Doprowadzanie Sorento do porządnego stanu

Wszystko, co nie pasuje do pozostałych kategorii forum a powinno być w dziale "Techniczne"

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
hawerek
Jestem
Jestem
Posty: 2085
Wiek: 44
Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 180000
Inny Samochód: Seat Leon FR
Has thanked: 4 times
Been thanked: 31 times
Kontaktowanie:

Re: Doprowadzanie Sorento do porządnego stanu

#46 Postautor: hawerek » poniedziałek, 3 września 2018, 22:12

Koszty nie małe, drugie takie Sorento byś kupił. Teraz tylko jeździć i cieszyć się ze sprawnego auta. I jak najdłużej bezawaryjności. :beer:
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan

Awatar użytkownika
YatoInda
To ja
To ja
Posty: 331
Wiek: 41
Rejestracja: poniedziałek, 9 lipca 2018, 17:39
Skąd jesteś: Świebodzin
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 220000
Has thanked: 17 times
Been thanked: 13 times
Kontaktowanie:

Re: Doprowadzanie Sorento do porządnego stanu

#47 Postautor: YatoInda » poniedziałek, 3 września 2018, 22:14

Teraz to żal by było sprzedać, ono jak nowe teraz.
Pozdrawiam
Andrzej

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Doprowadzanie Sorento do porządnego stanu

#48 Postautor: Andrzej » poniedziałek, 3 września 2018, 22:16

Też tyle wydałem na swoje pierwsze Sorento , jak nie więcej . Na naprawy oczywiście ( dwa silniki ) :kwink:
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: Doprowadzanie Sorento do porządnego stanu

#49 Postautor: alien125 » poniedziałek, 3 września 2018, 22:59

@jarrow, coś chyba za mało policzyłeś. 6600 za głowicę, wał, tłoki, panewki, rozrząd... sam wał 3,5 kosztuje a gdzie tu reszta? Gdzie robocizna?
25 tyś na remont auta... czyli jeszcze z 20 muszę w mój włożyć :think:
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

faster
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 53
Rejestracja: niedziela, 1 lipca 2018, 14:53
Kontaktowanie:

Re: Doprowadzanie Sorento do porządnego stanu

#50 Postautor: faster » środa, 5 września 2018, 21:49

Tyle się dowiedziałem dzięki temu forum że w sumie też podzielę się kosztami po zakupie kijanki, część rzeczy została opisana w temacie w którym walczyłem z układem chłodzenia po poprzednim właścicielu który serwisowal kijanke w szopie u Janusza.
Na początek trzeba było kupić 4 jednakowe opony ( stare były tak zjechane że załączało cały czas napęd na przód - diagnoza dzięki bezpiecznikowi 13), koszt za nowe yokohamy geolandar AT 2tys
Potem cały serwis olejowy, silnik, mosty, reduktor, olej w skrzyni razem z filtrem plus wszystkie filtry 1200 polskich złotych obiegowych
Kilka dni potem kijanka się zagrzała na autostradzie i się zaczęło stanie dwa tygodnie na kanale i odkrywanie tajemnic ukrytych przez Janusza z szopy. Cały układ chłodzenia pozaklejany "na gluta", w układzie było tyle syfu że w sumie wylecilalo stamtąd kilka wiader piachu, pompa wody bez łopatek, wywalony termostat itd. itp.
No nic z pomocą forum i mechanika który jest naprawdę bardzo łebskim człowiekiem układ chłodzenia został reanimowany. Nowa chłodnica, pompa wody, robocizna i wszytsko inne to był koszt 1500 zł. Za kilka dni wymieniam jeszcze na nowy zbiorniczek od płynu chłodniczego żeby zakończyć już w stu procentach temat układu chłodzenia. Przed zimą w planach jest jeszcze wymiana świec żarowych bo te obecne długo grzeją nawet jak w nocy było 10st. Z ciekawostek przebieg rzeczywisty silnika obecnie to jest jakieś 400-500tys podejrzewam. Wiadomo jak przyjechała że Szwajcarii trzeba było skorygować bo handlarz by chyba eksplodował jakby nie "upiększył". Na szczęście silnik chodzi równo bez ekscesów, oleju nie bierze, poziom na bagnecie się trzyma,.reduktor też chyba działa prawidlowo bo nie słychać jakiś niepokojących odgłosów a podczas załączania LOW przebiega.to według instrukcji. Pozdrawiam osoby którym chciało się doczytać do końca :love:

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Doprowadzanie Sorento do porządnego stanu

#51 Postautor: Marek » środa, 5 września 2018, 22:21

Udało się , przeczytałem do końca :) , zaciekawiły mnie świece , co znaczy , długo grzeją nawet przy 10 stopniach . Długo czekasz na zgaszenie kontrolki czy długo musisz grzać żeby odpalił ?

faster
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 53
Rejestracja: niedziela, 1 lipca 2018, 14:53
Kontaktowanie:

Re: Doprowadzanie Sorento do porządnego stanu

#52 Postautor: faster » czwartek, 6 września 2018, 06:44

Od przekreceniana kluczyka na zapłon do zgaszenia kontrolki grzania świec mija jakies 2-3 sekundy zależnie od temperatury na zewnątrz, dlatego jak na moje swiece do wymiany, a może przesadzam :hmm:
A odpala od strzała prawie jak kontrolka zgaśnie


Wróć do „Inne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości