężko wchodzą jak jest zimny.
-
- teraz jestem
- Posty: 590
- Rejestracja: poniedziałek, 7 grudnia 2015, 13:56
- Skąd jesteś: Wrocław
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Przebieg (km.): 205555
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Doprowadzanie Sorento do porządnego stanu
Ciekawe co za olej Ci wlali. Ciekawe, czy dobry
Upewniałeś się, że użyli poprawnych?
Upewniałeś się, że użyli poprawnych?
- cus10
- expert
- Posty: 4188
- Rejestracja: wtorek, 28 stycznia 2014, 13:22
- Skąd jesteś: Zawidów
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 204000
- Inny Samochód: A-3 8l 1.6 2001
- Twoje poprzednie Sorento: 2.4 2005r.
- Has thanked: 334 times
- Been thanked: 83 times
- Kontaktowanie:
- papug
- To ja
- Posty: 359
- Wiek: 52
- Rejestracja: czwartek, 12 marca 2015, 20:46
- Skąd jesteś: Żmigród
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 140000
- Inny Samochód: CHRYSLER PT CRUISER
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Doprowadzanie Sorento do porządnego stanu
profek412 pisze:I jestem po konserwacji tylnego mostu. Poszło szybko i sprawnie. Dodatkowo dałem do wymiany olej w moście i reduktorze. W moście wymienili w reduktorze stwierdzili wyciek. Nie mieli uszczelniacza więc dolali braki i będę musiał wrócić. Koszt olejów + usługi 168zł.
Uszczelniacz + robocizna wycenili na 210 zł.
Z obsługi jestem zadowolony. W ramach serwisu przysługuje voucher na taksówkę na 12 zł więc w jedną stronę transport za free.
Wczoraj za to wymielili mi zacisk hamulcowy i olej w skrzyni biegów. Spalanie spadło z 18 na 12 litrów gazu więc jestem zadowolony. Biegi jednak nadal ciężko wchodzą jak jest zimny.
Nad tym niskim spalaniem LPG zastanowiłbym się i pojechał na kontrolę instalacji. 12l gazu to trochę za mało,14l w cyklu mieszanym było by ok.Być może jeździsz na ubogiej mieszance, a to jest nie dobrze.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości