Obrazek


Obrazek


Obrazek

Doprowadzanie Sorento do porządnego stanu

Wszystko, co nie pasuje do pozostałych kategorii forum a powinno być w dziale "Techniczne"

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
tomasB
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1064
Wiek: 45
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 20:38
Skąd jesteś: niedary
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 300
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Doprowadzanie Sorento do porządnego stanu

#46 Postautor: tomasB » środa, 21 grudnia 2016, 18:07

:hmm: Oj 5 tysięcy ,kiedy to było :think: .Nie będę liczył, ale pszczółka jest moja i jej nie sprzedaje :rolley:

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1327
Wiek: 42
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 9 times
Been thanked: 32 times
Kontaktowanie:

Re: Doprowadzanie Sorento do porządnego stanu

#47 Postautor: ronin » środa, 21 grudnia 2016, 19:30

Kaśka pisze:Nie wiem, czy ktoś już wymyślił algorytm odpowiadający na Twoje pytanie :kwink:

Kasia trafnie ujęłaś to co ja nie wiedziałem jak ubrać w słowa :gpost:
Tak czy inaczej lepiej dmuchać na zimne.

Awatar użytkownika
Hellspawn_PGAC
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 57
Rejestracja: środa, 16 listopada 2016, 14:06
Skąd jesteś: OPOLE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 193
Kontaktowanie:

Re: Doprowadzanie Sorento do porządnego stanu

#48 Postautor: Hellspawn_PGAC » czwartek, 22 grudnia 2016, 09:56

haha :) tak myślałem że moje pytanie jest dość lakoniczne, ale liczyłem że może nie jestem aż tak naiwny jak mi się wydaje :) albo głupi :P

kiprak
moje konto
moje konto
Posty: 246
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2017, 20:35
Skąd jesteś: Poznań
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: EB/V9
Przebieg (km.): 288500
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Doprowadzanie Sorento do porządnego stanu

#49 Postautor: kiprak » czwartek, 13 kwietnia 2017, 00:05

Murzyn1313 pisze:
profek412 pisze:To co mnie jeszcze niepokoi to ciężkie wchodzenie biegów gdy samochód jest nie rozgrzany. Po krótkim dystansie jest OK. W lato pewnie nie zauważalne będzie tak więc ostatnie zimne dni na sprawdzenie tego przed mną.

Miałem podobnie po wymianie na "lepszy" olej w skrzyni. Zalałem o klasyfikacji GL5 (lepkość zalecana) i nie mogłem wrzucać biegów 1 i 2 jak był olej niedogrzany. Dotego dochodziły haczenia.
Zaraz to wszystko zlałem i wlałem GL4 i skrzynia wróciła do życia.


Mam bardzo podobne objawy, przy pierwszym, drugim i trzecim biegu, szczególnie na niedogrzanym oleju. Skrzynia zalana jest olejem Millers 75W90 Api GL-4 + archoil. Zmieniając biegi, czuję bardzo delikatne haczenie, żadnych zgrzytów i innych objawów, jedynie haczenie. Czasami wchodzą płynnie, a czasami pracując wajchą zmiany biegów czuję opór. Jak myślicie, w czym tkwi problem?

jarrow
jestem
jestem
Posty: 3
Wiek: 46
Rejestracja: wtorek, 24 lutego 2015, 13:38
Skąd jesteś: Elbląg
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 120000
Kontaktowanie:

Re: Doprowadzanie Sorento do porządnego stanu

#50 Postautor: jarrow » poniedziałek, 3 września 2018, 20:14

Witam wszystkich właścicieli "czołgów" wszelakiej maści. Miałem nie pisać tego postu po wypowiedzi kolegi "miro" któremu mój post "jedzie fejkiem". Widocznie w/w kolega "wie lepiej ode mnie" ile na co wydałem i ma wgląd do mojego konta. Kolega "Gerwazy" wszystko najlepiej ujął w swoich wypowiedziach o kosztach przywrócenia pojazdu do porządnego stanu. Pisałem w wątku o klimatyzacji i instalacji gazowej. Teraz ciąg dalszy. Z góry przepraszam za nie fachowe słownictwo , nie jestem mechanikiem samochodowym tylko elektronikiem. Okazało się ,że mój "czołg" gotuję się po wszystkich wcześniej wymienionych zabiegach po przejechaniu 10-15 km położenie wskazówki temp. cieczy osiąga poziom "HI". Chcąc oddać czołga to serwisu usłyszałem że serwis KIA nie zajmuje się samochodami naprawianymi przez ileś lat przez "januszy-mechaników" ,oni tylko wyłącznie naprawiają samochody serwisowane od początku i mam sobie dalej naprawiać u "mechaników" bo to nie ich sprawa. Mechanicy rozkładają ręce bo to nie "passerati" i nikt kompletnie nie ma pojęcia o tym silniku. Po 3 tygodniach szukania znalazłem mechaników typowo od koreańczyków i japończyków. Diagnoza "Blok silnika od Sorento głowica silnika od SANTA FE." Kanały wodne nie "zachodzą na siebie" brak dużego obiegu cieczy" .

- szlif bloku silnika - 1200 zł (rysa na 1 cylindrze)
- głowica silnika Sorento - 1700 zł (używana) nowa w serwisie bez wałków rozrządu 6000 zł, wałek rozrządu jedna sztuka 1200 zł

Przy okazji skoro silnik na wierzchu wyciągnięty:
- tarcza sprzęgła
- wszystkie przewody chłodzące
- rozrząd, rolki, napinacze,paski
- świece, kable,oleje
- czujnik temp cieczy,termostat
- panewki
- tłoki
- wał korbowy
- i jeszcze od groma części .

Łączny koszt 6600 zł.


Dzisiaj zrobiłem test na odcinku 50 km na wzniesieniu odcinka o 10% . Nic się już nie gotuje i jest OK a silnik chodzi ciszej niż wentylator od chłodnicy.
Zalecenia: Jazda max 80-90/h przez pierwsze 3000 km aby się wszystko ułożyło a dopiero później "Gaz"
Końcowa konkluzja: koszt samochodu 3 lata temu 22 tyś. Koszt wszystkich napraw w ciągu 3 lat 25 tyś.

Ja wiem , sporo osób z tego forum zrobiło by to taniej w garażu u szwagra w ciągu jednej nocy z czujnikiem lakieru i 0,5 na łeb.

Awatar użytkownika
Marek
expert
Posty: 4032
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 212400
Has thanked: 41 times
Been thanked: 51 times
Kontaktowanie:

Re: Doprowadzanie Sorento do porządnego stanu

#51 Postautor: Marek » poniedziałek, 3 września 2018, 21:39

Nie wszyscy mają niezawodnych szwagrów :) , trochę Cię to kosztowało , życzę dalszej bezawaryjnej jazdy .

Awatar użytkownika
hawerek
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1572
Wiek: 39
Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 180000
Inny Samochód: Seat Leon FR
Has thanked: 2 times
Been thanked: 17 times
Kontaktowanie:

Re: Doprowadzanie Sorento do porządnego stanu

#52 Postautor: hawerek » poniedziałek, 3 września 2018, 22:12

Koszty nie małe, drugie takie Sorento byś kupił. Teraz tylko jeździć i cieszyć się ze sprawnego auta. I jak najdłużej bezawaryjności. :beer:
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan

Awatar użytkownika
YatoInda
To ja
To ja
Posty: 260
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 9 lipca 2018, 17:39
Skąd jesteś: Świebodzin
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 220000
Has thanked: 13 times
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Doprowadzanie Sorento do porządnego stanu

#53 Postautor: YatoInda » poniedziałek, 3 września 2018, 22:14

Teraz to żal by było sprzedać, ono jak nowe teraz.
Pozdrawiam
Andrzej

Awatar użytkownika
Andrzej
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2097
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Has thanked: 19 times
Been thanked: 77 times
Kontaktowanie:

Re: Doprowadzanie Sorento do porządnego stanu

#54 Postautor: Andrzej » poniedziałek, 3 września 2018, 22:16

Też tyle wydałem na swoje pierwsze Sorento , jak nie więcej . Na naprawy oczywiście ( dwa silniki ) :kwink:
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
alien125
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 428
Wiek: 30
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 180000
Has thanked: 6 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Doprowadzanie Sorento do porządnego stanu

#55 Postautor: alien125 » poniedziałek, 3 września 2018, 22:59

@jarrow, coś chyba za mało policzyłeś. 6600 za głowicę, wał, tłoki, panewki, rozrząd... sam wał 3,5 kosztuje a gdzie tu reszta? Gdzie robocizna?
25 tyś na remont auta... czyli jeszcze z 20 muszę w mój włożyć :think:
Nie myli się tylko ten, kto nic nie robi.

faster
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 53
Rejestracja: niedziela, 1 lipca 2018, 14:53
Skąd jesteś: Poznań
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kontaktowanie:

Re: Doprowadzanie Sorento do porządnego stanu

#56 Postautor: faster » środa, 5 września 2018, 21:49

Tyle się dowiedziałem dzięki temu forum że w sumie też podzielę się kosztami po zakupie kijanki, część rzeczy została opisana w temacie w którym walczyłem z układem chłodzenia po poprzednim właścicielu który serwisowal kijanke w szopie u Janusza.
Na początek trzeba było kupić 4 jednakowe opony ( stare były tak zjechane że załączało cały czas napęd na przód - diagnoza dzięki bezpiecznikowi 13), koszt za nowe yokohamy geolandar AT 2tys
Potem cały serwis olejowy, silnik, mosty, reduktor, olej w skrzyni razem z filtrem plus wszystkie filtry 1200 polskich złotych obiegowych
Kilka dni potem kijanka się zagrzała na autostradzie i się zaczęło stanie dwa tygodnie na kanale i odkrywanie tajemnic ukrytych przez Janusza z szopy. Cały układ chłodzenia pozaklejany "na gluta", w układzie było tyle syfu że w sumie wylecilalo stamtąd kilka wiader piachu, pompa wody bez łopatek, wywalony termostat itd. itp.
No nic z pomocą forum i mechanika który jest naprawdę bardzo łebskim człowiekiem układ chłodzenia został reanimowany. Nowa chłodnica, pompa wody, robocizna i wszytsko inne to był koszt 1500 zł. Za kilka dni wymieniam jeszcze na nowy zbiorniczek od płynu chłodniczego żeby zakończyć już w stu procentach temat układu chłodzenia. Przed zimą w planach jest jeszcze wymiana świec żarowych bo te obecne długo grzeją nawet jak w nocy było 10st. Z ciekawostek przebieg rzeczywisty silnika obecnie to jest jakieś 400-500tys podejrzewam. Wiadomo jak przyjechała że Szwajcarii trzeba było skorygować bo handlarz by chyba eksplodował jakby nie "upiększył". Na szczęście silnik chodzi równo bez ekscesów, oleju nie bierze, poziom na bagnecie się trzyma,.reduktor też chyba działa prawidlowo bo nie słychać jakiś niepokojących odgłosów a podczas załączania LOW przebiega.to według instrukcji. Pozdrawiam osoby którym chciało się doczytać do końca :love:

Awatar użytkownika
Marek
expert
Posty: 4032
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 212400
Has thanked: 41 times
Been thanked: 51 times
Kontaktowanie:

Re: Doprowadzanie Sorento do porządnego stanu

#57 Postautor: Marek » środa, 5 września 2018, 22:21

Udało się , przeczytałem do końca :) , zaciekawiły mnie świece , co znaczy , długo grzeją nawet przy 10 stopniach . Długo czekasz na zgaszenie kontrolki czy długo musisz grzać żeby odpalił ?

faster
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 53
Rejestracja: niedziela, 1 lipca 2018, 14:53
Skąd jesteś: Poznań
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kontaktowanie:

Re: Doprowadzanie Sorento do porządnego stanu

#58 Postautor: faster » czwartek, 6 września 2018, 06:44

Od przekreceniana kluczyka na zapłon do zgaszenia kontrolki grzania świec mija jakies 2-3 sekundy zależnie od temperatury na zewnątrz, dlatego jak na moje swiece do wymiany, a może przesadzam :hmm:
A odpala od strzała prawie jak kontrolka zgaśnie


Wróć do „Inne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość