Doprowadzanie Sorento do porządnego stanu

Wszystko, co nie pasuje do pozostałych kategorii forum a powinno być w dziale "Techniczne"

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
profek412
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 26
Wiek: 41
Rejestracja: poniedziałek, 8 lutego 2016, 21:35
Skąd jesteś: Włocławek
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Przebieg (km.): 200400
Kontaktowanie:

Doprowadzanie Sorento do porządnego stanu

#1 Postautor: profek412 » poniedziałek, 14 marca 2016, 20:31

Miesiąc temu kupiłem piękny wizualnie egzemplarz z paroma wadami mechanicznymi, ale wiadomo 13 letni samochód nie będzie ideałem. To tak w skrócie co zrobione i co do zrobienia:

Zrobione:
*Filtr powietrza
*Filtr kabinowy
W sumie gorsze 66zł

Rorząd 800zł

To tak na pierwszy rzut. Podczas wizyty w serwisie okazało się, że są wycieki oleju z miski - uszkodzenie mechaniczne. Na szczęście kupiłem auto z gwarancją na 3 miesiące, która obejmowała takie uszkodzenie. Tak więc koszt 0zł.

Przy okazji walki z miską wymiana oleju - 200 zł

Pogoda ostatnio nie stabilna i spadł deszcz. Nie było by w tym nic dziwnego gdyby nie to, że w moim aucie objawiła się ukryta funkcja prysznica na miejscu pasażera. Powodem był oczywiście zapchany odpływ z szyberdachu. Czyszczenie poszło nawet sprawnie dzięki opisom z forum.

Okazało się, że dalej są wycieki więc wymiana uszczelki i wycieków brak.

W międzyczasie miałem podejrzenia do cieknącej skrzyni, ale na szczęście to olej silnikowy tak spływał i skrzynia nie cieknie. Za to mam wyciek na wale z tyłu. Pod koniec tygodnia do roboty.

Ostatnio podczas mycia i polaniu wodą prawego tylnego koła zaatakowały mnie tumany pary. Na początku pomyślałem, że trafiła mi się imprezowa wersja z generatorem mgły, ale po chwili zbliżam rękę do tarczy hamulcowej i gorąca, z drugiej strony zimna. No to już czułem, że zacisk do wymiany. Do mechanika ten, że go ruszą. Nie chciało mi się w to wierzyć i miałem rację. Dziś mi wysłali nowy(regenerowany zacisk) - nawet nie wiecie jak trudno jest dostać zacisk prawy tylni. Jak przyjedzie to wymiana i od razu porządek z cieknącym tyłem.

Na czwartek jestem umówiony w serwisie na akcję serwisową związaną z tylnym mostem.

Jeszcze jedna rzecz. W zeszłym tygodniu podczas jazdy przy hamowaniu silnikiem zacząłem słyszeć dziwny dźwięk. Wczoraj wyciągnąłem bezpiecznik numer 13 i jest cisza. Jestem ciekawy czy to wina problemu z zaciskiem hamulca czy z oponami. Zacisk jak pisałem do wymiany w tym tygodniu, a oponki to już na letnie poczekają.

Po co to wszystko pisze i zanudzam. Ponieważ większość rzeczy, wyczytałem od Was.
* akcja serwisowa
* czyszczenie odpływu szyberdachu
* bezpiecznik 13
* konieczność identycznych 4 opon
* wiele innych nie wykorzystanych i oby się nie przydały.

Przy kupnie miałem założenie 2000 na wstępne naprawy tak więc na razie się mieszczę :happy2:


To co mnie jeszcze niepokoi to ciężkie wchodzenie biegów gdy samochód jest nie rozgrzany. Po krótkim dystansie jest OK. W lato pewnie nie zauważalne będzie tak więc ostatnie zimne dni na sprawdzenie tego przed mną.
Druga rzecz w sumie już drobnostka zostawiona na ciepłe dni to przy szyberdachu nie składa się do końca owiewka przez co zamykając go trzeba ją ręką dopchnąć.

Dlatego też z tego miejsca chciał bym podziękować Wam, że jesteście :love: Ja za dużo się nie znam na mechanice więc raczej będę pasywnym użytkownikiem, ale jestem i czytam :)

Jak na razie jestem szczęśliwy, że dołączyłem do grona posiadaczy tego modelu :) oraz oczywiście członków tego forum :)

Awatar użytkownika
sznycel
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 53
Rejestracja: sobota, 23 stycznia 2016, 20:28
Skąd jesteś: Olsztyn
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: złoty
Przebieg (km.): 220000
Inny Samochód: audi a6 2.8 quattro
Kontaktowanie:

Re: Doprowadzanie Sorento do porządnego stanu

#2 Postautor: sznycel » poniedziałek, 14 marca 2016, 20:39

Ja również posiadam od niedawna Sorcie i na "pakiet startowy" wydałem prawie 5 tyś zł i wydaje mi się, że coś jeszcze wyjdzie o czym przy kupnie nie wiedziałem.

Awatar użytkownika
profek412
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 26
Wiek: 41
Rejestracja: poniedziałek, 8 lutego 2016, 21:35
Skąd jesteś: Włocławek
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Przebieg (km.): 200400
Kontaktowanie:

Re: Doprowadzanie Sorento do porządnego stanu

#3 Postautor: profek412 » poniedziałek, 14 marca 2016, 20:46

O 5 tys to sporo. Choć z drugiej strony gdyby nie gwarancja na miskę to już bym do 2 tys się zbliżył, a problemy z biegami na zimnym mogą sugerować jakiś problem ze skrzynią biegów i to ten może nie być tanie - ale tu też co nie co gwarancja obejmuje. Pierwszy raz z tego skorzystałem, kosztowało 700 zł, ale chyba nie będę żałował :)

Awatar użytkownika
papug
To ja
To ja
Posty: 359
Wiek: 52
Rejestracja: czwartek, 12 marca 2015, 20:46
Skąd jesteś: Żmigród
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 140000
Inny Samochód: CHRYSLER PT CRUISER
Has thanked: 10 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Doprowadzanie Sorento do porządnego stanu

#4 Postautor: papug » poniedziałek, 14 marca 2016, 20:58

Kolejny posiadacz 2,4.Witaj w klubie.Mój pakiet startowy łącznie z remontem silnika to 9 tys zł :palm: Jest coraz lepiej, jeszcze kilka drobnostek zostało do ogarnięcia.

Awatar użytkownika
sznycel
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 53
Rejestracja: sobota, 23 stycznia 2016, 20:28
Skąd jesteś: Olsztyn
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: złoty
Przebieg (km.): 220000
Inny Samochód: audi a6 2.8 quattro
Kontaktowanie:

Re: Doprowadzanie Sorento do porządnego stanu

#5 Postautor: sznycel » poniedziałek, 14 marca 2016, 21:30

Jeżeli biegi ciężko wchodzią w manualu to niekoniecznie skrzynia. Może być wiele rzeczy.
Widzę, że auto kupiłeś od handlarza - gwarancja :D

Awatar użytkownika
profek412
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 26
Wiek: 41
Rejestracja: poniedziałek, 8 lutego 2016, 21:35
Skąd jesteś: Włocławek
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Przebieg (km.): 200400
Kontaktowanie:

Re: Doprowadzanie Sorento do porządnego stanu

#6 Postautor: profek412 » poniedziałek, 14 marca 2016, 21:35

sznycel pisze:Widzę, że auto kupiłeś od handlarza - gwarancja :D


Handlarz->Komis sprowadzony z Holandii. Była opcja krajowego, ale uboższa wersja choć młodszy i diesel, o którym naczytałem się sporo więc trochę się bałem.

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Doprowadzanie Sorento do porządnego stanu

#7 Postautor: krzysiek ardie » poniedziałek, 14 marca 2016, 22:27

Ja to bałbym się 2,4 litra a nie klekota :)
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Awatar użytkownika
gomez953
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 1632
Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
Skąd jesteś: Opoczno - EOP
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Rood i siwe na dole
Przebieg (km.): 230000
Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
Has thanked: 104 times
Been thanked: 194 times
Kontaktowanie:

Re: Doprowadzanie Sorento do porządnego stanu

#8 Postautor: gomez953 » poniedziałek, 14 marca 2016, 22:47

Krzychu, sie nie Czepiaj, co? :girl5:
:kwink:
Obrazek

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Doprowadzanie Sorento do porządnego stanu

#9 Postautor: Murzyn1313 » wtorek, 15 marca 2016, 09:12

profek412 pisze:To co mnie jeszcze niepokoi to ciężkie wchodzenie biegów gdy samochód jest nie rozgrzany. Po krótkim dystansie jest OK. W lato pewnie nie zauważalne będzie tak więc ostatnie zimne dni na sprawdzenie tego przed mną.

Miałem podobnie po wymianie na "lepszy" olej w skrzyni. Zalałem o klasyfikacji GL5 (lepkość zalecana) i nie mogłem wrzucać biegów 1 i 2 jak był olej niedogrzany. Dotego dochodziły haczenia.
Zaraz to wszystko zlałem i wlałem GL4 i skrzynia wróciła do życia.
Obrazek

Awatar użytkownika
profek412
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 26
Wiek: 41
Rejestracja: poniedziałek, 8 lutego 2016, 21:35
Skąd jesteś: Włocławek
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Przebieg (km.): 200400
Kontaktowanie:

Re: Doprowadzanie Sorento do porządnego stanu

#10 Postautor: profek412 » wtorek, 15 marca 2016, 17:36

Murzyn1313 pisze:
profek412 pisze:To co mnie jeszcze niepokoi to ciężkie wchodzenie biegów gdy samochód jest nie rozgrzany. Po krótkim dystansie jest OK. W lato pewnie nie zauważalne będzie tak więc ostatnie zimne dni na sprawdzenie tego przed mną.

Miałem podobnie po wymianie na "lepszy" olej w skrzyni. Zalałem o klasyfikacji GL5 (lepkość zalecana) i nie mogłem wrzucać biegów 1 i 2 jak był olej niedogrzany. Dotego dochodziły haczenia.
Zaraz to wszystko zlałem i wlałem GL4 i skrzynia wróciła do życia.


Jutro wymieniają zacisk to kazałem wymienić też olej w skrzyni. Zobaczymy czy to coś da.

sawno
moja ranga
moja ranga
Posty: 136
Rejestracja: wtorek, 11 lutego 2014, 22:12
Skąd jesteś: kamien pomorski
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Rok: 2004
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Doprowadzanie Sorento do porządnego stanu

#11 Postautor: sawno » wtorek, 15 marca 2016, 18:10

Ja po kupnie wymieniłem wszystkie oleje ( 1 tys) zaraz po tym nagrzewnica 500 zł czyli na start trzeba mieć z 2 - 3 tys

Awatar użytkownika
profek412
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 26
Wiek: 41
Rejestracja: poniedziałek, 8 lutego 2016, 21:35
Skąd jesteś: Włocławek
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Przebieg (km.): 200400
Kontaktowanie:

Re: Doprowadzanie Sorento do porządnego stanu

#12 Postautor: profek412 » czwartek, 17 marca 2016, 17:32

I jestem po konserwacji tylnego mostu. Poszło szybko i sprawnie. Dodatkowo dałem do wymiany olej w moście i reduktorze. W moście wymienili w reduktorze stwierdzili wyciek. Nie mieli uszczelniacza więc dolali braki i będę musiał wrócić. Koszt olejów + usługi 168zł.
Uszczelniacz + robocizna wycenili na 210 zł.

Z obsługi jestem zadowolony. W ramach serwisu przysługuje voucher na taksówkę na 12 zł więc w jedną stronę transport za free.

Wczoraj za to wymielili mi zacisk hamulcowy i olej w skrzyni biegów. Spalanie spadło z 18 na 12 litrów gazu więc jestem zadowolony. Biegi jednak nadal ciężko wchodzą jak jest zimny.

Kayne
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 590
Rejestracja: poniedziałek, 7 grudnia 2015, 13:56
Skąd jesteś: Wrocław
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Przebieg (km.): 205555
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Doprowadzanie Sorento do porządnego stanu

#13 Postautor: Kayne » czwartek, 17 marca 2016, 18:19

Ciekawe co za olej Ci wlali. Ciekawe, czy dobry :)
Upewniałeś się, że użyli poprawnych?

Awatar użytkownika
cus10
expert
Posty: 4179
Rejestracja: wtorek, 28 stycznia 2014, 13:22
Skąd jesteś: Zawidów
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 204000
Inny Samochód: A-3 8l 1.6 2001
Twoje poprzednie Sorento: 2.4 2005r.
Has thanked: 332 times
Been thanked: 83 times
Kontaktowanie:

Re: Doprowadzanie Sorento do porządnego stanu

#14 Postautor: cus10 » czwartek, 17 marca 2016, 18:26

profek412 instalacja gazowa Vialle?

Awatar użytkownika
papug
To ja
To ja
Posty: 359
Wiek: 52
Rejestracja: czwartek, 12 marca 2015, 20:46
Skąd jesteś: Żmigród
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 140000
Inny Samochód: CHRYSLER PT CRUISER
Has thanked: 10 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Doprowadzanie Sorento do porządnego stanu

#15 Postautor: papug » czwartek, 17 marca 2016, 19:06

profek412 pisze:I jestem po konserwacji tylnego mostu. Poszło szybko i sprawnie. Dodatkowo dałem do wymiany olej w moście i reduktorze. W moście wymienili w reduktorze stwierdzili wyciek. Nie mieli uszczelniacza więc dolali braki i będę musiał wrócić. Koszt olejów + usługi 168zł.
Uszczelniacz + robocizna wycenili na 210 zł.

Z obsługi jestem zadowolony. W ramach serwisu przysługuje voucher na taksówkę na 12 zł więc w jedną stronę transport za free.

Wczoraj za to wymielili mi zacisk hamulcowy i olej w skrzyni biegów. Spalanie spadło z 18 na 12 litrów gazu więc jestem zadowolony. Biegi jednak nadal ciężko wchodzą jak jest zimny.


Nad tym niskim spalaniem LPG zastanowiłbym się i pojechał na kontrolę instalacji. 12l gazu to trochę za mało,14l w cyklu mieszanym było by ok.Być może jeździsz na ubogiej mieszance, a to jest nie dobrze.


Wróć do „Inne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości